Fórum témák
» Több friss téma |
Egy apró logikai hibától eltekintve a kapcsolás működőképes, de én Vecike rajzát jobbnak tartom.
Nem tudod hyperterminallal kezelni, ehhez kezelned kell a diagnosztikai protokolt. A PIC-et úgy kell programoznod, hogy a téged érdeklő élőadatokat tegye ki az LCD-re. Vannak előreprogramozott PIC-ek, amiknél már elég a hyperterminal. pl ELM327 az oldaluk
Nos pont ez a protokoll érdekelne csak még nem sikerült használhatót találnom,mert mindenhol a kész készüléket reklámozzák programmal, de a protokollról még nem sikerült találnom semmit.
Ha valaki tudna elfogadható linket megköszönném A Pic kezelése nem lesz gond csak legyen protokollom. Egyébként mi a logikai hiba ebben a rajzban? Én ezt találtam legelfogadhatóbbnak, persze ilyet még nem csináltam, szal Amit írtál tényleg leegyszerűsítené szal lehet ez lesz, mert így a protokoll már megoldva.
Üdv mindenkinek! Kipróbáltam sikeresen a hétvégén az interfacemet és hála Istennek tökéletesen működik! X20XEV - vel és C20NE - vel próbáltam! Mind a kettő Vectra A! De sajna az X20XEV-st csak AB-Commal(Demo) azon belül B Omegával tudtam kiolvasni mert nincs benne más 97 előtti! A C20NE-st is régi opelscanner demóval tudtam kiolvasni de az meg csak azt tudja! Kérdésem lenne honnét tudnék megfelelő szoftvereket letölteni? Előre is köszi!
Sziasztok!
En megepitettem az ezuroscan-t, de nem tudom mukodesre birni. A jumper-ek mire szolgalnak? Ha felteszem az L line-ra akkor a progi sem latja az interface-t. Ha pedig csak a K line-ra teszem fel akkor mukodik, de az autoval nem kommunikal Mire valok a jumperek ha az egyikkel meg a progi sem latja....? Esetleg ha van valami trukkje megosztanatok velem? Koszi!
Ilyen lett:
1995 -s ford hoz milyen ELM kell? kitudja? A csatlakozóon ezek az érintkezők vanank: GND -test 3K -na ez mi? és a K .
A vezérlő tipusa OBD 3x 2385 91 AB 2C 013AB AA 266 LHD
Először is csak a K-line oldali jumpert zárd rövidre.
Az L-line jumpert ne rakd rá, mivel az csak kifelé kommunikál régebbi vezérlőkkel, úgymond start jelet ad. Ha rárakod azt is akkor biztos nem működik. Vigyázz, a rajz hibás, pont fordítva van a K és az L. Fényképed szerint se jó. Miután ráadod a tápfeszt csak a piros lednek szabad világítania, ha ez nem mindig van így(néha a zöld égve marad) akkor kevés forrasztózsír maradt a panelon, valószínű a tranyók lábai között. Már régebben is leírtan hogy a panelnek tök száraznak kell lennie a forrasztózsír vagy folyatószer maradványok instabil működést eredményeznek . Beültetési oldalról is ellenőrizd az IC lábai között. Ha az interfész és az autó közötti kábeled több mint 1,5 méter, az nem egészséges. PC oldali kábelnél nem gáz, nekem az 5 méteres. Mit értesz azalatt hogy a program látja? Beenged a diagnosztikai menübe is? Milyen autóval probálod? Van egy TestOK nevezetű windows-os program, amivel USB-RS232-n tudod tesztelni a K-line adatátvitel sebességét/minőségét. Ha van átalakítód, próbáld ki hogy minden rendbe van-e. Olvasásmenete a következő: 1 gyújtás le. 2 kábelek be (GND,K-line, +12V) 3 Vezérlő kiválasztása, diagnosztika indítása. 4 gyújtás be. Ezután a zöld és sárga ledeknek villognia kell.
Es ha regebbi a vezerlom, akkor mit kell csinaljak az L jumperel? Rateszem es leveszem, mikozben az autohoz van csatlakoztatva? Nem tudom az en automhoz kell-e a "start jel". Ez egy Citroen BX, Magneti Marelli G6 rendszerrel. (1992)
A foton csak veletlenul van az L-en a jumper, igy ebben az allasban a progi a menube sem enged be, ha leveszem akkor igen. Amikor tapot adok neki csak a piros vilagit. Az autohoz hiaba csatlakoztatom, nem tortenik semmi. A diag csatim 2 erintkezos, de fogalmam sincs hogy melyik szal mi, semmi infot nem talalok rola sehol, de minden kombinacioba megprobaltam mar bekotni. Viszont ha a 2-es labat letestelem akkor a muszerfali MIL lampan keresztul lehet hibakodot villogtatni, szepen ki is villogja a hibakat... A nyakot megtisztitottam, de semmi valtozas.
Hát az nagy baj, ha nem tudjuk mit hova.
Itt egy kis segítség, szerintem így még nem próbáltad. Neked használja az L szálat is, ezért a DB9-es csatiból azt is be kell kötni. A +,- az akksiról tudod(vagy szivargyútó) lehúzni. Itt a rajz.Remélem sikerül. http://avtodiagnostika.ru/modules/handbooks/article.php?articleid=148
Az 1-es az L, 2-es a K-line.
És csak a K jumper kell rá, azokat nem kell piszkálni
Lehet hogy kicsit butanak nezek ki a hozzaoszolasokbol itelve, de termesztesen be van kotve a csaitbol az L line is, es az akksirol veszem a 12V-t.
Koszi a dugaszrol az infot, en sehol nem kaptam rola semmit, ezert csak probalgattam, de terszemetesen igy is probaltam ahogy irod. De most legalabb tudom hogy kell legyen bekotve, es igy mashol kereshetem a hibat. Meg mindig alkony zolna szamomra az L jumper, hogy az miert van ott ha nem kell hasznalni. Valami szerepe biztos van... Egy olyan kerdesem van meg, hogy a kvarc oszcillator a rajz szerint 10,240 MHz, en 10 MHz-st hasznaltam, mert csak olyant kaptam. ez okozhatja-e a hibat? Koszi a segitseget!
Hát azt nem tudom hogy gond-e a másik quarc, de szerintem ha az lenne, akkor a hardverkulcsazonosításon sem ment volna át. Egyébként a hqvideo-tól rendeltem, asszem 2-300 között volt az ára. Mit értesz azon hogy az autót nem látja?
Piros ablakban írja hogy nem jó a kapcsolat? Vagy beenged a kiválasztó menüig de nem jelennek meg értékek? Ledek hogy villognak mikor indítod a kapcsolódást?
Sziasztok!
Elnézést hogy ide irok de ilyen témában kérnék infót illetve segitséget.2007 Merivámba (amiben elvileg már Can-Bus van) rádiót cseréltem és azóta "Display Safe" feliratot ad a kijelző odáig jutottam hogy szinkronizálni kellene a rádiót és a kijelzőt. Ehhez szereztem OBD2-USB (PEAK-System ) csatolót csak progit nem találok hozzá ami USB-n kommunikálna mind soros portot keres.Vagyis az Op-Com-t sikerült USB-s verzióval letölteni de szerintem ahhoz meg csak a saját csatolója jó vagy rossz verziót töltöttem le (DEMO?). Elvihetném szervizbe de akkor nem lenne siker élmény!Ha valaki tudna valami infót adni? Üdv
Szia!
Nem akarlak elkeseríteni de a 2007-es merivában,hogy az ilyen netröl leszedett DEMO progikkal nem fogod tudni ezt megcsinálni az tuti! Nekem itt van az eredeti OP-COM a legfrissebb szoftverrrel de még ezt sem tudnám neked 100%-ra megmondani,hogy meg tudja-e csinálni. A rádió meg a kijelző (karosszéria vezérlőben) van benne......és ráadásul 2007....a Demo szerintem nem tanitja össze.Az ilyen kis netes progik max a motort tudják kiolvasni meg törölni de másra nem jók....én már beszoptam velük. Sajna én ennyit tudok neked mondani,de ha Debrecenben jársz én rádugom neked és meglátjuk mit ir ki! Üdv!
Köszi az infót nem hinném hogy járnék arra, az ország másik felében (Vasban) lakom sajnos.Azért irtam az OpCom-t mert annak a menüjében elég sok mindent felhoz pl. a karosszéria vezérlőt is.
Hát akkor más nem marad akkor kuncsorgok a szervizben de nemrég vittem 1évesre és amit ott müveltek a TECH-2 vel nem estem hasra tőlük szivem szerint kikaptam volna a kezükből. Hát akkor kösz az infót ! Üdv
Sajnos nem úgy vannak ezek kitalálva,hogy csak úgy belepiszkáljon mindenki.
Mondjuk látok olyanokat,hogy nah ő majd megcsinálja.... Szerintem jobban jársz ha nem kisérletezel ezzel meg azzal,hogy összeépited mert mire összerakod 2-3 ezer forint ott meg fusiba valaki megcsinálja annyiért. Hát nah most mit mondjak,voltam a suzukinál is régebben.....ott még a vezető is nyomta a gépet Kérdezte a gép,hogy mit csináljon de neki pont egy gomb tetszett A tech2 az fél perc alatt beaktiválja....én még nem találkoztam ilyennel sajna....de elég ritka. Jah és ott legalább lehet ordibálni,hogy elbaszta Meg főnököt ide Azért majd ird meg,hogy mire jutottál!Sok sikert!
Köszi a biztatást megkeresem a kereskedőt és azon keresztül megprobálok bejutni a TECH2-es emberkéhez!
Üdv
A menube beenged, csak hiaba kerem le az ertekeket, csak a zold led(nalam az a sarga) vilagit egy ideig, aztan kiir egy hibauzenetet...
Akkor elképzelhető hogy a 10Mhz-es kristály a ludas, mivel folyamatos a kulcslekérdezés. Pont ezért használ 2 COM portot. Azért ellenőrizd az epromokat és a csatlakozó bekötéseket mindkét oldalon. Nézd meg hogy a max232-höz tartozó 4db elektrolit kondi értéke megfele-e a gyártó által írt értéknek. Abból az ic-ből igen sok verzió létezik különböző kapacitásértékeket ad meg a gyártó. Pl nekem max232CPE van, ahhoz 4X1microF tartozik. De szerintem a quarc lesz a gond...
Szerintem is a quartz. Nekem 10.245 van benne ezzel működik rendesen a 10240-et sok rajzon láttam valószínűleg azzal is jó. Szerintem elmegy a soros port baudrate beállítása, ha rossz értékű a quartz. Újra kéne konfigolni, de nekem nincs meg a forráskód csak a már lefordított bin file, így meg nagyon nehéz lenne.
A hqvideo honlapján tudsz olyan quarz-ot rendelni, nekem 2-300ft között hozta meg az elektronikai bolt ahová járok. (sztem ők is onnan rendelték). Van nekem itthon több 10Mhz-es is, de eszembe nem jutott azt beletenni. Nem véletlenül 10.240-es van a kapcsolásban, arra van írva az AVR forráskódja is. De ha vki át tudná írni hogy 10.000Mhz-n ketyegjen , akkor minek oda a quarz? Az at90s2313 tud max 10Mhz-t, a Tinny2313 20Mhz-t is...
Remélem jól gondolom...
Koszi, nem tudom honnan szerezzek kvarcot, en romaniaban elek, az osszes webshopot veigneztem de 10.240-es sehol nincs (. Rendes elektronika bolt pedig 100 km-s korzetembe nincs.., de megoldom valahogy, en is erre tippelek...
De meg mindig zavar engem hogy minek van a K jumper, az aramkor tervezoje miert tette oda, ha felteszem meg a menube sem enged be. Ez igy van nalatok is?? Ha igen akkor annak milyen szerepe van ott?? Jo lenne tudni, mert biztos nem hiaba van. Nekem kell az L es a K line is, hogy mukodjon. Hetvegen kiprobalom egy Puntoval, kivancsi vagyok hogy azzal megy-e. A MAX232-hoz tartozo kondik stimmelnek, CPE van nekem is, 1 mikros kondikkal.
Az nem a K-line jumper, hanem az L-line, már mondtam hogy fordítva van a kapcsoláson feltüntetve. Nézd át és meglátod. Hiába van ott, mivel az L-line csak kifelé küld jelet a vezérlőnek, a K-line meg oda-vissza. Feleslegesen van ott, hidd el.
Na vannak fejlemenyek:
Nem a quartz a hibas. Ma kiprobaltam egy puntoval es azzal tokeletesen mukodik. Szerintem az L line korul van valami problema. Szerintem hibas a rajz, vagy/es a nyakterv. Mar csak abbol is gondolom, hogy a hozza tartozo jumpert ha felteszem akkor egyaltalan nem megy, nem enged be a menube a progi, irja hoigy csatlakoztassam az "ECU reader"-t. Valami gond ott lesz. Ha csak az egyik jumpert hagyom rajta ugy nem megy az en autommal, gondolom azert mert nekem kell az L line is es a K line is a kommunikaciohoz. Meg amibol gondolom, hogy a rajz a hibas az az, hogy a 24c32 eeprommal es nelkule is ugyanugy mukodik a Puntoval, tehat az is hiaba van ott. Szerintem ez egy gyarirol rosszul lemasolt rajz, csak senki nem vette eszre hogy nem tokeletes, mert az ujabb autoknak csak a K line kell es ugy azzal mukodik is. Van valami otletetek? Esetleg egy mas fajta euroscan rajz van valakinek? Koszi az eddigi segitsegeteket is!
Sziasztok!
Fiat Doblo 1.3 Multijet 62kW új tip. autóhoz szeretnék interfészt+szoftvert vásárolni. 9 órája túrom a netet ezügyben, de a fellelt helyeken az információk hiányosak vagy egymásnak ellentmondóak. Igazából még a használandó konkrét OBD verziót sem sikerült 100%-osan beazonosítani. Ezért azokat a tapasztalt kollégákat kérdezném elsősorban, akik konkrétan SIKERESEN foglalkoztak már ezzel a tipussal. Azért lehetőleg ne a Bosch KTS-t ajánljátok, mert annyi pénzem nincs erre a célra. Hazai termékek előnyben. Motorkód: 199A9000. A segítő hozzászólásokat előre is köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |