Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Egy apró, de lényeges kiegészítést engedj meg nekem. A dokumentáció megtalálása nekem is gondot okozott és még ma is okoz. Engem csak megkértek a panel tervezésére, és ehhez azt használtam amit találtam, illetve amit a vevő küldött.
Én magam nem építettem ilyen erősítőt, de a tervek alapján valóban készült belőle, és a beszámolók szerint jól működnek. De ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy ne lehetne jobbá tenni. T2 kolletkorán lévő ellenállás a NAP250 és a NAP135 verzióknál is 22 k a fellelt rajzok alapján.
Köszönöm szépen mindkettőtöknek a válaszokat!
itt valóban foglalkoznak is a kondi polaritás helyes bekötésével is. Köszönöm az észrevételeket.
Még egy pillanatig a témához:
itt is világosan leírja egy illető, hogy a negatív láb az R3 ellenállás felé néz C2 esetében illetve hogy pl ő soha nem látott naim erősítőkben C2-nél 68µF-ot. Ha valaki később foglalkozna a témával jól jön majd neki. Én meg ha kesz vagyok az erősitővel megpróbálom szépen összefoglalni amit eddig találtam ezzel kapcsolatban az eredeti ellenállasoktól a dobozolásig. A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2018
Megérkeztek a tranzisztorok EBBE a projektbe. Naivság lett volna részemről azt gondolni, hogy 4500Ft-ért 8 darab eredeti Panaxsonic tranzisztort kapok, de a tranyók láttán még az is felmerült bennem, hogy a plasztik tok alatt lapul-e valami. Multival rámértem: valami van a lábak közt! Külsőre köszönő viszonyban sincs az eredetivel. Meglátjuk!
Berakom a helyükre, aztán óvatos élesztés. A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2018
Szia!
Beraktam az új tranzisztorokat, de egyelőre csak az egyik oldalba. A másikban maradnak az 1K-s B-E ellenállások. Éleszteném a cuccot. A primer körben 60W-os izzó. Mire figyeljek még? Gondolok itt arra, hogy a nyugalmi beállító potit, melyik állásba tegyem? Ha beindul a történet, akkor mennyire állítsam a nyugalmi áramot (és ezt mely pontokon mérjem)? Köszönöm!
Szia! Azért megmérném a BE diódát a tranzisztoron, hogy tényleg Darlington-e. Nem szerencsés egy PN átmenetre két PN átmenetnyi bias feszültséget rakni. Először kellene csinálni egy mérőkapcsolást. Egy 12V 1A körüli tápegységnek a negatív pontjára kötni az új tranzisztor kollektorát, az emitterét pedig egy 10 Ohm 10W körüli ellenállással a tápegység pozitív pólusára. A bázis és a kollektor közé egy 10kOhmos ellenállást. A tranzisztort természetesen egy kis hűtőre kell tenni. Elég egy gyufásdoboz méretű is. Az egész procedúra abból áll, hogy a negatív táphoz képest meg kell mérni a lábakon lévő feszültségeket. Ezekből sok minden kiderül. Akár még az is, hogy nem is darlington.
Ebbe a tokozásba eredetileg nagyfeszültségű kapcsoló tranzisztorokat raktak, ami a jellegzetes megnövelt kúszóútről észre vehető. Ez a lábait tőben körülvevő szigetelő "Angus Joung féle" rövidnadrág.
Ebben a darlingtonban nincs dióda, legalább is az adatlapra hagyatkozva én nem látok.
Az, hogy valóban darlington-e az engem is elgondolkoztatott. Ezt a tesztáramkört, amit javasolsz, össze is állítom és a még be nem forrasztott tranzisztoron kipróbálom.
Szia! A nyugalmi áram állító potenciométer kezdeti értéke a legmagasabb ellenállás legyen. A mérési helyet végtranzisztor emitter-ellenállásokra rajzolt voltmérő mutatja. Az ajánlott 12 mV helyett 3-5 mV is megteszi az élesztés során.
A mérési adatok a következők:
12,3V-ra kötve (C-E), 15ohmos (20W) ellenállás mellett a C-E=10,37V, C-B= 9,72V. Ebből akkor mi a tanulság?
Igen a mérés helyére már rájöttem
![]()
A tanulság az, hogy egy darlingtonnál két PN átmenet van az emitter és a bázis között. Ennek meg csak egy (0,65V). A bétája pedig 120mA-nél 120-130. Az eredetinek a gyártmánylap szerint 5000-15000 között kellene lennie. Ez egy sima tranzisztor, nem darlington. Nem lehet betenni a régi helyére. Sajnos.
Maga az EB átmenet viselkedik diódaként, meg a CB átmenet is. De most az nem érdekel bennünket.
Azt hiszem értem a lényeget.
Ez viszont gáz. Most mit tegyek? Nem nagyon találtam sehol csak az ebay-en. Vannak ott drágább darabok is, de ~4000 környékén darabja, de annyit nem adok érük.
Az előzmények tekintetében Te mit ajánlanál? Be merjem egyáltalán kapcsolni?
Valószínű, hogy tranzisztor hamisítás áldozatává váltam. A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2018
Nem tudom mennyire hamisak a tranzisztorok. Mármint hogy egyáltalán milyen csip van bennük. Darlington tranzisztort diszkréten is lehet csinálni, gyakorta élek is a lehetőséggel. Most elszólít a kötelesség, de visszatérek.
Nos, azt hogy diszkrét elemekkel állítsak össze darlingtont a helyettesítéshez, azt ebben a kapcsolásban már nem vállalom.
Nem azt kaptál amit rendeltél, nyugodtan reklamáld meg. Nekem pozitív tapasztalataim vannak ez ügyben. Néztem az adatlapját, a Q, vagy P jelzésnek, mely az erősítési csoportot mutatja rajta kéne lennie. Kétségtelen, hogy hamisítványok.
Az agyamra mennek ezekkel a pocsék szr cuccokkal, hígítják a piacot rendületlenül...
Az igényesség arra készteti a lelkes javítót vagy építőt, hogy próbál igazodni az eredeti elképzeléshez és a nehezen beszerezhető alkatrészeket vagy nem gyártják már vagy csak néhány felhalmozott és nehezen ellenőrizhető készlet van. Ezek az aljasok meg ezt használják ki... A Hiragás fórumban épp valaki teljesen meg van győződve az ilyen talicskahamisítványok észrevehetetlen hangzásbeli különbségéről egy erősítőkapcsolásban. De én már nem győzködök senkit amit tapasztaltam leírtam a témában... A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2018
Egy olyan népcsoportnál ahol vagy prostitúció, vagy drogkereskedés a választható jövedelemforrás, még ez a jobbik eset. Bár ez nem vígasztal.
Igen, meg fogom reklamálni és valószínű vissza is kapom az árát, de a javításra fordított sok munkaóra nem fog "megtérülni". Mire minden hibát, rossz alkatrészt megtaláltam, derengett a fény az alagút végén, egy pofán csapás ér, mert nem tudom befejezni.
Egyszóval óriási csalódás. Fogjuk fel úgy, hogy a hibakeresés során megint tanultam valamit Tőletek. Köszönöm a segítséget!
Sziasztok MJ21193-94 tranzisztorokat mekkora max feszültséggel lehetne használni?
Sziasztok belevágtam egy régi csöves Orion rádió modernizálásába. Mivel már nem működött így eldöntöttem ,hogy veszek hozzá pár alkatrész és komolyabbá teszem.
![]() Szerencsére volt itthon egy trafóm így csak azt kellet eldöntenem ,hogy milyen műveleti erősítőt és tápegységet készítsek neki. És rátévedtem az Aliexpress-re, és találtam ott egy BT-USB-Decoder valamint egy erősítőt (2x50w TDA7492). Na jó másnap meg is rendeltem, gondoltam legalább ezeknek nem kell nyáklapot stb, építeni. Tápegység: De sajnos a tápegységnél már nincs olyan szerencsém ,hogy könnyen ment volna. Próbálkoztam ilyen "(8A terhelhetőségű tápegységet építeni(Interneten így található meg ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2018
Ezek szerint 2 db 12 Voltos tápot sorba kötöttél, a végfok kap 24 Voltot, az eleje meg a feléről megy? A végfokoknak nem is szoktak stabilizátort beépíteni, de az elejének meg már egyáltalán nem kellene így megfejelni a 7812-t az már csak nem vesz fel 1 Ampert sem. Nekem ez a fajta kibővítés nem tetszett, még sohasem próbáltam, de meg mernék rá esküdni, hogy az így bekötött BD 246 a ludas. Ha végképp sehogy nem jön össze, akkor próbáld ki őket teljesen különálló tápokról (Trafóstól, mindenestül). A trafód is hány Ampert tud, nem írod, azt sem, hogy mi megy nálad a 12 Voltról? A 2x50W az már megérdemel amúgy is egy komoly terhelhetőségű trafót, az elejéhez meg valami pár száz milliamperes töltőt átalakítasz, és még olcsóbb is, mint az elejéhez is a végfokozat tápjáról kínlódsz össze valami stabilizátorral és közös trafóval egy tápot.
Én nem így gondolkodtam,mivel a trafóm 4 kivezetéses (10V,20V,30V,40V) ezért 2 ilyen tápegységet építettem és a 12V-tos tápegységet a 2tekercsre kötöttem a 24Vnak szántat pedig 3 tekercsre kötöttem. Persze olcsóbb de hamár ittvan akkor ezzel oldanám meg valahogy.. Meg 2 Tápegységgel többet is fogyasztana nem?
Akkor a 12 Voltos részből hagyd ki azt a BD 246-ot. Az nem tudja követni a hangfrekvenciás változásokat. Csak oda kell stabilizátor, aminek muszáj. Oda viszont jó minőségű kell.
Szia a kérdést úgy értettem hogy biztonságos max. fesz. 2x110vDc?
Az adatlapját ismerem.
Csak a rossz emlék feloldása miatt, és csak a táp, nem a többi.
Nekem jelenleg is üzemben van egy ilyen, egy 2x25W-os tokot táplál, asztalon. Igaz 2-3W-on, ha használom, jó linearitással, monitornak, 60W-os toroiddal. CB tápomba is ez a megoldás ment kifogástalanul. Az viszont igaz, hogy a kivett teljesítménynek megfelelő trafó, puffer kell minimum 3-5V többlettel. A kimenetre legalább fél wattos terheléssel, hogy a rácsatlakoztatott cucc bekapcsoláskor ne alakulhassanak ki tranziensek. Ha valamilyen célból, pl. osztott táp, többet szándékozunk üzemeltetni, célszerű a független két kivezetés, és csak a stabilokat közösíteni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |