Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Hello! Nem ismerem ezt a típust, de esetleg nézd meg, nincs-e benne egy mágneses sönt, amivel e végértéket állítják be. Ez általában egy ék alakú hajlított lemez, amit a légrés fedésére lehet tolni. Hátha elmozdult, persze ha van ilyen. Bár nem tudom ekkora eltérést lehet-e vele állítani..
Elől van egy fehér kör címke, az nem azért van, mert ott van alatta egy lyuk, ahol kalibrálni lehetne a műszert? Az ilyen deprez műszereket általában mechanikusan, egy csavar elforgatásával lehet kalibrálni. Bár azzal mondjuk csak a nullázást szokták állítani. Egyébként nem tudom egymáshoz képest,
mennyi a mérési tűrés vagy hiba két ilyen műszernél, tehát némi eltérés biztosan van. A másik tippem, ami egyértelműen látszik, hogy a tekercsellenállás bizony nem egyforma. Az egyiknek 10Ω -al kevesebb. Ha feszültséget mérsz, ez szerintem biztos befolyásolja a mérést. Köss vele sorba egy 10Ω -os ellenállást, nézd meg úgy mit mutat... Egyébként neked sincs jobb dolgod hajnal negyed háromkor mint ez? A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2018
Ja, egyébként azt még illik tudni, hogy ezek a műszerek konkrétan áramot mérnek.
Tehát ha van áramgenerátorod, akkor azzal próbáld, pár mA értékkel. Ha úgy azonos áramértéknél, azonos mutató kitérést kapsz, akkor a műszer hibátlan... (Persze némi eltérés ebben az esetben is lehet...) A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2018
Bocsáss meg, de amit leírtál az egy kicsit marhaság. Először is a fehér matrica alatt tuti nincs állító csavar, az ugyanis a műszer motorjának a fordulópontjában kell, hogy legyen. Ezekben az olcsó műszerekben nem szokják kivezetni a nullkorrekciós csavart, de ha ki is lenne vezetve akkor sem tud vele ilyen hibát előidézni. A tekercsekben az a 10Ω nem hiszem, hogy bármit befolyásolna, főleg nem ekkora mértékben. Ha észrevetted akkor univerzális alkatrészteszterrel mért, annak is az ellenállás mérő funkciójával ami egy bizonyos értékű áramot folyat át a mért körön, vagyis tekinthető áramgenerátornak. Az más kérdés, hogy ez az áram biztosan meghaladta a műszer érzékenységét, mert túllendült a skálán a mutató. De amúgy is, ha a 3V-os gombelem nem löki végállásba akkor az a műszer semmilyen kisebb áramtól nem fog végállásba menni.
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2018
Én azt tudom elképzelni, hogy erős mágnes mellett tárolták (előélete ismert amúgy?) és a benne lévő mágnes elvesztette mágnesességét.
A mutatót hogyan fújtad? Levetted az előlapját? Nem lehet, hogy az előlap szorítja meg? Vagyis nem a motor szorul esetleg a mutató a skálán, hanem a felső takarólap szorítja meg a mechanikát? A hibás műszereden mintha a motor felett látnák egy repedést a műanyagon ami a matrica alól fut ki és műanyagon is furcsa a fénytörés, mintha el volna vetemedve. A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2018
Az a "motor", felénk egy lengőtekercs..
Nézőpont kérdése. Akár fordítómágnesnek is hívhatnád. Mágnesek kölcsönhatása alapján működik, csak funkcióorientált.
Egy Videoton RA63080S rádióerősítőből lett kiszedve (500 μA-es 51 DA típusú alapműszer kézikönyv szerint) mert az egyik oldal kijelzése nem működött. A panelján leellenőriztem mindent ott jó volt minden és így maradt a műszer és tényleg annak van baja. Előlap nem repedt az öntésből származó kis hiba. Előlap nélkül is akad a mutató nem a műanyag csavar szorítja. Állító csavar nincsen sem elől sem hátul.
Egy kis fejlemény. Most figyeltem fel rá hogy a mágnes mozog benne (a másiknál nem mozog) de nem ér a lengőtekercshez. Ez okozhat gondot ? A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2018
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Adott egy hibás Li-akku töltő, tulaja sajnos kint hagyta az esőn, majd bekapcsoláskor zárlatos lett. Több hibás alkatrészt cseréltem benne, de van egy zener dióda amire nincs ráírva semmi, csak egy kék csík látható rajta. Hogy lehetne kideríteni, hogy mi az értéke? Illetve van egy smd, QBQH jelöléssel, próbáltam utána nézni de nem tudom biztosra mi lehet az. Mellékelek egy képet a nyákról, jelölve a két kérdéses alkatrészt. Előre is köszönöm!
Jól van, akkor benéztem...
De még ennyire! Hiszen a mágnespólusok helyzete, nem mindegy a tekercsekhez képest. Derez műszer
Sziasztok!
Elemes vérnyomásmérőt szeretnék vezetékesre (hálózatira) átalakítani. Azt nem kérdezem meg, hogy lehetséges-e mert ha egy akkus fúrógépet át lehet , akkor ezt is De hogyan lehetne ezt kivitelezni? Én egy hálózati adapterre gondoltam, amit aztán beforrasztgatnék az elemes rész érintkezőire.... 4 db 1.5 voltos AA elem megy bele, akkor minimum 6 voltos adapter kéne gondolom ?! Meg valószínűleg az sem mindegy hány ampert ad az adapter. Nem tudom igazából sajnos. Köszi a segítséget előre is.
Kb bármilyen 6V -os adapterrel menni fog, nem fogyaszt az olyan sokat...
Nem kéne szeretned. Orvosi műszerekre (a vérnyomásmérőd is az) sokkal szigorúbb előírások vonatkoznak, mint minden más elektronikai készülékre. Nem véletlenül elemes/akkumlátoros táplálású a nagyobbik része.
De Te tudod.
A motor megránthatja a tápot 200-500mA-rel is induláskor.
Így van, 450-500 mA-t mértem én is egy félprofi Omron-nál. Szintén 4*AA elemmel megy, de még az alkáli elemeket is hamar megfekteti. Egy ideig én is adapterről járattam, de úgy kényelmetlen. Ezért áttértem NiZn akkukra (1,6 V-osak!), azóta béke van. Ali-ról vettem őket töltővel együtt, és nagyon meg vagyok velük elégedve.
Azért egy vérnyomásmérő nem az a nagyon orvosi kategória szerintem. Ezen az Omron-on is gyárilag van tápcsatlakozó aljzat...
Sziasztok.
Van egy használtan vett, jópár éves Flymo RC400-as akkus fűnyíróm. 24V-os a rendszer. Amikor a gyári akkuk meghaltak, a tulaj vette bele 4db 12V-os akkut és valahogy be is szuszakolta őket a fedél alá. Eddig remekül működött, de ma 2-3 másodperc után lekapcsol. Van egy beépített túlterhelés kapcsoló, gondolom hőérzékelő, az dolgozik. Valószínűleg valamelyik akku lehet a ludas, a kés és a motor szabadon forog, nincs szorulás. Mit mérjek, hogy kiderítsem, hol a hiba? 1 db multiméter az összes eszközöm. Köszönöm!
Első körben akkufeszeket terhelés alatt...
Ha hőérzékelő, akkor "aminek" a hőmérsékletét érzékeli...
Kösz.
Terhelés alatt hogyan tudom mérni? Pár másodperc alatt leáll. Vagy annyi elég?
Elég. Amelyik akksinak lekapcsolás előtt jelentősen leesik a feszültsége, az kuka.
Viszont ha cserélni kell, akkor mindet cserélni kell, egyformára, hogy egyfomán töltődjenek/merüljenek.
Az egyiket jól kikoptatta az egyik kilazult tőcsavar.
Ezt gondolom minél gyorsabban vigyem a hulladékudvarba, de előtte még méricskéljem?
Igen tényleg a mágnes a ludas. Egy kicsit fordítottam a mágnesen és már működik a műszer szépen kileng végig. Már csak az a kérdés hogy hogyan rögzítsem a mágnest hogy ne mozduljon el újra.
Igen.
Pillanatragaszó, 2 komponensű ragasztó, technokol, melegragasztó, ami van a fiókodban
De "kalibráld" ossze a 2 műszert, kösd sorba őket, és teszteld hogy azonos legyen a kitérés. A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2018
Szép napot!
Van egy Makita 6017D típusú csavarbehajtóm az akkumulátora tönkrement,lehet esetleg valamilyen hálózati trafós táplálással működésre bírni?
Itt olvasgass: Akkumulátoros fúró (üzemeltetése hálózatról).
Sziasztok.Házilag szeretnék készíteni egy szobabiciklit, ami egyben generátor is lenne.Generátornak autó generátort használnék.Csak sajnos elég nagy fordulatszám kell ahhoz,hogy egy 12 voltos akksit tölteni tudjon.Tehát kellene egy olyan alkatrészt beiktatni, ami ha bármekkora feszültséget állít is elő a generátor (pl,8-12 voltig),a kimenő feszültsége mégis állandóan 14 volt körüli legyen.Lehet kapni készen ilyen elektronikai alkatrészt?
A forgórészt is megtáplálnám valahogy.Pl a kimenő feszültség felkonvertálás nélkül elég is lenne neki. Gondolom, hogy kell legyen ilyen, hisz a telefonhoz való külső akksik feszültsége is 3,7 volt körüli lenne, mert ennyi a benne levő li-ion akksik feszültsége és mégis 5 volt jön ki belőle, amivel tölteni tudja a telefont. Nagy áttéteket, több fogaskereket nem szeretnék használni. A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2018
DC-DC konverternek (DC-DC converter) hívják azt az egységet, amit keresel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |