Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   3153 / 3984
(#) Bakman válasza lgal hozzászólására (») Ápr 16, 2018 / 1
 
A feszültséget a GND-hez képest adják meg. A -5 V-os feszültség annyit jelent, hogy annak a pozitív kimenete van a GND-re kötve (lazán fogalmazva). +5 V és -5 V között mérve 10 V-ot fog mutatni a műszer.
(#) Flatlander válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 16, 2018 /
 
Köszönöm!Pont ez ellen szeretnék valami komolyabbat ami legalább 2A,ez már elég a gyorstöltéshez is.
(#) Chipmunk1960 válasza lgal hozzászólására (») Ápr 17, 2018 / 1
 
Az, hogy -12 V nincs rajta.
(#) Sanyoo8 hozzászólása Ápr 17, 2018 1 /
 
Sziasztok!

Ez mitől lehetett?

Megolvadt 8A hengeres biztosíték, de csak a műanyag része olvadt meg a vezető nem olvadt el.
(#) proli007 válasza Sanyoo8 hozzászólására (») Ápr 17, 2018 /
 
Hello! Tartós túlterhelés (vagy közeli) és kontakt hibás biztosíték foglalat. De ez nem egy profi bizti..
(#) Sanyoo8 hozzászólása Ápr 17, 2018 /
 
A túlterhelés lehetséges, mert kb. 120W volt rajta.

Ez egy gép világításához menne. Gyárilag 16A biztosítékja van, csak kapcsolót cseréltem rajta meg 1-2 vezetéket, így próba/(kapcsoló nem volt rögzítve, hozzáért a testhez az eggyik saruja) ezért kiment a 16A, ezt cseréltem 8A-ra "próbára"(ha már véletlen kimegy még nincs összerakva ne a 16-osokat fogyasztja el a szerelés), de benne maradt. Most azért visszacseréltem a gyári 16A-ra.

Ezzel kapcsolatban olyan kérdésem lenne, hogy 12V-os rendszerben milyen biztosítékot tegyek:
a. 120w-ra?
b. 180w-ra?
c. 240w-ra?
(#) Wind-Storm hozzászólása Ápr 17, 2018 /
 
Sziasztok!

Tplink Touch P5 12V helyett 48V-os tápot kapott.
Milyen IC lehet az, ami elfüstölt?

DSCN4116.jpg
    
(#) Bakman válasza Wind-Storm hozzászólására (») Ápr 17, 2018 /
 
A választ nem tudom de nagy valószínűséggel mindegy is. Sanszos, hogy nem csak az az IC ment tönkre.
(#) Kovidivi válasza Sanyoo8 hozzászólására (») Ápr 17, 2018 /
 
P=U*I, teljesítmény egyenlő a feszültség és az áram szorzatával.
(#) Bakman válasza Sanyoo8 hozzászólására (») Ápr 17, 2018 /
 
A teljesítményt elosztod 12 V-tal és megkapod az áramot. 120 W esetén ez éppen 10 A lesz, névlegesen. Ettől egy lépéssel nagyobbat tegyél bele.
(#) Wind-Storm válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 17, 2018 /
 
Én is így vélem, de azért végigmérem ha sikerült megállapítani a típust, mert úgy gondolom, hogy csak onnantól van remény.
(#) tbarath válasza Wind-Storm hozzászólására (») Ápr 17, 2018 /
 
Keress rá a "Tplink Touch P5 teardown" kifejezésre gugli képkeresővel, hátha segít.
(#) Wind-Storm válasza tbarath hozzászólására (») Ápr 17, 2018 /
 
Nézegettem, sajnos eddig nem túl nagy sikerrel.
(#) Lamprologus válasza Sanyoo8 hozzászólására (») Ápr 17, 2018 /
 
Bár a kérdésedben nem szerepel, de a vezeték keresztmetszetre is oda kell figyelni! 240W-os fogyasztónál (20A) már jelentős feszültség esik a vezetéken is. Pl ha a vezeték ellenállása 0,1Ohm, akkor már 40W a vezetéket melegíti, és nem jut el a fogyasztódhoz!
(#) Sanyoo8 válasza Lamprologus hozzászólására (») Ápr 17, 2018 /
 
A vezeték méretével remélem nem lesz baj, mert ott a gyári keresztmetszetnek megfelelő maradt és nincs plusz fogyasztó se bekötve. 240 w nincs, csak kérdés példa végett kérdeztem.
Más:
Igen 10A megy át 120w-nál, de azért meglepett, hogy 20%-al kisseb biztosíték már nem bírja. De akkor majd egy "lépéssel nagyobbat kap ennél is."
(#) Wind-Storm hozzászólása Ápr 18, 2018 /
 
A típusjelöléssel nem mennénk semmire, ha sikerülne olvashatóbban lefényképezni a sérülés ellenére?
Talán |AC8| volt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2018

ic.jpg
    
(#) Stewe válasza Sanyoo8 hozzászólására (») Ápr 18, 2018 / 1
 
A biztosíték elbírta.... csak kimelegedett.
Ezeket a biztosítékokat (régi gépjármű biztosíték) zárlat esetén a vezeték védelmére találták ki, nem szabad őket túl komolyan venni.
(#) mek-elek válasza Stewe hozzászólására (») Ápr 18, 2018 / 1
 
Bocsi az okoskodásért,
Idézet:
„Ezeket a biztosítékokat (régi gépjármű biztosíték) zárlat esetén a vezeték védelmére találták ki,”

de szerintem az egész autó védelmére. Mivel a kiégett autó ronda látvány.
(#) pucuka válasza mek-elek hozzászólására (») Ápr 18, 2018 / 1
 
Ha csak a biztosíték műanyag háza olvad meg, az csak a biztosíték foglalat kontakt hibájára utal, ahogy proli007 a következő hozzászólásában már írta.
(#) mek-elek válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 18, 2018 /
 
Ez is lehet valóban, de a melegedés miatt biztitáblát cserélnék, és adott kötéseket is újra kötném.
Persze, ha az én autóm lenne, mert ugye más autóját ne birizgáljuk.
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2018
(#) kerdes10 hozzászólása Ápr 18, 2018 /
 
Sziasztok!
Akkumulátorra kötött fogyasztó elektromos munkáját meg tudom úgy mérni hogy megmérem az akkumulátor kapacitását, bekapcsolom a fogyasztót, majd kikapcsolom 1 óra múlva és megmérem újra az akkumulátor kapacitását? Az második eredményéből kivonom az elsőt, majd megszorzom az akkumulátor feszültségével és megkapom a teljesítményt, majd ezt az idővel megszorozva a villamos munkát. Ezt így lehet?
Tudom egyszerűbb lenne fogyasztásmérővel, sorosan bekötve a fogyasztóval, de engem az előbb leírt módszer érdekelne.

Köszönöm a választ.
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2018
(#) pucuka válasza kerdes10 hozzászólására (») Ápr 18, 2018 / 1
 
Hogy is méred meg az akkumlátor kapacitását? Gondold csak végig, azért az nem olyan nagyon egyszerű mérés.
Az akkumlátor munkáját sem egyszerű mérni, mert a kisütés ideje alatt az akkumlátor feszültsége állandóan változik (csökken). A pontos méréshez áramot, és a feszültséget ugyanabban az időpillanatban mérve, megszorozva az előző mérés óta eltelt idővel értékét összegezve kapod az akku munkáját. A végeredmény annál pontosabb, minél több minta összegét számolod az eltelt idő alatt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2018
(#) Bakman válasza kerdes10 hozzászólására (») Ápr 18, 2018 / 1
 
Ha a fogyasztó teljesítménye megvan, akkor csak az idővel kell megszorozni és megkapod a fogyasztást. Lévén a feszültség hellyel-közzel állandó, tudod az áramot is (vagy megméred, ha a fogyasztó teljesítménye nem ismert) és már kb. mindent tudsz.

Pl. egy 10 W-os izzó teljesítménye kikapcsolva is 10 W. A fogyasztása viszont a bekapcsolt időtől függ. Ha egy másodpercig üzemelteted, akkor a fogyasztása 10 Ws. Ha egy óráig, akkor 10 Wh. Ha 10 000 óráig, akkor 10 kWh vagy 36 MWs, ahogy tetszik.

Esetleg nagyon nem értem, mit szeretnél.

Az akkumulátor kapacitása alatt a kapocsfeszültséget érted? Kapacitást így nem lehet mérni. Azt vedd figyelembe, hogy az akku kapocsfeszültsége a terhelés levétele után emelkedni fog egy ideig és mértékig.
(#) kerdes10 hozzászólása Ápr 18, 2018 /
 
Köszönöm nektek világos most már.
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2018
(#) Stewe válasza mek-elek hozzászólására (») Ápr 19, 2018 /
 
Igen, de csak a saját vezeték okozta tüzet előzi meg...
A biztosíték nem poroltó!
(#) Stewe válasza Sanyoo8 hozzászólására (») Ápr 19, 2018 / 1
 
Ahogy már írták a kimelegedés legvalószínűbb oka a biztosíték kontakthibája, ami lehet konstrukciós hiba, és elhasználódás eredménye is. A bekötő vezeték jó érintkezése nagyon fontos, teljes keresztmetszet egyen a csavaros szorítóban, érvéghüvellyel, ha krompelt saru megy rá, annak is rendesen meg kell lenni roppantva. Lényeges még a biztosítékhoz csatlakozó általában furatos blokk, plusz lemezrugó tisztasága. ezeket a lehető legnagyobb szorítóerőre kell állítani, és egy ~600-as csiszolópapírral meg kell tisztítani.
(#) mek-elek válasza Stewe hozzászólására (») Ápr 19, 2018 /
 
Kedves Stewe, ha akarsz ebben a dologban velem beszélgetni azt tegyük át személyesbe.
Mivel ezt folytatva nem érzem közhasznúnak.
Viszont egy autóban általában bandázsolt vezetékek vannak, és, ha egy meggyullad, az láncreakciót válthat ki. Ésha az autó nem is ég le igen drága dolog azt újra kábelezni, nem beszélve, hogy az már nem gyári(amilyen a mester).
Abban teljesen egyetértek veled, hogy a biztosíték nem poroltó. Éppen ezért a tartalék biztosítékon kívül ajánlatos az autóban tűzoltó készüléket tartani, mint mentődobozt, így védhetjük egészségünket, és pénztárcánkat további károsodástól.
(#) Epu2 válasza Sanyoo8 hozzászólására (») Ápr 19, 2018 / 1
 
16
25
30
Nem a biztosíték feladata a készülék védelme. Ez igaz minden esetben, legen az villanykályha, TV, számítógép. A biztosíték a hálózatot védi! Egy zárlat miatt, a biztosíték előtti szakasz ne károsodjon.
(#) mhl hozzászólása Ápr 19, 2018 /
 
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy az erősítő IC-knél a jel-zaj (Signal-to-noise ratio) értéknek mennyire van jelentősége? (D-osztályú IC-ket most nem említem az eltérő működés miatt)
Pl: LM1875-nek 90dB, LM3886-nak 92dB, de a TDA7293-nak és a TDA7294-nek nem találom az adatlapján
(#) lapar hozzászólása Ápr 19, 2018 /
 
Nem igazán ez a helye a kérdésemnek, de nem találtam a speciális topicot.
Ha esetleg valaki tudja, irányítson oda egy linkkel!

Szóval: van egy régi kártyaolvasóm, ami leesett, és rá is lett taposva. Amit észleltem, hogy van (volt) rajta egy kütyü (nem tudom, mi YIC 12.000 jelöléssel. a képen jelenleg az eredeti helye mellett van, és a nyákon van egy + jelölés, de nem tudom, hogy ezt a valamit hogyan forrasszam vissza, mert azon nincs +, - jelölés.

Az olvasó azért lenne fontos nekem, mert régi fotogépem CF kártyájához használom, és az új kártyaolvasókban nem nagyon van CF olvasó, csak a drágábbakban.
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2018
Moderátor által szerkesztve
Következő: »»   3153 / 3984
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem