Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Szevasz. Igen narancssárga tranyó van benne, majd kicserélem és próbálkozok hátha sikerül. Köszönöm a segitséget.
A reszursz-1, no az nékem is van itthon. Arról én úgy tudtam, hogy 13,8-nál kapcsolna le, ha az ember a helyes állásba teszi a hátulján lévő Jumper-jét. De én sohasem tudtam melyik a helyes állása... Nem is merem már használni, olyan állapotában kaptam vissza évek után... De ha előszedem, és lefényképzem a hátulját, meg tudod mutatni, melyik állása melyik?
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2019
Hello! Elvileg ott kapcsol le, ahova be van állítva a feszültség figyelő a potival.
A hátulján van egy összekötő, ha azt megbontod, akkor van feszültség figyelés. Ez a rajz szerint azt jelenti, hogy az áthidaló nem a 3-4 lábon van hanem az 1-2 láb között. (Ott végül is nem csinál semmit.) De ha eltávolítod az a legbiztosabb, mert tulajdonképpen a szabályzó tranyót zárja rövidre az átkötés. Amúgy én ezt csak a rajzából tudom, mert nekem nem volt még ilyen a kezemben sem.. De amilyen állapotban van a képen ez a töltő, jobb ha be sem kapcsolod, mert ez inkább életveszélynek néz ki, mint töltőnek. Idézet: „inkább életveszélynek néz ki, mint töltőnek.” Nem is merem. Gondolhatod, miket gondoltam, mikor sokára visszajött -így... No, de a "BÜKÁ" az 1-2 láb, vagy a 3-4? Ez lett volna a kérdésem (mert ha ezt a rozsdahalmazt szétcsavarozom, akkor én már hiába nézem...
Köszönöm!
Mindenesetre Berci rajzát elmentettem, és egyszer hátha találok házat ennek a töltőnek. Emlék lenne a fatertól, azért bánom, hogy ilyenné lett... ...amikor visszajött, azért bedugtam, még akksi is hányódott, működött, -hátha egyszer...
Proli, szerinted sincsen semmi szerepe a 2,5V -os égőnek a körben? Én azonkívúl, hogy szépen világíthat nem látom értelmét a megcsapolásnak. Mert akkor egyszerően utánápíthető. Ez a rajz az alapja a Te fejlesztésednek, ha jól látom. Van egy 24V -os 50A -es trafóm, kicsit játszadozva ahasítási szögekkel szerintem még épp be lehet lőni a 14,4 V ra, Vanak öklömnyi tirisztoraim, azzal már egy autót be lehet bikázni, mert kisújnyi vastag vezetékek mennek rá. Most fejből meg nem mondom a keresztmetszetét.
Vélhetően a megcsapolás a töltés miatt készült, vagy másba is ez a trafó van. Az izzót szerintem csak a célszerűségből kötötték oda. Orosz logika nem azonos a magyarral, mint ahogy a körülmények sem. Rengeteg gyártmány pótalkatrész került anno át a kommersz felhasználásba, a hadsereg zárolt, vagy elavult tartalékából..
A zárásszöggel igazából a töltőáram kezdeti értékét lehet beállítani, a töltés végfeszültségen történő leállításáról, gondoskodik a tranyós komparátor. De simán utánépíthető.
Tisztelt proli007!
Megépítettem az alábbi töltő kapcsolást, tökéletesen működik, de nem szabályozza az áramerősséget. Ki tudná nekem egészíteni ezt a kapcsolási rajzot egy áramszabályzó kapcsolással ? 0-10A-ig szeretném szabályozni, de ha több az se baj. Előre is köszönöm. Üdv, Imre.
Az a kis lámpa (emlékeim szerint) akkor világított, ha jó volt a kontakt. Ha a csipeszek valamiért nem jól érintkeztek, akkor nem. Így emlékszem, de már nem merem kipróbálni, különben sincs itthon akku, a nejem autócskájával kísérletezéstől meg le vagyok tiltva
Hello! Kicsit olyan a kérés, mintha egy meglévő féklámpából kiindulva szeretnénk Trabantot építeni. Ha egyszerű kapcsolásra vágyik, akkor az orosz Reszursz könnyen utánépíthető.
Üdv! Igen igaza van, csak nem szerettem volna egy másik ( komplett ) töltőt építeni. Köszönöm a gyors válaszát.
Hello, A transzformátortól kell elindulni, mert annak a feszültsége fogja meghatározni az induló áramot. Legegyszerűbbek a régi megcsapolásos , Yaxlis orosz-román töltők. Persze ezt ki lehet egészíteni egy soros áteresztő tranzisztoros taggal, árammérő shönttel, autómata áramgenerátor kiegészítéssel, de talán egyszerőbb egy kipróbált működőt építeni, mint tervezni egy újat.
Helló, A trafós megoldáson én is gondolkodtam, de elvetettem ezt az ötletet mert nem nagyon szeretek tekercselni. Hamarabb terveznék meg egy kiegészítő áramkört.
Nem kell tervezni, sem tekerni, ha van készen megfelelő feszültségű. A goggle kiad rengeteget, vagy itt van a Proli féle, csak annak magasabb 18V -os trafó kell. Az kevesebb veszteséggel dolgozik, muvel a fázist szeleteli. Elméletileg működne 24V.os trafóról is de még nem próbáltam.
Helló! esetleg egy linket vagy hivatkozást tudnál küldeni?
proli007 Accu-Mat van megépítve 20V-os trafóval működik nálam
Megépítettem proli007 linkelt okos töltőjét. Egy elromlott külső kis HDD házába tettem. Csak 0,5A-re állítottam mert nincs külön hűtője csak az alumínium ház.
Köszönöm proli007-nak és mindenki másnak.
Sziasztok! Mostanában találkoztam olyan telefontöltővel, amire két kimrneti feszültség érték (5v és 9v) volt ráírva. Ez hogy van megoldva? Honnan "tudja" a töltő, hogy melyik feszültség értéket adja ki a kimeneten?
Az áramkör ami benne van, hogyan tud kétféle feszültség értéket kiadni magából? Nem egy fix feszültségre van letranszformálva és egyenirányítva és simitva?
Ha típust tudnál írni, könnyeben válaszolhatunk. Találkoztam már olyan táppal, ami kétféle feszültséget ad ki. Többcsöves Jack aljzat-dugója van. Nem olyan, mint a sztereo-jack, hanem koncentrikus.
Azt sajnos nem tudok írni. A kimeneti áramot akartam megnézni, és akkor ért a meglepetés, hogy nem csak a standard 5V x amper van rajta, hanem a 9V y amper is. Azt mondták rá, hogy támogatja a gyorstöltést. Lehet, hogy ehhez van köze? Amúgy usb-s volt..
USB-n több kimenet van. A töltőben lehet mikrovezérlő, ami kommunikál a rádugott eszközzel és az igényeihez igazítja a kimenő feszültséget.
USB Power Delivery, rövidítve USB PD a neve. Bővebben: Link
Szerk: Illetve lehet hogy nem, régebben vannak mindenféle gyártó-specifikus módszerek, de ez (lesz) a szabvány. A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2019
Van ilyen Samsung töltőí: EP-TA20EWE, a bolt szerint gyári.
Output: 9 V 1.67 A vagy 5 V 2 A, kicsit vastagabb is a megszokottaknál. "Üresben" 5 voltot mérek rajta, telefont rádugva szintén, 0.66 amper töltésnél. A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2019
Pontosan, általában már USB C konnector van rajta, amiben i vezetékpár kommunikál a töltővel. A töltés elején, és végén 5V és kis árammal tölt, közben /az enyám 2A és 7,5 V 50 perc alatt telerakja a 5Ah -s Packot.
Fogd vissza Magad, légy szíves! Ez a stílus itt nagyon nem menő!
Alkotó-tól beszereztem anno egy panel szettet, hogy megépítsem ezt a töltőt (Accu-Mat). Most kerültem vele olyan állapotba, hogy merjek bátran nyilatkozni az építésről és a tesztüzemről. A kapcsolás és a panelek is kifogástalanul hozzák az elvártakat. Az építés során semmilyen hiba nem merült fel. Alkotónak itt üzenem, hogy kifogástalan munkát végzett a paneltervezés során. Proli007 pedig szokás szerint precízen megtervezte az áramkört. Sikerült az egészet egy HP szalagos mentőegység dobozába beépítenem. Mellékelek pár fotót még az építés közbeni állapotról. Még most sincs teljesen befejezve, de már egyben van és használható. Köszönet a tervekért és a panelekért. Pár észrevétel: Akku nélkül feszültség állásban (kijelző egy 200mV-os panelmérő) nem 0 a mutatott érték, hanem -0,4V körüli. Ez kicsit zavaró, de a kimenetre kötött pár szár Ohm előterhelés hatására beáll 0V-ra a kijelzett érték. A sárga LED újra halványan világít, ha az akku feszültsége a kikapcsolás (Stop) után tovább növekszik (csak labortáppal a beállítás során tapasztaltam, egyébként ez nem üzemszerű). Gyenge akku esetén a panelmérő által mutatott maximális töltőfeszültség magasabbnak tűnik, mint a beállított maximum. Ez természetes, mert a töltés során használt impulzusokat kevésbé "csillapítja"a gyenge (nagy belső ellenállású) akku. A kikapcsolási szint beállításhoz -a javaslat szerint is- használjunk labortápot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |