Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ez milyen alkatrész-készülék?
 
Témaindító: csaby, idő: Dec 25, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   895 / 1171
(#) bbb válasza extraisti hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
Az a fehér matrica, ami a dróton fityeg, nem segít?
(#) sany válasza extraisti hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
Talán ilyesmi lehet, de nem biztos.

Daytime Running Light Relay
(#) villanyipi válasza egate hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
Csavard ki a sugárzókat hátha a hátukra firkálták a típust !
(#) extraisti válasza bbalazs_ hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
Biztos, hogy ez a hibás, mert előtte még ott a feszültség de ez után már nincs. A kék színű alkatrészbe megy be két bemenő szál (fehér-fekete) aztán szintén fehér fekete megy tovább.
(#) extraisti válasza bbb hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
köszi, megnéztem, ez áll rajta:
LDS-8WS33
erre rá keresve kidobja egyben azt az alkatrészt a ledekkel, együtt de úgy elég drága, a ledek hibátlanok, nekem csak ez a "kék színű" alkatrész kellene, aminek még mindig keresem a pontos nevét, adatait.
(#) extraisti válasza sany hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
Köszi, de nem, ezt amit linkeltél ismerem, ennek más szerepe van az utólagos DRL-eknél.
(#) sany válasza extraisti hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
Ez szerintem egy előtét ellenállás, de ez sem biztos. Vagy egy áramgenerátor?
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2019
(#) extraisti válasza sany hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
Az érdekesség az, hogy általában ezek a ledek 12V-on működnek autókban, de itt a fekete fehér vezetéken váltakozó feszültség jön 0,3V-6V között, amit nem egészen értek miért. Gondolom ennek a kék alkatrésznek lenne a feladata, hogy transzformálja, vagy fixálja a feszültséget.?
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza egate hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
A hangszórók hátsó felére a mágnes tetejére szokták az adatait és tipusát, watt számát felírni , ott megtalálod a jellemzőket egy egy hangszóróra vonatkozik , de az eredő jellemzők kicsit eltérhetnek.
(#) egate válasza villanyipi hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
Mivel még nem voltak bontva, így én biztos nem bontom meg.
Tökéletesen működik most. Talán ha egyszer javításra szorul, akkor majd látni fogom a belsejét.
(#) pucuka válasza extraisti hozzászólására (») Márc 5, 2019 /
 
A LED -ek nem 12 V -on működnek. Ezért kell eléjük ez a "ballaszt" -nak nevezett dobozka. Ez egy áramgenerárort tartalmaz, ami a LED -eket meghajtja. Ha elromlott, meg lehet javítani több kevesebb macerával, vásárolni is lehet LED -ekkel együtt. Ha nem értesz a javításhoz, nem nagyon lesz más, mint megvenni komplett. Az egészben úgyis a ballaszt a legdrágább elem, a javítás is többe kerülne, (már ha nem tudod magadnak megjavítani) mintha megvennéd az egészet.
(#) sonajkniz válasza extraisti hozzászólására (») Márc 5, 2019 /
 
Rákerestem a neten erre a kütyüre.
Ez is az "Amíg lósz* van veréb is van." kategória.
Egy ilyennel könnyedén kiválthatod. Az adatlapon fellelhető legegyszerűbb kapcsolást kell megépítsd, és egy heli potival beállítanod.
(#) Epu2 hozzászólása Márc 7, 2019 /
 
Üdv!
Van egy kis marék KC315 típusú tranzisztorom. Érdekes, hogy nincs ónozva.
A gondom, hogy semmit nem tudok róla. Adatlapot nem találtam. Magyar gyártmány. Valaki tud esetleg róla adatokat?
(#) janigel válasza Epu2 hozzászólására (») Márc 7, 2019 /
 
Ezzel nem vagy egyedül.
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2019
(#) Tambi hozzászólása Márc 8, 2019 /
 
Kedves Barátaim!

Már annyi problémát sikerrel megoldottatok helyettem, hogy küldöm is a következőt:

A mellékelt ábra szerinti dobozban például két, valamilyen műveleti erősítő (is) lehetne. A bemenetükre kapcsolt U1 és U2 feszültség közül a kimeneten mindég a kisebbnek kell megjelennie. AVR-el vagy PIC-el látszólag egyszerű lenne a megoldás, de ezt szeretném elkerülni felszereltség és tudás hiányában... Egyébként alaphelyzetben U1=U2=UKI=2,5V. U1 és U2 egy forgópoti csúszkájáról vehető le.

Ez az agyrém repülőszimulátorhoz kellene azon célból, hogy a lábkormányt és a csűrőkormányt egyszerre kelljen használni a forduláshoz. A szoftverekkel ugyanis kitűnően lehet fordulni csak a csűrőkormánnyal előidézett bedöntéssel. Ez igen kényelmes megoldás; nem kell hozzá oldalkormány (lábkormány), csak a valósághoz nincs köze...

Segítségeteket előre is köszönve derűs napot kíván; Tambi.

DOBOZ.pdf
    
(#) Gafly válasza Tambi hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Két dióda (célszerűen schottky) és egy ellenállás?
(#) Epu2 válasza janigel hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Köszi!
Akkor marad az általános célú, alacsony feszültségű alkalmazás.
(#) pucuka válasza Epu2 hozzászólására (») Márc 8, 2019 / 1
 
Szerintem ilyesmi lehet magyar változatban:
Bővebben: Link
(#) vision61 válasza Epu2 hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Sajnos ebben is csak KC309-ig szerepelnek.
(#) Tambi válasza Gafly hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Köszönöm kedves Gafly!

Ha valami, a melléklethez hasonlóra gondolsz, az már nekem is eszembe jutott.

Kiválóan működik is "lefelé": ha pl P1-t középállásból negatív irányba tekered, mindaddig nem lesz változás, míg P2-t utána nem tekered, ugyanis P2 IC2-D3-on keresztül "tartja" a fél tápfeszültséget.

"Felfelé" ez már nem igaz. Bármelyik potit elmozdítod a +5V felé, a kimenőfeszültség azonnal követi, függetlenül a másik poti állásától. Nyilván a diódákon eső feszültségesés levonásával.
(#) nedudgi válasza Epu2 hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Miből gondolod, hogy magyar gyártmány? Szerintem Tesla. Tudsz róluk képet mutatni?
(#) gyoran válasza Tambi hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Próbáld ki:
D3, D4 dióda megfordít
R11 a tápra
U1A kimenetén mondjuk 2 Volt, U1B-n 1V.
Ha nem lennének összekötve, D4 anódján 2,7 Volt lenne
D3 Andóján 1,7 volt.
Ha összekötöd, mindkettőn ugyanaz a feszültség van.
Ha ez 2,7 volt lenne, akkor a D3 Anód-Katód feszültsége 1,7 Volt lenne, ami ellen eléggé tiltakozna.
Ha 1,7 volt lesz a közös Anódfeszültség, akkor a D3 pont munkapontban van, a D4 Anód-Katódfeszültsége -0,3 V amire duzzogni kezd és nem reagál, nem folyik bele a történésbe.
Ez leírva bonyolult, modellezd le.
Szerintem ez kell Neked.
Persze a diódák nyitófeszültsége (Si:0,7 Volt, Schottky kevesebb) tologat a szinteken, de az elv marad.

P.S. a kérdés inkább a kezdők kérdései témakörbe passzol, nem ide.
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2019
(#) bbatka válasza Epu2 hozzászólására (») Márc 8, 2019 / 2
 
A Magyar KC315A-ról készítettem egy képet és felteszem amit a tranzisztor teszter adott infót.
Az enyémeket a 90-es évek elején vettem, vagy BC108 vagy BC182 helyett. Már nem emlékszem. Szerintem általános felhasználású tranzisztor. Talán a Videotonnál használhatták, ugyanis akitől vettem a Videoton készleteit vásárolta fel. Engem a történeti háttere érdekelne, de úgy látszik nem sokan tudnak róla.
(#) Epu2 válasza bbatka hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
A 80-as évek elejéig a Mikroelektronikai Vállalat gyöngyösi gyára gyártotta.
(#) bbatka válasza Epu2 hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Szuper.Köszi!
(#) Tambi válasza gyoran hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Köszönöm, kedves Gyoran!

Mivel a Joystick-ban középen áll a poti, így minket az 50%-os csúszkaálláshoz képest bekövetkező változás érdekel. Javaslatod szerinti elrendezésben az áramkőr tökéletesen működik "felfelé", vagyis a középállásból hiába tekered az egyik potit akár 100%-ig , UKI gyakorlatilag mindaddig változatlan marad, míg nem emeled a másik poti szintjét is. A cél megvalósul, mivel a két poti együttes elmozdulása kell UKI változásához.

Sajnos a diódák megfordításával és R11 "felülre" helyezésével csak annyit lehet elérni, hogy az áramkőr az eredetihez képest "fordítva" működik, vagyis ha az egyik potit a GND felé elmozdítod, mindegy, hogy hol áll a másik, a GND-hez közelebb lévő csúszka fogja meghatározni UKI nagyságát.

Az eredeti "kapcsolás" a fordított diódák és R11 GND-hez kötése miatt pontosan fordítva működik. Az úgymond 50%-tól "lefelé" működik tökéletesen, amíg a tiéd felfelé. De egyik sem működik "lefelé" is és "felfelé" is. A D3-D4 miatt nem is működhet...

Egyébként igazad van, a kérdésfelvetés valóban kezdőhöz méltó, de a válasz olyan nehéz, hogy rátok vár!

Jó éjt!
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2019
(#) gyoran válasza Tambi hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Szia
Akkor én félreértettem a kérdést.
Számomra az U1 akkor kisebb, ha a P1 a föld felé van.
Ugyanenz a P2-vel.
Azaz az mindenkori inkább GND felé húzott poti ad kisebb feszültséget.
Ezek közül a kisebb +0,15 Volt (kb) adja a kimeneti feszültséget.
Azaz Uki=kisebb(U1,U2)+0,15 V.
Ha lejjebb tekered a potit a felénél, és a másik 50%-on van akkor megy lejjebb a feszültség.
Mit értek félre? Talán segítene, ha a szimulációban beállítanál egy olyan konfigurációt, ami szerinted nem jó, és megmondanád, hogy mit szeretnél látni.
És nem akartam a kezdők - profik világát vitatni, csak ebben a topicban olyan alkatrészek / készülékek azonosításában szeretnék a résztvevők segítséget kapni, amit nem ismernek fel. De nekem ez OK, itt is segítek szívesen, ha tudok.
(#) jimmi12 hozzászólása Márc 9, 2019 /
 
Sziasztok,valakinek esetleg van ötlete mi lehetett ez ami a kèpen van?A trafó működik,230-ról,a panelen van egy lágy indítás meg pár megmaradt 10eµF-os kondi. A szekunder kb. 26V váltó és egy 0-230-400V.
(#) Tambi válasza gyoran hozzászólására (») Márc 11, 2019 /
 
Kedves Gyoran!

Valójában repülőgép szimulátort akarunk összehozni "élethű" mechanikával, és minél tökéletesebb működéssel. Az általam ismert valamennyi szoftver (nyilván kényelmi és gazdasági megfontolásból) úgy működik, hogyha a csűrőkormánnyal "X" tengely körül bedöntöd a gépet, akkor azonnal elfordul "Y" tengely körül is. Ami "nagyszerű", mert a fordulóhoz nem kell oldalkormányt (lábkormányt) használni, csak a valósághoz semmi köze. A gép elfordítását a csűrő- és a lábkormány harmonikus együtt használatával kel(ene) végrehajtani. Persze van néhány olyan géptípus, mint az A380, aminek nincs is lábkormánya, de tanulni, gyakorolni nem ilyen szerkezettel kell...

Erővektorok tekintetében hasonló a helyzet a kerékpározásnál kialakult viszonyokhoz: ha megdöntöd a bringát anélkül, hogy elfordítanád a kormányt, akkor eldőlsz, "lefekszel" az aszfaltra, míg ha a kormányt fordítod el bedöntés nélkül, akkor az elfordítással ellentétes oldalra "átesel" a kormányon. Gyermekkorunkban jó szüleink ilyen-olyan módszerrel megtanítottak bennünket biciklizni, és kialakult bennünk a döntés ÉS a kormány együttes használatának ösztöne.

A repülőgép a valóságban pontosan így képes fordulni. Ezért van az, hogy "standbeli" pilóták nem is tudják külön-külön használni a két kormányt, mert kialakult bennük az ösztön, hogy "fordulóban csűrünk-lépünk harmonikusan".

Ha "külső" elektronikával el tudjuk érni, hogy a potik által szolgáltatott U_USB / 2 = 2,5 V csak akkor változzon, ha mindkét potit kitérítjük középhelyzetből, és a kisebbik kitérés határozza meg UKI kimenőfeszültséget, akkor ezt a jelet már ráköthetjük a joystick vagy gamepad csűrőkormány bemenetére. Bár egyetlen bemenőfeszültségünk lesz (ami a külső elektronika szempontjából UKI), mégis két kormányszerv kell az előállításához. Így már a fordulási manővert a két kormányszerv együttes működtetése határozza meg, tehát lényegesen közelebb állunk a valósághoz.

Derűs napot! Tambi
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2019

XYZ.pdf
    
(#) Bakman válasza Tambi hozzászólására (») Márc 11, 2019 /
 
Ha jól értem a feladatot, akkor te nem írod le jól.

Ha középállásból "felfelé" tekered az egyik potit, akkor kimenet csak akkor emelkedjen, ha a másikat utánatekered. Viszont, ha középállásból "lefelé" megy az egyik, akkor a másikat is arra kell tekerni, hogy csökkenjen a kimeneti feszültség. Utóbbi esetben a nagyobb feszültséget kell figyelembe venni.

Magyarán mindkét potit egy irányba kell kitéríteni ahhoz, hogy változzon a kimenetei feszültség.

Lehet, hogy analóg módon is meg lehet oldani a dolgot de ez inkább tűnik mikrokontrolleres feladatnak, a program nem is lenne túl összetett, inkább egyszerű.
Következő: »»   895 / 1171
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem