Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi, én várom nagyon! (Az Ebay-en vannak ilyen műszerek, de az értelmesebbnek látszónak nagyon ötjegyű az ára)
Sziasztok! Fura kérdés: hogy lehet egy Li-ion cellát lemeríteni ,,károsodás"(füst, melegedés, stb) nélkül, biztonságosan? Van pár nem teljesen jó, erősen kapacitásvesztett cellám(18650 cellák) amin a közeljövőben, ha elkészül a ponthegesztőgépem majd a ponthegesztést szeretném gyakorolni rajtuk, lehetőleg úgy hogy legyenek veszélytelenek, hogy ha elrontok valamit, akkor ne legyen baj belőle. (Ha már a gyakorlat megvan, mehet ,,élesben" de gyakorolni inkább lemerített cellákat használnék. )
3V zener és egy ellenállás kombó.
Ha a cella nem kell már, mert kapacitás csökken, rockersrac javaslatából elhagyható a zener. 0 merítve is hegeszthető.
Sziasztok!
Az akkus fúrógép átalakításomra apukám felbuzdulva kitalálta, hogy a 14,4V-os gépében is cseréljem ki a döglött NiCd cellákat li-ion-ra. Szerintetek 14,4V-nál 3s vagy 4s-t kellene használnom? Youtube-on volt egy videó, ahol 3 cellát használtak sorban, de ha visszaosztom a 14,4V-ról a 3,7V-os feszültségét, akkor 3,89 db jön ki. 4,2V-os full feltöltés esetén is 3,42 db, tehát szerintem a 3 cella kevés. Mennyit tennétek ti bele? Üdv: spgabor
4x3,6 V =14,4 V
Én 4 db-ot tennék bele. Samsung INR18650 30Q, Sony VTC5/6 vagy ha erősebb gépről van szó, akkor Samsung INR21700 30T
Én is négyre gondoltam. Nem erőgép, 12Nm-et tud max leadni a leírása szerint, Ferm a márkája. Vannak jó állapotú bontott laptop akksiból származó 18650-es Samsung akkuim. Bár korábban itt a topicban tárgyaltuk, hogy nem ez a legideálisabb ide, de ingyen van és a gép legalább használható lesz egy darabig. Csak BMS-t kell hozzá rendelnem.
Párhuzamosítsd az akkukat akkor viszonylag sokáig bírni fogják majd .
Ha elfér a házában, akkor mindenképp.
Sziasztok!
Egy másik kérdés b6 töltőhöz hol tudok venni balancer csatlakozókat? Ha saját telepet szeretnék gyártani? Ebay-en láttam előre szereltet, de a csatlakozót biztos be lehet szerezni itthon is. Üdv.: spgabor
Szia! Én hosszas keresgélés után az SG Modellsport Szaküzlet-tol rendelek,van szerelhető és készre szerelt is,1 cellástól-6 cellásig!
Hali!
Az einhellembe 4s2p fért bele 18650-ből
Még ninics nálam a gép, mert még nem adta oda fater. De átküldött róla pár fotót, azok alapján valószínűleg a nekem is bele fog férni a nyolc darab. Rendeltem is két BMS-t tegnap, mert van gyárilag tartalék akksija, ami szintén halott.
yulo5310: köszi a tippet, megézem ott.
Közben rájöttem, hogy csak olvasnom kellett volna, mert a manualjában benne van a töltőnek, hogy JST-XH típusú a csatlakozó. Így megtalálható az elektronikai alkatrészes boltokban is könnyedén. Esetleg ha másnak is kellene.
A li-ion celláknak a töltési feszültsége 4.2V
A 3.6 csak névleges.
A 14.4V is névleges feszültség (12*1.2V Ni-Cd vagy Ni-Mh)
Viszont a gyenge NiCd NiMh akksipakk ejti a feszültségét rendesen terhelés közben, a maga kb. 100-200mOhm belső ellenállása miatt, míg ha szerzel rendes Li-Ion akksit, 4S2P esetén saccra lesz 20-50mOhm belső ellenállásod. Ennek következménye, hogy a kapocsfeszültség kevésbé fog esni, a motor nagyobb feszültséget, ezáltal több áramot kap, vagyis nagyobb teljesítmény kerül rá. Akár a duplája is rá kerülhet, mint egy NiCd cellából kaphatna. Ezáltal jobban fog melegedni, nagyobb az esélye, hogy leégjen! Nekem van több csavarbehajtóm, 12V-os, 14.4V-os, ezek mind 3S2P pakkot kaptak. 4S2P már nem fért volna bele, de nem is baj, 3S-sel is jobbak, mint az eredeti NiCd akksijaikkal újkorukban. Összegezve: szerintem 4S-sel túl lesz a motor hajtva.
De akkor a 3s akksipakk is sok pl a 9,6v-ra, amit magamnak csináltam. Így itt is többet kap a motor.
24V-os Bosch fúrómba én 7S2P LG HE4 cellákat tettem. Nem melegszik jobban. Sőt inkább picit hűvösebb, mert a motoron lévő ventilátor több levegőt fúj ki.
18V-os Straus-al sem volt gond 5S2P-nél, de amikor labortápra kötöttem a motorját (nyákfúróhoz), le volt korlátolva az áram 8A-a, és kicsit nagyobb erőlködésnél le is égett.
Mindenki azt rak a régi cellák helyére, amit szeretne, de a tényeket a helyükön kell kezelni. Az sem mindegy, hogyan használjuk a csavarbehajtót.
9.6V pakk helyett inkább 3S-t raknék be én is (11.1V) 15.6% "túlhajtás", mint 2S (7.4V), az 23%-kal kisebb. A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2018
Ha a névleges 3,7V-al számolsz, akkor 14,4V esetében alig van eltérés felfelé 4S esetén. Megnézem majd belülről is őket, hogy férek bele, de valószínűleg 4S lesz. A 3S szerintem kevéske, mert még teljesen feltöltve is majdnem két volttal kevesebb a feszültség.
Ha nem fér bele a 4S2P, akkor úgyis 3S2P-t raksz be. Egyébként használat során derül ki, melyik a jó döntés.
Idézet: „Összegezve: szerintem 4S-sel túl lesz a motor hajtva.” Üdv! Erősen vitatkozok megállapításoddal. Azonos teljesítményhez, nagyobb feszültségen kisebb áram folyik. Ha rövid távon nagyobb teljesítmény veszel ki a motorból, nem jelenti, hogy le is kell égnie. A leégetés a felhasználó hibája. Nálam már egyetlen csavarbehajtó sem megy az eredeti feszültségen. A 12V-os, a 15V-os is 18V-os pakkal megy. Még soha nem égettem le egy motort sem. Igaz, nem iparszerű felhasználás mellett. Még a 9,6V-os Bosch is gond nélkül megy a 18V-os pakkal. Bár csak a váltó fogaskerekeit jobb anyagból csinálták volna. A nyák lemezt miniatűr motorból készült "géppel" fúrom. Van rajta egy 1,5 mmes fúrófej és ami belefér. Ebből már égettem le vagy kettőt, (negyven év alatt), de a motorok gyerekjátékból, magnóból származnak. Ingyen. Fúrok, marok vele. Tudni kell megállni, de a füst előtt, mert a motor is füsttel megy. Mellékesen jegyzem meg, a barkács gépek, (akkus), mind túlhajtott motorral mennek. Nem állandó üzeműek, tehát nem szabad leégniük.
Nem biztos, hogy túl lesz hajtva, mert szokott biztonsági tartalék is lenni bennük. Gondolj bele, ha NiCd/NiMh akkuk elkezdenek merülni és te még szeretnél dolgozni velük akkor alacsony feszültségen erőlteted még. A Li-ion/Li-po akkumulátorokat jobb esetben BMS-el is szerelik amiben van áramkorlát, ergo megvédi a motort+akkupakkot. Eddig kb 20-25 átépítésem volt már és nem tapasztaltam leégéssel valóproblémákat. Sajátomat használom 4S3P-vel ami gyárilag 14.4V-os évek óta működik hiba mentesen.
Ok. Viszont: "Azonos teljesítményhez, nagyobb feszültségen kisebb áram folyik." Egy csavarbehajtónál nem a teljesítmény az állandó, hanem a motor ellenállása.
A motor nagyobb feszültségen járatva nagyobb áramot fog felvenni, és magasabb fordulatszámmal fog a tengely forogni. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2018
Ez csak féligazság. A nagyobb fordulatszám igaz. Vagy azonos fordulatszámon a nyomaték, ami igen fontos a behajtóknál. Nagyobb fordulatszám, rövidebb idő. Viszont az ellenállás, más kérdés. Az ohmos ellenállás nem változik, de a látszólagos folyamatosan. A teljesítmény viszont annyi amennyire terheljük.
Lényeg, hogy a megnövekedett teljesítmény és a nyomaték szerencsés. Csak a melegedésre kell vigyázni.
Sziasztok!
Szeretnék kicsit értekezni a Lithium-Ion akkumulátorok túlterheléséről. Eddig azt gondoltam, hogy túlterhelés esetén az akkumulátorban tárolt energia ugyanúgy kivehető mintha nem terhelnél túl, csak ennek az energiának egy része az akkumulátort fűti. Ma végeztem egy tesztet, egy kb. 10Ah-s akkupakkal (elég gyenge, mint kiderült, 1S7P). 10A-rel merítettem, de hamar lekapcsolt a műterhelés, mert leesett a cellafeszültség 3V alá. Lekapcsolás után visszakúszott 3.7V-ra gyorsan. Belső ellenállásnak 30mOhm-ot mértem, tehát 10A-nál 0.3V-ot esett a cellafeszültség, és 3W fűtötte volna a cellákat. Csakhogy: pár perc után már nem volt használható a pakk, kb. 200mAh jött ki. Ennyi idő alatt fel sem tudott melegedni (maximum legbelül). Ezután 5A-rel merítettem, 2Ah simán kijött, a pakk enyhén langyos lett (max. 40fokC-os), majd ismét elértem a 3V-os határt. Átkapcsoltam 2A-ra, és folytattam a merítést, minden probléma nélkül, a már langyos pakkal. Ismét jó adagnyi mAh-t kivettem belőle. Én azt gondoltam, 10A terhelés mellett is le kellett volna az akksinak ugyanennyi mAh-t adnia, hiszen csak 0.3V feszültség eséssel és melegedéssel kellett volna a túlterhelésre válaszolni. Mi szólt közbe vajon? Valami kémiai reakció? Köszi.
Ha egy 10Ah -s akkut 10A -el sütsz ki, akkor kb egy óráig bírnia kell.
Ha hamarabb behal, az nem 10 Ah-s, hanem kevesebb/sokkal kevesebb, ennyi a trükk...
Le fogom meríteni 2A-rel is, akkor bírnia kell 3-5órán keresztül tuti. Megírom ha kész a merítés. A celláknak magas a belső ellenállása, ezért problémás a 10A áram. De akárhogy is számolom, 10A-rel is tudnia kellene legalább fél órát, vagy többet, nem.pedig 3 percet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |