Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Tavaly lett visszakötve a villany(villany nélkül vettem a házat) szabványosítás volt.
1 nappali 1 éjszakai van bekötve. 1-1 fázison. Pici faluban lakom. És nemigen fogadkoznak ilyennel a környékemen.
Hello! "Pici faluban lakom." A villanynak erről nem kellene tudnia. És gondolom a villanyszámla sincs a falu méretéhez igazítva..
Találkoztam hasonló esettel. 3 fázis volt bekötve a fogyasztóhoz, és a "nulla" kapcsolatánál volt kontaktus hiba, mégpedig a szolgáltató oldalán. Szintén új rákötés volt, az oszlopon néhány nem meghúzott csavarral. Elég nagy károkat okozott. Mivel a fogyasztónak volt biztosítása, a biztosító fizette a keletkezett károkat.
Holnap átnézem az összes csatlakozást újból. Egészen a villanyóra dobozig. Most már kezd zavarni a dolog mert nemrég még a ledes lámpa is bepislantott egy nagyot. Villogott. A ventilátor is vacakolt. És ha minden csatlakozás ép és egészséges és stabil akkor hívom az eont hogy nézzenek szét mi a gebasz.
Az se lenne nagy hiba, ha a villanyórádhoz legközelebbi pontnál feszültséget is mérnél, amikor nagy ingadozások vannak..
Feltételezem, van egy multimétered talán. Jobban tudnál értekezni az eon-nal, nemcsak "villog meg hasonlók." A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2019
Sziasztok!
Adott egy utólagos alkonykapcsoló gépjárműbe (aka. automatikus világítás) csak sajnos ha árnyas helyen keresztül hajtok át akkor úgy érzékeli hogy öreg este van és kapcsol. Na most egy fával szegélyezett utcán kb. villogva hajtok át. A kérdésem az lenne hogy tudom e valahogy utólagosan állítani azt hogy mikor kapcsoljon? (sötétebb fényviszonyok esetén szeretném ha kapcsoljon) illetve be lehet iktatni valami késleltetést? Lehet hogy most is van benne de az elég szűk, szerintem 4 másodperc. Előre is köszönöm a segítséget! Idézet: „alkonykapcsoló gépjárműbe” Szabad érdeklődnöm, hogy miért kell ez neked?
Igen, van egy nappali menetfény az autón és azt hivatott ki/be kapcsolni. (nappal menetfény, este pedig menetfény ki, tompított be). Illetve priusom van és ott csak egy kis lámpa jelzi hogy fent van a világítás mert a műszerfal mindig világít. És nagyon el vagyok kényelmesedve, elismerem.
"Utólagos alkonykapcsoló".
Milyen, ki rakta bele, honnan szerezted?
Lakott területen kívül kötelező a tompított fény használata, lakott területen belül sem tilos.
Az álló gk -t kell kivilágítani (meghatározott esetekben), amire gondolsz, az nem menetfény, az a tompított fény. Ha pedig áll a gk, akkor nem villog, de ha villog is nem gond.
Valeo utólagos, autóvillamossági műhely, egy webshopból.
Lehet hogy rosszul fogalmaztam meg a problémámat. Azért villog mert az út mentén lévő fák árnyéka rávetül az érzékelőre és ezért azt hiszi hogy már olyan sötétben vagyunk hogy lekapcsol. Ha kicsit több lenne a késleltetés pár másodpercnél illetve ha tudnám állítani az hogy milyen fényviszonyok között kapcsoljon az megoldaná a problémámat.
Lakott területen kívül kötelező a tompított fény VAGY a nappali menetfény. Ez egy egyszerű kényelmi funkció, sok mai autóban van, az enyémben elő van készítve de valamiért a gyár úgy döntött hogy márpedig nem lesz automata fényszóró. A gyári érzékelő a műszerfal fényét szabályozza, világosban erősebb a fény, este sötétben lejjebb veszi hogy ne bántsa a szemed. Meg lehet kókányolni de ahhoz szét kell bontani a műszerfalat, plusz egyedi elektronika stb., egyszerűbbnek tűnt venni egy utólagosat.
Kapcsolás, fénykép nélkül hogyan akarsz segítséget kapni?
Ötletem sincs. Nem tudok prezentálni kapcsolási rajzot, max szétszedni a kis dobozkát és lefényképezni mi van benne. Egyelőre az is érdekelt volna hogy lehet e ezt utólagosan "házilag" megoldani mert elég egy ellenállás a fényérzékelő és az elektronika közé, vagy ugyanide késleltetést lehet e be szerelni. Nem tudom hogy működnek ezek a fényérzékelők. (se)
Átolvastam a (hatályos) KRESZ idevonatkozó részét. II fejezet A járművek kivilágitása, 44§, 45§
Abban ilyen fogalom, hogy menetfény, nincs. Ha kérhetném, idézz egy olyan jogszabályt, ami a "vagy menetfény" -ről szól. Van viszont szó az álló jármű kivilágítására vonatkozó helyzetjelző fényekről, tompított, és távolsági fényszóró használatáról. A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2019
Figyelmetlenül olvastál
Benne van, nappali menetjelző lámpaként. 44 szakasz 8) bekezdésben
Bocsánat, valóban. ott van "nappali menetjelző lámpával" kifejezés is. Bocsánat, átsiklottam rajta.
De az is ott van, hogy "vagy tompított fényszóróval". A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2019
44§/8 Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
Viszont úgy gondolom, ha egy menetjelző lámpát fényre kapcsolóval látnak el, akkor azt valószínűleg nem menetjelzőnek szánták, hanem csak helyzetjelzőnek, amivel az álló gépkocsit kell kivilágítani csökkent fényviszonyok esetén. Erre viszont kiváló.
Egy csomó ilyen gyári megoldás van. Az viszont igaz, hogy fák árnyéka miatt nem szoktak bekapcsolni.
Ezzel nem lettünk beljebb. Még a Google sem tudott segíteni.
Szerintem rendelek kínából olyan fajtát amin van érzékenységállítás. Mindazonáltal köszönöm a jószándékot.
A menetfény az világít miután gyújtást adtál az autóra mindaddig amíg a tompított fény és/ vagy helyzetjelző be nem kapcsol. A tompított és a menetfény nem világíthat egyszerre soha! Ez az alkonyérzékelő hivatott este a tompítottat kapcsolni amikor már a nappali menetfényt ki kell lőni mert vakítja a szembejövőt és szabályellenes is. Az előz autómban is volt automata világítás, csak az gyári volt. A legújabbakat meg lehet már állítani szoftveresen is.
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2019
Van egy ütvefúróm, ami elgyengülés, és égett szag kiséretében leállt (füst nem)
Szénkeféket megmozgatve, ki be szerelve, elindult, de nagyon szikrázik, és érezhető telj. csökkenése van. Kérdés, lehet-e ez csak kefe hiba, vagy jó eséllyel más is, mert akkor valszeg kuka lesz. Ha van valami szénkefés motoros topic, annak is szívesen veszem a linkjét.
Ha a szénkefék normálisan érintkeznek a kommutátorral, könnyen járnak a helyükön és elég hosszúak, akkor nagy valószínűséggel a forgórész zárlatos.
Az érintkező rész felületet fel kell csiszolni. Nagyon vékony a réz ezért óvatosan. A szénkeféket is érdemes megcsiszolni. A szikrázás arra enged következtetni hogy nem egyenletes a felület.
Sziasztok,egy olyan kerdesem lenne hogy van e olyan hogy egy kondenzator kapacitasa felmegy a duplajara vagy triplajara ha mar a veget jarja? Van egy orosz szkopom es abban talaltam szamtalan ilxen kondit,nem elektrolit persze, itt egy kep
Nincs.Valamit rosszul mérsz.
Ezt a 47nF-os kondit mennyinek méred,és milyen frekvencián, milyen mérőfeszültséggel? |
Bejelentkezés
Hirdetés |