Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   149 / 167
(#) SinkaAttila válasza Uviktor hozzászólására (») Jan 12, 2019 /
 
Minden, ami gyári benne az halott.
Idézet:
„többe kerülne mint az autó, ezért vettem egy utólagos távirányítós vezérlőt és motorokat. A 2vezetékes motort simán bekötöm, működik is ahogyan kell. Viszont szeretném elérni, hogy kulcsfordításra is nyissa a többi zárat, ennek bekötéséhez szeretnék segítséget kérni.”
van 5 vezetékes motorom is, a vezerlőhöz kapott bekötési rajzot mellékeltem a hozzászólásomban.
(#) Inhouse válasza SinkaAttila hozzászólására (») Jan 12, 2019 /
 
Ezzel ne szeressed kulccsal is, ez azt nem tudja. Mint ahogy a többi sem, talán egy, azaz 1db volt eddig távirányítós utólagos ami ezt is tudta. Ha mégis szeretnéd, akkor kell egy hagyományos vezérlő, az vezérelje a motorokat és ez az utólag meg csak azt. Raktam fel itt a HE-n egy Uno gyári kapcsolást, igen könnyen megépíthető, de tudsz venni is.
(#) SinkaAttila válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 12, 2019 /
 
Köszönöm az infót! Kicsit csalódott vagyok. A NyÁK építéshez piskóta vagyok, meg eszközeim sincsenek hozzá. De minek az a sok vezeték?
(#) Uviktor hozzászólása Jan 12, 2019 /
 
Na.
Ezt szerettem volna kérdezni.

-megkeresed a BSI-ből kijövő motor vezetékeket,elvágod,bekötöd a helyére az új vezérlőt,de én 2 relét akkor is betennék,mert ez az utólagos vezérlő legfeljebb 1 motort bír a gyenge relé,csati és fólia miatt.
Kulcsról így nem fog működni,csak távirányítóval.

-újra vezetékeled kompletten

-Megjavíttatod a gyári hibát.
Régen volt infrás vevő,annak az a baja,hogy a rádió tetőantennánál bejut a víz és belefolyik a vevőbe.
Az újabbnál írtam fentebb.
Ajtóátvezető ellenőrzés,víz gyanús.
1 vezetékes vezérlés,kényes.
Az elektronika letiltja a működést rendellenes vezérlő jelnél,hogy ne égjenek le a motorok.
(#) SinkaAttila válasza Uviktor hozzászólására (») Jan 12, 2019 /
 
Nem egy vezetékes! Mindkét oldalsó zárra 6 szál megy, a csomagtartóé pedig ugyanúgy működik, mint egy univerzális motor(3 ajtós) . A tetőantenna alatt semmiféle vezérlés nincs, a minap cseréltem. Csak a világítás van. Ha a gyárit totál kiiktatom, nem fog működni a belső világítás ajtónyitásra. Teszteltem. Szerencsére sehol nem ázik be. Azt meg tudod mondani, hogy a gyári zár 6 vezetékéből melyik mi? Erre is kíváncsi lennék.
(#) Uviktor válasza SinkaAttila hozzászólására (») Jan 13, 2019 /
 
A zárban az ajtókapcsoló is benne van(ami belső lámpát kapcsolja).
Ha széthúzod,ezért nem működik.
Apropó,egyébként a belsőtér világítás jól működik?
Mert egy állandóan nyitva levő ajtó is tilthatja a kp.zárat.
Sajnos nem tudom a bekötését a zár kötegnek.
De valami rémlik,hogy franciásan agyon van komplikálva.
Olyan emlékem van,hogy ha elvágtam az ajtókapcsoló vezetékét,lehalt a kp.zár.
Megnézem,van-e hozzá rajzom,de nem ígérem azonnal,türelmet kérek.

REM:
A 6 vezeték így is lehet logikus:
2 a motor,ez tuti.
2 lehet az ajtókapcsoló
2 lehet az 1 vezetékes,amit már említettem
De most csak söprögetem az emlékeket.
Valaki még?
(#) SinkaAttila válasza Uviktor hozzászólására (») Jan 13, 2019 /
 
Köszönöm! A világítás jól működik, sőt ha lezárom az autót akár kulccsal, akár a most beépített központival, akkor elalszik. Az igaz, hogy zár oldás után nem, viszont ajtónyitásra felkapcsol. Ha beülök, becsukom az ajtót és gyújtást adok, szintén elalszik, tehát szerintem OK.
(#) Inhouse válasza SinkaAttila hozzászólására (») Jan 14, 2019 /
 
Az univerzális volta miatt szükséges, hogy sokféleképpen be lehessen kötni. Ezért a benne levő 2db relé egy-egy morze érintkezője ki van vezetve, ez máris 6db (de ebben nincs benne a motor mikrokapcsoló, ami kellene neked). Kap 12V-ot, testet, vezérli az indexeket, ez még 4db. Hangjelzést is ad, csomagtartót is nyit, komfort ablakot is indít, ez még 3db.
Kp zár vezérlők:
Ez sajnos már nem vásárolható.
Kb. a duplájáért, de talán ennyi még belefér.
Ez a gyári Uno kp zár vezérlő visszarajzolva.
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2019
(#) Uviktor válasza SinkaAttila hozzászólására (») Jan 14, 2019 /
 
Ennyit tudok segíteni.
Hogy miért van így agyonbonyolítva?
Francia.
(#) SinkaAttila válasza Uviktor hozzászólására (») Jan 15, 2019 /
 
Köszönöm, ezek a rajzok meg jól fognak jönni.
(#) SinkaAttila válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 15, 2019 /
 
Köszönöm a segítséget, valamint a linkeket
(#) Uviktor válasza SinkaAttila hozzászólására (») Jan 15, 2019 /
 
Gondolom észrevetted hogy ez egy rajz,csak a felbontás miatt szedtem 3 részre.
(#) SinkaAttila válasza Uviktor hozzászólására (») Jan 15, 2019 /
 
Igen.
(#) Uviktor válasza SinkaAttila hozzászólására (») Jan 15, 2019 /
 
Még annyi jutott eszembe,hogy a rajzon az első motorokhoz csatlakozik a tükör behajtó motor(ami Peu-nál kp.zárásra behúzza a tükröt),és ha esetleg egy törés után valami olcsó utángyártott tükörházat tettek fel,amit elfelejtettek rendesen összecsatlakoztatni...
(#) SinkaAttila válasza Uviktor hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Köszi! Ebben ilyen extrák nincsenek
(#) ati790731 hozzászólása Jan 28, 2019 /
 
Sziasztok!

Van egy Audi A6 C5 1.9 tdi afn motoros autóm.
A problémám az vele, hogy csak kulccsal működik a centrálzár, távirányítóval nem.
Vag com-al kiolvasva nem ír hibát, de a mérőblokkokban azt írja a Remote ablakban, hogy "nem működik " a kulcsban jók az elemek, másik autóra rá lehet őket tanítani.
Már végignéztem mindent, antenna kábel csatlakozók, stb.
A jelenlegi a harmadik komfortelektronika benne, bár nem volt egyik sem beázva vagy ilyesmi, mind a háromnak működik minden funkciója, belül is teljesen hibátlannak tűnnek, kivétel a távirányító.
Amikor tanítani akarom vcds-el a kulcsokat, egyszerűen, nem veszi a jelet a diagnosztika szerint.
Kódolva is jól van, már azt is megnéztem.
Esetleg valakinek ötlet...
Köszi előre is!
(#) szebi76 hozzászólása Jan 31, 2019 /
 
Üdv mindenkinek.Egy Suzuki swift 1.0 1999 3 ajtós autóba szeretnék bicskakulcsos Kp. -vezérlöt bekötni.Lenne valakinek kapcsolási rajza(vezeték színezéssel) az autóhoz vagy kötött be már valaki ebbe a tipusba?És megosztaná velem hogyan kell.Köszönöm a segitsége.Az email cimem:szt76@citromail.hu
(#) Uviktor válasza szebi76 hozzászólására (») Feb 1, 2019 /
 
Üdv!
Szégyellem,de elfelejtettem már a színeket(talán piros-zöld az egyik irány,de csak találgatok)pedig rengeteg ilyet szereltem annak idején.
Sajna nincs hozzá rajzom,de nem bonyolult.
Sima 2X negatívos vezérlése van.
Keresd meg a vezető ajtóból jövő köteget a kormány alatti burkolat mögött vagy a küszöbhajlat burkolat mögött.
Ha van izzós próbalámpád,testre csipteted.
Amikor rámérsz egy vezetékre,az izzón keresztül tulajdonkép testet kapcsolsz rá;előbb-utóbb megtalálod a záró vezérlést(a zárat csavarhúzóval kattintsd be,ajtókapcsolót lehet hogy nyomni kell,de ez még régi,lehet hogy csak lámpát kapcsol)
A nyitást ugyanígy megtalálod.

A vezérlőben egy-egy relé van záráshoz és nyitáshoz.
A két COM-ot testre kötöd a vezérlő testjével együtt(az autóban általában fekete,vagy tedd fémet összetartó csavar alá szemes saruval)
A záró N.O.-t a záró vezérlésre kötöd,a nyitóval ugyanígy jársz el.
Két N.C-t leszigeteled.
+ tápfesz általában vastag fehér Suzukiban,ide biztosítékkal kösd a vezérlő tápját,ha van irányjelző villogtatás COM,akkor azt is.
Irányjelzők zöld-fehér és zöld-piros.

Ha végképp szükséges,a hátsó ajtó mögött egy karosszéria üregben van a kp.zár vezérlő elektronika,ha jól emlékszem a menetirány szerinti j.o.

Ha nem vagy jártas elektronikában,kérlek kérd szakműhely segítséget.
A nem megfelelő beszerelés tüzet is okozhat!
(#) Uviktor válasza szebi76 hozzászólására (») Feb 1, 2019 /
 
Persze minden bekötési pont ellenőrizendő.
Gyújtás ne legyen rajta,kulcs legyen az autón kívül.
Ha van beállító kapcsoló vagy jumper,az sima rövid(általában 0,5s)idő legyen.
(#) Uviktor válasza szebi76 hozzászólására (») Feb 2, 2019 /
 
Azt nem is írtad,hogy tulajdonképpen gyári vagy utólagos kp.zár van benne.
De az elv ugyanaz utólagosnál is.
(#) szebi76 válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 2, 2019 /
 
Köszönöm a segítséget.A kp zár gyári a suzukiba de csak kulcsal müködik,ezért szeretném megcsinálni távirónyitosra.Szereltem már be más tipusba(Fiat) csak még suzukiba nem.Amint jó idő lesz hozzá megpróbálom a leírtak szerint.Jó lett volna találni hozzá egy rajzot de igy is köszönöm a segitséget.
(#) szebi76 hozzászólása Feb 4, 2019 /
 
Üdv.Megjött a vezérlő amit be szeretnék szerelni a suzukiba. UViktor ha kérhetnélek rá néznél a képekre.Tudom hogy már el magyarássztad hogy hogyan kössem be ,de lehet hogy igy egyszerüben megérteném mit hová kössek.Köszönöm a segítséget
(#) Uviktor válasza szebi76 hozzászólására (») Feb 4, 2019 /
 
Üdv!
Fig1-et kell megvalósítani.
0309.jpg-n fentről lefelé:

Zöld:negatív kimenet ablakhúzó modulhoz vagy gyári komfort záráshoz zárásra kb. 30s-ig aktív.N.C.

Kék:negatív csomagtartó nyitó impulzus(létezik erre monostabil motor vagy mágnes,ami meghúzza a csomagtartó bowdent/zárat.Relézni kell,közvetlen nem bírja a motort.
Nem rossz dolog,de további befektetést igényel.N.C.

Barna:irányjelző (autóban zöld-piros)
Barna:irányjelző (autóban zöld-fehér) ellenőrizni!
Fekete:test(fémes felület van bőven)
Piros:+tápfesz.(autóban ajánlom a vastag fehéret,mert az indexek árama keresztül fog folyni rajta,tehát ne egy gyárilag 4A-el bizosított vékony tápról vedd .Ha nincs a kötegen biztosíték,tegyél mindenképp!

Vezérlés:
Sárga és sárga-fekete:test
Fehér: záró
Fehér-fekete:nyitó
vezeték,amelyeket az izzós próbalámpán keresztül meg tudsz vezérelni.
(Olvasatomban...ha fordítva megy,egyszerűen csak megcseréled...nem close és open,hanem down és up,szóval...hogy áll benne a motor?na mindegy...)

Fehér:gyújtás Szerintem ne kösd be.
Automatikusan zár gyújtás után...és ha elfelejted,és jeget kaparsz?
Saját felelősségre kösd be.
És nehogy összekeverd a vezérlés sorban levő fehérrel!
(#) szebi76 hozzászólása Feb 4, 2019 /
 
Még egyszer nagyon szépen köszönöm.Ha jó idő lesz megcsinálom.
(#) szebi76 hozzászólása Feb 5, 2019 /
 
Üdv Uviktor. Mai nap sikerült beszerelnem a te útmutatásod szerint.Tökéletesen müködik. Még egyszer köszönöm a segítséget.
(#) Uviktor válasza szebi76 hozzászólására (») Feb 5, 2019 /
 
Örülök ha segíthettem.
Üdv!
(#) akos512 hozzászólása Márc 1, 2019 /
 
Sziasztok!

Nagy nehezen sikerült kinyomoznom, hogy eurocar 25 típusú immoval van szerelve az autónk, amit múlt héten vásároltunk. Vásárlás után úgy működött az autó, hogy az ajtó nyitás után 15 mp-el rá kellett adni a gyújtást, különben az immo letiltott. Most viszont már annyira letiltott az immo, hogy egyláltalán nem hajlandó elindulni az autó. Kulcsot a gyújtáskapcsolóba helyezve, csak a műszarfalon lévő kis kulcs ikon villog. Valaki esetleg nem tudja hogy hogyan tudnám teljesen kiikatatni ezt az utólagosan beszerelt förmedvényt?
(#) Uviktor válasza akos512 hozzászólására (») Márc 1, 2019 /
 
Szia,
Ajtókapcsoló működik? (Beltér lámpa kapcsol ajtó nyitásra?)
Leírása a google-n;
Bővebben: Link
Amikor "régebben"tiltott,akkor is villogott a kulcs ikon?
Nem ejtetted le a kulcsot mostanában?
Ha ennyire nem kedveled,inkább szereld/szereltesd ki.
Üdv!
(#) akos512 válasza Uviktor hozzászólására (») Márc 1, 2019 /
 
Igen az ajtókapcs. működik. Annyit még elfelejtettem leírni, hogy a távirányító nem működik, hanem az autó indítókulcsával mechanikusan nyitom ki a zárat. Akkor ezekszerint az nem is adeaktiválja az immot.
Ha találnék rá szakit, menten kiiktatnám.
(#) Uviktor válasza akos512 hozzászólására (») Márc 1, 2019 /
 
Elsőként az elemet mérd meg a távirányítóban,ha szükséges, cseréld.
A linkelt leírásban benne van a vészkikapcsolás menete is,de gondolom nem tudod a kódját.
Sajnos így távolról,tulajdoni jogviszonyok ismerete nélkül többet nem tudok segíteni egy biztonságtechnikai eszköz kiiktatásában,remélem ez érthető.
Üdv!
Következő: »»   149 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem