Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Én csak műkedvelő volnék de én is úgy látom, hogy a beépített szelep az nem biztos, hogy ide megfelelő, talán a VTA570 sorozatból a colos kellene. A 370-es sorozat nem is zár le teljesen ha kell de az 570-es az igen. Persze lehet, hogy rosszul gondolom. Már a "mofém" csapnál is van egy szűkítés a 22mm-es csőben a padló felé. De ez csak az egyik probléma lenne ha probléma egyáltalán.
Nem volna kevés az az előremenő hőmérséklet. A csőtermosztát az mikor is kapcsolná a szivattyúkat. Azt látom, hogy az egyik szivattyú (padlóköri) sorba van kötve a vezeték nélküli termosztáttal. Az csőtermosztát szinte biztos, hogy bimetálos jellegű. Az a fajta nagyon lomha reagálású. Ez a csőtermosztát nagyon érzékeny és megbízható.
Most típust nem tudok de szerintem nem is ez a lényeg, a 3/4"-es keverő már biztos jobb lenne.
A mofém golyóscsap 3/4"-os ami teljesen jó. A 22-es rézcső a 3/4"-os vascsőnek felel meg így azzal nincs is baj. Egy ekkora rendszernél a 22-es rézcső hibátlan de az alá menni már vétek ha csak nem valami kisebb fogyasztóhoz vagy esetleg tömegáram szabályzás céljából van beépítve.
A radiátoros kör szivattyúja feletti mofém csapnál a fitting és az esbe szelepnél szintén a csatlakozónál leszűkül a keresztmetszet, pont annál a körnél amelyiknél fontos volna a tömegáram a teljes keresztmetszeten. A padló körnél a szivattyúnak a legkisebb fordulaton kellene működnie a radiátorosnál pedig a legnagyobbon. Zoszka már elmondta, hogy akkor lenne jó az "egész" ha a hirováltónál csak a felső rész lenne átmelegedve, mert akkor egyenlő vagy nagyobb teljesítmény elvétel volna onnan mint amit a kazán szivattyúja odaszállít. Most az a gond, hogy a kazánköri visszatérő ideje korán felmelegszik és a kazán lemodulál, a szivattyúk pedig "elhűtik" a vizet az egész rendszerben. Kevésnek tűnik a teljesítmény elvétel a hidrováltónál. Ez adódhat a csőtermosztáttal nem megfelelő időben kapcsolt szivattyútól, vagy a csőtermosztát nem jó helyen van és az nem elég érzékeny.
Tényleg ESBE. egyébként tökéletesen kever. Mi hátrányát kéne éreznem a mérnek? Mitől lenne jobb az 1 vagy a 3/4? A kóbor csöveket nem kell nézni.
Mikor vettem a házat még más volt a rendszer de hozzá baráltam mert nem volt jó.
Itt a pontos típus. Egyébként a rézcső mindenhol 22es.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2018
Ez meg a cső termosztát
Mikor kapcsol ez a "vasaló bimetál"? Rendkívül lomha és érzéketlen kapcsoló ez a típus.
Most hogy itt ücsörgök és olvasom amit írtál az emeleti radiátoros kör müködik. A kazán éppen csak keringet, nem melegíti a vizet. Az előre menő forró legalább 50 fokos viszont a visszatérő is rohadt forró. Szivattyú max fordulaton megy. Eddig erre nem is figyeltem hogy kb. Mindkét ág egyforma forró. Most viszont a kazán hömérséklet mutatója leesett 50 alá a kazán pedig bekapcsolt és melegít. Azaz nem engedi 30 fok alá a kazán hőmérsékletet mint a padló esetében.
Leállítottam az emeleti kört és januárban rányomtam a padló körök termosztátjára. Abban a pillanatban elindult a zöld padló köri szivattyú és elkezdte szépen elhúzni a kazán felől a meleg vizet. a hőmérséklet a kazán mutatóban szépen fokozatosan esik le a hogy a padló kör felé tolja a felmelegített vizet. Közben a padló köri visszatérő szinte hideg hűvösnek mondanám. Az előremenő hőmérséklet a padló köri osztó mérve jelenleg 34 fok körül van míg a kazánban esik és már 40 fok alatt jár a felmelegített víz hőmérséklete de még mindig nem indult be a kazán csak a szivattyúja keringet. Miközben írok az esés folyamatos viszont a kazán még mindig nem megy csak a szivattyú keringet A padló köri szivattyúval együtt. ha megfogom a hidrováltó kazán felőli előremenő és visszatérő csövét szinte mindkettő hideg a kazán vízhőmérséklet pedig 20 fok környékén jár de még mindig semmi. És ebben a másodpercben kapcsol be és elkezdi melegíteni a vizet egészen 60 fokig. Most ahogy működik a kazán és melegíti a vizet a szivattyú legkisebb fokozaton tolja 42 fok körüli vizet a padlóba viszont ha megfogom a hidrováltó kazán felőli visszatérő ágát szinte ugyan olyan forró mint az előremenő. A padló köri osztó jó meleg míg A visszatérő jel értelemszerűen hideg talán egy picit langyos A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2018
Szinte egy időben a termosztát jelével. Ahogy kézzel rányomok a termosztát ra szinte azonnal indítja a padló köri szivattyút
Szerintem a padlókör túlzottan ráterhelődik a felfűtési szakaszban a hidrováltóra ezért megülteti a teljesítményt. Azt javaslom, hogy azt a csőtermosztátot tedd a hidrováltó kazánköri visszatérőjére és adjlál neki 40 fokos limitet (a kontaktusnak a 2 és a C között nyitva kell lennie, mert a növekvő hőmérséklet majd zárja az adott értéken és addig ebben az állapotában marad míg alá nem süllyed). Így ha a kazánköri visszatérő ez alá az érték alá esne, a padlókör szivattyúja lekapcsolódik átmenetileg, tehermentesül a kazán. A csőtermosztáton múlik, hogy ezt mennyire tudja jól "billegtetni". Ha majd kellően felmelegszik az egész rendszer, majd sokkal könnyebben fogja kiszolgálni a kazán az egész fűtési kört. A kazán hőcserélője pedig nem fog így kinézni egy idő után.
Nem az átmérővel van baj, hanem a kvs kicsi. Ez hmv termoszelep. A padlófűtéshez 4-6 kvs kell.
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2018
Szia! Talán azért tudtak olyan keresztmetszetben is adni, mert kisebb térfogatáramhoz is használják ezt. Az a probléma, hogy a kereskedésben nem mindig hozzáértő áll a pult túloldalán és ha a vevő "rossz" alkatrészt kér nem tud szólni, hogy talán nem ezt kellene megvenni hozzá vagy, hogy ha ahhoz veszi amihez tervezte az nem lesz jó és olyat ajánl amit a szerelők is alkalmaznak. A szakemberek vásárlási szokásaiból is sokat szoktak profitálni az igényes szakkereskedések akik szívesen segítenek a tanácstalan vevőnek a döntésben vagy elbizonytalanítják a vételben és nem teszik ki Őt az ilyen felesleges pénzkidobásnak.
Már itt fentebb próbáltam volna valamit segíteni, mint műkedvelő, mert érdekel a dolog de én is nagyobb térfogatáramú szelepet találtam de annak nincs 3/4"-os darabja. A VTA 370-s sorozat nem tudja elzárni a kevert köri részt még az 570-s az igen.
A pult túloldalán mindig olyan személy áll akinek az az érdeke hogy eladjon a boltba belépőknek minnél több dolgot..
A sikeres kereskedő akkor is rádsózza a hőcserélőt és szelepet ha csak vegyestüzelésű vaskazánod v kandallód van.. A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2018
Ha jól értem akkor ennek a VTA 320,350 szériás szelepnek nem megfelelő az átbocsátó képessége? Találtam egy táblázatot ami a kiválasztást segítheti, vagy segíthette volna anno.
Próbálom értelmezni amit írtok, hogy miért nem ide való ez a szelep de nem igazán értem. Mi a hátránya? Mit nyerek ha kicserélem az 5-ös szériára? Miben fog változni a működése a rendszernek?
Megpróbálhatom csak nem érnek el odáig a vezetékek. Bele kell toldani. A mostani beállítás mellett a csőtermosztát azonnal kapcsolja a padlóköri szivattyút.ha átrakom és átállítom akkor ha 40 fok alá megy a visszatérő akkor leáll a padlóköri szivattyú. Miért jó ez..?
Valamit nem értek. Azt írod, hogy a kazán olyan 60 fokra van állítva. De fűtés után lehűl 20 fok közelébe, miközben megy a kazán szivattyúja. A kazán égője meg nem. Azért ekkora hiszterézis már nem OK. Lehet, hogy kevés a hőelvétel, de akkor a beállított hőfok közelében kellene sűrűn ki-be kapcsolnia a kazánnak.
Ennyi. A kazán nem kapcsol vissza. A beállított hőfokot kellene tartania. Nálad elsősorban a kazánnal lesz baj. Én hobbykertész - elektronikai műszerész már nem értek ehhez. Remélem hamar megoldódik és meleg karácsonyod lesz.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2018
A radiátoros emeleti kör hajtja a rendszert ott vissza kapcsol rendesen.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2018
Sziasztok! Egy saunier duval semiatek condens 24 kazánról lenne szó a következő kérdéseimben. Csak padlófűtés van rákötve, 10 körrel ( 3 hálószoba, 3 nappali, 1 fürdő, 1 konyha, 1 gardrób, 1 előszoba )
A kazán a fürdőben van, az összes cső onnan jön ki, ott nyilván hihetetlenül meleg van. A 3 szobában -sajnos nem tudva - parketta lett letéve, ebből 2 szobában tömör fa 12 és 14mm-es, a harmadik szobában "normális" parketta van 8mm-rel, a többi helyiségben járólap van. A problémám az lenne, hogy a 3 szoba közül a két tömör fa miatt egyszerűen nem érezni semmit a padlófűtésből, illetve valamiért a járólapos konyhában sincs padlófűtés. Továbbá a kérdésem az lenne, hogy az osztó-gyűjtőnél hogyan kell tekerni a dolgokat ilyen szelepek vannak rajta ? Ahol érezhetően sok volt a meleg (fürdők, gardrób, nappali), ott lentebb van tekerve az osztó ágak most, hogy több menjen az említett problémás helyiségekbe. A visszatérő ágak ezen oldal valamelyik kommentje alapján nyitva vannak teljesen. Előre is köszi a segítséget!
Kazán elektronika figyeli a kazánvíz hőmérsékletét. Alacsony -> megy a láng. Alacsony, de valami engedélyezés( szobatermo stb.) tilt -> nincs láng. Alacsony, de hiba -> nincs láng.
Mi a különbség a két kör között?
A használati útmutatóból: – A készülékbe un. „anticiklikus“ vezérlés van beépítve, hogy fűtés üzemmódban kiküszöbölje a rövid idejű ki- és bekapcsolásokat. Ez rövid időre késleltetheti a készülék bekapcsolását akkor is, ha a szobahőmérséklet-szabályozót vagy a készülék hőfokszabályozóját magasabb értékre állítják be.
Vagyis a két kör között az áramlás a különbség. Ez a kényelmi szolgáltatás meg bekavar. A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2018
Nálam is Esbe VTA372-es keverőszelep van beépítve.
100m2 ,10padlókör,semmi gond vele.
Olvass csak vissza ide! Itt írod, hogy a padlóköri rész szobatermosztátja sűrűn kapcsolgat. Talán nem is kellene a padlós szobában termosztáttal sorba kapcsolt csőtermosztát, mert szerintem ez okozza az egésznek a problémáját. A padlós helyiségek hőmérséklet figyelését másképpen kellene megoldani,mert ilyen egyszerűen és ilyen szőrszálhasogatóan pontos hőfoklimittel egy temperált felületű részt nem lehet megfelelően kézben tartani. Most, hogy visszaolvastam 2016-ba, azt gondolom, hogy le kellene kötni a soros szobatermosztátot a padlókörről és azt megnézni, hogy akkor hogyan viselkedik a kazán.
Most az a felállás, hogy a radiátoros kört lekapcsolja a saját szobatermosztátja és nem vesz részt a továbbiakban, majd a padlókör: Idézet: ezt csinálja, ami a jelen állapotot idézi elő a kazánnál. „A földszinten van központi helyen a nappaliban a terasz ajtó melletti falon. 20 fokra van állítva és folyton ki be kapcsol. A kijelzőn lévő hőfok nem esik, illetve nem látom mert csak ,5 tized változásokat mutat. Arra gondolok, hogy ha 1 tized fokot esik a beállított hőfok alá akkor azonnal kapcsol és pár percig járatja a kazánt és a szivattyút. Amíg a hozzászólást írom 2-szer kapcsolt ki bebe.”
Nekem sincs vele semmi gondom csak a többiek vették észre az egyik fényképen és azt írják,hogy ez nem oda való. Azt szerettem volna kideríteni,hogy milyen hátrányaim származnak belőle mert most úgy érzem hogy működik rendesen.
Ezt már kiiktattam azóta és egy rádiós termosztát van helyette. Illetve 2. Az egyik lent a másik fent. A rendszer is át lett akkor alakítva a képek szerinti állapotra.
És mit lehet ezzel az infóval kezdeni? Tudok rajta változtatni?
Idézet: Amikor így kezd felmelegedni a padlós rész akkor a keringető szivattyúja mikor áll le a kazánköri szivattyújának 20 fokra való lekeringetéséhez képest? Nem úgy van, hogy a kazán hamar felfűti a hidrováltóig a kört a padlóköri szivattyú meg elhűti, mert még mindig keringet? Ha ez a helyzet akkor mégis csak kevés a tömegáram a padlókör irányába az ESBE szelep miatt és a csőtermosztát is későn kapcsol avagy nem jókor kapcsol a teljesítményigénynek megfelelően. Próbáld meg a csőtermosztátot oda tenni és úgy bekötni ahogy mondtam (átmenetileg). „Most ahogy működik a kazán és melegíti a vizet a szivattyú legkisebb fokozaton tolja 42 fok körüli vizet a padlóba viszont ha megfogom a hidrováltó kazán felőli visszatérő ágát szinte ugyan olyan forró mint az előremenő. A padló köri osztó jó meleg míg A visszatérő jel értelemszerűen hideg talán egy picit langyos”
Szerintem amit el lehetett rontani azt el is rontottatok.
Kezdve azzal hogy nem ilyen szimpla átlátszó csövet kellett volna a padló alá fektetni. Aztán a szivattyúk két külön vízköre sem létezik. (az egyik padlókör sorba van kötve az összes többivel) Szerintem jelentős újragondolásra lenne szükség.. |
Bejelentkezés
Hirdetés |