Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp javítása
A 12 V 5 W izzó talán sok az 5 V SB-re... először kisebb terhelést próbálj, beáll-e az 5 volt..
Ne méricskélj ellenállásokat, ameddig az 5 voltos kör nem tiszta. Ameddig ez a segédtáp nem működik normálisan, ne foglalkozz a többivel. D22-t se emelgesd már ki ( ha jónak mérted ), mert az nélkül az előzőek egyáltalán nem működhetnek, nincs semmiféle visszaszabályzás. A C26 még nem érdekes, ha kiemelted a D21-et. A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2019
D22 vissza forrasztva, a +5sb-re és a testre 120R terhelő ellenállás csatlakoztatva, a mért feszültség 0 V. A többi rész le van választva . Nem értem mert ha ki van emelve a d22 dióda katódja akkor a katód és a test között 3 V nál nagyobb értéket mérek, amint vissza forrasztom 0V lesz.
Akkor ott szkóppal kell nézegetni...
Azt is megteheted, hogy a 230-at vedd le és az 5 V SB-t tápláld meg visszafelé árammérővel közbetéve 1..>..4,5 volttal, mit tapasztalsz.
Tehát ne kapcsoljam hálózatra, labortápról adjak neki, 1- 5V ot és kössek sorba egy árammérőt.
Igen. Akkor kiderül legalább annyi, hogy az a rész nem zárlatos.
Utána nézheted a táplált részt is rákötve, de akkor már 5 volttal.
Felvittem labortáppal 5V ig a digitáli kijelző max 50mA mutatott, ha rátettem a terhelő ellenállást akkor 100mA. Ezután vissza forrasztottam a rajz szerinti d21 diódát semmi sem változott maradtak az értékek. Ezután vissza forrasztottam a rajz szerinti d39 diódát ami a +12 Vra csatlakozik, minden maradt a fentiek szerint.
Ezt követően a labortápról az 5vsb pontnak- adtam 5 voltot, majd hálózati leválasztó trafó és soros 40W-os égőn keresztül áram alá helyeztem a tápot. Az égő felvillant majd elalud, de a táp nem indult el ha rövidre zártam a zöld és fekete kivezetést.
Az utolsó akciót nem kellett volna megcsinálnod, abból baj is lehetett volna.
Ezek után látszik, hogy zárlat nincs a segédtáp szekunderben, jöhet egy szkópos mérés direkt üzemben. Vagy az "R14" szakadása miatt nem indul meg, vagy a Q4 fogja meg a Q3 bázisát. Ha az optó tranyója zárlatos, akkor is ez lehetne. Akár multiméterrel is nézhetnéd a báziskört, van-e egyáltalán pár tized volt ( max 0.7 ). Remélem, az emitterellenállás sem szakadt. Valami még kimaradt a kontrollból. A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2019
Az R14 cserélve lett, az emitter ellenállás is, akkor jók voltak amikor beraktam, a Q3-at cseréltem mert rossz volt, a Q4 kimérve jó, bár kiforrasztva nem volt,viszont egy másikból panelból ki is forasztottam és ugyanazt az értékeket mértem rajta beforrasztott állapotban és az teszterrel jó volt. Ezt a panelt nem szeretném elbarmolni, a másikat arra szánom, ott már sok minden leszedtem róla.
Itt egy jobb kép róla amit fentebb igértem.
Oké, nem kell elbarmolni semmit sem, hanem feszültség alatt megmérni, amiket az előbb leírtam. Természetesen ha nem működik, akkor a kollektor körben is mérhetsz feszültséget ( nincsenek nagy feszültség tüskék ).
Ami a 817-es optót illeti az adó oldala tuti jó, a vevő nem szakadt, ill nem is zárlatos, de hogy müködik-e ahhoz ki kellene forrasztani, ha más nincs a vevő oldalt kiforrasztom és ellenőrzöm, megyek keresek egy 9 V-os elemet és 2db ellenállást.
A két db cserélt ellenállás értéke jó beforrasztott állapotban is, 1M és 1R.
Inkább rá kérdezek a Q3-as tranyó bázisát ill. kollektorát nézzem meg szkóppal, a testhez képest. A kollektort nagyon óvatosan fogom mérni, először inkább a kistrafó szekunder körét mérem meg, ha ott nincs vagy rossz a jelalak akkor nézem csak meg a primer oldalit. A bázissal nincs gond az bőven belefér a méréshatárba. Most a szkópot vagy a tápot tegyem a leválasztó trafóra, amely 2db (220/24V 70w) körüli szembe forditott trafóbál áll, vagy elbírja mindkettőt.
A szkópot vagy a tápot? Ezen már osztozkodtunk páran többször, nem megyek bele.
A bázisfeszről írtam, 2 voltos méréshatárban mérhetsz nyugodtan. Lehetne ott még méricskélni, de hosszú lenne leírni. Mivel NEM MŰKÖDIK a tápod, a kollektorban, ill a trafó primer végeken elvileg sima 330 volt környéke lehet. A szkóp akkor lett volna érdekes, amikor kiemelt dióda katódon 3 voltot láttál (?). Gondolom, ha mérnél feszt az 1 ohmon, ebben az állapotban 0 mV lenne. A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2019
Készítettem képet a szkóp mérésről, tuti nem jó de milehet a hiba az a nagy kérdés.
Aki tud segítsen " ferci " fórumtárson kivül úgy látom süket fülekre talált eddig.
Ha kell mérek a jó és rossz panelon egyaránt, minden ötletet szívesen várok. Már annyira bosszant, hogy szétszedtem egy működő példányt készítettem egy pár képet ami működés közben készült vagyis a fekete és a zöld kivezetés összekötésével. A fényképekről a feszültség és frekvencia leolvasható, a mérővezeték kb: 1/10-es osztó Orosz technikai csoda.
Dícséretes a fotózás, csak ez így meredek.
A képekről elég nehéz leolvasni a frekit ( us/div ) és a feszt ( V/div*10 ?). A Q3 (végtranyó ) kollektora nem annyira érdekes, a bázis és az emitter lenne kérdéses és ott nem kell az 1:10-es osztó sem. Paralel pedig Uki, pl. sacc 10 és 33 ohm terheléssel. Ugyanezek a rossz táppal. A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2019
Oké, megismétlem osztó nélkül a Q3 Bázis , és Emitterén és írom az állást is
"Paralel pedig Uki, pl. sacc 10 és 33 ohm terheléssel." mit értesz rajta, terheljem be 10-33 R-el az 5Vsb-t ?
Pontosan... különben nincs mihez viszonyítani.
Nem 10-33, hanem 10 és 33. 2 - 2 mérés. A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2019
A forgatógombot befestettem fehérre, így látszik az állás, de 10 Vés 5us állásbn van, a bázis nem változott sőt zavarosabb lett, az 5Vsb szekunderén ilyen a jelalak a dióda előtt.
Természetesen ez a jó tápon van a rosszon nincs semmi itt. Lehet mégis a trafó lesz a hunyó, mert a Q3, B, E, hasonló a jel mindkét tápon. Ja és a terhelő ellenállás 33R/8W. A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2019
Ilyen a rosz panelon a Q3 bázis ill emitter jelalakja szkópon. A forgató gombokról az állás leolvasható (fehér részen).
Bár nehezen 2V és 5ms -on áll a forgató gomb. Az 5Vsb dióda ki van emelve. A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2019
Tedd vissza a szek. diódát és mérj úgy is..
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2019
Ha visszateszem a diódát és a multiméteren dióda vizsgálóval ellenőrzöm csipog és 29 körüli értéket mutat, a dióda kiforrasztva jó. A jó panelon viszont nincs ilyen csipogás ha a dióda 2 végét nézem.Azért megnézem mindjárt a szkópon a jelalakot a dióda előtt.
A panelben nyilván valami "testre teszi" a jobb végét és a tekercsen keresztül záródik.
Igen én is erre gondolok! De most topikot fogok váltani, mert a szkópomon eltünt a függőleges kijelzés, az fontosabb mint ez a kukába való mocsadék.
Sziasztok
Pure Power L8 730W-os tápegységemmel előált egy olyan probléma,hogy minden 10 pásodbercben bekapcsol,majd 5mp mulva kikapcsol.Folyamatosan ezt csinálja egyformán. Hol keressem a hibát? Látható problémákat nem lehet látni rajta.Pld(kondi púp,stb) Válaszokat előre köszönöm ![]()
Szia!
Ha ezt terhelés alatt csinálja, feltehetőleg a védelem tilt, az más kérdés miért ? Alacsony feszültség, magas feszültség, túlmelegedés stb. Lehet kontakt hiba, megnyúlt ellenállás, kapacitást vesztett kondenzátor és még nagyon sok minden. A kondenzátorokat nem elég szemrevételezni ESR mérővel meg kellene mérni. Találkoztam már olyannal nem egyszer, hogy szemre semmi gond nem látszott rajta az ESR értéke viszont nagyon nagy volt , valamelyik topikba raktam is fel képet róla. Ez a vezérlő IC tápjának kondija volt, cseréje után azonnal elindult a táp.
Sziasztok, egyik napról a másikra kezdte a számítógépem, hogy ha bekapcsolom kb. egy másodpercre elindulnak a ventilátorok, világít az alaplapon a LED, majd leállnak és se kép se hang. Ezt követően már a bekapcsológombra sem reagál a gép mindaddig, amíg a hálózatból ki nem húzom, majd visszadugom, ezután egyszer újra elindul egy másodpercnyi időre. Ránézésre 4db 1000µF-os kondit láttam púposnak, ezeket kicseréltem, de a jelenség sajnos ugyanaz maradt. Érdemes foglalkozni, további kondikkal bajlódni illetve javítható a tápegység, vagy cseréljem inkább?
A tanácsokat köszönöm előre is. Idézet: „...amíg a hálózatból ki nem húzom, majd visszadugom” Ezt a szekunder oldal zárlatvédelme csinálja. Ellenállásméréssel könnyen megtalálható a hibás alkatrész (általában valamelyik áramfigyelő ellenállás, ritkábban az egyenirányító kettősdiódák valamelyikének egyik fele szokott zárlatba menni).
Mondjuk még az is kérdés lehet, hogy kiszerelt állapotban is ezt csinálja? Mert ha be van építve és mondjuk a merevlemez elektronikája zárlatos, ugyanígy működésbe lép a védelem!
(tehát a védelem nem csak a tápegységet figyeli, hanem a szekunder kör egész terhelését!) |
Bejelentkezés
Hirdetés |