Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm az ic-k lecsiszolva természeresen, vagy gyantával eltakarva. Ami a legdúrvább, hogy 350 Amperre írja a maxot jól átvágják a vásárlót. Kicsit feltuningolom. A két 450µF puffer kondit kicsinek érzem. Egy 2x1000UF jobb lenne, főleg ha hegesztek vele, a kis kondikat holnap nézem meg.
Elég a 2x450µF, 1 db elvisz egy 2 Hp-s villanymotort a futópadban. A foghíjas a táp vezérlő IC, a másik oldalán 2 kondi látszik, egyik a 24, a másik az 5 V lesz. Azokra tegyél műszert bekeapcsoláskor, hogyan viselkednek.
Simán lehet baja. Szüretlen egyen feszültséget fog kapni a segéd táp IC-je. Az a hét lábú bigyusz a nagy kondiktól jobbra. Szerintem úgy van megoldva, hogy a segéd táp akkor indul el amikor a feszültség elér egy bizonyos szintet a nagy szürő kondikon. Indul a segédtáp a feszültség vissza esik olyan szintre ami leállítja az IC működését, aztán újból indít, most már nem nulláról indul a nagy kondik töltése. Ezt addig csinálja amig az IC tápfesze elér egy olyan szintet ahol már folyamatosan tud működni.
Egy kicsit zavaros, de remélem segít. A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2018
Akkor a segédtáp kondijai lehetnek a hibásak, vagy a puffer?
Tisztelt Szakik!
Alfaweld MMA-200-hoz szeretném a segítségetet kérni, szükségem lenne a kapcsolási rajzra, vagy esetleg ha megtudjátok mondani milyen néven találkoztatok még ezzel a géppel. Csatoltam néhányképet. Végfokja FGH60N60SFD üdv: fj
Nem kell kicserélni a betáp puffereket! Nem kell ennek semmi tuning, úgy jó ahogy van.
Ki kell mérni a segédtápokat bekapcsoláskor, hogy mit mutat. Amíg ezt nem teszed meg, addig senki nem tud többet mondani. Javaslom az egy helyre írást, mert már a 3. helyen találkozom a problémáddal és össze vissza van már minden infó. Feleslegesen ne gondolkodjunk már, ha máshol megvan már az eredmény, csak itt nem írtad le.
Szia! Rajzot nem, csak javítási sgédletet találtam hozzá. De lehet nem fogsz örülni, az ott olvasottaknak... A pufik mellett a 2 hűtőborda, alatta 2 gaetz, gondolom 3 fázisú?
Jó lenne, ha a vez panel 3 IC typusát leírnád. A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2018
Szia! Két normál híd van benne, KBPC3510. A gép maga 1 fázisú, de a fázisra és a nullára van 1-1 graetz. Az ic-k a szokásos konfiguráció, kicsik TL084, a nagy UC3846. A végéből elvert egy pár tranzisztort, melyet cseréltem, a jel alakja jónak tűnik, de az előtét izzós teszten nem ment át a gép, izzó 2-3 mp alatt teljesen felizzik és valamelyik trafó el kezd nyüszíteni. A kimeneti diódák jók.
üdv: j A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2018
Így már értem, vagyis nem-értem, mert így csak a fél-fél oldalát használja, hacsak nem a jobb hőleadés volt a célja. Kellene benni lennie 2-3 ilyen trafónak, 200 A -hez inkább 3 illik. Próbáld meg leválasztani, ami ciripel, s kisebb teljesítményen próbálni, hátha menetzárlatos lett.
Így néz ki a híd elvben. Egyébként terheletlenül a kimeneten DC 16V körüli feszültséget mértem.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2018
A puffer-kondikon 320V -nak, a kimenő DC-nek 50V körül illene lennie.
Így párhuzamban dolgozik a 2 dióda, 2x-es áram, ráadásul a fél periódusban pihen, a másik melegszik.
125V ról, az alábbi paraméterekkel müködik.
Sziasztok
Mondanám az eredményeket, és nagyon nem értem. Adott négy kondi, az egyesnél ott a 230Volt indulásnál nem ugrál a fesz, A másodiknál indulásnál ott van, igaz folyamatosan felfutó, ahogy töltődik a kondi. A hármason nem ugrál a feszültség szép felfutó, kondi lábakon 14,7V. A négyes kondinál nem ugrál, felfutó 24,9volt a kondi lábain. Kiforrasztottam a kondikat csak az 1-est hagytam benne, elindítottam, és rögtön indult, beraktam a 2-es kpndit (vadonat új), és már azt is bírta nem volt kattogás. Gondoltam beforrasztom a hidegindító kört rele ellenállás, láss csodát szépen muzsikál, de ahogy beforrasztom a 2-4 kondit megint meghüjül. A 4-es a rellé lábain van (ez töltődik elvileg, de amikor kintvolt akkor is időzített indulásnál) Hol a hiba, most jelen pillanatban, csak az 1,2,3 kondi van benne, és produkálja. mit tegyek? Arra gondoltam, hogy holnap elmegyek veszek pufikondit, mert csak egy volt itthon, és kicserélem az összeset. van valakinek ötlete, vagy használhatom így a gépet?
Sziasztok
Mondanám az eredményeket, és nagyon nem értem. Adott négy kondi, az egyesnél ott a 230Volt indulásnál nem ugrál a fesz, A másodiknál indulásnál ott van, igaz folyamatosan felfutó, ahogy töltődik a kondi. A hármason nem ugrál a feszültség szép felfutó, kondi lábakon 14,7V. A négyes kondinál nem ugrál, felfutó 24,9volt a kondi lábain. Kiforrasztottam a kondikat csak az 1-est hagytam benne, elindítottam, és rögtön indult, beraktam a 2-es kpndit (vadonat új), és már azt is bírta nem volt kattogás. Gondoltam beforrasztom a hidegindító kört rele ellenállás, láss csodát szépen muzsikál, de ahogy beforrasztom a 2-4 kondit megint meghüjül. A 4-es a rellé lábain van (ez töltődik elvileg, de amikor kintvolt akkor is időzített indulásnál) Hol a hiba, most jelen pillanatban, csak az 1,2,3 kondi van benne, és produkálja. mit tegyek? Arra gondoltam, hogy holnap elmegyek veszek pufikondit, mert csak egy volt itthon, és kicserélem az összeset. van valakinek ötlete, vagy használhatom így a gépet?
Az 1 és 2-es kondik a betáp pufferei. Azt hogy kiszedted, egyértelműen indulnia kell, mivel nincs ami megrángassa a betápot. Azok nélkül nem lenne szükség lágyindításra se, de a gépre se, mert nem tudnál hegeszteni...
A gond a 3-as vagy a 4-es kondival lesz, azt kellene első körbe kicserélni. Lehetséges, hogy a 4-es kondi értéke nem megfelelő a segédtápnak és amiatt az is rángatja... esetleg ki lehetne próbálni egy 100µF-ossal, hogy azzal akkor mit művel. A betáp puffereit hagyd benne, mert csak azokkal együtt lehet értelmes vizsgálatokat és méréseket végezni!
Ahogy már írtam 1000µF szokott lenni a segédtápban, szerintem kevés a 470uF. Cseréld ki aztán meglátjuk mi lesz.
Köszi.
Akkor ne 470µF rakjak, hanem egy 100uF?
Ami közvetlenül az egyenirányító diódán van, gondolom a 4-es lehet, mert nagyobb feszültségű. A kép homályos, rossz minőségű, nem látszik jól.
Fényképezz vakuval, akkor nem lesz homályos.
Ezt most nem értem, hogy 125V -ról????
Hogy lehet a diódahíd előtt elkó???? Dióda állásban ki lehet mérni a kondit nagyjából, hogy jó-e? Vagy valamiből bontani, innen nem tudok csúzlival küldeni!
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2018
Például, igen. Gondolok arra is, hogy a vásárolt relé tekercse nem ideális a segédtápnak és nagyon beterheli...
125 V váltót adtam neki indításként, az előtét izzós verzió megszívatott, ha visszagondolok nem ez volt az első eset, csak akkor nem esett le. Szépen hegesztett így is, letapadásnál 30A-t felnyalt primer oldalon. Végfok kibírta, nem melegedett. üdv: fj
Az alap felállásban nem volt rellé, és elenállás akkor csinálta, ez az érdekes, hogy miért??
Hát akkor meg vagy kisebb vagy nagyobb pufi kell és meglátjuk. (100-1000uF)
Nagy kondi 4-es a rellé lábára megy rá er töltődik, mikor feltölt húz a rellé.
Vagy a 3-as vagy a 4-es helyére. Nem tudom melyiktől kezdi el a bohóckodást, de értelem szerűen azok közül valamelyik.
Még mindig 3 helyen folyik a téma, nem tudom követni így és nem is akarom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |