Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „... mit lehetne tenni egy konnektorral ami nem működik, illetve kettővel mert a másik sem működik a másik falon.” Lehet az lenne a legjobb megoldás, ha nem használnák az említett dugaszolóaljzatokat ezután sem.
Szerintem az az egész tömbben nincs megoldva, (habár én át nem dúrtam a folyosót, az elosztókat) mert az általam megnézett többi konnektorban sem találtam védőföldelést...
(Amúgy Békásmegyeren leledzik...)
Háát, egyelőre így van most is, csak jó lett volna íróasztalhoz lámpának esetleg, most hosszabbítóval megy másik szobából, az sem olyan tuti ...
Bevakolt két eres MM vezeték, ott marad, pont. Engem sem engednek vésni.
Közlöm, hogy se védővezető, és továbbra is tűzveszélyes marad, teszek be áramvédőt, többet nem tehetek. Ki tudja meddig marad ott az órától jövő alu.. ha a ráfordított pénzen múlik, még jó sokáig.
Sajnos nem.
De van más megoldás is esetleg, mint a vésés. Csak egy ötletnek pl. : kábelcsatornás szegélyléc. Abban akár vastagabb, új kábel is elhúzható és dugaszolóaljat is kialakítható. Igaz célszerű lenne a főelosztótól vinni a kábelt. Ilyesmi megoldásra gondolok elsősorban.
Ha a Békásmegyeri lakótelepről van szó, akkor ott biztos hogy van.
Bizony az első békásmegyeriekben nincs.
Adapternek: A műcsatornás új vezetéket preferálnám, szépen kivitelezhető és biztonságos. Mondjuk a külső szekrényes/elosztós szereléseknél macerás a csatlakozás. A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2018
Ez igaz. De a fürdőszoba ás a konyha közti stangról megoldható. Sajnos más lehetőség nincs.
Van, ahol ez a WC mögötti részen van. A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2018
Üdvözletem, áram-védőkapcsolós kismegszakítókkal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni: az egyik a Schneider Electric A9R61440, a másik a Schneider Electric A9Z31440. A paramétereik azonosak, az előbbire azt írja a gyártó csatlakozás típusra, hogy "egy terminál", az utóbbira, hogy "kettős bekötés". El tudná mondani valaki, hogy mit jelentenek ezek a meghatározások?
Mindkettő tudja a 3F+N átfűzést. Az A9Z31440-n többféle bekötési lehetőség van.
Köszönöm a választ, a többféle lehetőség mit takar?
A kettős bekötés esetén egy csavarhely alá két vezeték is beköthető (két lyuk van).
Egy terminálra példa (monokonnekt a Schneider terminológiában): Bővebben: Link Kettős bekötésre példa: Bővebben: Link
Egy dolgot még megjegyeznék: a linkelt áramvédő kapcsolók (RCCB) túláramvédelemmel nem rendelkeznek, így picit félrevezető a áram-védőkapcsolós kismegszakító elnevezés is. Ha mégis szükséges egy készülékben az áramvédő kapcsoló és a túláramvédelem, akkor a katalógusban az áramvédő kapcsolók között a megszakító túláramvédelemmel csoportot kell keresni (RCBO).
Mindenkinek nagyon köszönöm a válaszokat és a kiegészítést, a túláramvédelem szerencsére megoldott (lesz) áramkörönként és fázisonként is.
Nem tudom, hogy mire szerettél volna utalni a linkkel, én csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy a Schneider magyar katalógusában a linkelt család esetén mindenhol áramvédős kismegszakítónak nevezik a hagyományos, túláramvédelemmel nem rendelkező áramvédő kapcsolókat, ami az elnevezés alapján picit félrevezető lehet, hiszen túláramvédelem nincs bennük (a kismegszakító név alapján sokan arra gondolnak, hogy van bennük).
Bővebben: Link Acti 9 áram-védőkapcsolók rész, Acti 9 iID áramvédős kismegszakítók alcsoport. Érdekes, hogy a többi alcsoportnál áram-védőkioldónak nevezik. Sajnos nincs egységes nevezéktan erre sem. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2018
Csak a kérdezőt szerettem volna, hogy képbe kerüljön.
Sziasztok!
Úgy hallottam, hogy ajtócsengő kapcsolói általában a nullát szokták megszakítani. Ez igaz? Célszerű-e így bekötni? Pl társasházaknál áramlopás ellen csengőkapcsolón keresztül, bár ez eléggé extrém lehet. Idáig 230V ment a csengőkapcsolókhoz, célszerű-e reduktoros törpefeszültségre váltani? Bár 230V kontra reduktor, folyamatos fogyasztást fog eredményezni, plusz a reduktor ára.
A csengőhöz a törpefeszültséget kell kivinni. Nemcsak az áramlopás, hanem a biztonság miatt is. Sőt, ha egy ilyen moduláris trafót teszel be és hozzá egy 24V-os moduláris csengőt, akkor a bekötéssel a hangerőt is tudod szabályozni. A 8 V-os bekötéssel halkabban, a 24 V-os bekötéssel teljes hangerőn fog szólni.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2018
Ez elsősorban a nyomógombtól és a körülményektől függ. Biztonságtechnikailag mindegy, hogy a nullát vagy a fázist szakítod meg, előbbi esetben is érhet áramütés mivel a csengőtrafó primer tekercsén keresztül ugyanúgy kint lesz a fázis a nyomógombon. Annyi, hogy nem terhelhető, de áramütésre képes!
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2018
Társasházaknál találkoztam olyannal, hogy a "közös" hálózatra 1 transzformátor van bekötve és az látja el az összes lakást.
Idézet: Azért szerintem nem teljesen. Alap számomra a fázis szakítása . Mi van ha valaki elkezdi babrálni a csengőt, égőt bármit mert nem szól/nem működik. Nincs felkapcsolva tehát most nincs benne áram? ( nem mindenki villanyszerelő hogy csak a 2cm-es földön fekvő drótban nincs áram mentalitással éljen). „Biztonságtechnikailag mindegy, hogy a nullát vagy a fázist szakítod meg” Idézet: „A csengőhöz a törpefeszültséget kell kivinni.” Miért kell? Azt értem, hogy a törpefeszültség kevésbé veszélyes. De hol a veszély? A csengő nyomógombja mellett ott a lámpa kapcsolója is... Az nem veszélyes, azt lehet kivinni, a csengőét pedig nem? Azért kérdezem, mert ezt sokan úgy emlegetik, mint valami szabályt.
Majd magyarázd el annak a postás családjának, akit a kertkapunál agyonvágott egy beázott csengő. Az tény, hogy kültérre inkább a törpefeszültség, beltérre lépcsőházba esetleg még jó lehet a 230 V-os moduláris csengő is. De ez esetben is a fázist kell megszakítani.
Sok helyen a csengő egybe van a kaputelefonnal és az nem 230 V-os, hanem törpefeszültségű. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2018
Szerintem inkább csak megszokás. Ha minden ponton a 230V szerelésének megfelelő módon jársz el szerintem senki nem tiltja. De!, mivel alapból legtöbben a törpefeszültséggel azonosítják a csengőt,( és még barkács módon képesek szerelni is) jobban jár az ember ha alkalmazkodik hozzá, hiába felel meg amúgy a szigetelési feltételeknek a kiépített áramkör. Legyen az csak külön, és törpefeszültségű.
Igen, a biztonság az evidens.
Köszi a tippet, remélem fogok kapni egy helyen variálható reduktort és 24V AC csengőt is amikből mindkettő moduláris. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2018
Félreértesz. A nyomógomb szempontjából értem nem a trafó szempontjából. Lényegtelen, hogy a nyomógomb a fázist vagy a nullát szakítja meg, ígyis úgyis rázni fog.
Törpefeszültséghez használhatsz 2 eres gyengeáramú kábelt is. ( előny )
Remélem az a fekete guman tábla is lekerül . Ha már modulárist veszel, akkor lesz egy szép lakáselosztó helyette. A csengő, a trafó és a kismegszakítóknak itt a helye. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2018
Bezony, mink is riasztó vagy UTP kábelt szokunk húzni, ha később a tulaj videós kaputelefont szeretne akkor minimális munkával kivitelezhető.
Választhatsz olyat is, amin 4V, 8V és 12V bekötés van és hozzá egy 12 V-os csengőt.
Ilyen is létezik. |
Bejelentkezés
Hirdetés |