Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Kedves Fórumtársak!
A beszélgetés fonala kezd egy kicsit nem kívánatos irányba fordulni, a tárgya pedig semmiképpen nem ide, az "Érdekességek" témájába való. Kérem, hogy a továbbiakban - ha folytatni kívánjátok - a megfelelő, pl. az "OFF" topicban tegyétek! Köszönöm. Szerk.: A további, e témakörben született hozzászólások a "Vitatkozzunk!..." témába áthelyezve, de kérem, hogy a kultúrált beszélgetés hangnemét szíveskedjék mindenki megőrizni! A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2018
Hogy miért is lettem villanyszerelőből évtizedekkel ezelőtt számítógépműszerész, majd informatikus mérnök? Most milyen kapós lennék.
Nem kívánod már a létrázást Te sem. (velem együtt)
A muslicákon megfigyelt jelenségek nem vonatkoztathatók emberekre
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2018
Nem mondanám. Hobbiból napelemeket szerelgetek és veszélyes fákat vágok ki. Bizonyos magasság fölött még létra sincs.
Vizsgálaton doktornőnek mesélem: -E héten naponta többször is feljutottam a csúcsra. Csak ajánlani tudom mindenkinek. Csak hallgat, mint a sülthal. Nem hagytam sokáig kétségek között. Napelemet szereltem, közben a tetőgerincen közlekedtem.
Ilyen musl-Ica láttán magamat folytanám alkoholba.
A hobbi az más: Hét végén (ha az idő is úgy akarja) én is (Bálvány)-fát vágok, h~8 m, d~0.5-0.7 m, k~6-7 m. Létra nyet, (én)mókus+láncfűrész. Tető, meg a másik fa, tavaly volt. Kell egy kis torna.
Full-HD-ben vetít a jövő autólámpája: Bővebben: Link
Bár a "Nagy feszültségű fénydiódák"-at (sic) olvasva visszaköptem a szörpöt, de azért érdekes.
Nem biztos hogy azt jelenti, a mostani autók LED-es világítása úgy néz ki hogy a LED-eket sorba kötik, így a meghajtásukról egy step-up topológiájú áramgenerátor gondoskodik, pl 6 LED sorba kötve 6x3 azaz 18V tápfeszültséget igényel hogy beálljon a beállított áram, persze lehet hogy itt még több LED van sorba kötve, erre értik a nagyfeszültséget szerintem.
Az épp lehet, de nekem a nagyfeszültségről azért más jut az eszembe.
Szerintem elég lenne egy rendes világítást építeni bele. Ez a *csoda* többe lehet mint egy normál autó.
Nagyon új fejlesztés, ha bedöglik, a cseréhez el lehet adni a családi ezüstöt.
Szerintem is fölösleges, de aki S classe-t vesz, annak legyen pénze a fenntartására.
Aki ilyen autót vesz, annak nem összeg. Akinek pedig összeg, ne vegye.
Lehet a következő fejlesztés a saját autós mozi lesz. Esetleg egy 4D-s elütős játék, persze vetített szereplőkkel?
Egyet meg kell hagyni, hogy a jelenlegi autok között a merci LEDes fényforrása utcahosszal veri a konkurenciát, és végre olyan fényt ad amiröl eddig csak álmodtunk. Nem vakit mégis mindent bevilágit amit kell. Az utra vetitett jelek meg csak hab lesz a tortán.
(Már a jelenlegi fényszorokban is tükrökkel szabályozzák a fénynyalábot teljesen automatikusan.)
Heti átlag 500 km kocsikázással a hátam mögött azt kell mondjam, igazad van. Olyan automatikus első és hátsó ködlámpa viszont nagy álmom, amelyik megakadályozza a felesleges felkapcsolást.
Ennél esetleg jobb lenne passzív éjjellátó kamerát fejleszteni, nem világít senkit képen.
Hát sok minden filléres dolog hiányzik még a legdrágább kocsikbol is, nemcsak a ködlámpa kezelése, de pl a hátso ablaktörlö a mai napig minden kocsiban ( amelyikban van) egy vicc, a kezelése meg gyakran katasztrofa. ( apro sokállásu kapcsolo valamelyik pákán a lehetö legrosszabb helyen vagy a leginkább keverhetö valamilyen más funkcioval. Ezért látsz sok autot akkor is indexelni a vagy fényjeleket adni amikor semmi ok nincs rá stb.
A konstruktöri agymenés végstádiuma amikor a kormány alatt mindössze két sok funkcios kezelö kar van, de mind a kettö a bal oldalon, (a másik kezeddel igy simán lehet a barátnödet simogatni. .vagy telefonálni .). Ugyanazon a karon van az index a fénykürt, az ablaktörlök (elöl hátul) a intervallkapcsolok ( elöl hátul), ablakmoso (elöl hátul). Kezelj egy ilyen kart hibátlanul menet közben. Nekem még 20000 km után sem mindig sikerül. ( a másik kar - szintén ugyanazon az oldalon a tempomatot kezeli). A jobb oldalon nincs kezelöszerv.
Persze a soförök fejére meg egy VR szemüveget.... de lehet, hogy ehhez már auto sem fog kelleni.
A mai led fényszórók kiégetik a szemem ha dombtetőn találkozunk, némelyik elviselhetetlen.
Az ocskák talán igen, de hagyományos fényforrások sem jobbak.
Ez nem a LED hibája.
Alapvetően van az a "tuning" módszer, hogy legyen minél nagyobb fényereje. Vannak emelt fényerejű izzók is (minek?), de a féleszűek a DRL-t is "tuningolni" akarják, mert nem látszik eléggé. (Már az, aminek az ég világon semmi értelme sincs, ha rajtam múlna betiltatnám.) Mellettte még azt autók jelentős része reflektorral jön, és/vagy ködfényszóróval, szóval romantikus a helyzet, ilyenkor örülök, hogy nem kell vezetnem mostanában... A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2018
A multkor meg azt mondtátok, hogy rengetegen járnak félszemü autokkal' most meg vakitanak. Akkor most mi van????
Idézem magamat: "Én azt tapasztalom, hogy az autók legalább 80%-a félszemű, reflektoros, ködfényszórós, helyzetjelzős, barkács xenonos, barkács ledes, illetve ezek minden elképzelhető kombinációja. Ezt nem lehet a szervízre fogni."
Bővebben: Link Tehát akkor most mi van?
Az, hogy könnyen esel az általánositások meg a tulzásoknak a csapdájába, miszerint a szomszéd füve mindig zöldebb....
Én ezt a részét megítélni nem tudom, de az tény, hogy én is rengeteg rosszul beállított fényszórójú, és/vagy félszemű autóval találkozom az utakon. Hányadot nem mernék még becsülni sem, de hogy nagyon sok, az biztos.
A Merci újítása jópofa dolog, nem is állítom, hogy minden haszon nélkül való, de - sajnos - lelki szemeim előtt megjelentek azok az (új)gazdagok, akiknek oda vetíti az autó a vonalat a követési távolságra figyelmeztetendő, a gépkocsi vezetője pedig majd azt hiszi, utol kell érnie a vonalat... És még jó néhány, eféle apróság. Ha ugyanis csak saját magamnak vetítene az autóm (azaz úgy tenné láthatóvá az ábrákat, hogy azt más közlekedő ne lássa), akkor azzal nem is volna baj, sőt. Ha azonban a szomszédos sávban autózó is látja, vagy ne adj' Isten: Neki is vetít valamit az autója, sőt, továbbgondolva: a közlekedés majd' valamennyi résztvevőjének autója vetít valamit... Belegondolni is szörnyű a keletkező káoszba! Akkor már inkább a szélvédőre "rajzolgasson", ne az úttestre! Az a többi közlekedőt nem fogja megzavarni. Persze, van ebben a "truvájban" hasznos dolog is, mint a figyelmet felhívó megvilágítás (értsd: gyalogos/bringás az út mentén, táblák, út széle, etc.), de ezek a "jelvetítések" nekem nagyon nem jönnek be!
Azt a vetitgetést én sem tartom tul jo ötletnek, söt, ha belegondolunk, akkor az egy baromi nagy marhaság. Minek kell a jelet az utra vetiteni???? ( Azt, hogy az irigy szomszéd is lássa milyen kocsid van? ). Mindez olyankor, amikor már évek ota müködik, hogy az ilyen jeleket a szélvédö belsö oldalára vetiti, amit a vezetö minden idöben és pillanatban éjjel nappal szinesen és tökéletesen lát, de más nem!!! Ráadásul ez müködik ködben meg rossz idöben is, nem ugy mint a modern szuper autok egyes funkcioi teljesen müködésképtelenek. Kedden egy meglehetösen pocsék (ho, esö stb) idöben kellett vagy 400 km-t kocsikáznom. A radar tizkilométerenként mondta fel a szolgálatot ( meg kellett volna pucolni), az utjelzö táblákat figyelö kamerák meg minden kamion hatuljára ragasztott plecsniket tábláknak hitték és közölték velem, hogy 80 km/h-val szabad menni a nyilt autopályán ( mert pontosan egy ilyen plecsnit hordozo kamiont elöztem). Érdekes modon szép idöben eddig ezt nem tette.
Ennyit a szupermodern technologiákrol (még meglehetösen gyerekcipöben járnak). A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |