Fórum témák
» Több friss téma |
Nos fejlemény van ! Nagy mértékben csökkent a hiba behatárolás területe!
Először is lementem mérni a műhelybe és elkezdtem mérni végig a jel útját.
A felső két IGBT Gate lábán mértem és eléggé torz jelet mértem.
Az alsó kettőnél pedig szép jel van így a szkópom jó beállításokkal működik szerintem. Ha a két kispanelt felcseréltem akkor a hiba is ment vele vagyis az egyik panelen valami nem jó.
A kispanel zénereit kimértem mind jó 6,2V os.Mivel a jel amplitúdója és frekvenciája jó így a panelon található még 2db smd kondenzátor azokra gyanakszok lehet azok torzítják így a jelet.
Holnap folyt. köv.
Igen biztosan így van akkor tudod melyik kis álló panel hibás, ott keress rossz diódát,zénert, szakadt vagy megnyult kis értékü ellenállást, és a tranyót is nézd meg.
Nekem is jónak tünt és kiforasztva rossz volt a tranyó.
Valami kapcsolási rajz jó lenne amiből dolgozol, mert fogalmam sincs mi az a AO461. Nem tudom, de nem kicsik azok a zénerek (6,2V) az enyémben 18V-osak voltak.
A leg korrektebb rajz amit találtam az orosz barátaink jóvoltából.
![]() Az AO4616 és az AO4606 meghajtó fokozatban van végül is feteket tartalmaz. az egyik pozitív a másik negatív jelet kapcsol. A kispanel az IGBT alatt található a trafótól az IGBT Gate lábáig.
A 4db 10Rés a 4db 2K2 ellenállást ellenőrizd le, nekem elszálltak megnyultak, plusz egy tranyó is, smd helyett egy furat szereltet raktam bele.
Azok a zenerek általában 15-18V ak.A Gét feszt korlátozzák,20V alá.Ott még valamelyik fet nem jó.
Kimértem az összes zéner 6,2V-os mind a 4 db ami a 4 meghajtó kispanelen van.
Az smd ellenállások is jók.
Ha jól emlékszem BC556 , azt találtam itthon ami hasonló volt paramétereiben.
Ilyen van nekem is, már a 3. Vigyázz az LCD -re, nincsen befogatva rendesen, s nagyon kiáll a sarka, könnyel lepattan! Lehet kapni az alin plexidobozt hozzá.
Megint lemaradt!
Ilyen van nekem is, már a 3. Vigyázz az LCD -re, nincsen befogatva rendesen, s nagyon kiáll a sarka, könnyel lepattan! Lehet kapni az alin plexidobozt hozzá. Most nézem, hogy ezen az újon, már tényleg működik az induktivitás mérés is. Eléggé csillognak a képek, de 0,04mH -t ír a 30uH tekercsre, egy digit eltérés természetes.
Köszi a tanácsot, én plexi dobozzal együtt vettem. Igen valószínüleg nekem is sokat mér induktivitásnál, de legalább tudom, ha jó a trafó nincs leégve.
Sziasztok,
Vettem egy tök jó kis invertert, Rilon 200-ast. Na most nem vagyok elektronikai szakember, de azért gondoltam, megmérem a kapocsfeszültségét a gépnek. A gépkönyvében 58V voltmegadva, mint referencia. A mérést egy true rms mérővel végeztem: Műszer Meglepődve tapasztaltam, hogy én "csak" 16V-ot tudok mérni. (ettől függetlenül hegesztett a gép). Na most nézelődtem a neten és találtam két érdekes javítási videót a gépről, mindkettőn 50V felett mérnek, bár a műszerük nem olyan mint az enyém: Javítás 1 Javítás 2 Szóval tudnátok nekem segíteni abban, hogy most én mérek "rosszul" vagy az inverterem deviáns?
Szia. Úgy látom könnyű javítani ezeket a gépeket, jó nagy alkatrészek vannak benne, könnyen kiforrasztható, cserélhető ha úgy van. Lehet veszek egy ilyen Rilont.
https://www.youtube.com/watch?v=fcqY19R6G0s Ebbe a gépbe már elég macerás a csere, tele van zsúfolva, ember legyen a talpán aki kiforrasztgat ebből.
Sziasztok fejlemény van!
Tegnap a kis panelen kicseréltem mindent de mindent és nem lett jobb a helyzet viszont találtam egy 10nF -os kondit amin csak 6,4nF volt mérhető. Végső elkeseredésemben Ge Lee kolega UKT-s cikkéből megépítettem próbapanelen a kis illesztőtrafó utáni részt ami működik csak a jel ugyanolyan volt mint azelőtt. Ekkor egy 4,7nf kondival elkezdtem vizsgálódni minden alkatrésszel elkezdtem párhuzamosan kötni hogy, hogyan változik a jel alakja. (tudom ez nem túl tudományos) Véletlenül a kis illesztő trafó két galvanikusan elválasztott tekercsét is összehidaltam így a két áramkör össze lett kapcsolva. És láss csodát a jel szép lett.A kérdés az hogy maradhat-e ott a kis kondi vagy galibát fog okozni?
Ha a gépben könnyen hozzáférhető helyen szét lehet kötni a nagyáramú táprészt akkor azt kösd le, tehát ne menjen az IGBT-k kollektora felé a 320V. Forraszd be az összes IGBT-t a helyére, és minden IGBT gs lábára tedd rá a szkópot, hogy ott milyen jelalakok vannak. Tehát 4 mérést kell elvégezned a szkóppal, a 4db IGBT gs lábain, a testcsipesz értelemszerűen mindig a s lábra megy. A 4 jelalaknak egyformának kell lenni, amíg ezt nem nézted meg addig ne variálj semmit sem a vezérlésben, az eredeti áramköri részt rakd vissza.
Úgy is jó ha nem helyezed áram alá, hanem labortápról adod a vezérlésnek a szükséges feszültséget, már ha úgy nem tilt le.
Szia megcsinálom a méréseket ha megérkeznek az uj alkatrészek. Addig is egyenlőre foglalkoznom kell egy másikkal. Silverline arc 105A géppel.
Tegnap hoztak egy Esab Buddy Tig 160 inverteres hegesztőt.
Bekapcsolás után egy zöld led periódikusan villog,és a segédtáp tekercséből kattogó és sipoló hangot ad ki a led felvillanásával megegyező ütemben. Nagy valószinűséggel ott a baj,de mivel rendesen nyakon öntötték lakkal,igy nehéz rajta bármit is méregetni. Ezért kérném ha valaki tudna kapcsolási rajzot hozzá,nagyon megköszönném.
Nem biztos hogy ott van a baj. A LED azért villog, meg a trafó azért kattog, mert próbálna elindulni a segédtáp, de valamiért ez nem megy neki, ezért mindjárt le is tilt. Akár masszív zárlat is lehet valahol, akár a tápon segédtápon kívül is, vagy a segédtápban van hibás alkatrész, visszáramos dióda, kiszáradt elkó, egyéb. Le kell választani a segédtápról mindent, és kiderül hogy merre kell a hibát keresni.
Azt tudom én is hogy a segédtáp nem tud elindulni.Massziv zárlat is esetleg a segédtáp részben lehet (habár szerintem inkább paramétereit elveszitett alkatrész a valószinűbb),mert az első inditást égőn keresztül próbáltam,és az egész úgy indul ahogy kell(felvillan az égő,majd lassan elhalványul).Tehát az IGBT rész nem terhel.Én is klasszikus hibára tippelek (kiszáradt kondi,szekunder oldalról visszacsatoló dióda,tl431 vagy ilyesmi).De mivel jól le van meszelve vastag lakkréteggel igy az alkatrészek beazonositása és mérése is nehézkes.Pont ezért keresek legalább hasonló kapcsolási rajzot.
Esetleg néhány kép a gépről (hátha valaki ráismer)
Szia!
A segédtápod túlterhelt vagy hibás a túlterhelést az esetek 90%-ban a ventillátor okozza. Húzd le a ventit a vezérlő panelon van egy kétpólusú csati. Ha elindul venti csere, ha nem akkor más baj van, a segédtáp IC is lehet hibás ki lehet forrasztani sokat csináltam már de érdemes szétszedni a gépet hogy könnyen hozzáférj. Üdv Dávid
Köszi a tippet.Holnap délután megnézem a ventit,meg tovább bontom ha kell.
Ma már bevackoltam magam a lakásba.
david08 le a kalappal.
Egyenesen a hiba közepébe. Ahogy leakasztottam a ventit,azonnal megszünt a led pulzáló villogása. Külső tápról teszteltem a ventit,és először beindult,de néhány másodperc után elkezdett őrülten fogyasztani 1A-t (adatlap szerint 480mA a névleges fogyasztása).Táp elvétel után már be se indult (csak 1-2 perc pihenő után). Holnap rendelem az új ventit.Csupán azon vacilálok,hogy 230V/AC (ami a fő kapcsoló bekapcsolásakor azonnal indul,minden elektronika nélkül) vagy eredeti 24V/DC ventit rakjak bele (de akkor a hiba jura megjelenik ha a venti beadja a kulcsot). Nagyon köszönöm a segitséget. A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2018
Szia!
Örülök hogy tudtam segíteni, ha esetleg kell bele gyári venti tudok adni (nem túl olcsó), ha érdekel privátban keress meg. Üdv! Dávid!
Még annyit a választás elősegítésében, hogy ott egy 120x120x25mm venti van, 230V-os kivetelben nemnagyon létezik olyan légszállítású, mint ami az eredeti volt.
Továbbá a puffer kondik kisütésében is nagy szerepet játszik a segédtápra kötött cooler. Szóval ha nem is gyárit, de javasolnám a gyárival megegyező teljesítményű cooler beépítését.
Meggyőztél.24V/DC venti megy bele.
Minden esetre nem gondoltam volna hogy egy ESABban gagyi venti van. Jópár invertert javitottam már,de ventit nem igazán kellett cserélni (de főleg nem okozott leállás hibát) Még egyszer köszönöm a segitséget.
Szevatok,és kellemes ünnepeket kivánok.
Úgyérzem,hogy hozzáértők vagytok igy van egy kérdésem : Mitech AC-DC 200p gépről van szó. Jólműködik minden funkciója,a hiba bennem van,vagyis a kezeim már közel vannak a 60-hoz,vagyis a cell,és bázikus bevont elektródák már ragadósak a számomra. Ezek a drótok viszont a gyök,és fentről lefele hegesztést jólbirják. A kérdésem: A gépem TIG /= állásban nem Awi kábellal,hanem MMA elektródafogóval használnám. Erre a fogóra vezetnék egy mikrókapcsolót,vagyis a gépet úgy inditattnám,mint awihegesztéskor,csak jelen esetben az elektródámat érintés nélkül gyújtaná. Ez a mód kárt tehet e a nagyfesz rendszerben hosszútávon ? A fenti játék jól működik,a bal kezemmel kapcsoltam az awipisztolyt,a jobbkezemben meg kb 3mm-re közelitett elektróda győnyörüen gyújtott,és hegesztett. A gázutánfolyást letekertem,hogy ivszakitás minél gyorsabb legyen,az oxidtörés kb 20%-on áll. A Cell,és Bázikus drótok hüje tulajdonsága,hogy fél,vagy negyedszálat nehéz újragyújtani. Ez a fenti funkció viszont tökéletes. Vajon a gépem károsodhat e ettől ? A polaritás TIG módban forditottnak látszik,de valójában ez helyes, vagyis a negativ kijöveten jön a +,a plussz kijöveten jön a -,vagyis a testkábel. Az awi pisztolyonn ,vagyis az MMA kábelonn ,vagy Plazmakábelonn is + áram van. |
Bejelentkezés
Hirdetés |