Fórum témák
» Több friss téma |
Hello
Velem a minap történt egy kis baleset, épp egy LCD monitort szedtem szét, amikor sikerült kiszakítanom egy szalagkabelt (nemtudom mi a pontos neve, de van róla kép). Hát ezt szeretném most orvosolni, de még sosem volt dolgom ilyen kis alaktrészekkel. Nagyon örülnék ha valaki adna egy-két jó tanácsot, még mielőtt hozzányúlnék.
Eloszoris visszatennem a helyere a csatit, pl. pillanatragasztoval, MIUTAN meggyozodtem rola, hogy nem er ossze ket vezetek (magyarul nem zarlatos).
Ha jol latom, a csati labai kilognak es forraszthatok. Szoval eloszor leellenoriznem, hogy melyik szalak szakadtak (a csati laba es a furatgalvan kozott). Aztan eles szike hegyevel lekaparnam a zold festeket es elotunne a rez, amire mar ra lehet egy sodrott rezvezetekbol kihuzott csupasz szalat forrasztani, a masik veget a csati megfelelo labahoz. Ertelemszeruen az egymas mellett futo vezetekek kenyszeru forrasztasa NEM egymas mellett tortenne, hanem mondjuk 1cm-es tavolsaggal koztuk.
Bonyolítja a helyzetet, hogy a csati alatt is vannak furatátvezetések. Ezért én a csatit beragasztanám fordítva(lábakkal felfelé) a nyákvezetők fölé a két furatsor közé. Ezután vékony szigetelt vezetékekkel bekötném a furatokba. Szerencséd, hogy minden szálat átvezettek a túloldalra, ha jól látom, így minden lábra találsz furatot...
Én is bbalazs módszerét javasolnám, esetleg annyival kiegészítve, hogy a csatlakozót nem muszáj az eredeti panelra visszaragasztani, hanem inkább egy kis paneldarabot készíteni hozzá, amire lepucolva, tisztán és szépen felforrasztható a csatlakozó, és a panel kivezetéseire az eredeti panelről jövő vezetékek is felforraszthatók. Ezt a kis patch-panelt (jobb név híjján) már simán fel lehet ragasztani a csatlakozó eredeti helyére, vagy egy kicsit beljebb, miután simára pucoltad a területet, és meggyőződtél róla, hogy egyik vezetőszál sem lóg át másikra.
A végén a felhasznált vezetékek körömlakkréteggel, többször átkenve, biztonságosan rögzíthetők, és szigetelhetők.
Azért kíváncsi lennék, hogy aki ilyet kérdez, hogyan gyárt pacth nyákot, és hogyan tudja pótolni a leszakadt ped-eket a furatokig, amik a csatlakozó alá estek eddig! Én nem tartom járható útnak amit Ti ajánlotok. Lehet, hogy szebb lenne a végeredmény, de sokkal nehezebb kivitelezni, sokkal több idő alatt, és nem kezdőnek való feladat.
Működni meg az én vezetékeléses módszeremmel is fog. Esztétikus is lehet, ha van megfelelő szigetelő szilikon cső, amit ilyenkor a vékony szálakra szoktam húzni...
Kössz szépen fiúk a tanácsokat, remélem sikerül megoldanom.
Mondjuk ebben igazad lehet. Bár az is lehet, hogy nem kezdő, csak nem volt ötlete, vagy arra gondolt, hátha itt jobbakat kap, mint a sajátja volt.
Ha teljesen kezdő, akkor nem tudom, miért kezd el egy lcd-monitort szétszedni. Mindenesetre, ha kezdő, akkor tényleg a furatoktól induló vezetékezés lehet a megoldás, az egyszerűsége valóban mellette szól, csak kapásból több ellenérvet tudok felsorolni: - nem szép (jó, ez csak esztétika, de nálam szinte alapkövetelmény) - gondokat okozhat a furatoknál, vagy akár a furatgalván is tönkremehet idővel a forrasztás miatt - rendkívül sérülékeny, és lehet, hogy hely sem nagyon van a vezetékdzsungelnek, ha vissza akarja csomagolni a dobozába a készüléket - ha ezt is eltolja, már nem nagyon tud javítani a helyzeten. a szélén átvezetett vezetékdarabok még rosszabbak, mint a furatokhoz tartók
Hi
ezt szépen elrendezted! én úgy csinálnám meg, hogy amennyire lehet helyre rakosgatnám a huzagolásokat, amelyek meg reménytelenek a csati felöl vékony zsinórokat forrasztanék rá (pl, vékony tekercsből származó drótot). aztután hőlégfúvóval a helyére tenném, ha ez megvan utánna már csak a drótokat kell öszzekötni az átvezetésekkel, a végén, ha már minden le van próbálva, akkor ragasztópisztolyal az egészet jó vastagon hozzáragasztanám a panelhoz. üdv
Amúgy nekem is volt már, nem pont ilyen "bűnöm". egy 3 fázisú motort kellett szétszednem, jól elqrtam a panelját, mire rájöttem, hogy kell szétszedni. a végén sikerült megjavítanom, azóta is működik.
Egyszer egy kettétört távszabályzópanelt javítottam. Na azzal is volt pepecsmunka, de ez egy kicsit extrémebb helyzet.
Ez nem nagyon hasonlít a monitor csatlakozó problémájához, mert itt minden vezetékhez hozzáfértél, és jóval vastagabbak is voltak, valamint nem esett egyik vezeték sem egy csatlakozó alá. Egyébként én is javítottam már eltört autómagnó előlapot. Nem egy örömteli meló!
Én vékony szigetelt és több szín műszervezetékkel oldanám meg az összekötéseket mégpedíg úgy,hogy eggyenként ráforrasztom a a panelon megmaradt fóliára mit lekapargatok persze elötte de ebben az a trükk,hogy nem egymás mellett kell hanem egyiket felkaparom utánna a másikat már feljebb kaparom meg utánna megint az elsővel egyszintben és így továmm!Ha túl közel vannak így is a forrasztások akkor lehet több "lépcsőben" is csinálni!Elengedhetetlen valami használható páka hozzá lehetőleg höszabályzós!Pillanat pákával neki se állj !Utánna ha már kész van a panelre forrasztás akkor ráforrasztgatom a csatit és ha van rá mód ki is próbálom persze elötte ellenőrizni kell aprólékosan nincs e "elkötve" ha működik ragasztóval ráragasztom a panelre a csatit persze vigyázva nehogy zárlat legyen!Én epoxi alapanyagú kétkomponensű ragasztót ajánlok mert az nagyon stabil ha megszárad ellentétben a melegragasztó mi a panelről könnyen felválik!
Ja és szedd le a fóliát a csatitól visszafelé egy darabon így könnyen hozzáférsz a csati alatt lévő furatos átvezetésekhez és nem lesz zárlat sem!A furatnál ne forrassz soha ha csak nem nagyon muszály mert kiég ha van egy kis fóliadarab még rajt csak arra forrassz finoman!A furatnál nagyon óvatosan és a lehető legkevesebb ideig
Most épp azért nem kezdtem hozzá, mert nincs megfelelő pákám. A réginek tudniillik egy kicsit vastag ehhez a vége.
De ha már írok akkor megkérdezem milyet lenne érdemes venni. Sajnos sok pénzem nincs rá, ezért csak az SOS katalógusában lévő STARTEC ST 08131-et választanám, szabályozható állomás nélkül, ideiglenesen egy egyszerű szabályozható táppal táplálnám, majd később összedobok hozzá valamit. Egyébként a páka adatlap szerint jó SMD körülményekhez, táplálása 12Vdc, 8W.
Szia !
Biztosan 8W ? Páka 50W -nál kezdődik, de 80W még jobb. Üdv!
Ha rám halgatsz beszerzel egy hagyományos wellert melyben a hegyekkel szabályozható a hőmérséklet de speciel én 99% -ban a 7-es (360 fokos) egyet használom de ha nagyon kényes a műveletekhez van egy pár 6-os mi 300 fokos.Nagyon birja a strapát csak a hegyek eredeti wellerek legyenek mert az utángyártottal sokkal szarabbak!De ha olcsóbbat akarsz akkor van itt a fórumon ilyen topic miben pákákkal foglalkoznak!
Üdv!
Patexati jól írta! Olcsón a legjobb megoldás 1 Weller TCP páka. Ez gyári trafó nélkül is kapható kb. 12-13e forintért. 50W-os, 24V AC vagy DC-ről üzemel. PTO-7 vagy PTS-7 hegyet kell kérni hozzá. Mindkettő hosszított kivitelű, 0,8 és 0,4mm-es hegyek. A betűkód utáni szám jelöli a hegy üzemi hőfokát ( jelen példánknál maradva 370 celsius fok ). Fóliajavításhoz talán érdemesebb 6-osat kérni, ha nincs benne rutinod, az pár tíz fokkal alacsonyabbra melegszik csak. Én több megtört / elszakadt fóliát javítottam már vele PDA-kban és mátrixnyomtatókban. A páka táplálásához bármilyen ( pl. Puskás ) trafó megfelel. Van egyébként 12 voltos változata is ennek a pákának, mely a fűtőelemen kívül teljesen azonos a 24-essel, ám ez drágább (6 éve vettem 18e körül ) és sajnos csak 35W a teljesítménye. E pákákhoz folyamatos az alkatrészellátás, és "extrák" is elérhetők pl.: gumilabdás ónszívófej ( vákumos páka helyett ), IC kiforrasztó fej stb.
Sajnos nem tudtam az előző hsz.-t szerkeszteni. Még csak annyit, hogy az ilyen pár W-os pákákat alapból el kell felejteni, mivel mire felmelegszik a forrpontnál, sokkot kap, tönkremegy az alkatrész, vagy egyszerűen beledermed 1 nagyobb cinpacába. És főleg elektronikában minden hőfokszabályzás nélküli pákát szintén el kell felejteni.
Kozel 24 eve javitgatok mindenfele elektronikai dolgokat. Egy csehszlovak pillanatpaka (mm falvezetekbol hajlitott hegy) es egy ketezerforintos, 220-as 45W-os gazdasagos paka (rezpalcabol faragott hegy) segitsegevel. Eddig nem volt gondom.
Azt mondom, nem az a lenyeg, hogy mid van, hanem az, hogy ki fogja a proximalis vegen...
Egyetértek! Tök jó alakos hegyeket lehet hajtani a rézvezetékből a pillanatpákára!
Szia !
Igy van ! Üdv!
Szia !
Azért a különbségek páka ás páka közt elég látványosak, attól függetlenül, hogy mind megolvasztja az ónt. Üdv!
"Tök jó alakos hegyeket lehet hajtani a rézvezetékből a pillanatpákára!"
...utána meg hosszasan kell szellőztetni, ha füstöl tőle a nyák.
Valóban az első számú kérdés, hogy ki fogja... Másfelől jó munkát a megfelelő, az adott feladathoz való szerszámmal sokkal könnyebb végezni - még azt is elhiszem, hogy 24 év rutinnal nem mindig égeted el amit a pillanatpákával "forrasztasz". Én még csak fele ennyi időnél tartok, de az első pár hónap elteltével megvettem az első TCP pákámat. Nekem is van szervízpákám 150W-os Ersa, meg gázos Pyropen Piezo, de ebben a topicban - főleg a konkrét monitorjavítás kapcsán - említést sem érdemelnek.
A "kattogós" Wellerben nekem (főleg a topic címében is szereplő SMD és hasonlóan finom áramkörökhöz) jobban bejönnek a 6-os hegyek, leginkább a hosszú lapított. Valahogy a hegyes és végén csapott hegyekkel nem tudtam megbarátkozni, de ez valószínűleg az én "hülyeségem".
Másrészt amióta megépítettem a saját pákahőfok-szabályzómat, azóta a Weller a fiókban pihen, és "rohangálós" pákának használom. A szabályozóhoz egy Solomon tartalékpákát használok (tán SL20-as jelzés volt a zacsin), vettem hozzá különböző hegyeket is, amik meglepően jónak tűnnek. Sőt, ennek nem csapott, hanem legömbölyített végű hegyes hegyei vannak, amikkel még meg is tudtam barátkozni.
Komoly a forr. állomás és adventi koszorú együttes csendélet Egyébként szép munka!
Kösz. (Az a példány karácsonyi ajándék lett, azért a csendélet)
Itt vannak korábbi mérési grafikonok is a páka viselkedéséről, szépen látszik például, ahogy a nagy felület forrasztásánál felkúszik a fűtőteljesítmény a hőmérséklet tartásához: Bővebben: Link Amióta van ez a szabályozható pákám, azóta rájöttem, hogy vannak olyan csatlakozók, amiket csak igen nagy hőmérséklettel (~400 fok) lehet nagyon rövid idő alatt megforrasztani (ezek a fényes felületű forrfüllel ellátott, pl. jack dugók). Korábban rengeteget szenvedtem velük, mert a kisebb hőmérsékletű Wellerrel sokszor már a műanyag részek kezdtek meglágyulni, de a cin nem fogta a felületet, hiába gyantáztam, hiába csiszitoltam meg. Úgyhogy nagyon hasznos a hőmérséklet-állítási lehetőség, és szoktam is használni, attól függően, hogy épp mit forrasztok.
Sziasztok!
FT232 ICt forrasztottam be. Csipogoval ramerhetek hogy nincs-e szakadas/rovidzar? Bocsi ha nem fer bele a topicba , de nem tudtam hova irni.
Hi
esetleg győrben, ha valakinek szüksége van smd forrasztásra, javításra, és van cucc ilyesmi, akkor én megtudom oldani. |
Bejelentkezés
Hirdetés |