Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Oszcilloszkóp vétel, mit gondoltok?
Az analóg Iwatsum eszik vagy 100 wattát, azt nem akkusítanám. Másrészt vagy 20kiló..
Idézet: „Feltételezhetően a kapcsoló hibás és átkapcsolás után másodpercekig ingadozik a kapcsolt tápfeszültség. Ennek az igen/nem alapon történő eldöntésére kellene.” Nem lenne egyszerűbb, olcsóbb, költséghatékonyabb, stb. kicserélni rögtön azt a bizonyos kapcsolót? Vagy ez valamilyen pótolhatatlan, beszerezhetetlen, egyedi kapcsoló?
Régebben egy feladat kapcsán megmértem egy rakás kapcsoló és nyomógomb tranzienseit. A prellezés a vizsgált eszközök 90%-a esetében 1ms-nál rövidebb ideig tartott, azaz a kapott impulzusok ennél sokkal rövidebbek voltak. Ha bekapcsolt állapotban egy hibás kapcsoló kontaktusának bizonytalanságát szeretnéd vizsgálni, ahoz elegendő lehet egy lassúbb valami is, de akkor az információk egy részét is elveszted. Ha pedig csak egyetlen alkalmi mérésről van szó, akkor kérj meg valakit akinek van rendes oszcilloszkópja a méréshez, vagy szerezz egyet kölcsönbe. A nagyon olcsó vásárlás után általában kiderül, hogy az olcsó vétel valójában drága volt...
Én lehet, hogy megpróbálnám, az áramváltó tekercs és hangkártya használatát valamilyen wavepad szerű hangrögzítővel. Vagy áramváltó helyett megteszi valamelyik ACS szerű áramérzékelő is. Persze valahogy illeszteni kell a kártya bemenethez.
Szia!
Ha csak egy ilyen vizsgálatra kell, akkor egy komparátor és egy monostabil is jó lehet egy LED-el !
Nagyon köszönöm a rengeteg hasznos hozzászólást!
Nem akartam, de leírom. Autó gyújtáskapcsolójáról és az általa kapcsolt akkufeszültségről van szó. Vettem egy utólagosan épített, sokaknak bevált, kiforrott fedélzeti számítógépet, amellyel kezdettől fogva (egy éve) problémák vannak. Kicserélték, de nem lett jobb. A korábban annak a helyén lévő kijelző 11 évig tökéletesen működött. Semmi mással nincs az autóban probléma, csak ezzel. Az eladó azt állítja, hogy zavarjelek jönnek le a gyújtáskapcsolómról a gyújtás levétele után, ez zavarja meg. A problémák gyakran a gyújtás lekapcsolása után másodpercekkel jelentkeznek először. A gyújtáskapcsoló cseréje költséges és értelmetlen, ha minden más jól működik az autóban. A találgatás kizárására, a zavar igen/nem alapon eldöntésére szerettem volna egy egyszerű "szkópot". A tapasztalataitok alapján úgy tűnik, hogy a kiszemelt 200KHz-es játékszer nem lenne alkalmas a feladatra és talán később másra sem tudnám használni, mert általában hasonló dolgokra kellene. Idézet: Arra gondolsz, hogy zavarjel esetén felvillan a LED? Például egy mikroszenkundumos fel- vagy lefutásból egy felfogható időtartamú felvillanás lesz? Ha igen, akkor nagyon jó ötlet. Létezik ilyen készen? Melyik fórumtémában tudnék erről jobban informálódni? „Ha csak egy ilyen vizsgálatra kell, akkor egy komparátor és egy monostabil is jó lehet egy LED-el !” Idézet: „Nem akartam, de leírom.” Pedig jobb lett volna ezzel kezded... Idézet: „hogy zavarjelek jönnek le a gyújtáskapcsolómról a gyújtás levétele után,” Ezt ő sem gondolhatja komolyan, hogy a gyújtáskapcsoló okoz lekapcsolt állapotában zavart.. Milyen fogyasztók működnek még olyankor? Csak akkor van zavar, ha járt a motor, és úgy veszed le a gyújtást, vagy ha álló motornál veszed le, akkor is? Szkóp beszerzés helyett, azt kéne megnézni, hogy a gyújtás utáni vezetéket ami a fedélzeti számítógéphez megy, közvetlenül az akkumulátor + -ról biztosítékon és (külön)kapcsolón keresztül vezetve is van zavar? Jelenleg jó gyújtás szálra van kötve a számítógép, Mert van egy ACC állás is, ami önindítózáskor megszakad, ez előfordul hogy gyújtás levételkor is eltűnik egy pillanatra, majd visszajön, megint eltűnik. De ezzel inntenől át kéne költözni valamelyik autóelektronikás topikba. A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2019
Idézet: „A problémák gyakran a gyújtás lekapcsolása után másodpercekkel jelentkeznek először.” Szerintem ott valami rosszul van tervezve...
Válaszoljak az autóelektronikás témában?
Szerintem is, de mérés nélkül nehéz lesz rájönni. Az is lehet, hogy a szoftver reagál rá több másodperces késleltetéssel. Vagy más fogyasztótól jön a zavar.
A kapcsoló semmiképpen sem okozhat később jelentkező impulzusokat. A megoldást már leírták, további ragozás előtt ki kell próbálni. A fedélzeti számítógépet a gyújtáskapcsolótól teljesen független kapcsolóról üzemeltetni.
Ez nem ilyen egyszerű, de nem szeretném szétoffolni a topikot a részletekkel. Kaptam egy tippet, ha nem jön be, akkor az autós topikban megírom.
De igen. Ilyen egyszerű. Az már más dolog, hogy a mai autók nagy részében a fedélzeti számítógép a gyújtáskapcsoló lekapcsolása után még működik, sőt kiszállás és az ajtók becsukása után is, csak a központi zár zárására kapcsolódik le. Az elektronika bizonyos részei viszont továbbra is feszültség alatt maradnak. Tehát méregethetsz bármit, nem biztos, hogy a gyanusított alkatrész a ludas.
Igen, pl. 555ös téma, komparátor...ezekre keress rá !
Ha valakinek nincs még ilyen.:
Dig. kéziszkóp Korábban máshol megróttak, hogy akció lejárta után dicsértem, amit vettem.
Majd mutasd meg, hogy azon az apró kijelzőn hogy néz ki egy négyszögjelen lévő túllövés meg annak a lecsengése. A hardvere így első ránézésre nem lehet rossz, csak valami értelmes kijelző is kellene rá.
És akkor a felbontást még szóba se hoztuk.
Nem áll szándékomban megvenni, mert van egy Tektronix 2225-öm, az meg nekem elegendő.
Ennél meg talán kijelző ügyben segít az USB kapcsolat. Kéziszkópot úgyse használnak a helyszínen alapos jelanalizálásra.
Viszont nekem lehet, hogy megüti a mércét! A belépő játékoknál picivel jobb és van akksija,
ezért nyerő. Komolyabb dolgokhoz, ami szinte nincs, begyújtom az elektronágyút.
A belépő játékoknál ez nem picivel hanem sokkal jobb, ezért nem értem, hogy miért nem tudnak ilyet csinálni egy rendes kijelzővel. Az 500Ms/s-nél az én asztali szkópom sem tud többet, a használati értéke ennek ellenére a többszöröse.
Nem muszáj azt megvenni, van belőle gyengébb is feleannyiért, az már illeszkedik a mérethez meg a kijelzőhöz (20Ms/s 5MHz). Nem sokkal kerül többe mint a gyerekjáték DSO138, de attól fényévekkel jobb. Na nézelődök még, lehet hogy egyre én is beruházok...
Az 50mV érzékenység eléggé gyenge. Sokszor kell 1/10 mérőfej, 10MHz felett legtöbbször, akkor már csak 500mV/div lesz a legérzékenyebb állás.
Az a kérdés hogy valóban tudja e azt amit leírtak!
Én zsebből osztanám 2-vel a tudását. Nagym6! Az 50mV tényleg nem sok, lehetne 20 vagy 10 mV is, de én nem akarok MHz tartományban mérni, csak párszáz kHz 4szög lenne a legkomolyabb jel..
A párszáz kHz négyszöghöz is, hogy négyszögnek lásd, (urambocsá' meg tudd mérni a felfutását, legalább jópár MHz -es határfrekvenciájú szkópra lesz szükséged.
Ezzel azért tisztában vagyok!
Abban már kevésbé, hogy ezzel az egyszerű eszközzel négyszögjel felfutást kellene vizsgálni. Hibakeresésnél, mondjuk FET meghajtást vizsgálva, jóval szembetűnőbb hibák vannak, ha valami elhalt.
Ennél a szkópnál 1 fontos kérdés nincs tisztázva: A 500MS/s az equivalent time sampling vagy az a natív mintavételezés sebessége.
Persze lehet ETS szkóppal is nem periodikus jeleket nézni, csak jóval lassabb jeleket...
Rendes jelalak vizsgálatra ezek az apró kijelzők alkalmatlanok, arra jók, hogy az alapvető dolgokat meg tudd nézni vele, ezért nem érdemes belőlük drágát venni. Ugyanígy voltam, nézegettem az asztali mellé azokat a rendes kínai kézi szkópokat, mondom kicsi, hordozható, de aztán rájöttem hogy sokkal jobban járok, meg olcsóbban is kijövök összességében az Owon-nal, bár a márkát nem nagyon kedvelem, de egy teljes értékű asztali DSO nagyméretű kijelzővel, és ott van benne az akku, azaz ugyanolyan teljes értékű szkópom van a semmi közepén is, vagy akkor is ha a hálózaton kell vele mérni, és fogyaszt ha jól emlékszem 11W-ot.
Nem kell, hogy elhaljon, elég, ha nem elég gyors, vagy van valami gerjedés a kapcsolás alatt. Azt már nem fogod látni, minden rendben levőnek tűnik, mégis melegszik a FET. Például.
Igazad van...ha valaki fejleszt, előfordulhat, hogy valamit elszámol, rossz nyákot gyárt, ezért rendellenes a készülék működése.
Én viszont, 99,99%-ban már csak javítok. Kiindulási alap egy "jól" működő készülék, ami valamiért elpusztult. Ilyenkor azért jóval kevesebb a hiba lehetséges helye, mennyisége, mint egy friss fejlesztésnél. Van akkora gyakorlatom már, hogy szkóp nélkül is megtalálom a hibát, és javítok. Szkóp csak arra kellene, hogy gyorsítsa a hibakeresést, megerősítse a diagnózist! Minden másra ott a nagy szkópom...
Uram, Öné a pálya. A gyakorlat majd megmutatja, hogy jobb lett volna ha . . .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |