Fórum témák
» Több friss téma |
Sikerült kicserélnem a biztosítékot és a varisztort is a megfelelőre és "csodák csodája", működik a kombi cirkó!
Reméljük, így is marad! Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Kedves fórumtársak!
Sajnos a problémám még mindig áll, amennyiben tudtok, segítsetek kérlek! Egy ZW24-2-esről lenne szó. Köszönöm
Amikor újra indulgat, a lángot felismeri? Ha felismerte, mennyi ideig tartja meg? Volt e hibajel, amióta ezt csinálja? Keményes, vagy turbós? A fűtésnél is ezt csinálja?
Azért azt a villamos felülvizsgálatot végeztesd el, mert ahogyan már jelezte is VIM fórumtárs, valami nincs rendben a niulla vezetővel a rendszerben.
Ettől sokkal drágább hibákat produkálhat később a 230 V-os aljzatban megjelenő 400 V.
Oké, de nem hiszem, hogy 400V lett volna a dugaljban.
Vagy arra utal az, hogy kiégett a 275V varisztor? A kazán vezérlő paneljében lévő két olvadóbiztosíték ment tönkre gondolom az érintésvédelmi relé visszakapcsolásakor. Aztán amikor felelőtlenül áthidaltam azokat és áram alá helyeztem a kazánt, akkor hallottam a pattanást, ami a varisztor (és a biztosíték) lehetett. A kazán dugaljában csak 230V-t mértem.
Sziasztok!
Immergas kombi kazánokkal milyen tapasztalat van? Milyen minőséget képviselnek? Illetve ár/érték arányban mi az a márka aminek modelljei között érdemes nézelődni?
Az a varisztor éppen arra való, hogy 275 V felett zárlatos legyen és megvédje a "mögötte" lévő áramkört. Ha nem lett volna nagyobb feszültség ott, akkor nem megy tönkre, pláne ilyen látványosan.
Ez az Immergas kombi megjelölés elég sok kazánra igaz. Vannak gyengébb típusok is benne, meg vannak akár prémium kategóriásak is. Kicsit pontosíthatnál a névvel, és könnyebben tudunk tanácsot adni.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni Junkers Euromaxx ZWC 24-1 MFK23 készülékkel kapcsolatban, ugyanis nem akar átállni fűtésre a váltószelep motorja. Úgy tűnik mintha szorulna vagy a belső állapot ellenőrző érintkezői miatt nem működik megfelelően. A motor az 24V 50Hz váltó feszültségű (Bővebben: Link), ebben a házban, szelepblokkban működik. A kérdésem az volna, hogy ha cserélni kellene mire vigyázzak a kipattintásnál, mert úgy látom, hogy rugós vállrögzítője van. Esetleg javítható e vagy csak belső kenésre volna szükség? Ha az eltelt 15 év alatt olyan mértékű lenne a kopás, hogy nem érdemes vele foglalkozni akkor természetesen cserélem. Ha valaki szedett már szét ilyen motort vagy cserélt is, kérem segítsen megoldani a problémát.
Sziasztok! van egy Ariston Genus Premium Evo 24 kondenzációs kazánom. Ez csinálja a meleg vizet és a fűtést is. Szeretném "logolni", hogy mikor mit csinál a kazán. A külső egységem terve már megvan hozzá, csak két "jelre" lenne szükségem, amikor a meleg vizet "csinálja" a készülék, illetve, amikor éppen "fűt". Ezt a két jelhez honnan lehetne a legbiztosabban hozzájutni? Természetesen a beszerelési útmutatóban nem találtam hozzá semmi használható információt.
Köszönöm szépen előre is a válaszokat.
Konkrét típus nincs még, csak nézelődök, de pl. ez: IMMERGAS VICTRIX TT 24 KW ERP Bővebben: Link
Ahogy látom, ez átfolyós kombi, nem tárolós. Évi karbantartása elég sok pénz, ha megbízható szerelőt is találsz hozzá. Persze azok csak az elektronikát tartják karban és javítják. Nekem sok problémám volt vele, magamnak kellett kitanulnom a javítást. Én a saját tapasztalatomból nem javasolnám ennek a gyártmánynak a vásárlását, bár Nyíregyházán a javító cégek véleménye szerint több száz ilyen Immergas-gyártmány üzemel jelenleg is. A javító, karbantartó cégek közül jelenleg a legmegbízhatóbb a volt kéményseprő vállalat Bujtos-úti részlege, nekik alkatrészeik is vannak az esetleges javítás érdekében. Azért kérdezz rá, hogy mi a véleményük, őszintén el fogják mondani, mielőtt a beruházásba belekezdenél.
A legegyszerűbb..
Váltószelep fűtési oldal és a szivattyú. Logiája: 1- Ha fűtés, akkor váltószelep fűtési oldal és kapcsolattal szivattyú. 2- Ha hmv, akkor csak a szivattyút kell nézni, mivel alapállása a váltószelepnek a hmv. És van még pár logikai verzió termosztát jellel, szivattyúval, váltószeleppel. Mindkettő 230V~ A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2019
Jelenleg egy tárolós Duval, kéményes kazánom van, azt szeretném lecserélni. Most jól működik, de már 17 éves.
Ezzel szívtam, mert egy szerviz volt hozzá, és az sem volt mindig a helyzet magaslatán. Köszi a tippet! Egyébként miből vetted, hogy esetleg nyíregyházi szerviz lehetőség érdekel?
Köszönöm szépen. Hasonlót gondoltam én is, csak reméltem, hogy a kisáramú oldalról is meg lehet közelíteni a dolgot, esetleg az alaplapon valahogy "rá lehet csatlakozni" a jelekre.
Sziasztok!
Segítség kelene mert a google-on nem találok rajzot Sanuier duval isotwin f24 gázkazán panelhoz. Bedöglött a ventillátora, zárlatos lett a tekercs. És a zárlattal kiverte a Q100E tirisztor, vagy valami hasonló (motor fordulatot viszi). Sajnos úgy kiégett, hogy nem lehet leolvasni a számát. Ugyan így az R113E ellenállásét sem lehet kimérni. Ezeknek kellene a száma, értéke, hátha valaki tud segíteni!!!! Igazából már az is segítene, ha valaki megnézi az övén és tudatja velem a kérdéses számokat... Emellett kellene a ventillátorba egy új tekercs is, ezt hol tudok venni, vagy tekercseltetni? Előre is köszönöm! István A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2019
Opto-csatolókkal, vagy relékkel átalakítod és nem kell belenyúlni a panelba.
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2019
Összeszedtem a bátorságomat és kivettem a váltószelep motorját a kazánból. A segítséget és jó tanácsokat "zoszkától" kaptam, hogy mire kell vigyázzak ha szétszedem. A képek amiket felrakok róla nem sokat árulnak el, mert jobban nem akartam és mertem szétszedni, mert a lényeg az érintkezők és az azokat működtető zöld és kék "bakterek". A törzs tengely az tengely irányú excenteres kitolást végez aminek következtében lenyomja a váltószelep közvetítő rúdját rugó ellenében a váltókarral együtt és ekkor vált át fűtésre a rendszer. Az irányok a középső érintkezőhöz (közös 2. pont) választódnak ki és a két szélső az 1. és 3. pontok a fűtés ill. a HMV. Nekem úgy tűnt mintha a zöld bakter adna engedélyt a fűtés átállásához. A képen az alaphelyzet látszódik az az HMV állásban van a szerkezet. A hiba talán az volt, hogy eléggé oxidos volt a középső érintkező felülete, valami barnás bevonat volt rajta látható amit lekapargattam majd befújtam kontakt sprével a felületeket. Most úgy tűnik rendben teszi a dolgát.
A két érintkező tulajdonképpen egy-egy végálláskapcsoló. Mivel erősáramú kivitelű, valószínűleg a váltószelep motor segédfázis kondenzátorát (esetleg tekercseit) kapcsolja át, és így a forgásirány megváltozik. Azaz így vált ás HMV és fűtés között.
Szia! Szerintem nincs ebben semmiféle segédfázis meg kondenzátor ez egyszerű 24V-os motor lehet és csak egy irányba forog. A bakterek azért vannak rajta hogy a művelet végén az az a törzs tengely kitolás az excenteres elfordulása a henger paláston (mint két sinus hullám "a végein összekötve") a csúcson kikapcsoljon a következő elfordulási műveletben pedig engedje vissza alap helyzetbe a tengelyt, amit a váltószelep karjának nyomó rugója tart feszesen. A váltást azt relé végzi, hogy mikor van szükség a fűtésre és ehhez át kell állni a váltószelepnek. Azt nem tudom pontosan, hogy ezt melyik relé végzi a panelen de ahogy bogarásztam a kódkulcs feletti egyedüli relé lesz az. Már bánom, hogy nem fotóztam le több részletet az egészről de ha még egyszer ki kell szednem akkor erre már oda figyelek és majd dokumentálom.
A motor egyirányba forog, mivel sima szinkron motor. Egy excenteres kiemelő mechanika van benne. Csak van 2 pozíció ahol megáll. Innen kell tovább engedni úgy, hogy a másik végállás felől kap áramot, mivel olyankor az zár a következő végállásig. Aztán így tovább.
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2019
Sziasztok! Sanuier Duval Isotwin F-25 Hmod kombikazánom van , és időnként leáll a HMV használat közben. Egy olyan hibakódot ír ki amit nem találtam a leírásban. Az F és a 99 villog felváltva, piros felkiáltójel világít. Ha megnyomom a háromszöges gombot akkor újraindul és hosszabb rövidebb ideig megint működik. Ha valaki találkozott ilyen hibával kérem segítsen. Köszönöm előre is.
Sajnos nem túl sok infó jött, de gondoltam megosztom a fejleményeket, hátha jól jön majd valakinek. A ventilátort újratekercseltem 1205 menetszám, 0,35 rézhuzallal.
A panel hibát megoldottam. Pucolás után a sérült alkatrész egy TRIAC volt: BTA208-600B és mellette egy 1K ellenállást kellet még cserélni. A kazán szinte 0 forintból újra 100%-ban üzemel. Köszönöm VIM kolléga hozzászólását. A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2019
Sziasztok!
Ariston AT23 MFFI kazánom nem gyújt HMV-re, ha bekapcsolom a termosztáttal a fűtést akkor kb 5-7 perc(!) elteltével elindul és akkor tudok HMV-et is vételezni. De elég hektikus a fűtés működése is mert van hogy bekapcsolom a szobatermosztátot és 5-7 perc után sem történik semmi, kikapcsolom várok fél-egy percet majd visszakapcsolom és akkor 1-2 perc után elindul és rendeltetésszerűen működik. Meglátásotok szerint mi lehet a gond? A vezérlőpanelt és a vezérlőkártyát tegnapi nappal cseréltem a probléma nem oldódott meg, a keringető szivattyú fél évvel ezelőtt lett lecserélve. A HMV-nél a tüske a mikrokapcsolót működésbe hozza csapnyitásra. Zöld állapot ellenőrző led világít. Segítségeteket előre is köszönöm!
Ügyes! Soha nem az alkatrész a drága, hanem a hozzáértés.
Elnézésedet kérem, összekevertem, azt hittem a nyíregyházi fórumon vagyok. Bocsánat!
Szia,
Az NTC-t nézd meg, hogy jó-e az értéke és változik-e (kézzel melegítsd meg)
Semmi gond! Főleg, hogy Pazonyban lakom. ) Csak meglepődtem, hogy miből vetted az infód. De így akkor világos. Véletlenül beletrafáltál. Melyik az a másik fórum?
A logout.hu-n a "Nyíregyháza és környéke adok-veszek beszélgetek".
Általános fórum, de sok információt lehet lehet kérni, kapni, adni, stb. |
Bejelentkezés
Hirdetés |