Fórum témák
» Több friss téma |
Igen, láttam ilyesmi videókat, hogy valamilyen festékkel lefestette a nyákot, majd azt égette le a lézer. Nem tudom milyen festék használható ilyenre, illetve milyen teljesítményű lézer szükséges hozzá - de határozottan jónak tűnő megoldás!
A "filctollal végigsatírozom" nem tűnik túl gazdaságos módszernek...
A varázsszavak: "timing belt" , "timing pulley" vagy "timing pulley bearing". Gyors és nem nagy súlyt mozgató mechanikához tényleg jobb megoldás a szíjhajtás. Kisebb motorok is jók lehetnek. A 0,4A-es is elegendő (például ilyenek). Nekem a 3D nyomtatómat ilyenek rángatják és elég gyors (nekem legalábbis) Ha túl erősek a végén szétrázzák a mechanikádat, mert gondolom az sem lesz túl bivaly. Az 5V-os nagyon pici léptetőmotorok is talán elegendőek, de azok áttételesek. Én próbáltam egy régi plottert átalakítani rá - hát le kellett cserélnem, mert ha csak egy kicsit is megfeszült vagy szorult - megállt. Ezek inkább Arduinós játékszerek. Ha jó és könnyen jár a mechanika, akkor elegendőek lehetnek ezek a játékmotorok is (erre gondoltam). Csak hát ez mind áttételes - azaz sokkal lassabb. A műanyag áttétel meg nem nagyon bírja a nyüstölést. A precíz mechanika mindenképp követelmény lesz és a csavarodásmentes vázkialakítás, mert ha nincs teljesen síkban valami - buktad a nyersanyagot, vagy letapogatás kell minden nyákkészítés előtt, az meg megint csak koptatja a mechanikát. Egyszerűnek tűnik a feladat alapján egy ilyen nyákkészítő gép, de menet közben jön rá az ember mennyire pontos munkát kell végezni hozzá - házi körülmények között. A nyák rajzolónál - ha nem a marós verziót csinálod - a másik gond a rajzoló eszköz. Itt írtuk páran, hogy bármilyen jó megoldást választasz - kihagyhat szakaszokat. Én mondjuk a régi tapasztalatok alapján - és nevessetek ki, de ha ilyet építenék, egy sima golyóstollat használnék és indigót. Azaz felrajzolná (előrajzolná) csak a nyákot, így a legnehezebb része, a pozícionálás megoldódna. A többit kézzel pontosabban fel lehet rajzolni. De ha már idáig eljutsz, akkor jobb a lézerprinter+ vasalós megoldás. De hát kinek a pap, kinek a papné
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2018
Köszönöm a varázsigéket
Tegnap már megkaptam az útmutatást, és meg is rendeltem a szükséges szíjat és kerekeket. Igen ezeket a pici motorokat néztem én is de elvetettem, marad a 1,7A-es NEMA17-es, 4 vezetékes motor. A toll sajnos valóban kihagyhat rajzoláskor, de ez benne van... A lézer elvben ezt is megoldaná, de nem tudom milyen festékkel kellene lefújni a nyákot, illetve milyen teljesítményű lézer tudná azt leégetni..
Sima matt fekete akril spray az ami többek szerint használható ehhez a technológiához , és 2,5-3W lézerteljesítmény már bőven elég hobbira , ha vastagabb a rétegelt legfeljebb nem kétszer hanem 4-5 ször megy körbe a lézer vágáskor ...
Megkérdeztem egy tapasztalt kollégát. Azt mondta az 5,5W-os kék lézer 23 menetben a 40W-os 4 menetben vágta át a 10mm-es rétegeltet.
Csak pontosan.
" Deffent Zoltán | 83 Válasz erre ⁂ Ma 17:24:27 +⚐ Kedvenc Törlés | [15265] [⫗] "Attól függ, hogy hány menetben... 5.5W-os leddel 23 menetben sikerült, az alsó felét csúnyán megégette. 40W-os CO lézerrel 3-4 menetben átvitte, még csúnyábban elégetve... Intenzív levegő fújással talán lehet szépen, de azt még nem tudtam kipróbálni, mert a CO-40-esemben csak egy kis inhalátor kompresszor van." [Előzmény:] Pali79, Ma 12:51:07 [15264]
A kérdésre választ kapott a rizsa nélkül is...
Köszi nektek az infót. Ez nem jó hír. Marad a fűrészgép.
Udv mindenkinek,
Csak megosztanam, hol tartok a gep epitesben. Es egyben kernek egy kis segitseget is az egyik motorral kapcsolatosan. 23KM-K033-03 6 vezetekes modell. Es sajnos hiba meregetem, nem tudom megallapitani melyik vezetek melyik? Nekem 4 re lenne szukseg a 6-bol. Ha valaki profin ert hozza kerem segitsen. Koszonom.
Valoszinü a két sötétebb a tekercsek közepe. Keresd meg azt a 3-3 vezetéket amik galvanikus kapcsolatban vannak. Az egyikhez (sötétebbhez) viszonyitva a másik kettö egyforma ellenállást mutat. Ha ezt megtalálod, akkor a középsöre nem lesz szükséged, igy marad 4.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
Ez alapján tudod négyvezetékesre bekötni.
Neked a B verzió kell. Vagy megbontva a tekercselés kive4zetéseit, és átkötöd párhuzamosra. A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
Ellenallas alapon ugy lennenek parban, hogy
piros-fekete-sarga es kek-feher-zold legalabbis a merheto ellenallas piros-fekete es fekete-sarga kozott 1,5 Ohm. Mig piros-sarga kozott 2,1-2,2 Ohm. es ugyan ez a masik oldalon. viszont e felallas szerint a piros-sarga kek-zold quartettbol melyik az A-,A+, B-, B+?
Korábban már leírtam, minden okoskodás nélkül be tudod kötni. Egyszerűen tekerd meg kézzel a motort - érezni fogod milyen könnyedén megy. Majd érints össze egy pár vezetéket. Ahol úgy érzed, mintha behúzták volna a féket - no az egy pár. Jelöld meg. Ha találsz még egy párt - szintén jelöld meg. Ha megvannak a párok egyiket bekötöd A-nak a másikat B -nek. A vezérlést már nem teszed tönkre vele. A többi csere-bere. De vagy csak érpárat, vagy érpáron belüli cserét lehet. Már be is van állítva az irányod. Ha több esetben is érzed a féket - megtaláltad a középkivezetést is. akkor van értelme mérni.
Piros-sárga: A+ A-
Zöld kék: B+ B- A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
Köszi!
Nem győztem kivárni a javítást, de láttam sokaknak okozott problémát. Már win 7 alatt fut. Frissítés kikapcsolva. A laptop csak a géphez van, nem kell másnak menni rajta.
Megnézte a weboldalon, amit korábban már linkelt neked.
Idézet: „piros-sarga kek-zold quartettbol melyik az A-,A+, B-, B+?” Te is megtaláltad.
Bocsi, azert kerdeztem, mert en is az alapjan szerettem volna.
De nem valt be. meg is forditottam, ugy se. Szoval vagy rossz a motor, vagy a rajz nem ehhez valo. Bar a tekercsek azonositasanal stimmel. Az aramkor inditasa utan a motor erdekes sugo hangot hallat. A mach3 programmal probaltam vezerelni, akkor meg ha el is indul, iszonyatos kerrego hangot ad ki. Ez mitol lehetseges?
Sok minden lehet rossz. A meghajtok beállitása, frekvencia stb. Ezt mind meg kell nézned. A mach-ban minimum azt kell beállitani, hogy hány lépés 1 mm, ( de van még rengeteg más dolog is.). Figyeld meg mikor indul és abbol probálj kiindulni.
Esetleg megnézheted az az én megoldásomat is! Egyáltalán nincs benne menetesszár, így nincs ami kottyanjon. Egy horgászzsinórt (nem damilt) feszítek rá a motor tengelyére. A fióksínben én nem bíznék annyira, sok elrontott gépet láttam már a neten.
Üdv!
Rendelt-e már valaki ebay-ról MGN12 -s lineáris slide-t kocsival? Érdekel hogy találkozott- e már azzal, hogy az egyik gyártmány nem egyezik meg a másikkal. 600mm -s hosszban rendeletem, de sajnos csak egy kocsival, mert külön rendeltem már 12H blockokat. A baj az hogy a 600-hoz "fekete végűt" küldtek, aminek a belseje kisebb mint a zöldeké, azaz a plusz 12 H kocsijaim lötyögnek rajta. Esetleg, ha van 12H fekete végű plusz 2 kocsi az rendkívül érdekelne.
Sziasztok.
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Mi az angol neve az energialáncnak? Hogy keressek rá a neten? A másik kérdésem, Ti milyen 4 eres kábelt vennétek az energialánchoz? Valami speciális hajlékony kábel kell oda, gondolom. Köszönöm előre is a segítséget.
Mi az az energialánc? Hova kell ilyesmi?
Szia. Köszi a gyors segítséget, a kábel linkjét megírnád még egyezer mert a láncra mutat az is.
A motorom NEMA24-es szóval 4-5 Amper az áramfelvétele.
Kábel Bocs a figyelmetlenségemért.
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2018
Ez a kábel nem túl jó választás. A LiYCI inkább analóg jelek átvitelére való fix rögzítéssel.
Energialáncba inkább ÖLFLEX kábelt tennék.
Az energialánc arra való, hogy megvezesse a mozgatni kívánt kábelt/kábeleket és biztosítsa, hogy ne legyen kitéve túlzott igénybevételnek (pl. túl szűk hajlítási sugár, túl nagy húzó/nyíró terhelés).
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |