Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Köszi.Akkor nem ez volt a kérdés,hanem a gázkar hogy jó vagy hibás.
A két vastagabb láb bele van forrasztva a nyák-ba, és úgy látom, hogy nincs elszigetelve a nyákban, hanem kapcsolodik ott is valamihez.Itt egy fénykép a két lábról ,bekarikázva. Ha lemented és felnagyítod, akkor jobban lehet látni ,hogy vane szerepe két vastagabb lábnak, azonkivül, hogy oda van forrasztva, A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2018
Ha nem a fém házhoz megy a két vastag láb, akkor elképzelhető, hogy kapcsolós a potméter, és az a két vastag kivezetés a kapcsoló bonzó/záró kontaktusa. Ha mégsem, akkor valamit nem veszel figyelembe. Mérd meg a két vastag láb közt van -e valamilyen ellenállás, vagy csak simán átvezet. Az is lehet, hogy csak a stabilitás miatti plusz mechanikai rögzítés. De jó lenne neked kideríteni mi is az, mert én nem fogom tudni úgy, hogy nincs a kezemben és nem látom szabad szemmel, így mérni sem tudok semmit.
Az enyémről meg már leírtam mi a szitu... (Halkan jegyzem meg a negyedik képeden úgy látszik, hogy a két legszélső láb bizony a fém ház...) A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2018
Megyek és megnézem jobban, megmérem, stb.
Megnéztem, az a két láb valóban a potméter fémházának része.Mértem ellenállást , de nincs, aztán mértem vezetést és az alábbi képen tüntettem fel az eredményt.A két láb között van vezetés(ez természetes,mert a fémház része mindkettő),azonkivül van vezetés a lábak és a piros keretezéssel és x-el jelölt részek közt,viszont a zöld x-el jelölt láb (ami a potméter középső lábának a nyákba forrasztott része)és az említett lábak között nincs vezetés.
Megnéztem neked az enyémet, a következő a helyzet: Alkatrész oldal felül, a potméter lábai jobbra.
Poti felső láb +5V, poti alsó láb test. Kizárásos alapon középső a gázjel... Ha így bekötöd, és nem megy, akkor nem kompatibilis vele, vagy valami gebasz van a gázkaroddal. Sajna az enyémen nem látszik az IC felirata, ha a tiéden igen, azt közreadhatod... Ja és természetesen az sem mindegy, hogy a nyomógombbal milyen módba van állítva a vezérlő... A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2018
Sajnos az enyémen sem látszik az IC felirata.
Akkor azt mondod, hogy nyugodtan behelyetesíthetem a hall szenzoros gázkart e potméter helyébe? Te mire használod ezt a vezérlőt? A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2018
Amit írtál, azt úgy értem, hogy jobbról a potméter 3 csatlakozó lába áll ki a kék dobozkából ,de ott nem müködik a motor.Viszont balról 3 szor három láb van és azok bármelyikébe csatlakoztathatom a sárga színű alkatrészt, és csak igy lehet a motort vezérelni ,ezen a felén.
A 3 csatlakozó az szervo motor teszteléshez van. A 9 csatlakozó meg a BLDC motorhoz, arra dugd a BLDC motor meghajtót vízszintesen. A jobb oldalon legyen a 9 csatlakozó, az alsóba vízszintesen dugd bele a meghajtó vezetékét, úgy hogy a test a felső pin, az 5V a középső pin, az alsó pin meg a jelvezetékre menjen. A potmétert kiforrasztva meg annak a helyére a gázkarod az előzőekben leírtak szerint...
Köszi szépen a segítséget.Még valami nem teljesen világos.Ezt a mondatot,hogy:" Alkatrész oldal felül, a potméter lábai jobbra." pozíciót úgy érted, amint az alábbi képen látható?
Az ilyen vezérlőket mire használják inkább?Gondolom nem elsősorban bldc motor vezérlésére,arra vannak jobbak is,nem?
Mi másra használnák? Arra találták ki. RC szenzor nélküli BLDC motorokhoz.
Persze az a kék kis kütyü csak egy teszter, valójában rádiós vevő van hozzákötve általában.
Sziasztok!
Szeretnék kicserélni néhány smd tantál kondenzátort, azonban van egy kis "érdekessége" a kicserélni kívánt kondiknak. Mégpedig az, hogy három forrasztási pontja van nem csak kettő, mint általában. Csináltam róla képet, amelyen rajta van az új csere alkatrész is de az normál két érintkezős. https://drive.google.com/open?id=12CNJoJJsCsK6zg6s9VAeqP1t2D_V5C8q Szerintetek kicserélhetem erre vagy sem? A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2018
Sziasztok.
Padlásról előkerült ez a versenypálya. Az autók áramszedője valami körszövött vezetékdarab volt, de már teljesen leamortizálódott. Sima rézzel pótoltam. Egyenes szakaszon működik, viszont a kanyarokban lelóg az ívről, így megáll az autó. Ez szerintem gyári állapotban is gyakran megeshetett. Van valakinek ötlete, miből és hogyan csináljam meg az áramszedőt, hogy kanyarban is legyen kontakt? Köszönöm!
Mondjuk 2mm-es vagy vastagabb ónszívó szalaggal, amelyet kiforrasztáskor szokás használni.
Szia! Van ónszívó szalagod? Próbáld meg azzal!
Vagy egy darabka árnyékolt kábel külső harisnyája.
reloop, mahinátor: Kösz!
Áramütés veszélyről, illetve biztonságról szeretnék kérdezni.
Az általam vásárolt merülőszivattyú leírásában szerepel, hogy tilos az üzemelő szivattyú mellett a vízben tartózkodni. A neten találtam is baleset leírásokat, amikor pl. búvárszivattyú okozott halálesetet. Kérdésem, hogy ha a szivattyút egy 10 mA-es FI relén keresztül csatlakoztatom a hálózatra, akkor is kötelezően betartandó-e a fenti tiltás, vagy akkor már elfogadható, hogy a vizes részen valaki a szivattyú mellett legyen. (pl. odébb tegye) ? Amennyit én tudok a hibaáram kapcsoló működéséről, aszerint ez így már biztonságos, de nagyon megköszönöm, ha elmagyarázzátok, ha rosszul gondolom!
Kedves Tamás!
Nem értem mért kellene a szivattyúval fürdened. Nem vagyok szakértője a dolognak, de úgy érzem nem célszerű a biztire bíznod ez esetben az életedet. Ebben az esetben én úgy gondolom két áramkör alakulna ki. az egyik a vízaknában lévő a vízakna földjével zárna kört a fázisoldalon pedig az odáig vezető vezeték ellenállásával. Az igazi problémát az óra földje, és a vízakna földje között látom. Itt lehet akkora osztó, hogy az óra még nem működne, mikor már megtörténne az áramütés. És ha még a macskátok túl is élné a kíváncsi kísérletet, az emberi életre ez még akkor sem biztosíték. NEM TENNÉM!
Lehet, hogy kissé laikus a kérdésem, de mi a különbség egy EE és egy EF trafó mag pár között? Ránézésre nem sok eltérést látok közöttük.
Idézet: „Nem értem mért kellene a szivattyúval fürdened.” Gondolom fürdőmedencébe rakná.
Legalábbis én találkoztam ilyennel, például EF25 megnevezésű ferrit mag pár.
Nem lehet, hogy az F pont a ferritmagot jelöi? Mármint, hogy nem lágyvasmagos...
Bővebben: Link... A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2018
Szerintem nem, mert létezik EE jelölésűből is ferrit anyagú mag.
Az más. Az ETD, EF es társai azok tipus nevek. Az EI vagy EE az pedig a vasmag par formajara utal.
Értem, az ETD magoknál is gondolkoztam, hogy miként utalnak a betűk a formájára, merthogy azoknál a középső oszlop kör keresztmetszetű.
RoliNyh: Akkor viszont mégis igazad lehet...
Sziasztok! Szeretnék egy olyan eszközt építeni ami egy 12v piezó hangszóróból áll és igazából mérő kalibrálására való. Tehát egy csőben elhelyezett piezó hangszóró ami 1-4kHz közötti frekvencián a piezón megadott decibel értéket tudja leadni. Milyen elektronika szükséges hozzá?
Ezt a piezót néztem ki: https://www.hestore.hu/prod_10036105.html Ez 90dB-t tud 10cm-en leadni 3,4kHz frekvencián. Jó lenne ha mondjuk 9V elemről működne. Tudtok ajánlani hozzá elektronikát? Bocsánat, ha hülyeségeket kérdeztem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |