Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ablakfelhúzó modul autóba
Témaindító: mugencivic typeR, idő: Máj 14, 2008
Abban szeretném segítségeteket kérni, hogyha valakinek van valamilyen kapcsolásirajza felhúzómodulról vagy bármilyen információja ezzel a témával kapcsolatban az segítsen nekem, előre is köszönöm.
De ez tökéletesen megfelel, de kellene a folytatása is a cikknek az nincs meg neked véletlenül? A jelfogón relét ért?
Szia! Ilyesmire gondolsz?
Kösz nah ez nagyon jó mert van nyákrajza is így nem kell tökölnöm a megrajzolásával, köszi szépen
Nagyon szivesen. Amúgy majd én is ezt fogom megépíteni.( ha lesz rá időm ) Sok sikert a megépítéshez!
És a riasztóról honnan kell rákapcsolni a vezérlőjelet?
Ott van a legelső sorban:
"A bemenetre (1. ábra) jelen esetben is olyan vezérlés szükséges, amely testre kapcsolja a 100 kOhm és az első NAND kapu közős pontjait ... " A rajon is jelölve van, bal fölső sarokban "Be" felirat.
Azt értem! Akkor darabokra kell szedni a riasztót és keresni rajta egy olyan kivezetést amely mikor aktívvá válik a riasztó földpotenciálra kerül?
Elvileg van ilyen kivezetés a riasztókon. Valamelyiken olyan van, ami akkor kapcsolja a testre a kimenetet, mikor nincs élesítve, de ez riasztófüggő. Ha megmondod a tipusát, akkor talán többet tudok segíteni
A márkája az Piranhia de típust nem tudok most mondani mert az autó nincs most nálam
Oké, megpróbálok keresgélni, hátha találok valamit. De majd ha tudod akkor megírhatnád a pontos típust.
Ez a fajta lehet benne? (Piranha 802SA a tipusa.)
Bővebben: Link
Köszi
Idézet: Igen. A központi-zárvezérlő kimenete meg disznek van. „Akkor darabokra kell szedni a riasztót”
Szerintem ha darabokra szedi akkor se tudja megoldani a problémát.
Az ablakfelhúzó témához: gondolkozzunk el, hogy működik ez a kapcsolás. Egy időrelé, ami a motorokra rákapcsolja addig a feszültséget, míg biztonsággal felmegy lehűzott állapotból (5 mp?). Mi ebben a baj? Az, hogy MINDIG, függetlenül az ablak helyzetétől megkapja az ablakmozgató motor. És legtöbbször már fel van húzva az ablak. A motor forgórésze le van fogva, HATALMAS áram folyik.
Eredmény: - beég a relé érintkezője - a motor ugyanazon poziciójában kapja az áramsokkot beég a kommutátor Vannak autók, ahol nagy áramfelvétel esetén korlátozzák, kikapcsolják a motor áramát. Ebben az esetben nincs különösebb gond. Szóval, csak ésszel! (Anno, pályám kezdetén szereltünk riasztókat. Az elmondott okok miatt inkább lebeszéltük a vevőt az az ablakvezérlés automatizálásától - az okosabbja megértette, mi lehet a következmény.)
Én köszi!!!
Nem lehetne ablakonként egy-egy u.n. tamper kapcsolóval, vagy egy read relével, vagy esetleg egy apró infrakapuval megfigyelni annak állapotát?!
Szerintem igen gyors lekapcsolású ez az áramkorlát, meg a másik dolog hogy mikor az ember húzza az ablakot felfelé nem pont akkor állítja le mikor teljesen felér hanem ott még ad rá egy kis löketet, hogy megnyugtassa magát hogy tutira felment. . De be lehet rakni még egy védelmet pl. egy végálláskapcsoló amit pontosan be lehet állítani abba a pocicíóba amikor az ablak pont fentvan és lekapcsolja a mocit.
Persze, sokmindent lehet csinálni, nem azt mondom, hogy ne lehetne korrektül elkészíteni. Csak arra hívom fel a figyelmet, gondoljuk végig, mit csinálunk! pl.:
- a motort vezérelni egyenként kell, ha végálláskapcsolót akarunk, hiszen mindegyik más pozícióban szokott lenni. - végállásnál nem lehet egyszerűen csak megszakítani a motor áramkörét, hiszen legközelebb se le, se fel - a túláramkorlátot nem szabad túl gyorsra és érzékenyre csinálni, mert induláskor is nagy áramot vesz fel a moci. - Legjobb lenne a gyári ablakvezérlésre rákötnia riasztót, evvel pedig az a baj, hogy kikapcsolt gyújtás és zárt ajtók mellett az ablakvezérlés általában le van tiltva. Tuti tippet nem tudok adni, hiszen más és más a megoldás autótipusonként.
Feri007!
Ha egy kapcsolást nézünk, akkor elsiklottál valami felett... Ez a rajz ablakonként külön időzítővel rendelkezik és tartozik hozzá végálláskori túláram érzékelés is. Nézd meg jobban! Üdv Inhouse Idézet: „Ez a rajz ablakonként külön időzítővel... túláram érzékelés is ” Jogos! Sztem kétáramkörös vátóérintkezős relé szokott kelleni. Tehát a gyári vezérlésből jövő mindkét vezetéket meg kell szakitani.
Szia, nekem félig nyitja meg a képet sajna nem sok mindent látok belőlle, ha mégegyszer be tudnád linkelni azt megköszönném, üdv
Helósztok én egy olcsóbb gyári ablakfelhúzó modult alakítottam át, ezzel az volt a gond hogy folyamatos pozitív vagy negatív jel kellett neki és a mostani riasztóm egyiket sem tudja, úgyhogy vehettem volna egy olyan modult ami megy impulzusról vagy cserélhettem volna riasztót, egyikhez sem volt kedvem úgyhogy inkább alakítottam rajta egy kicsit, az átalakítás lényege annyi hogy egy dupla váltó érintkezős reléből csináltam egy öntartó kapcsolást amihez a pozitív feszültséget az egyik ablakfelhúzó relé szolgáltatja és ez gondoskodik arról is hogy a kapcsolás vissza álljon alap állapotba, a kapcsolás bebillentéséről a központi zár azon vezeték szállja gondoskodik amin záráskor pozitív feszültség van, mellékelek képeket is ha valakit érdekel szivesen segítek az elkészítésbenn.
Bocsi a képek lemaradtak.
Még egy kis alakítás ugyanis nem mindegyik központizár vezérlő old le teljesen, ma szereltem egyet és a modul visszadolgozott a vezérlésen keresztül a központi zár motorra, úgyhogy a motor és a relé közé betettem egy 1N4007-se diódát, így most már elvileg bármelyik rendszerhez hozzá lehet illeszteni, ha esetleg még valamit tapasztalok a működés során akkor fölteszem az oldalra.
Helló mindenkinek !
A hétvégén lefényképeztem egy wv ablakfelhúzó modult, ha valakit érdekel. Tibi
Köszi szépen a segítséget, én még most keztem a legyártását ennek a kütyünek az eredeti kapcsolási rajzot egy kicsit át kellett alakítanom mert másféle reléket kaptam mint ami kellene bele, ha elkészül remegve fogom beépíteni a kocsiba mert félek hogy kiüti a mocit szóval valahogy ki kellene előtte próbálni, aztán ha okkés a dolog akkor berakom véglegesen.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |