Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Vitatkozzunk! / Beszéljük meg!
Moderátorok által fokozottan megfigyelt, és moderált topik!
Kulturáltan, egymást észérvekkel meggyőzni vágyók témája!
Arra irtam, hogy az egy primitiv hatásvadászat.
Elöször is a táblára ugyan ki van irva, hogy magas a jármü, de az angolul, gondolod, hogy minden spanyol meg egyébb nácio az orszábvan azt el tudja olvasni??? Másodszor annak a figyelmeztetésnek nem a hidon kell lennie, hanem joval elötte, és akár többször is állitsa meg a magas jármüvet, és ne ugy mint itt, ahol a többség csak a keresztezödésre koncentrál, és eszébe sem jut hogy a hid lyukára nézzen. Ez majdnem a ferihegyi kapunak az esete. Ha ott az aluljáro elött 1-2x megállitaná a nyilt pályán a villanyrendör az egész forgalmat ( ahol nincs keresztezödés, azaz semmi más ok a pirosra, csak az hogy egy magas jármü van uton, esetleg egy kiegészitö villogo magasságjelzö táblával, akkor azt megértenék, vagy a szomszédos sávban a taxisok /soförök biztos nem maradnának adosak egy gyors KRESZ talpaloval. Szoval messze nagyobb az esély a baleset megelözésére. És senkinek az élete nincs veszélyben. Idézet: „bizonyára 40-es tábla mellett nem 130-al kellene kimenni” Persze vannak olyan "remek" táblák, hogy amikor a kijáro párhuzamos sáv végén ( ugye itt még 130/80-l lehet hajtani) ott a 40-s tábla egy kis jobbra mutato nyillal alatta, csak azt mond meg hogyan lehet 40re lefékezni 50-60 m alatt, amikor észreveszed a táblát???? Föleg egy jol megrakott kamionnal. Ez pontosan a paragrafusok mögé bujkálásnak a mintapéldánya. Idézet: „Elöször is a táblára ugyan ki van irva, hogy magas a jármü, de az angolul, gondolod, hogy minden spanyol meg egyébb nácio az orszábvan azt el tudja olvasni???” Azt hiszem, ha az adott országban elfogadott hosszúság-egység előtt szerepel egy szám, valamint mellette egy "magasság"-ra utaló, a kresz-ben rögzített egyértelmű jelzés, az nyelvtudástól és analfabetizmustól függetlenül minden jogosítvánnyal rendelkező személy esetében ugyanazt kell, hogy jelentse... Idézet: „Másodszor annak a figyelmeztetésnek nem a hidon kell lennie, hanem joval elötte, és akár többször is állitsa meg a magas jármüvet,” Mivel az adott videó egy kereszteződésben készült, a tábla nem lehet korábban, hiszen aki az adott irányból jön, még elkanyarodhat a kereszteződésben jobbra vagy balra. Ha korábban van, akkor a kereszteződést meg sem közelíthetné, minimum egy háztömbnyire minden irányban.
Bővebben: Link
Ha valaki megnézi a Googlemaps-on a helyszínt, akkor látható (remélem jót linkeltem be), hogy van egy 50-es tábla, ezután egy sárga alapú tábla, amin szerepel a 3.65m-es korlátozás, és hogy aki ennél magasabb, az menjen ki jobbra. Pár méterrel előrébb megismétlik ezt a táblát, ott ahol ténylegesen el is lehet hagyni az utat. Ahol vége a lehajtónak, ismét ki van téve a magasságkorlátozó tábla és következik a kapu. - A sárga alapú tábla azért olyan, mert sötétben a jármű lámpájától jobban látszik - A kapu előtt 3 db tábla figyelmeztet rá - Mivel itt van a kijárat, nem lehet korábbra tenni a táblát - A közvetlenül előtte lévő, Kőbánya-Kispesti felhajtónál szintén kint van a 3.65m-es tábla - A korábbi, Gyömrői úti felhajtónál szintén - A gyorsforgalmi kezdeténél, vagyis a Határ Útnál szintén ott a tábla - A kezdete előtt 250m-rel, még az Üllői úton, ahol előjelzik a gyorsforgalmit, szintén szerepel az út feletti zöld benyúló táblán, és oldalt is Vagyis már fel sem mehetett volna a gyorsforgalmira!!! Őszintén, ezek után még hány táblát akarsz??? A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
Sajnos ezt rosszul tudod ( megint bedöltél a propagandának) Az USA KRESZ táblái elférnek talán egy féloldalon. Ott nem látni olyan táblaerdöket mint mifelénk, és nem kell a parlamentnak azzal foglalkoznia hogy egy oszlopra hány táblát lehet felszerelni (A,D,CH).
Sokkal több olyan tábla van amin csak szöveg van: Slow Turn Vagy mint itt "oversize vehicle". S miután alkotmányos jog szerte a világban az analfabetizmus meg a hülyeség, ki tudja ki hogyan értelmezi ama táblát. De nagyon is lehet korábban pl. néhány 100 méterre lehet egy másik villanyrendör, ami megállitja a magas kocsit és igy figyelmezteti a sofört, hogy akadály következik. De ezek mind olyan részletek amit elöre meg lehet tervezni, meg lehet tüzetesen vizsgálni és megtalálni az legjobb megoldást, ami senkit nem veszélyeztet és senkit nem öl meg. Ez már tényleg nem tartozik ide. A Ferihegyen semilyen magasságmérö nincs, csak egy kasza, aminek ott semmi keresnivaloja nincs.
Egyébként pedig a busz gyártóját kellene beperelni, mert miért épített olyan magas buszt!
Egyébként pedig az, hogy az amerikaik össz IQ-ja megegyezik a magyarok össz IQ-jával, csak sokszor annyian vannak rá, nem igazán izgat... Mert ha egy szabályt lehet így is és úgy is értelmezni, az nem szabály, hanem csak egy ajánlás, vagy még inkább egy tipp. Idézet: „A Ferihegyen semilyen magasságmérö nincs, csak egy kasza, aminek ott semmi keresnivaloja nincs.” Pontosítsunk: Mérő tényleg nincs. 1. Már az Üllői útan (kifelé a felüljáróra való felhajtásnál) ott a 3.65m magasságkorlátozó tábla. Nem kellene felhajtani a felüljáróra. 2. Ha mégis megtette, a KÖKI -nél le tud hajtani róla. (Ezt jelezhetnék hangsúlyosabban.) 3. A benzinkútnál újabb 3.65m magasságkorlátozó tábla. A sáv felett villogó figyelmeztető tábla - sötétben is látszik. Analfabetákknak is érthető. 4. a benzinkút után - szinte a kapu lába előtt pár méterrel ki lehet hajtani. Mit is kellene még felszerelni? Az útnak törénete van. A kérdés inkább az, mi indokolta, hogy a Felsőcsatári aluljáró kimaradjon a felüljárósításból? Amúgy két kasza van: egy élesebb és egy tompább, a magasságkorlátozó és a híd. A megsérült busz magassága 4.00m, a korlátozás 3.65m. A különbség 35cm! A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
Ez az, hogy felszerelnek egy sereg hatástalan táblát meg egy baromi kaput, és ezzel elintézik a dolgot, s csak csodálkoznak ha lekaszálják egy pár ártatlan ember fejét.
Ha lenne mivel gondolkodni, akkor a sereg felesleges tábla helyett felszerelnek egy egy magasságmérö berendezést egy vagy több viillanyrendörrel meg villogo táblával, hogy miért állitotta meg a gép a forgalmat és célzottan azt állitják meg azt, akinek ott nincs semmi keresni valoja. Azért az ilyesmi már elvárhato lenne egy ilyen fontos és forgalmas uton. A traffipaxxal is csak a gyorshajtokat szedik ki a forgalombol. Szoval nem megoldhatatlan a feladat ( söt talán olcsobb is mint a sereg felesleges tábla meg a baromi kapu), csak nem magyarázni kell a KRESZt hanem megtalálni a balesetmentes megoldást. A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
Idézet: Vagy ha már olyan magasat épít, akkor miért nem olyan erősre, hogy a neki útban levő magasságkorlátozókat és hidakat le tudja bontani, az alagutakat pedig kitágítani... „Egyébként pedig a busz gyártóját kellene beperelni, mert miért épített olyan magas buszt!” Idézet: „Ez az, hogy felszerelnek egy sereg hatástalan táblát ...” Ez az! Szereljék le az összes táblát, akkor legalább lenne okod reklamálni... Idézet: „Ez az, hogy felszerelnek egy sereg hatástalan táblát meg egy baromi kaput, és ezzel elintézik a dolgot, s csak csodálkoznak ha lekaszálják egy pár ártatlan ember fejét.” Szerintem nem csodálkoznak... Te meg vagy győződve róla, hogy szándékosan akartak megsebesíteni huszonakárhány utast, és bizonyára igazad van (mert neked mindig igazad van...). Nem csodálkoznak rajta, mert azért építették oda azt a kaput, hogy jöjjön egy szegény szerencsétlen analfabéta buszsofőr, aki véletlenül nem vesz észre egy féltucat figyelmeztető táblát, de tévedtek, mert a busz nem volt elég magas, hogy még komolyabb sérülés történjen. Igen, ismét igazad van, fel kell szerelni egy magasságmérőt és egy kijelzőt is, hogy lássa a sofőr, pontosan mennyivel lóg bele a hídba. De komolyra fordítva: Ha van egy "villanyrendőr", ami megállítja a gyorsforgalmin, akkor mi a következő lépés? Tovább nem tud menni, mert ott a piros lámpa, hiszen még mindig magas a járműve. Megfordulni sem tud, mert két oldalt ott a szalagkorlát, és egy ekkora busszal nem lehet. Tolasson vissza 5km-t, mert ott volt az előző felhajtó? Mert, ha az egyértelmű tábla esetén nem tér le, akkor bármilyen lámpa jelzése esetén sem fog... Talán oda kellene állítani egy rendőrt (7/24-ben), aki az ilyen járműveket megállítja és kitereli az útról. Remek veled vitatkozni, mert bárki bármit mond, úgysem figyelsz a lényegre... Cserébe ugyanazt ismételgeted... De ez fejleszti a mi fantáziánkat, mert újabb és újabb dolgokat találhatunk ki, amit ugyanúgy figyelmen kívül fogsz hagyni, mint buszsofőr a magasságkorlátozást...
Szia!
Szerinted a mai autókba miért építik be az újabbnál újabb elektronikai biztonsági rendszereket? Semmi haszna a sávelhagyás figyelmeztetésnek, a " bebambuló" sofőr figyelmeztetésnek ?! Ne abból indulj ki, hogy ez a sofőr meg akart halni és akkor úgy is mindegy, hanem abból, hogy eltompult és nem figyelt kellően oda, amiből, ha felrázod, akkor persze, hogy megáll és nem halnak meg az emberek !! Nem gondolom, hogy ezek az eszközök feleslegesek, noha mindenki tudja, hogy a közlekedés balesetveszélyes üzem, csak kipihenten és fitten szabad volán mögé ülni ! Massawa kolléga erre akarja felhívni a figyelmet, hogy van lehetőség az emberek életét megmenteni, ill. fokozni a biztonságot és ilyenkor nem kell az anyagi oldalát nézni ( sokkal kevésbé fontos ügyeknél sem figyelnek rá oda sokszor!), csak azt, hogy egy ember se haljon meg értelmetlenül ( azaz ha el lehetett volna kerülni, pl. egy vagy több villogó, nagyméretű kijelzővel !) ! Maradhat ez a kapu a végére, amikor már előtte figyelmeztettük ezerrel, akkor se terrorista, se öngyilkos nem tudja a hídig vezetni a buszt, de legyen rá esély, hogy az eltompult ember felébredjen!
Én nem vagyok megsértödve, csak nem igen szeretem az ilyen rövidláto katasztrofában végzödö döntéseket, amit szinte ingyen ( vagy ugyanannyiért) balesetmentessé is lehetne tenni. Akkor nyugodtan ülhetnének a felelösök a meleg székeiken és senki nem fogja otthagyni a fejét a baromi kapuban.
Miattam akár büntethetik is a sofört, de e miatt aligha kell 27 embernek lekaszálni a fejét. Ha nem érzed a különbséget a mondokámban - akkor sajnálom, de felesleges folytatni. Az legprimitivebb rendörállami gondolkodás azt hajtogatni, hogy ott vannak a táblák. És ez a legnagyobb baj, nem azzal foglalkoztok, hogy 27 ember otthagyta a fejét, hanem azzal, hogy egy (lehet, hogy holt fáradt) barom nem olvasott el egy táblát. (Ki tudja mennyi van még ott). A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
A sofőrt kell kiiktatni a rendszerből. Már vannak rá kísérletek, csak még hibáznak az önvezető autók (is).
Márpedig minden gazdasági kérdés is!
Értem, amit írsz és megértem, de te is értsd meg: Létezik olyan, hogy ALARA elv, amit én ugyan a sugárvédelmis továbbképzésemen hallottam először, de sokkal több helyen alkalmaznak. Ez kb. azt mondja, hogy a kockázatot a lehet legalacsonyabban kell tartani, ami gazdaságilag még megéri. A jelen esetben ez azt jelenti, hogy ha "mindössze" 12 évente előfordul egy ilyen jellegű baleset Budapest egyik legforgalmasabb kivezető útján, az valószínűleg megfelelő védelemmel van ellátva. Abban igazad van, hogy lehetne sok egyéb más megoldással is védeni azt a hidat. De mind olyan, ami "gazdaságilag nem éri meg". Egy felüljáró építése horribilis összegbe kerül. Az általad említett elektronikus berendezést üzemeltetni kell (karbantartás, áram-fogyasztás, stb...). Mindehhez képest a meglévő kapu és a táblák költsége elenyésző. A 12 évnyi balesetmentes időszakhoz képet! De persze nem a 27 sérülthöz képest, de nézd meg a statisztikákat, mennyien halnak meg egyébként is évente az utakon. A sofőr benézett több táblát. Pestről hazafelé tartott. Mennyire lehetett fáradt? Ha benézte ezeket a táblákat, és tegyük fel, hogy működik az általad felvázolt rendszer, ami letéríti a gyorsforgalmiról, mennyi esélyt adnál arra, hogy a következő 20km-en frontálisan ütközik valakivel, ahol 40-en haltak volna meg??? Én elég sokat. De a határig hátralévő 200 km-en szinte biztosan csinált volna valami mást. Innen nézve mindössze 27-en megsérültek...
Az lesz majd a nagy röhej.
Az enyém - igaz még kezdetleges - de rossz idöben még a kaminonok hátára ragasztott KRESZ táblákat is olvassa, és simán lelassitott az autopályán 80-ra, mert az volt kamion hátán...
Ne hordjunk össze tücsköt bogarat. Ha sikerült volna öt megállitani a baromkaou élött ma 27 egészséges ember lenne, és azt majdnem garantálni tudom, hogy a baromkaou áráért plusz a táblákért meg lehett volna csinálni legalább egy magasságmérö berendezést villanyrendörrel. Minden más dolog másodlagos, s csak szétkeni a témát.
Ha tojik a világítós táblára, tojni fog a villanyrendőrre is.
Engem leginkább az zavar, hogy mindíg bűnbakot kell keresni, és nem azt szigorúan, és alaposan megbüntetni, aki az esemény okozója. Nem börtönnel, hanem elvennék az autóját (van rá jogalap, csak nem használják) eltiltanák a vezetéstől, komoly kártérítésre ítélnék. Tudom azt is, hogy ez nem biztos, hogy megelőzi a bajt, de gondolom előbb utóbb elfogynának a notórius rendetlenkedők. Én nem bevonnám akármennyi időre a jogsit komoly szabálysértés esetén, hanem egyszerűen elvenném azzal, hogy lehet új jogosítványt szerezni, szigorúbb feltételekkel, és nincs több lehetősége. Csak észre térnének a sofőrök, különösen azok, akik hivatás szerűen ebből élnek.
Azt azért kétlem, hogy egy buszsoför megengedi magának, hogy tele busszal átmegy egy piroson, és azt megteszi kétszer egymásután, ráadásul ha az a piros rendesen rá is dudál a buszra. Az felveri még a félholtat is a buszban. Szerintem az utasok ilyenért meglincselnék helyben..
Ha csak valaki tényleg nem akarja megölni az utasait, és magát évekre börtönbe csukatni ( mert ugye ö nem sérült meg), aligha fog ilyet tenni. Akkor inkább belehajt a szakadékba vagy a Dunába, magával együtt. Azaz azt nyugodtan kizárhatjuk, hogy 2 piros lámpán meg egy egy nagy villogo magasságjelzön véletlenül, vagy félálomban hajt át, a mellette állo forgalom meg a kürt ellenére. A bünbak meg van, azt nem keresi a kutya sem, azt keressük, hogy vajon a hatoság megtett-e mindent a baj megelözésére. És itt vannak hatalmas kétségek, talán most már végre valaki tanul a vérdijbol. Felolvasni a KRESZt vagy elmesélni, hogy mennnyi tábla van ott, édeskevés annak a 27 embernek, föleg ha vannak sokkal jobb, biztonságos megoldások, amik nem fejezik le az ártatlan utast. (Azért a buszvezetö nem tehet). Azt is már elmondtuk, hogy hatoság milyen aktiv, amikor a birságot kell beszedni, vagy más okbol az autosokat zaklatni, bármelyik tevékenység felhagyása nem vezet egyenesen komoly balesethez. Ide meg nem jut idö, pénz és ész, pedig itt a nagy jármüvek soförjei szinte biztosan tragikus balesetbe rohannak. Elsösorban ez a baj, ez lenne a feladat, hogy ne legyen az uton olyan helyzet, ami biztosan balesethez vezet. Ezért tartom a hatoságot (mindeki aki érintett) legalább annyira ludasnak, mint a sofört, ráadásul a föváros egyik legfontosabb utjárol van szo. Nem kell itt a soförök vezetési stilusárol stb beszélni, hanem azt kell megakadályozni, hogy legalább erre a pár pillanatra észhez térjen ( hidd el ez alap emberi ösztön, mint ahogy a forro vasrol is egyböl elkapod a kezed), és az kizárolag a hatoság dolga. Ha azt gondolnák mint te, hogy gazemberek a buszsoförök, stb. arra bármikor megvan a lehetöségük az ilyeneket kiszürni, ha ezt nem tették ez megint csak az ö saruk. Amiröl te beszélsz ahhoz vajmi kevés közünk van ( ki hol kap jogsit és milyet), ráadásul ha jol tudom, idegen soförröl van szo. Ahhoz a helyi hatoságnak semmi köze. Ez megint korunk tipikus kinja, ha valaki rosszat tesz elküldik suliba, kétlik az alkalmasságát a kifejtett munkára, ahelyett, hogy azt vizsgálnák, hogyan és miért tette, tehette azt, amit tett. Ez semmi más, hanem csakis egy ujabb tégla az álalibi és a pottevékenységek végtelen falában. Miért, ha elküldöd az ilyen barmot egy ujabb tanfolyamra, visszaadod azoknak a szerencsétlenek egészségét? Nem!!! De az nem kizárt, hogy a soför hiba nélkül megy át a vizsgán ( vagy valaki némi apropénzért megkönyörül rajta .....). Valoban gondolod, hogy ez a megoldás?
Ennyire nem lehet valamit bolondbiztosra csinálni... Jogsi kettévág egy bolonddal kevesebb
Ugyan miért ne lehetne? Érdekes modon az egyes autopályák dijbeszedöi kapui is ugyanezt teszik ha nincs megfizetve a dij, ráddudál rendesen, legalább 2 vaku rád villan és egy drága fényképet is kapsz. Hidd, el hogy minden soför ebben a pillanatban felébred és elgondolkodik az örökkévaloságon és azonnal leveszi a gázrol a lábát ( meg lehet nézni az autopályák kezelö központjában.).
Még talán annyit, ha már ilyen véleményed van a soförökröl, ugyan milyen kritériumnak kell megfelelni azoknak a közegeknek, akik kitalálták ezt baromkaput? Nem tudom milyen kvalifikácio kell ehhez a munkához, azt sem, hogy vajon kell hozzá jogsi illetve gyakorlat (némely tábla elhelyezése komoly kételyeket kelt).
S mint minden társadalmi rétegben, nemcsak a söförök között lehetnek barmok, hanem a hatoság köreiben is ( a baj az, hogy ök a tábláik, jogszabályaik meg igazolványaik mögé bujkálhatnak, a soför ezt nem teheti).. Azokat ki vizsgálja? Milyen jogositványt lehetne tölük elvenni egy ilyen kontár munkáért???? Hány embernek kell még meghalnia egy ilyen "csucsteljesitményért", mint ez a kapu??? Ezt kellene vizsgálnod, nem a soföröket. Arra fizetünk egy egy egész csorda közeget.
Háát, én már láttam olyan apróka videót, ahol a kamion áthajtott a fizetőkapun, meg az előtte álló autón. Az ilyenre dudálhatsz, villogtathatsz amennyit akarsz. Olasz autópályák kijárati (fizető) kapujánál sok esetben láttam rendőr autót.
Ha figyelmesebben elolvastad volna a híradást az ominózus balesetről, abban le volt írva, hogy először kolompoló magasságjelző volt, csak mikor ez hatástalannak bizonyult, akkor szerelték fel a borotvát. (speciel a kamionok miatt) Ez nekem olyan dá dá föld esetnek tűnik, mikor a nyagyi így vígasztalja az elesett unokáját, mert megütötte a föld A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
Nekem az a tapasztalatom, hogy a hivatásos sofőrök agressziv bunkók. Nem ártana egy phsihológiai alkalmassági vizsgálat, havonta. Az egyszeri vizsgálat ami vizsgánál van az nem elegendő. A BMW tulajdonos ugyanez.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
Idézet: Miért csak a hivatásos ? Én már többezer vasárnapi autóst láttam agresszíven vezetni ! Amikor a fiam megkapta a jogsit az első mondatom az volt : úgy vezess fiam hogy az úton mindenki hülye , senkiben nem bízhatsz , figyelj láss ... (Mindenki hibázhat mindenkinek lehet *** napja ) Én hivatásos jogsival levezettem 500ezer kilométert ifán „Nekem az a tapasztalatom” azóta még 500ezret személyautókon kistehereken balesetmentesen ... A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
Moderátor által szerkesztve
Olyan ember nincs, aki soha nem hibázik, mindig mindent észrevesz, arra tökéletesen reagál. Ez van. Az ember ilyen lény. Lehet akárhány százév börtönnel büntetni a sofőröket, akkor is fognak hibázni, mert emberek. Ez alól egy kiút, ha valamilyen megoldásokkal a hibázásra esély minél kisebb, pld.: jelen esetben láncos csörgő fejbe vágja a buszt. Sok módosítás, átépítés volt már olyan helyeken, ahol gyakori volt a baleset, ezután már nem.
Mert azoknál tapasztaltam sokszor.
Sajnos csak 5 évig aztán szétverték a TSZ-t !
Nem mondod hogy a személyautókra nem figyelsz ? Fehér suzuki megvan ? Dúródik előzget ugrál a sávok közt (előtte trabija volt ezért most bizonyítani akar mindenkinek) BMV AUDI WW index nélkül padlógáz előz a leglehetetlenebb helyeken (apuka vette de én nyomom neki nincs ellenfél )
stb |
Bejelentkezés
Hirdetés |