Fórum témák
» Több friss téma |
Tisztelt fórumozók!
Kérdésem lenne önökhöz miszerint valaki megtudná nekem válaszolni, hogy az általánosan hasznát autó indító akkumulátor illetve a ciklikus üzemre tervezett un. munka akkumulátorok között mi a lényegi különbség szerkezeti felépítésben? A vegyi reakció ua. egymással a kettőt nem lehet helyettesíteni, méret és súlykülönbség is van a ciklikus akku javára. Ugyanúgy ólomlemez rácsos kent lemezes akkukról beszélek de az egyik típus az autó indítására a másik teszem azt targoncák akkutelepeiként üzemel. Mi a lényegi különbség a két akkumulátor típusának lemezeibe kent aktívanyagként funkcionáló ólom ill. ólomdioxid masszája között? (A harmadik aktív anyag a kénsav 1,28 kg/l töménységben egyforma a két típus között) Neten bogarászva annyit sikerült kiderítenem , hogy " eltérő a gyártástechnológiájuk" de mitől is lesz az egyik ilyen a másik meg olyan feladatra alkalmas? Köszönöm a segítséget!
Régebben olvastam hogy a sziget üzemű napelemes rendszernek is ciklikus aksik.
Tehát rendszeres időközönként lemerül. Ciklikus aksiknak vékonyabb az ólom lemeze. Az autó aksikban viszont vastagabb hogy jobban bírják a hirtelen nagy energiakivételt.
Pont forditva a munkaaksiban van a vastagabb lemez, egy 60 Ah-s 22Kg.
Bár logikusabbnak tűnhet, de nem így van. Valóban a munka/ciklikus akkuk lemezei a vastagabbak, az indító akkué pedig vékonyabbak, az elektrolit pedig kevesebb, a lemezek közelebb vannak egymáshoz.
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2019
Köszönöm a helyreigazítást. Sajnos rosszul emlékeztem de átgondolva tényleg igaz. Ment a zöld.
Szia, Szedtem szét mindkettőt, az emlitetteken kivül más különbséget nem láttam. Illetve az új gondozásmentesek lemezei be vannak zacskózva, ami az elektrolitot átengedi, de a lehulló szulfátrészecskéket visszatartja, nem tud az aljában összegyülni, zárlatot okozni. Az ójabb targonca akksikban pedig van egy + legvegőcső a cella aljára, azok magas tégla lalakúak. A toltés kezdetekor a hozzá való töltő, egy akvárium pumpa segytségével levegőt nyom bele, s felkavarja az esetlegesen leülepedett iszapot, igy a töltés során az is visszakerül a kémiai körforgásba. Szinte minden tültőt µcontroller vezérel, a régebbbi trafósok csak az idővel játszanak, elvétve akadt 1-2 SCR -es, amellyel már lehet a CV/CA -val játszani, illetve a töltés végét pontosabban beállitani. Az előbbiben is a töltés végén van egy kb 8 órás időzitő, amig Equalizing módban kiegyenliti a cellák közötti feszültséget, itt 12-24-48 cella van sorosan! Egy 24V os palette tracker ben az akkupack 230-280Kg, a villásban meg 1T körül van. Ezt találtam még, amennyiben komolyabban érdekel a téma.
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2019
Üdv!
Valóban komolyabban érdekel a probléma! Évek óta kerülgetem mint a forró kását, szakirodalmat elvétve találtam, van-van de nem mélyreható az internetről meg ne is beszéljünk! semmi! Vegyész lévén azt tudom, hogy a három aktív anyag (Ólom fémes szivacsos állapot --lemez, Ólom dioxid szivacsos állapot +lemez, Ólom szulfát mindkét lemezen kisütött állapotában az akkunak) Nos mindhárom anyagnak más-más a fajsúja, ólom 11kg/l ,ólomdioxid 6kg/l , ólomszulfát 2,5kg/l! Tehát amikor a gyárban összerakják az akkut -lemez, +lemez váltakozva belekerül van egy tömege és van egy térfogata mérhető mérlegen illetve collstokkal, namost amikor kisütés alkalmával az Ólom,ólomdioxid a kénsavból felvett szulfátionnal egyesül keletkezik az Ólomszulfát de könnyen belátható, hogy mivel a fajsúja csak kb egyharmada a kiindulási Ólomvegyületeknek de átalakul Ólomszulfáttá emiatt 3X akkora teret foglal mint a kiindulási anyagok térfogata. Ez jól detektálható egy lemerült akkun ami jól el is van szulfátosodva igencsak feszül fel van puffadva. De nem is ez a főbaj hanem mint írtam a két lemez aktív anyaga szivacsos állapotúra van kiképezve egymással összeköttetésben lévő üregek, csatornák, járatok milliárdnyi mikroszkópikus hálózatát alkotva, hogy a kénsavelektrolit beleszívodjon és a határfelületet ahol az energiatermelő elektrokémiai folyamat lezajlik óriási mértékben megnövelje. Az indító és a munkaakkuk közötti különbségnél is itt lehet elásva a (kutya) rafináció ezeknél a tereknél mégpedig a méretükből kifolyólag, indítóakku úgymond jóval tömörebb szivacs , munkaakku ritkább szivacs,(gondolom én) hogy a képződő nagyobb térfogatú ólomszulfátnak legyen tere amit elfoglal anélkül hogy eme mikroszkopikus tereket, járatokat eltömeszelné egymástól és a külvilágtól emiatt megakadályozván az elektrolit szabad mozgását. Ha helytállónak találja az akkus társadalom eme eszmefuttatást akkor egy rábólintást ha kaphatnák és megelőzvén a következő kérdésem ezek a fent vázolt terek méretileg mekkorák az indító és munkaakkukban? Köszönöm a meghallgatást!
Egy biztos, a munka-akkuban jóval több anyag van. A külömbség szerintem is valahol az anyagszerkezetben lehet, amit csak mikroszkóppal lehetne megvizsgálni. Ezek a targonca akksik is képesek több száz A /4-500/ tartós leadására. A lemezek között viszont jóval nagyobb a rés. Van amelyikben valami fehér múanyagszerő távtartó van közöttük. Sokstor bele néztem lámpával, mert látszott az állapotuk, érdemes-e vele kinlódni, visszahozni a mélykisülésből. Hasonlóan a régi csavarostetejü inditó akkukhoz. ha szép szürke, nem repedezett, hajlott, az elektrolit tiszta akkor volt esély rá. Én villamos vagyok a vizbontással csak robbantani tudok!
Sziasztok!
Van egy GF12 70V akkumulátorom. Az lenne a kérdésem, hogy roncsolás, fúrás nélkül tudok e bele desztillált vizet pótolni? Köszönöm előre is a válaszokat.
Ha alaposabban megnézed, v kell lennie rajta egy pici lyuknak, ami alatt gumilemezke van. Ez a biztonsági szelep, nehogy felrobbanjon. Itt tudsz beletölteni desztillált vizet, injekciós tűvel. (lehet, le van festve)
Szia Feri! Te mindenhol ott vagy. De, örülök Neked. Van rajta picike lyukacska, de így elég nehéz megállapítani, hogy mennyi hiányzik esetleg valamelyik cellából. ...
Csináljak fotót az akkuról? A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2019
Töltsd tele addig, mikor már nem fér bele több, aztán szívj vissza valamennyit.
Szia! Targoncáknál, hogy oldják meg, például 48 darab 2 V cellánál, hogy balanceban maradjanak a cellák? Milyen karakterisztikájú töltő kell hozzá? Régen meg lehetett volna oldani, amikor bakelit házú akkuk voltak és a cellák között kívül volt az ólom összekötés. Azt 2.3 voltal lehetett volna kívülről is külön- külön tölteni. Ma már ez nem nagyon létezik autó akkumulátoroknál.
Passzentos tűvel elég keserves, mert a betöltött viz által kiszorított levegő nem tudom, hogy fog kijönni a tű mellett. Persze kisebb játszmával megoldanám.
A szép új világ. Egy cella tönkremegy, megy a szemétbe (bocs a veszélyes hulladékba) az egész.
Volt főnököm az ilyen esetre mondta "ügyeskedjen Ferike"
Ferike meg ügyeskedett, és megoldotta!
Igen, es kozben panaszkodnak a pazarlas es kornyezetszennyezes miatt.
Az olomakkunak viszonylag megoldott az ujrafeldolgozasa. Csak az ara nagyon magas.
Szulfátoldó elektronika ide vagy oda. 14 V feszültségig felengedtem, tovább nem akartam. Ezt ismételtem merítésekkel 2 Amperrel. Most az akkumulátor macskaszeme valamiért nem akar visszazöldülni 14 V közelében.
Akkor baj van a savsűrűséggel is. Hagyd állni egy két órát, és azután mérj kapocsfeszültséget. Ha 13,6 V -nál kisebb, akkor valószínűleg kuka.
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2019
Azért arra a macskaszemre nem kell sokat adni.
Ha volt zöld mostanság, akkor a savsűrűség és savszint jó, de attól még az a zöld kis bogyesz meg tud szorulni kosztól lerakódástól. És annak ellenére hogy minden rendben van, nem tud feljönni a figyelőbe.
.. Meg ha fel is jön, attól még számtalan baja lehet az aksinak, amitől egyébként még nem használható.
Az a macskaszem az elektrolit szintet is nézi . Magyarán kuka . Forgalomba résztvevő járműbe nem raknám bele .
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2019
Szia! De azért a forgalomra nézve csak nem jelentek veszélyt?
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2019
Szia! Mást nem nagyon tud nézni! De, mivel a savszintet nem emeltem meg, a cellákat viszont ellepi, az is lehet, hogy a macskaszemem nem ér bele az elektrolitba.
Amúgy köszi a hozzászólást. A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2019
Kedves Pucuka Barátom! Biztos, hogy 1 V al elírtad a hozzászólásod. 12.6 V szerettél volna írni.
Ismét tanácsot szeretnék kérni.
Exide 105 Ah akkuról írtam pár napja. Az általam készített szulfátmentesítővel bombáztam az akkut. 48V környékén. 3 szor bemerítettem az aksit és vissza sokkoltam vele. A végén egy épített akkumulátortöltővel 0.5 A es feltöltöttem 14 Voltig. Az Exide akkun a macskaszem kifehéredett, de inkább fém szerű a színe. Mindegy is. Szerintetek ez mit jelent. Az akkun van egy ábra, a zöld ok, a fekete töltést igényel, a fehér test felirattal van. Elkezdtem az akkut 2 A rel terhelni, 14V ról 20 perc után visszaesett 12.84 V feszre, és most már ott áll 2 órája, úgy hogy egy századot sem eset a feszültség. A kérdésem ez a macskaszem áttetszögése? Ez jó, vagy rossz jel?
A zöld a jó, a többi nem, főleg a fehér nem. De mint már többször szóba került, ez csak egy műanyag golyó egy cellában...fel is akadhat. A 14V nem akku kapocsfeszültség, mint ahogy az előzőekben korrigáltad Pucukát is. A 12,84V egy igen jól feltöltött akku üresjárati feszültsége. 2A-el terhelve 2 óra múlva századra ugyanaz a feszültség gyakorlatilag hihetetlen.
A roncsolva gyógyított akkumulátorra gondoltam . Tuning trükkök léteznek az elektrolit pótlására , de így nem szabad a járgányba visszatenni .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |