Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Valaki megmondaná, hogy akkor most plexit vagy üveglapot ajánlott inkább használni levilágítás során? mert én úgy tudtam (olvastam), hogy a plexi jobban átengedi az UV-t...
Szerintem kvarcüvegről van szó. Abból készül szkener üvege.
Hali!
Csak egy tipp: Ha pl meg akarod merni, hogy egy anyag mennyire engedi at az UV-t akkor eloszor fogj egy nyakot. Ragasz le mondjuk szigetelo szalagal az egyik reszet (muveszlelkek akar format is ragaszthatnak szikevel) es merd meg mennyi ido kell neki. Ezutan van mihez viszonyitanod az osszes tobbit. Az, hogy egy adott uveggel 2-3 perc az onmagaban nem jo viszonyitas szerintem.
Led beforrasztasa: En Chipcadnel vettem hozza tarto panelt amin 3 LED-nek van hely. Erre forrasztopakaval nem tudtam forrasztani mert a paka hegye a nagy hutofelulettol lehult es beleragadt a sajat onpacnijaba. Ezert minisutot hasznaltam a celra es folyekon forraszto pasztat (nem osszekeverni a folyasztoszerrel azt is forrasztopasztanak hivjak de az nem az). Innentol mar ismert lesz a modszer szerintem:
Felvittem a pad-re forraszanyagot es odatettem a led-et. Majd a panel kozepere is raktam egy picit. A sutobe tettem es beforrasztottam. Itt picit szakszerutlen voltam, mivel nem mertem homersekletet csak a referencia pasztat neztem. Eloszor szet kell terulnie majd megfelelo homersekleten szurkebol atvalt ezust szinure. Itt meg ha picit varunk a LED alatt is ugyan ez tortenik. Az elso megfolyasig lassan melegitsunk (5s-be, majd 15-20s ki) aztan probaljuk 40-60 fokon tartani kb 1 percig. Majd utana fel 230-ig kb es itt figyeljuk a pasztat. Nagyjabol ennyi.
Ha 1 óra hosszú megvilágitás után sem hivható elő a rajzolat,ott nagy gond van...
Feltételezem a kék szinű védőfóliát eltávolitottad a megvilágitás előtt. Ha a megvilágitás sikeres akkor az uv elől takart részek,és a megvilágitott közt szabadszemmel is lehet látni az eltérést. Ha ennek ellenére sem hivható elő,akkor az előhivó folyadék a hibás.
Én mikor nekiálltam a nyák-készítésnek, annakidején elég sokat olvasgattam a témában, és mindenhol az üveget ajánlották a plexivel szemben. És ezt a saját tapasztalatom is megerősítette. Szóval ha teheted, üveget használj! (én a TESCOban vettem párszáz Ft-ért képkeretet, és annak az üvegét használom) Tökéletes a célra
Köszi a tippet! hát hogy mi lesz, még nem tudom. a plexi szimpatikusabb...
Egyébként: eagle-ben készítettem két cree led befogadására képes nyákot. Remélem, jó a led mérete hozzá... Remélem egyértelmű, hogy a pdf dokumentumban mi hol található.
Melyik tipusu cree ledhez keszitetted???
Ami nekem van UV-led ahoy kellet hutes is a panelen.
Lehet hogy butaságot írtam. Én csak a fénymásoló üvegét
próbáltam az működött ( de biztos hogy olvastam a plexiről hogy nem szűri az uv-t ) Itt űbereli az elméletet a gyakorlat !
a hűtést megoldja a led alatt lévő vezetőpálya. Be kell szépen kenni hővezetőpasztával, vagy akár oda is forraszthatod!
Hogy milyen ledhez? hát nemtudom. belemész eagle-> alkatrész berak-> led-> LED->LED-Lumiled-> és nézd meg mit ír ki eagle. Egyébként a chipcad-ben kapható UV ledhez megfelelő a terv (kipróbáltam, piros leddel, fehérrel is, mindhez jó), csak inkább ezt használjátok, mert az előzőben a hűtő hozzáérhet a ledhez... bár lehet, hogy nem probléma.
Ertem. Azert kerdeztem, mert a chipcades panelen a led footprintje mas volt. Ez persze nem jelenti azt, hogy a tied nem jo vagy nem mukodne.
A peneled egyik vegen a led-ek labai ossze vannak kotve mig a masikon nincsenek. Ez direkt van igy? Igazabol nem hiszem, hogy ez problemat okozna, inkabb kozmetika kerdese a dolog. En azt szoktam csinalni, hogy maras elott, kinyomtatom a panelt papirra majd hungarocellt teszek ala es belerakom az alkatreszeket. Igy kiderul minden turpissag ha van (nalam altalaban szokott lenni ) Mondjuk teny, hogy furatgalvan nelkul nehez ugy megcsinalni a hutest, ahogy az a chipcades panelen van. Igazabol nem tudom, hogy tenylegesen mekkora hutesre van szuksege egy ilyen LED-nek. Mivel fogod megtaplalni a LED(-ek)-et?
Szia!
be is forraszottam a ledeket, frankón működik, ha 550mA-rel küldöm őket, akkor sem melegszik túlságosan a nyák. egyébként pedig lm317-tel hajtom 350mA-rel, úgy éppenhogy langyos a led is és a rézpálya is. "A peneled egyik vegen a led-ek labai ossze vannak kotve mig a masikon nincsenek." - ez így alakult, simán összekötöttem őket jó sok cinnel.Mellékletként egy kép a panelról. hy!
Hali.
Ez nem igazán led-es dolog, de levilágító lenne. Szereztem a lucalox LU70/90/T12/27 izzót és ha valaki megtudná mondani, hogy jó-e erre a célra, és miként tudom beüzemelni? válaszokat köszönöm.
Üdv!
Ez egy HSP lámpa fényspectruma. Hasonló mint a tied. Kép: Hivatkozás Elég jól látszik, hogy a 390nm-es hullámhossz körül eléggé silány teljesítményt produkál... de azért próbálkozni lehet... a beindítás szerintem egyszerű. becsavarod egy foglalatba és kész... úgy olvastam ebbe benne van a gyujtó áramkör meg minden, de nem biztos...
Esetleg ha van idod meg tudnad merni, hogy 1 leddel hany percig tart a fotozas? Illetve 2 vel?
Itt egy jó és bevált időzítő:
Darkroom Timer
Nálam 2 leddel 10 perc 1leddel is ugyan anyi csak kisebb
felületet tud levilágítani.
Ahogy Kaqkk mondja, 10perc a levilágítási idő. lehet, hogy elég lenne 5perc is, de mi 10percig szoktuk világítani.
sziasztok.
Én is mint minden kezdő először a szerszámok beszerzését ,megépítését kezdtem el. És igen ,rájöttem előb utóbb hogy egy levilágító már majdnem hogy szükséges egy nagyobb kapcsolás esetén!Így belefogtam tanárommal ,építsünk egy levilágítót. A dobozát ő vállalta ,én meg a belét Mi legyen ,körülnéztem ,hogy és honnan ,mennyiért tudok beszerezni UV csövet ,és eléggé elborzasztott a látvány. Elindultam egy kis portyázásra ,míg nem egyik ismerősöm felajánlotta ,hogy ad egy gyújtótrafót ,és egy HGL lámpát. Én először nem nagyon értettem a dolgot ,de elmagyarázta ,hogy a külső burok leverése után ,elég erős UV sugárzást lehet elérni ,megfelelő körülmények közt ,ami erre a célra elég ,anno így csinálták a profik Az építés sajnos még mindég folyamatban van ,amint tapasztalatom lesz ,megosztom! am lehet hogy időzítőt is szerelnék rá ,ide várom az ötleteket ,NYÁK terveket ,amivel szabájozni tudom az izzó idejét ,2 perc késleltetéssel ,ennyi kell az izzó megfelelő fénnyel világítson.
Én le sem törtem az üvegbúrát a 125W-os higanygőzizzóról és igy 13perc alatt világítja le. Az időzítő kapcsolás engem is érdekelne.
80W-os az izzóm...
13 perc a bekapcsolástól vagy a behejezéstől számítva?? esetleg képet rakhatnál fel ,a sajátodról aze nyém így fog kinézni ,mint kedves ismerősömé tbence3.extra.hu nagyon jó oldal ,hasznos infók ,és persze a saját poloskám leírása
Latom, kontakthibas az LY billentyud...
Szabalyozas, behelyezes. MINDEN levilagito egyedi lesz majd ugyis, igy kiserletezgetni kell. Fogsz egy hulladek fotoerzekeny NYAK-csikot, valami filmmel, ra az uveget, letakarod egy kartonnal. Percenkent odebbhuzod a csikot. Aztan elohivas utan latod, hogy melyiknel lett tulexponalt a kep es melyiknel alulexponalt es hol jo. De mielott az egesznek nekikezdesz, teremts standard korulmenyeket, tehat mondjuk: hideg lampa, 40cm magassag, 2mm-es uveglap. Ha nagy nyakokat (tenyernyinel nagyobb) akarsz fotozni, akkor tedd magasabbra es noveld az idot. Erdemes gyari fotoerzekeny lapokat hasznalni. Elohivo: en 150ml szobahomersekletu desztvizbe szoktam fecskendezni 3ml tomeny NaOH-t. A lila mintazat szinte azonnal megjelenik es leoldodik, utana kb meg egy fel percet erdemes lotykolni, aztan mehet a maratoba. Az elohivo tobbszor is hasznalhato. De ezt is standardizald es egyszerre csak egy parametert valtoztass. Nalam 150W-os lampa, 40cm, 3mm-es uveglap, 7p50mp Idézet: „Latom, kontakthibas az LY billentyud...” Ez jó volt, köszönöm!
az LY és J betűknél kimaradtam a suliban
am tudod MSN szleng...magyar tanárom 20 vonallal húzta alá a teccik szavamat...nem értem mért am az infókat köszi ,segítségemre lesz...
A Ki mit épített rovatban Vicsys által épített levilágitásidőzítő megtalálható. PIC-es és így elég sokrétű felhasználást biztosít, szerintem érdemes megnézni. Belinkelhetném a hozzászólást amiben bennevan, de időhiányban szenvedek így nem tudom visszakeresni.
Én amit csináltam levilágítót, annak az időzítője egy mikrohullámú sütőből van átemelve...
Ugyan úgy működik mint a mikro, elktekerem és megy vissza, majd lejár, de akkor nem csilingel, bár hagyhattam volna rajta, de inkább nem
Sziasztok!
Végigolvastam a topikot, de egy kérdésemre nem kaptam választ. A letört búrájú higanygőzlámpát a panelre hosztengellyel párhuzamosan vagy arra merőlegesen jobb-e rögzíteni? Ez lenne az utolsó lépés a levilágítóm elkészüléséhez. Előre is köszönöm
Én párhuzamosan használom, mert nagyobb felületet világít be.
Valahol láttam külön a PIC-es időzítő képét is, én arra gondoltam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |