Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Jó estét!
Javításra van nálam egy SC050 220-240V-50hz 0,51KW 2850 fordulatú felirattal rendelkező medence keringető (pump). Sajnos hiányzik a kondenzátora, kiszerelte a tulaj, hogy majd vesz egyet de sikeresen elveszítette. Az lenne a kérdésem, hogy milyen értékű állandó üzemű kondit vegyek hozzá? Előre is köszönöm.
Szia! Bővebben: Link .... nem is szaporítanám a szót.
Elképzelhető.
De mit akarnak itt ábrázolni a R ellenállással? Honnan loptad ezt a képet? Leírás nincs hozzá? A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2018
Ezek elvi rajzok, a mágneses erővonalak torzulásának bemutatására. Az ellenállás azért van ott, hogy lehessen látni az üresjárat, és a terhelt állapot közti fluxus eloszlás különbségét.
Ha többet szeretnél tudni, akkor szerezd meg Magyar István Villamos gépek könyvét. Abban minden részletesen le van írva. (talán túl részletesen)
Van itt egy jó kis link ezzel kapcsolatban: Bővebben: Link Bővebben: Link A forgásiránnyal kapcsolatban meg csak annyit, hogy a gyártás során adódik egy tekercselési irány mindkét oldalon (állórész, forgórész) ami nyilván tervezett a mérnöki asztalon és ez adja jobbos forgást. Ennél a motortípusnál ha a forgórészt esetleg nem jó menetirányba tekerné meg valaki akkor csak az állórész tekercseinek a kivezetéseit kell megfordítani a forgórészhez és máris jobbra forog a motor.
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2018
Üdvözlöm a hozzáértő szakikat!
Már többször megtekercseltem csupán szakmai kíváncsiságból az 500W-os Straus fűszegélynyíró motorját,de nemjártam sok sikerrel. Valamit mindíg elrontok,mert a kefeszikrázást nem tudom megszüntetni! Most egy másik tekercselési módot választottam,de a végeket nem kötöttem be,mivelhogy a végelhúzásnál bizonytalan vagyok. Ebben kérem a segítségeteket.Hajt a kíváncsiság!
A tekercselésben nem sokat tudok segíteni, mert néhány vasútmodell motor tekercselésén kívül nincs ilyen tapasztalatom.
Az univerzális motor (egyenáramú soros motor) mindíg szikrázni fog 50 Hz -es váltakozó árammal táplálva, mert nincs szinkronban a fordulatszám, és a mágneses erővonalak váltakozása. Ezért a szikrázást csak minimalizálni lehet, megszüntetni nem. Nagyobb teljesítményeknél, pl. a vasúti vontatásban ezért használnak csökkentett frekvenciájú váltakozó áramú hálózatot. (16 2/3, újabban 16,7 Hz) Idézet: „Nagyobb teljesítményeknél, pl. a vasúti vontatásban ezért használnak csökkentett frekvenciájú váltakozó áramú hálózatot. (16 2/3, újabban 16,7 Hz)” Van ilyen villamosítási rendszer, de nálunk nincs. 25kV, 50Hz a mi rendszerünk. A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2018
Nem is használunk/használtunk soros motort a vasúti vontatásban közvetlenül a felsővezetékról, csak áramátalakítás után. A szomszédainknál viszont igen. Amíg nem volt félvezetős egyenirányító, csak drága macerával lehetett használni az 50 Hz -es hálózatot, forgó átalakítókkal. A 16.7 Hz -es rendszerben viszont közvetlenül (sebesség szabályzó rendszeren keresztül, ami megegyezik az egyenáramú vontatással) lehet használni. Persze ennek jelentősége ma már nem nagy (többáramnemű mozdonyok) de az 50 -es évek végéig probléma volt.
jó estét!
Adott egy elszívó motor 3fázisú 2.2kw az adattábláját mellékelem. Jól gondolom hogy csak csillagba kell bekötni? Az a furcsa hogy igy kötve elindul és fázisonként 7.5A mérek és nem 4.3A. A motor kb 40 fokos Ha deltába kötöttem kicsit megindult de egyből leverte a 3x10A biztit. Gondolom hogy itt nincs csillag delta indítási procedúra. Köszönöm!
Egy elszívó motor áramfelvételébe beleszól a beépítés is. Beépítetlenül nincs korlát az átáramló levegő előtt, így a motor túl sokat tud beszívni, túlterhelődik. A szerkezetbe beépítve csökkentett nyomáson kisebb a levegőszállítás, így a terhelés is.
Igen, csillagba kell kötni, ha 3x400V-ról akarod működtetni. Ekkor az adattábla szerinti 4,51A lenne az áramfelvétele.
A 7,5A túl sok. Vagy bekötési gond van, vagy ahogy erbe is írta, szerkezeti gond. Fék nincs a rendszerben ugye?
Hali!
Csak kiegészítés a többiekhez: Deltába 230-as hálózatba kötheted, pl ha 1f-3f frekiváltóról akarod üzemeltetni
Az elszívó nincs még beépítve , tehát korlátlanul tolja a levegőt , így kötöttem be és mértem az áramerősséget.
Szia! Zárd le a szívó nyílását egy karton lappal, így üresjárati áramot tudsz mérni, ha akkor is sok az áramfelvétel más gond van. Szerintem terhelve is sok a 7,5A.
Kedves hozzáértő Társak!
Egy barkács faesztergát szeretnék építeni. Kaptam egy ismerőstől egy villanymotort, de nélkületek nem fogom tudni elindítani. Az első kérdés: Egyáltalán hogy tudom kimérni, hogy működőképes e maga a motor. Az adatlapon írja, hogy két kondenzátor szükséges hozzá, de addig nem akarok venni amíg ki nem mérem valahogy, hogy működőképes-e. A második kérdés: Ha jónak bizonyul a motor, akkor hogy kell a kondenzátorokat bekötni. Szerintetek elbír egy kis barkács faesztergát? Segítségeteket előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2018
Erőben bőven elég. A kondenzátorok (indtó,-üzemi) kötése a téma rajzai között van.
1. Forgórész szabadon forog, nincs súrlódás, szorulás, nyikorgás? 2. Tekercsek ellenállását, -szakadtságát külön-külön leméred. Valamint a testhez,-egymáshoz képest is megméred zárlatra. 3. Tetszőleges két tekercsvégre (alsó sor) feszültséget kötsz (csillag, azaz vízszintes kötés), a tengelyre kb. 0.5-1 m erős spárgát rátekersz, és bekapcsoláskor erőteljesen meghúzod (megpörgeted). Motor rögzítve! Forgásirány ekkor mindegy.
Szia! Itt valami nem stimmel az adattábla és a bekötési rajz között. Az adattábla egyértelműen 1 fázisú motorra utal - itt nincs értelme a Y/D kötésnek. A bekötési rajz, pedig egy 3 fázisú motoré.
Szerintem az adattáblának kell hinni, mert ilyen fizikai méretű motort csináltak 1 és 3 fázisú tekercseléssel, a Tiédnek valószínű összecserélhették a kapocstábla fedelét ( már találkoztam ilyennel). Most nézem a képet, biztos, hogy úgy van mert csak 3 kivezetése van. Egyszerű a dolog, a C1 a közös, ehhez képest megméred a C2 és a C3 ellenállását, amelyik kisebb az lesz a főfázis, a C1 és a C2 vagy C3-ra (a kisebb ellenállásúra) rákötöd a 230V-ot és a tengelyre csavart madzaggal egyidőben berántod. A motor stabilan álljon! Ha minden morgás és melegedés nélkül működik, akkor nyertél! Innen már gyerekjáték a többi. Remélem érthető voltam?
Jó szemed van! Én nem is néztem a kijövő végeket. Ez nem "vegyes", hanem csak 1~-ú!
Szevasztok!
Én is csatlakozom az előttem szóló véleményéhez, hogy ez 1~-ú. Az egyik csavarhoz a 2 szál vezeték megy közösítve. Ez szerintem a 0 vezeték. Üdv. M.
Nagyon köszönöm a hozzáértő Társak segítségét, megpróbálom délután a javaslataitokat.
Nagy köszönet nektek.
Hi!
Mérj ellenállást a dupla száltól egyik, majd a másik tekercsvéghez. Üdv. M.
Kedves tanácsot adó Urak!
Méregettem a motor kivezetéseit az általatok javasolt módon. Sajnos egyik kivezetés közt sem tudok sem ellenállást, sem folytonosságot mérni. Valószínű szakadt lehet a tekercs, így nem kínlódok vele tovább. De sajnálom kidobni, ezért ha valakit érdekel és elviszi, annak szívesen oda ajándékozom ingyen. Postázni nem tudom. Ha kell valakinek szóljon. (Nógrád megye, Mátraverebély.) Eddigi tanácsaitokat nagyon köszönöm.
Udv! Egy kis segitseg kellene villanymotor bekotesbe. Ez egy sima egyfazisu kis teljesitmenyu motor. Nem tudom hova kossem a fazist ill a nullat es kell e osszehidalni vmit ? Csatolom a kepet a motor erintkezoirol. Koszonom a segitseget
A téma képei közt találsz magyarázatot. Méréssel meg kellene tudni, melyik kivezetés a főfázis, ill. segédfázis. Leírások, a képek sárga nyilára kattintással érhetők el.
Még azért nézzél meg valamit, a dekniket leveszed óvatosan a tengelyt kiveszed és szabad szemmel, esetleg nagyítóval átvizsgálod, ha kell lámpával bevilágítasz minden kis likba. Nagyon gyanús nekem, valamit nem mértél el? Nem úgy tűnik a képen, hogy ez kuka lenne. De, ha nem kell és még nem jelentkezett rá senki, én szívesen átveszem postaköltség fejében. A többit priviben.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |