Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Sziasztok. Van egy házi készítésű kompresszorom amely nyomógombos indító kondival üzemelt. Már azzal vettem. De most tettem bele nyomáskapcsolót meg mindent ami kell, és szeretném ha egyedül be tudna kapcsolni ha kevés a levegő. Ehhez szeretném segítségeteket kérni, hogy hova kössem a kondit. a Motor: IMI MA 90LB - 4 - 1 2200 W 380v, ról lett átkötve 220v -ra. kép a jelenlegi bekötésről.
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2019
Szia!
Ha azt akarod, hogy automatikusan be tudjon kapcsolni, akkor szerintem legegyszerűbben egy áramrelével tudod megoldani. Például ezen az oldalon van egy ilyen relé, van leírás a kiválasztásához, és a bekötését is megtalálod.
Tisztelt Fórum Olvasó!
AL-KO TB 1000 mélykútszivattyúmhoz (1984) kérnék segítséget Van azon része, amit az áramba kell dugni, ez egy fekete dobozka. Ebben található egy indítókondenzátor meg valami nyomtatott áramkör. Mivel e fekete dobozka és tartalma felismerhetetlenül tönkrement, érdeklődénk, hogy valamilyen módon rekonstruálni lehet-e, hogy továbbra is használhassam a szivattyút. Már megkerestem a jelenlegi AL-KO Magyarország Kft.-t, hogy tudnak-e valamilyen információval szolgálni a fekete doboz tartalmáról, de egy sematikus ábrán kívül semmi nincs. Az a kérdésem, hogy mennyire lehet általános egy ilyen szivattyú hálózati dugó nyomtatott áramköre? Lehetséges, hogy működne egy akármelyikével is? Hogy induljak el annak a megoldásában, hogy a szivattyút újból működtethessem? Nagyon szépen köszönöm minden információt, segítséget!
A 407094 kiváltója a 409860
A képből jól látható, csak a vezetékeket váltja ki a nyák. A szerviz meg természetesen azt szeretné, ha megvennéd hozzá a gyárit.
Üdv!
Szeretnék segítséget kérni abban, hogy lehet-e szilárdtest relékkel egy egyfázisú 230V-os villanymotor forgásirányát megváltoztatni? A fém összekötőket nem fogom használni.
Hali!
Én nem kisérleteznék mezei ssr-el. Az SSR-ek a működési elvükből fakadóan mindig átvezetnek egy picit. A kondin a hálózati feszültségtől nagyobb fesz is előfordulhat, ezt nem biztos hogy egy mezei ssr tolerálja. Egyébként biztos olyan a motor tekercselése hogy tud mindkét irányba forogni?
Hello! Lehet. De a fém összekötőket is használni fogod, mert deltába kell kötni a motort.
Egyébiránt a motornak fogalma sincs, hogy melyik a fázis és a nulla, tehát hiába cserélgeted azt. A forgásirányt, a főfázis és a segédfázis egymáshoz viszonyított áramirány megváltoztatása fordítja meg. Ha pedig tényleg egyfázisú a motor tekercselése, akkor a segédfázis (vagy főfázis) áramirányát kell megfordítani a relékkel. De ezt csak akkor teheted meg, ha a kettő független egymáshoz képest. A nullát pedig tulajdonképpen felesleges kapcsolni. Mert az SSR kikapcsolása nem minősül feszültségmentes állapotnak. Az SSR-el kapcsolt motor érintésvédelmileg "feszültség alatt állónak" kell tekinteni kikapcsolt állapotban is. A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2019
Helló! Nagyon ötletes! Elhagynám a N SSR-ét. De a kereszt reteszelés hogyan oldható meg? AC-AC SSR öntartásban és a nyomógombon a kereszt reteszelés? Elégséges? Vagy van rá más biztosító megoldás (bolond biztos)? Az egész kapcsolás elé természetesen leválasztó kapcsoló vagy mágnes kapcsoló hőkioldóval.
Szia!
Ez egy egyfázisú motor két áthidalóval.
Ötletes lenne, ha a motor eredetileg háromfázisú lenne. De ahogy István is írja, nem az..
Így a két-két áthidalót kell helyettesíteni a relével és még hálózati kapcsoló is szükséges. Mert a segédfázissal soros kondi két pontját "forgatni kell", valamint a főfázist is ki-be kapcsolni. A keresztreteszt nem tudod a hálózati oldalon megoldani, lévén hogy az SSR-nek nincs "nyugvó érintkezője", csak "záró". Így azt, az egyenáramú oldalon kell megvalósítani. Az L-R kapcsolóval az irányt lehet váltani és egyben be is kapcsolja a motort. (A két kapcsoló páronként együtt működik, vagy is két-állású két-áramkörös kapcsoló szükséges.) Természetesen logikával is megoldható lenne a feladat, a kapcsolók helyett.. A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2019
Üdv. Van egy szobaventilátor, ami 3. fokozaton is csak úgy indul be forogni, ha megpörgetem a kelepet. De akko is csak éppen hogy lassan forog.
Létezik olyan hogy a mágnes elveszti erejét, vagy esetleg kondi hiba?
Le kell mosni benzinnel a tengelyt és a perselyek belsejét, majd újraolajozni.
Kisteljesítményű motor, nagyon kicsi indítónyomaték. Előfordul időnként, hogy az olaj kifogy, és por helyettesíti. A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2019
Elsőre kondihibának tűnik. Próbáld ki egy másik hasonló értékűvel (1-2µF 250Vac is elég kipróbáni).
Hello! Én ezt egy rövidrezárt forgórészű aszinkron motornak nézem. Abban egy fia mágnes sincs. Tehát a segédfázist előállító kondit kel szemügyre venni.
Kicseréltem. Áram nélkül künnyen forog a lapát, áram alatt búg a motor, és nem lehet forgatni a kelepet..
Szerintem tekercsszakadás, vagy ugyanolyan rossz kondit tettél be
Mérve a kapacitást jó. Mind a 3 fokozaton ezt csinálja.
Olyankor kell használni, amikor éppen jó!
A fenti rajzodra írtam, hogy ötletes. Az SSR-ek meg AC-AC típusuak. Ezt már kipróbáltam megy vele az öntartás. Néhány éve azt hiszem '14-ben a szilárd test relé fórumon meg is írtam neked, hogy működik az öntartás. A baj csak az, hogy a kereszt reteszelést csak kizárólag a nyomógombokra lehet bízni. Ha valaki nem vár egy kicsit a két SSR össze kapcsolhat, erre utaltam. Mert szerintem nem elég az idő amíg az egyik érintkező bont a másik zár.
Nekem nem világos a két váltó kapcsoló. Az alsó lenne (gondolom) a ki be kapcsoló a felső pedig a forgás irány. Valahogy nem áll össze a rajz.
Valóban az alsók végzik a bekapcsolást, de az egymás felet lévő kapcsolók váltanak egyszerre. (Ahogy a zöld vonallal jelöltem. De a jobboldalinál már nem rajzoltam oda, mert kusza lett volna a dolog.) Ez két darab, két-áramkörös váltó kapcsoló.
A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2019
Már értem! Ötletes, mondhatnám rafinált! De az első SSR-t lelehetne váltani mágneskapcsolóra, ami egyben megoldaná a galvanikus elválasztást. Nagyon tetszik, elmentem magamnak. Köszönöm.
Természetesen elvileg le lehet váltani az elsőt mágneskapcsolóra. Csak van néhány nyitott kérdés.
- Mi értelme van akkor az SSR-nek, hiszen a főáramkört mindig kapcsolni kell, és külön a forgásirányt nem, mert ha nincs segédfázis áram, megsértődik a motor. Ha pedig van egy mágneskapcsoló, akkor kettő is lehet. - A másik, hogy hogyan dolgozik össze a kettő. Mert az SSR nullponton kapcsol be és ki, a mágneskapcsoló, meg fene sem tudja mikor. És hogy hat a mágneskapcsoló induktív visszarúgása az SSR működésére. - És ettől függetlenül, mit tesz a segédáramkör fázistolása az SSR működéskor. Mert ha két SSR egyszerre kapcsol be, akkor biztos a totálkár.. A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2019
Végül is lenne egy megoldás rá a peak SSR amely az áram nulpontján kapcsol. (nem olcsó) Nézegettem már a co hegesztőmhöz, de drágáltam és három fázisra találtam csak.
Köszönöm a hozzászólásokat!
Végül beszereztem egy PM C-BOX 20 vezérlődobozt és bekötöttem. Tökéletesen működik a szivattyúm vele!
Köszönöm a válaszokat, de valószínűleg relékkel, optocsatolókkal és egy mikróvezérlővel oldanám meg a kapcsolást. Én ragaszkodnék az SSR-hez, de ha nincs más megoldás és biztonságosabb a relé, akkor azt választanám.
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2019
Üdv mindenkinek!
Egy 3 fázisú Dahlander motoros E1 esztergát szeretnék működtetni 1 fázisról frekvenciaváltóval, de fogalmam sincs hogyan kell bekötni. Az lenne a kérdés, hogy lenne-e valaki aki ért hozzá és tettlegesen is vállalná-e a bekötést, természetesen nem emberbaráti szeretetből. Dunakeszin lenne a munka, ezért Budapest és környékéről háztól-házig vinném aki elvállalná. Előre is köszönöm a segítségetek, a mail címem az adatlapomon van.
Ha nincs 3 fázisod, akkor 1/3 fázisú frekiváltóval nem tudod üzemeltetni, mert ezt a fajta motort nem lehet deltába 3*230V-ra átkötni.
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |