Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Van egy ETA porszívóm, ami nem akart működni. Mondom hátha a kapcsoló környékén van valami gond (sima nyomókapcsoló) , kiszedtem a motort, bekötöttem közvetlenül, bedugtam, nem indult. Semmi értelme, de gondoltam megnézem mivan ha 180° - kal elfordítva dugom be a hálózatba... erre hirtelen elindult. Nem csak egyszer, többször is ugyanez történt. Egy egyszerű, 230V os háztartási porszívónál ez hogy lehetséges, mi okozza ezt? Köszönöm
Szakadt forgórész (ha éppen az a tekercs van a szénkefék vonalában), kopott/fennakadt szénkefe, szakadt vezeték valahol (a fordítással összeért a két vég) stb.
Ha a szénkefe ép, akkor valószínűleg a forgórészben van pár szakadt tekercs.
Szia! Szerintem a dugvillánál el van törve a vezeték és ez okozza problémát. Ha így fordított dugvillával működik, akkor működés közben mozgasd meg a vezetéket a villa körül (tekergesd körbe) és ha leáll a motor akkor ott a hiba. Vágd le az öntött gyári villát és szerelj rá 2+f dugvillát és kész.
Sziasztok!
Mivel ez a téma idegen tölem, inkább segítséget kérek olyanoktól, akik értenek ehhez! Van egy makita BL motoros (szénkefe nélküli) akkus flexem, 1.5 éves. Mikor vettem, nem tudtam hogy a szolvákiában vásárolt gépekre magyarországon nem vonatkozik garancia. Imádok vele dolgozni, nagyon vigyázok rá, soha meg nem eröltettem! Tegnap rátolom az akkut, bekapcsolom, de csak egy kicsit mozdul meg. Ráraktam még egy akkut, ugyanazt csinálja. Az akkuk jók, mert más géppel simán mennek,és mivel intelligens akkutöltöje van, írna valamilyen akku-hibát. Robbantott ábra szerint nincs benne vezérlö elektronika, habár az alsó felén van akku töltöttség kijelzö. Tipusa:makita DGA 504 Tudna valaki valami okosat írni,hol keressem a hibát? Elöre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2017
Szia! A robbantott ábra nem igazán mutatja de szerintem brushless motoros gépnek kell lennie ha nincs benne kefe. Talán csak a bevezető érintkező körül vagy a bevezető ellenállás körül van valami probléma.
Ha nem szénkefés, és akkumulátoros (DC) motor van benne, akkor elektronikát is tartalmaz szerintem. A motorra mennyi vezeték megy? Van valami fordulatszám jeladó? Nem szorul mechanikusan?
Szia!
Még nem mertem szétszedni, csak a letöltött robbantott ábrát nézegettem, nehogy vmi maradandó kárt okozzak a szétszedéskor. A rajzon nem volt vezérlő elektronika feltüntetve. Mechanikailag nem szorul. Majd ma veszem a bátorságot, szétborítom.
Sziasztok..
Kínai villanymotorok.. 1 fázisú 2.2 kw stb.. Megbízhatóak ezek? Volt..van már tapasztalata valakinek? A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2017
Van mindenféle belőle. Jó és semmire való is.
Tudom h az ali...bán jobbak vannak..beszéltem is velük..csak a posta sok lenne
Az itthon hirdetettek érdekelnének.. A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2017
Üdv Hölgyek Urak.
Szretnék építeni egy elektromos kerti kis traktort vagy az úgy durva inkább egy anyagmozgató járgányt. 12 vagy 24 voltba gondolkodom. Segítséget szeretnék kérni milyent motort tudtok ajánlani. Van egy 1/4 szöghajtásom lehet nagyobb fordulatú is. Jó lenne ha működne a hátramenet is. Kb össz 250 kg mozgatna önsúllyal együtt. Lehet quad lenne az alap váz. Kérem irjátok meg milyen motort javasoltok és milyen vezérlést. Ha valaki tud ilyesmire topikot kérem írja meg. Nagyon köszönöm
Szia! Van nekem is ETA porszívóm. Az a bajom vele, hogy ha bekapcsolom akkor egyrészt nagyon szikrázik a szénkefe, másrészt a motor ellenkező irányba forog. Mi a hiba. Gondolom a kettő összefügg, de nem értem, miért ellenkező irányba megy. Köszönöm a segítséget.
Szia!
Valószínűleg meg volt bontva és a szénkefékre menő vezetékeket felcserélték.
Ha nem kell nagy sebesség akkor felhívod őket, van náluk bontott rokkantkocsi is többek között. Kb. két éve kérdeztem, akkor egy 24V-os motort 5000-ért adtak volna, kompletten hajtással együtt. Ahhoz már csak a két akku kell meg a szabályozó. Hogy a 250 kilóhoz elég-e 1 ilyen motor azt meg nem mondom.
Köszönöm. Igen, csapágyat cseréltem, és valószínűleg erre nem figyeltem. Nemsokára kipróbálom. Kösz még egyszer a gyors választ.
Az EL-GO mopedemben 1 db 24 V / 750 W motor van. Kb. 10 km/ó -val száguldozok vele, igaz aszfalton. A laza talajtól óvakodom.
Köszönöm a segítséget minden ok. Ránézésre így volt ideális a kábelek hossza, de sajnos műszakilag nem. Most legalább máskor jelölök, és figyelek.
Üdv! Segítségetek kérném a mellékelt kondenzátorhoz. Hol kaphatok ilyet magyarba? Vagy hogyan helyettesíthetném?
Zavarszűrő kondenzátor
De nélküle is működnie kell a készüléknek.
Köszönöm! Méregetés után kipróbálom kondenzátor nélkül is.
Sziasztok!
Adott egy 1 fázisú 2.5kW-os kalickás, indító kondenzátoros aszinkron motor. A főfázis tekercse 1 Ohm. A segédfázistekercs 7.4 Ohm. Szerintetek jók ezek a tekercs ellenállás értékek?
Akár jó is lehet. Ezt igazából a gyártója tudná megmondani.
Ellenállásméréssel menetzárlatot csak nagyon durva esetben lehet kimutatni.
Szia4
Az ilyen motorok tekercsellenállása , hidegen , multiméterrel kb ennyi .---nálam 1,84 OHM volt. A tekercs menetzárlatot egyszerűen , megnézni. Először a segédfázis tekercsre kötsz 24V AC-t -Multiméterrel mérsz mindkét tekercsen feszültséget.utána forditva ugyanez ---ha egyforma marad az áttétel , valszeg nem zárlatos. Másik lehetőség üresjáratban , majd terhelve lakatfogóval nézni az áramfelvételt.
Szia Atis57!
Köszönöm a válaszod. Holnap ki is próbálom, mérem.
Köszönöm. A motort széthúztam látható égésnyom nincs a tekercseken. Még megmérem amit atis tanácsolt.
Nem így szokták megnézni a menetzárlatot. Szétszedett motor tekercsére AC-t kapcsolnak, inkább 12 V-ot, mint 24-et. Vékony acélszalaggal, pl. fémcenti darabjával végigtapogatják az állórész belsejét. Ha valahol halk zizegés helyett hangosan vergődik, ott van a menetzárlat. Na meg ugyanannak a tekercsnek a másik felén.
Sziasztok!
Egy olyan problémával fordulok hozzátok, hogy van nekem egy körömcsiszoló gépem, szétégett a fém érintkező a villanymotorjában, a vezérlő elektronika fordulatszám szabályzós, max. fordulaton 12v-ot kapott a motor. Másik motorral működik rendesen. Bővebben: Link sejtésem szerint ilyen típusú motor való bele, mert adattábla nincs, így csak találgatózok. Szerintetek egy ekkora teljesítményű motor elég lesz, vagy keresgéljek tovább?
Sziasztok.
A dahlander motoroknál visszakapcsolásnál lehet valahogy a nyüszítést csökkenteni, vagy megszüntetni fékezés vagy lassulni hagyás alkalmazása nélkül? A kapcsolója sajnos 0-1-2 és nem 1-0-2 típus. Kell vele foglalkoznom egyáltalán? Gép mechanikának nem árt nincs direkt áthajtás. A kérdés, hogy a motornak árt-e? A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |