Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Nálam másfél éve C-t rakott fel, pedig nem is kértem.
Hát nálam ezt raktak meg a nagyszülőknél 2012-ben. Nálam a 2.2kW-os nagy flex a második bekapcsolás után leoldatja ezt az értéket.
Hát elvileg E-on területen alapból( új bekötés, vagy régi kismegszakító( pl.BS, BK) cseréje) B-t szerelnek fel. Ha C-t akarsz, van a honlapon külön igénylőlap, meg kell igényelni és indolkolni, hogy miért kell C-s. Szolgáltatás megrendelő
Nálam 36 éve rakták fel ezeket a kismegszakítókat. Azóta mindig mindent meg tudtam oldani kis gondolkodással, trükközéssel. 5,5 kW-os motor hajtja az ágaprítómat csillag-delta indítással.
Régi dolog. Megjött az üzembe az orosz gyártmányú elektromos léghengeres kalapács 50 kW-os motorral. 3 szál jön ki belőle 380 V-ra. Bekapcsoláskor lenyomta az alállomás 1200 A-es megszakítóját. Két mágneskapcsolóval, három lemezes előtétellenállással, időzítővel lágyindítót kellett fabrikálni hozzá. (~45 éve)
Ahogy ígértem, íme a képek.
A következő kérdést és segítséget kérem :Van 308 V ajzatom három fázis + föld . Kaptam egy köszörűt amin ötös dugó van . kérdésem , hogy kössem be az öt vezetéket a 4 pólusú dugóba .Sajnos nem értek hozzá mert szerszámkészítő a szakmám . Minden segítséget köszönök .
Megnézted, hogy az 5 pólusúban mi, hova van bekötve? (400 V-os ) A 3~ú gépekhez nem kell a 0, hacsak nincs rajta mágneskapcsoló, aminek a tekercse igényli (vagy világítás).
Jó szerencsét! Rá se nézzen az ilyesmire, mert nem megfelelő kezek között élet-, és balesetveszélyes, pláne tűzveszélyes is lehet! TILOS segítséget kérni egy laikusnak. Bízza szakemberre!
Vannak azért kivételek: pl. 400/24V trafó, arról mehet a mágneskapcsoló és a világítás is.
Köszönjük Emese. Ilyen mélységig nem akartam belemenni, úgyis meglátja, mi van benne.
Rá van írva, mind az 5-pólusú mind pedig a 4-pólusú 3fázisú dugvillára, belül, a szabványos bekötés,, nem szükséges érettségi csak egy kis odafigyelés, a szabályos bekötéshez.
3~gépeknél, motornál nullát nem kell bekötni, csak L1-L2-L3, és a védővezető PE, A vezetékvégekre, húzzál érvéghüvelyt, ajánlott. A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2019
Cseréltesd ki új C20-as,kis automatákra a régieket/ a szolgáltatóval, és nem fogja leoldani, a nagy-flex, indításnál, sem.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2019
Nem úgy van az. A fogyasztásmérő előtti kismegszakító éppen azért B típusú, hogy nem tudj túlvételezni, a hirtelen túláram (pl. zárlat) miatti beépítés csak másodlagos. Van egyáltalán olyan szolgáltató, ahogy C karakterisztikájút szerelnek fel?
Ezt biztos nekem akartad írni? Utóbb még megtanulom a villanyszerelést is; >40 év gyakorlat tán elég lesz hozzá.
Nekem alapból C-t tettek fel, pedig nem is kértem.
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek - ezért előre is elnézést!
Vannak ugye a "gyári" oszlopos fúrok, ott a ki-be kapcsoló egyben irányváltó kapcsoló is (legalábbis annál, ami a cégünknél van). Ebben az esetben meg lehet-e oldani ilyen módon a forgásirányváltást - ergo egy irányváltó kapcsolót úgy bekötni, hogy a fázist és segédfázist cserélje meg a tekercsek kivezetésein. Amennyiben a fenti ötlet nem életképes, más bevált/szabványos megoldás létezik-e rá? Előre is köszönöm!
Meg lehet oldani. Az irányváltó kapcsoló a segédfázis vagy főfázis végeinek felcserélésére is alkalmas.
Persze, hogy van megoldás de az a kérdés, hogy milyen az a motor, mert a GANZ Kk 6008-as kapcsolóval meg lehet oldani az irányváltást. Bővebben: Link Ha nem indítórelés akkor értelem szerűen el kell hagyni annak bekötését és a megfelelő pontokra kell kötni a kapcsoló és a kondenzátor vezetékeit.
Ennek fuss neki még egyszer, de rendes helyesírással!
Mottó: "Aki sokáig osztja az észt, annak a végén nem marad."
Meg lehet oldani, igen, egy irányváltó kis relével, Finder 230V~
Sziasztok
Egy ventilátort kellene bekötni csillag és delta.Két sebességes 400v/400v hogyan kell a hőkioldókat betenni?Mágneskapcsolókkal lenne indítva.
Szia!
A zárlatvédelemre kismegszakító kell, a hővédelemre pedig ilyen szonda-relé, amit a TK kapcsokra kell kötni. Másik. A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2019
Szia! Érdekes ez a motor bekötés. Először azt hittem Dahlander motorról van szó, de a képek alapján nem. Sima csillag-delta bekötés. Ha a gyártó így adja meg, biztos jó. Nem szoktak két hőkioldót tenni, de itt gondolom mehet csillagban is huzamosabb ideig a ventilátor, nem? Sima csillag-delta kapcsolásoknál egyet szoktak tenni közvetlenül a kismegszakítók után, majd innen viszik a mágneskapcsolókra. Ez most is maradhat a nagyobb fordulatra( nagyobb áramra beállítva), egyet meg tennék a "csillagpont" mágneskapcsolójával sorba, a kisebb áramra beállítva (akár a motor felé lévő vezetékbe, de akár a rövidzárakhoz is jó). Így az védené a lassúbb fokozatban. A segédérintkezőjét ( n.c.) sorba kötném a másikéval és a ki-gombbal. Így bármelyik kiold, megáll a motor.
Üdv egy kis segítségre lenne szükségem 2 db villanymotor bekötésében. Az egyik egy vadi új hyundai komresszor kínai egyfázisú 3kw-os motorja, dupla kondival, melyből az indító kondit röpsúj szakítja meg. Ezt szeretném a röpsúj kiiktatásával bekötni, tudnátok segíteni egy rajzzal?
A második egy elprom 3kw-os motor mely üzemeltethető 230 és 400v-on is . A 230as bekötése meg is van de az adattábláján nem szerepel kondenzátor méret. Szükséges az üzemeltetéséhez kondi?
Én egy hőkioldót tennék, a kicsi ampernek megfelelően beállítva
( ez nagyon móricka rajz )
Szia! A röpsúly vezetékeire köss nyomógombot, vagy inditó relével
A másik motorhoz mindenképp kell kondi, 150 mikró körül, a motor deltába kötve a legegyszerűbben úgy tudod beállitani a kondi értékét ha mindhárom kötési ponton közel egyforma feszültségeket mérsz Ha nem bír elindulni,még egy inditó kondi A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2019
Miért kell kiiktatni a röpsúlyos kapcsolót? Kompresszornál nem árt az automatikus újraindulás, emiatt semmiképpen nem szerelném át nyomógombosra. Ha tönkrement, szétégett a röpsúlyos kapcsoló, akkor megfelelő áramú MIHA relével helyettesíthető.
Sziasztok !
azt szeretnem kerdezni hogy Csillag-Delta motorindító osszerakasahoz , a 3 darab magneskapcsolo milyen kell legyen ? . . mind a 3 tipus Normal OPEN ? . . vagy milyenek kell hogy legyenek ?
Szép estét mindenkinek.
Szeretnék segítséget kérni, siemens 1bk6056-0 gu típusú motorral kapcsolatban. a Mit hova kössek rész érdekelne, a fő és segédtekercseket mi alapján válogassam szét. Illetve mivel 2 fordulatú motor ráadásunl irányváltós, és van rajt valami röpsúly is azon kívül hogy eredetileg mosógép motor volt hogy lehet füst nélkül életre kelteni, a többit már ki tudom találni. Indító kondi nincs hozzá, de egy 8 mikrofarad kondi nem gond hozzá. A kép nem a sajátomról készült de teljesen egyezik. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |