Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok lenne egy lg monitorom amikek a képe enyhe szellemképes. Mi lehet a hiba oka? Köszönöm
Ugy néz ki meg van a hiba . Fólia felvált utögetésre helyre áll.
Sziasztok!
Adott egy Asus 22 colos Vh222 tipusú monitor. tápja ok bekapcsol ,háttérvilágítás is megy egyszercsak megjellennek csíkozódások a képernyőn hol keresztbe hol hosszaába mindenféle alakzatba játszanak. Mivel lehet ilyenkor probléma ? Az lcd alu lapján lévő meghajtó vagy a VGA/LCD converter panel ?
Hali!
Nem lehet hogy ilyenkor mégiscsak a táp? Ismételt ki/bekapcsra jó?
feszből csak 5 volt megy ki a vga panelre az megvan terhelés alatt is
Visszatérek a korábban írt kondenzátor cserés monitorra, mert sajnos nem használt, mert más is sérült. Ahol panel megbarnult ott a tuloldali fet tönkrement. Azt kicseréltem de, nem használt. A fénycső meghajtó áramkör a hibás, mert a panelt, hátúlról megvilágítva halványan látszik a kép, tehát vezérlés még rendben van. A képen az alsó TO252-es fetet cseréltem a fölső nem ment tönkre.
Probáltam méregetni a rajta lévo BIT3715-ös vezérlöt, az 5 voltos tápot megkapja. Feltételezem, ennek kéne kapcsolgatnia a két tranzisztort pár khz-es jelel. De úgy néz ki nem teszi. Lehet rá valami oka, hogy nem megy, azon kivül, hogy tönkrement a tranzisztorral együtt ?
FB02-es biztosíték jó?
Magasabb feszültségű tápot találtál? Mert a trafókra legalább 12V-ot szokott kapcsolgatni.
Igen, a biztositék sajnos jó.
A meghajtó feszültség is megvan van. A két 25 voltos Hitano kondin mérhető. Üresjáratban 17 volt, 1 amperrel, ellenálásokkal terhelve 14.2 voltra áll be. Amugy milyen frekvenciáju kapcsoló feszültséggel szokták meghajtani a fénycsövek trafoit ? Gondolom egy 200 khz-ig mérni tudó multiméterrel kimérhető lenne, ha müködne.
A két magasfesz trafó óhmikusan egyforma?
Ha nincs visszajelzés a magasfesz meglétéről,akkor is képes leállni a csőmeghajtó ic. Én nem sokat szenvednék vele.Ledesiteném és kész. Van rá sok féle megoldás.Itt a hobbielektronikán is.Pl.( https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_7829.html )
És még a csövek is lehetnek rosszak...
A trafo magas feszültsegű kimenete egyforma mindkettő 440 ohm. A trafo bemenetnél a képen a 2 x 3 lábnál, ugy nézki zárlat van, vagy pár tized ohm, nem tudom nagyságrendileg mennyinek kéne lennie, de lehet hogy csak igy beforrasztva nem lehet mérni.
A ledesítés érdekes téma, valoszínűleg előbb veszek egy monitort, aztán hobbiból megprobákozom vele.
Nem tudom a csövek hogy szoktak meghibásodni, 10 éves a monitor. Talán van benne 4 cső a csatlakozok száma alapján, egyszerre csak nem hibásodik meg mindegyik ezért gondolnám, hogy a fénycsővek talán jok lehetnek.
Most jutott eszembe olyannal vajon érdemes kisérletezni, hogy egyszerre csak egy csövet dugok rá ? Hátha az egyik hibás cső akadályozza az elektronika elindulását, de egyébbként menne. Persze még abban sem vagyok biztos, hogy az 4 csatlakozó az 4 csövet jelent.
A 4 csatlakozó biztos a 4 csövet jelenti. Sajnos előfordul a csőhiba, az is el tud fáradni ezért indulásnál ha ki van véve látszódik, hogy csak egy picit világít esetleg csak az egyik fele vagy egyáltalán nem. Találkoztam olyannal is, hogy törött volt a cső.
Egy csővel biztos nem fog elindulni szerintem mert figyeli a csöveket az elektronika és ha nem a megfelelő értéket kapja visszacsatolásban akkor letilt a háttérvilágítás, ezért van, hogy egy cső meghibásodása esetén már nem indul el. Esetleg még érdemes meghallgatni nem cicereg-e véletlenül a csőnél amikor indul, találkoztam olyannal, hogy a cső végéről a kábel forrasztása engedett el és nem volt kontakt. Ha szétszeded akkor lehet látni, hogy a csövek vége el van feketedve ez általában nem is jó már (persze itt is van olyan, hogy fekete de még meg). A legbiztosabb megoldás, ha teszel rá másik biztosan jó csöveket és ki tudod próbálni így egyből kiderül, hogy jó-e. Ha esetleg jársz Budapesten tudok adni 4 csövet amivel ki tudod próbálni. A csőcsere nem biztos, hogy megéri, nem tudom jelenleg hol lehet új csövet kapni (Digitális harcsa már nem elérhető úgy tudom) és egy cső ára olyan ~1500Ft körül van amiből egyből 4 db kell mert egyszerre érdemes cserélni, itt már számításba jöhet a ledesítés és a fényerőszabályzásra is vannak megoldások. A csőcsere azért nem egyszerű teljesen szét kell szedni a kijelzőt, ezt óvatosan érdemes mert ha a Cof kábelek (a T-con és a kijelző között fóliakábelek) megsérülnek akkor már nincs remény. A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2019
Sziasztok.
Van egy Benq V 2200 Eco monitorom ami 1 éve elkezdte enni a 9955 ledmeghajtó ic-ket, tegnap megint elszálltak. Nem tétel mert 5 darabot 2000 forintért lehet rendelni de kicserélni macera. Hogy elszállnak ebben én is ludas vagyok de nem ez a gond, át szeretném alakítani analóg meghajtásra. Valami támpont kéne, kb. hány mA lehet áganként a meghajtás? 21,5 colos kijelző, 2x(2x4)-es vagyis 16 soros csoport van, a ledmeghajtó egység 17 wattot vett fel. Áganként ez (a meghajtó veszteségét levonva) kb. 1W de gőzöm sincs hány led lehet sorba és mennyi a maximális áram áganként. Valami közelítő támpontot tudnátok adni? Délután be tudom fotózni az LCD típusát ha kelll.
A 4 csatlakozo (2 csati egymás mellett + 2 csati távolabb szintén egymás mellett) az két csövet jelent.
Egy cső lent és egy cső fent. A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2019
És mindkét 'cső ' duplázva van...
Négy csövesek....két csoportba rendezve. Nagyon régi, akkor csúcskategóriásnak számító laptopban láttam igazi, alul-felül 1-1 csövest.
"és egy cső ára olyan ~1500Ft körül van amiből egyből 4 db kell mert egyszerre érdemes cserélni,"
Nem, ennyit biztos hogy nem akarok rá költeni egy 10-12 éves 19-es monitorra. Kb annyit érhet a monitor használtan. Még méregetem, hátha sikerül a vezérlő ic-t elinditani, meg keresem hozzá a kapcsolási rajzot. Aztán ha nem megy, akkor esetleg ledesítem, de már csak a szorakozás kedvéért mert arra kiváncsi volnék, milyen lenne a képe a ledekkel.
Én egy LG monitort LED-esítettem annó, hideg fehér LED szalagból szabtam bele újat felülre és alulra egyet-egyet. Szemre nincs sok különbség egy másik hasonló eredeti LG-hez képest. Annyi különbség van a kettő között, hogy lustaság okán a fényerő szabályozás és a kikapcsolás nincs megoldva, az eredi fénycső inverter 14V-os tápjáról jár, a 2V többletet egy bika ellenállás fűti el. Ez a 14V állandó, szóval kikapcsolt állapotban is fehéren világít a kijelző, de ez számomra nem zavaró, mert csak akkor van hálózati feszültség alatt, amikor használom. De az inverter kapcsoló és fényerőszabályzó szálait kihasználva teljes értékű átalakítás is lehetséges.
A képek alapján szerintem is 4 csöves monitorról van szó.
Én csináltam már ledes monitort régebbi csövesből, ekkor még nem volt lényeg a fényerőszabályzás így csak a ki be kapcsolást oldottam meg az 78R12 Stab IC-vel. 120 ledes ledszalagot raktam bele hideg fehéret a csövek helyére (a ledszalag szélessége fontos lehet mert a szélesebbet nehéz betuszkolni a csövek helyére a sínbe) és szerintem szép képe lett ha ügyesen rakod be a ledeket akkor nem fognak átlátszódni (nem lesz alul és felül erősebb foltok a ledeknél). Sok sikert a monitorhoz.
Sziasztok,
Próbálok egy kis TV-Monitort életre kelteni ami valamelyest sikerült. Szétszedve látható volt, hogy jópár kondi elfáradt. A táp és inverter résznél a kondik cserélve de a háttér még egy pillanatra sem kapcsolódik fel. Tettem rá másik csöveket (azok biztosan jók) de azzal se hajlandó még egy picit sem villantani sem. Az inverter IC (FAN7314) megkapja a a jelet a bekapcsoláshoz jó a referencia fesz is a 6-os lábon de semmi, ahogy szkóppal a kimenetet néztem (18,19 láb) mintha csak egyet kapcsolna. A meghajtó fetek 8962C. Valakinek van ötlete merrefelé méregersek még? Panel: 17IPS02-2
Szia,
Én ezen a ponton szoktam eldobni a panelt vagy a nagyfesz trafókat. Egy dolgot még kipróbálhatsz, keress rá a következőre: Fan7314 disable protection. Így kikapcsolod az IC védelmét. Vigyázz, huzamosabb ideig így ne használd a hátteret, kizárólag hibakereséshez! Ha így elindul, akkor meg kell keresni, hogy mi váltja ki a védelmet az eredeti felállásban.
Utolsó lehetőségként kiprobáltam a védelem letiltásos dolgot, a sajátomon, de sajnos nem használt. Megtaláltam a BIT3715-os ic-t, a 15 láb és a föld köz kell 1 kohm ellenálást tenni.
Most már csak kiváncsiságból kérdem, szerintetek mi történhetett ? Úgy kezdődött, hogy szénné égett az egyik kapcsolótranzisztor. Talán a transzformátor felől kaphatott zárlatot, azt meg a fénycsövek terhelhették le ? Aztán a zárlatos tranzisztor meg kinyirta a vezerlő ic-t ? A tranzisztor teljes zárlat mind három láb vezet. A tápok most is mennek, feltételezem, ha táp hiba lett volna például egy kondi miatt, akkor eleve ki sem alakulhatott volna akkora zárlat ami megsütötte a tranzisztort. Szoval okozhat egy például rossz fénycső ilyen modon túlterhelést, zárlatot ?
Sziasztok, erre lenne valami ötletetek?
Bővebben: Link Hidegen jól működik, ahogy melegszik, egyre rosszabb.
Szia, garanciás még? Akkor gyorsan vidd vissza. Ha már nem, akkor vegyél egy flakon sűrített levegőt, vedd le a készülék hátulját, és amikor csinálni kezdi, fújj bele fejjel lefele tartott palackkal. Először a processzorra, ha újból felmelegedett, akkor oldalt a kijelzőre, stb. Ha van külön tcon modul, nekem az lenne az első tippem.
Üdv
Áh, köszönöm, remek ötlet. Nehezen működtethető szétszedve, de egy próbát megér, hogy ne vakon keressek.
3000,-ért vettem vagy 4-5 éve. Semmi gari.
Üdv! Már van, több mint egy éve volt egy olyan problémát, hogy bekapcsolás után, még megjelent a video bemenet, amelyiket használta volna. A Windows betöltődése alatt és még 5...10 percig, csak felvillant a kép és kikapcsolt. Egyszer megjelent állandóra és kifogástalan minőségben, fényerővel működött egész nap és este.
Azóta szellőzött a belseje. Máig. Egy sugallat miatt előkaptam. Megforgattam a tápját és megállapítottam, az egyenáramú kimenet kondenzátorainak megdagadását. 4 db 16V 1000 µF elko. Guberáltam 2-2 db 16V 1200 és 2200 µF-ost. Csere után összeraktam és észleltem, hogy a lába nincs meg. Most vagy elástam, vagy kidobtam. Lényeg! Falnak támasztva az elvárásoknak megfelelően működik. Most van egy tartalékom. Mindkét monitorom azonos felbontású.
Szia, nem olvastam vissza az egész előzményt, csináltál összehasonlító méréseket kiforrasztott fénycső trafókon? Nincs-e az egyiknek sokkal alacsonyabb ellenállása a primer oldalon? Annak a menetzárlata okozhatja a hozzá tartozó tranzisztor halálát, onnan pedig a vezérlő IC-t is megölheti.
Hát idáíg nem szedtem ki, mert gondoltam, mire egy ekkora 8 lábu vasdarabot kiforrasztok pákával, elégne az egész nyák. De most rászántam magam, és meglepődtem, milyen könnyen kijött különösebb melegítés nélkül. De a lényeg, a primer oldalon mindkettőnél 0 ohm van, a multiméter pár tized ohm alá nem tud menni, de az lényegében 0 -át jelent. Nem tudom mennyinek kéne lennie, de a nulla körüli érték fura lenne. Ugyanakkor, nem látszik sérülés égés a trafon, az alján látszanak a tekercselések, és szép tiszta, fényes, lakozott vezetékek látszanak. A nagyfeszültségu oldal mindkettőnel 440 ohm.
Viszont elég vastag a primer oldali vezeték, ezért lehet, hogy mégse irreális a nulla közeli, vagy pár tized ohmos értek. Mennyi szokott lenni egy ilyen trafonál? A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |