Fórum témák
» Több friss téma |
Ne add fel ilyen könnyen. Nem írtad, de gondolom hogy a kommutátorhoz menő vezetékek szakadtak el. Ha körbe forgatod, megtalálod hogy melyiket hova kell forrasztani, a csomópontot is.
Nálam az a probléma, hogy porszívózás közben kezdtem el égett szagot érezni. Persze a porzsák már megtelt, gondoltam az a probléma, de kitakarítás után a motor hangja is megváltozott.
Igazából minimum és közepes fordulaton semmi gond, de amint még feljebb tekerem, már erőteljesebb szikrázás és szag keletkezik. Bár megcsiszoltam a kommutátort, szénkefét is ellenőriztem, kimérni sajnos semmit se tudok./mincs mivel/ Ha mondjuk valami szakadás vagy zárlat lenne, az csak nagyobb fordulatnál jön elő. Mert végülis, a gépet tudom használni, eddig se nagyon használtam max fordulaton, mert akkor bár szép sűvítő hangja volt, most már kicsit "recseg". Amugy nem nagyon volt poros.
Talán ez az alkalmasabb topic, itt is megkérdem:
Van egy ütvefúróm (Baumaxos), ami elgyengülés, és égett szag kiséretében leállt (füst nem) Szénkeféket megmozgatva, ki be szerelve, elindult, de nagyon szikrázik, és érezhető telj. csökkenése van. Kérdés, lehet-e ez csak kefe hiba, vagy jó eséllyel más is, mert akkor valszeg kuka lesz. Ha jó eséllyel más hibája is van, akkor a kefékre sem áldoznék, mert tekercselni biztos nem éri meg. Ja és van egy piros ledje kívül, ami a kopott kefét jelezné, de tudtommal a kefe elkopása nem jár égett szaggal. Vagy lehet?
Szia! A kattanás az indítás elején az a féktárcsa lenne amit a forgórész húz magához az áramfelvételkor. A tekercsek ellenállása volna fontos, hogy megfelelő értékűek-e, mert akkor vesz fel túláramokat a motor ha a tekercsek ellenállása lecsökken valami oknál fogva (összemelegedik a tekercsfejben a fő és segédfázis tekercs. Ha "Fevill"-es a motor és az értékek megegyeznek az ITT leírtakkal akkor több mint valószínű, hogy olyan baja van a motornak amit ott leírtam. Az automata leoldása az akkor a legvalószínűbb ha az 10A értékű ahonnan működtetted a fűnyírót, ugyanis a rossz motor az 20A-nál is többet képes felvenni.
Szia! Azt csak Te tudhatod, hogy mit ér meg még ez a fúrógép, hogy áldozol-e egy szénkefe garnitúrára vagy hagyod veszni így ahogy van. Az égett szag az lehet a szénkefe rossz kommutációjától is ami pedig adódhat a forgó ill. állórész hibájából is. Ha nem látható a forgórészen a kommutátor szeleteknél beégés vagy nagyobb mértékű kopás és az állórész tekercsek ellenállása is rendben találtatik, akkor még meg lehet próbálni egy kefe cserét. Így csak egy kefepár ára veszik, amúgy pedig egy még használható gép.
Vettem egy villanymotoros gépet, és az a hibája, hogy búg, és nem indul. Hol kezdjem el a hiba keresést, és van e remény arra, hogy nem kell újra tekerni a gépet. Kösz a segítséget.
Hali!
Előbb azt kellene tisztázni 1f-3f, és milyen típusú motor van benne...
Sziasztok!
Van egy villanymotorom amire vettek egy indító kondenzátort. Volt már rajta egy kisebb szerintem üzemi kondenzátor a teljesítménye miatt gondolom. Elindítottam üresen, ment szépen, majd 2 perc múlva az indítókondi elfüstölt. Fekete színű az indítókondi fehér színű az üzemi kondi. A képen balról jobbra haladva kapocsléccel össze van kötve U1-W2, V1-U2, W1-V2. Bejövő tápkábel barna be van kötve a U1-re, a kék kábel a W1-re. Indító kondi rá lett kötve U1-W1-re. Üzemi kondi rá lett kötve W2-V2-re (ez ott volt eredetileg). A motor egy IMI Z586-os, 750 W, 1380 fordulat/perc. 220 W-ra van bekötve. Mi lehet a gond? Ki kellene vennem vagy átkötnöm az üzemi kondit? Húsdarálót szeretnék hajtani róla, nem hosszú komoly üzemre lesz szükség, hanem néha 20-40 kg hús darálása egy 22-es Porkerten. Köszönöm!
Már az elnevezése is utal a használatára . Üzemi kondi : folyamatosan (üzem közben) rajta van a motoron Indító : csak az indítás (felpörgés) ideje alatt használjuk , áram vagy feszültség relével a felpörgés után lekapcsoljuk a motorról.
Szia! Talán így kellene bekötni.
Te mindenhová kötöttél egy kondenzátort .... legalábbis ahogy a képeken látszik nem párhuzamosan kötötted őket egymáshoz képest, hanem más-más tekercsre vannak kötve?
Köszönöm a válaszokat. Bár sokkal okosabb nem lettem tőle. De ez az én gyengeségem.
Abban tudnátok segíteni, hogy mit vegyek és mekkorát és hová kössem? Fordulatot elengedni a rajzon az a feszültség relé dolga? Eddigi tudományom addig terjed, hogy ha valami kiég elmegyek a boltba, veszek egy olyat ami van benne és ugyanúgy bekötöm. De lehet, hogy kísérletezgetés helyett inkább kellene Budapest, XX, XXIII kerület környékén egy villanymotoros szakember. Ha van ilyen elérhetőségeket, ne tartsátok magatokban légyszíves. Ha van egy jó bolt, webshop címetek az is jöhet. Köszönöm!
Az üzemi kondenzátor az szerintem 30µF/400V körül lesz ehhez az alacsony fordulatú motorhoz az indító pedig lehet olyan értékű amilyen előzőleg volt rajta 80µF/300V (ami leégett). A kondenzátorokat villamossági szaküzletekben kapható de a Hestore-ban a Lomex-ben a Conrad-ban biztosan kapható. Ha a kapcsolási rajzot nem tudtad értelmezni a fotóra rárajzoltam, hogy mit hová kellene kötni. Ha az irányváltást ki akarod hagyni akkor az egyik irányt bekötését kihagyod amire nincs szükséged és kész is vagy.
Segítséget kérnék.
Van egy Scheppach hs 100 s asztali körfűrész 2000w egyfázisú.A gépet oda adtam a fiamnak.Mikor hozta vissza mondta gond van vele másabb lett a hangja. Bevittük és nekiálltam kipróbálni. A gép indult de megállásnál tényleg furcsább lett a hangja. Nekem Osb lapot kellet leszabni,segített ö is. Hát volt mikor minden gond nélkül végig tudtuk vágni hosszába volt ,hogy lefulladt a gép. Másnap újra szabtunk volna le anyagot ,de már be sem indult. Jó nagy bosszúság lett. A gépet félre tettem és csináltunk mást. Pár nap múlva volt időm és nekiálltam megnézni mi lehet a gond. A szénkefét és környékét vettem először szemügyre, hát ott jó sok fűrészpor volt felhalmozódva. Egy ecsettel, porszívóval kitakarítottam. Majd megnéztem a fűrészlap felőli oldalt ott szétjött a csapágyig, szerintem ott jó, nincs kotyogása szorulás se érezhető, A fogaskerekeket megzsíroztam. Vissza szereltem és csináltam egy próbaindítást. a gép újra beindult. Használtuk azóta, de meg esik lefullad a gép. A ki -be kapcsoló gomb felet van egy kis gomb még ezt lenyomja , ha várok valamennyit vissza nyomom újra beindul a gép. Sajnos favágás közben többször is leállt. Mihez kellene kezdeni a gépem újra jól működjön?
Szia! Valószínű, hogy a kapcsolóval lehet probléma ami ilyen lehet és felette az a fekete a túl áram védelmi automata gombja. Ha induláskor nem marad benn a zöld gomb akkor a kapcsoló hibás ha bent marad és nem indul, akkor a motor szénkeféit kellene kicserélni és kitisztítani a kommutátor szeletek közét ha azok egy szintben vannak a szeletekkel.
A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2019
Üdv. Indulni indul rendesen a kis fekete gomb olyan mintha nem lenne ami visszanyomja laza nagyon. Azt nem írtam ,de eddig semmifüst szem szag nem jelentkezett csak lefullad a gép..A szénkefe szerintem fél kopott lehet.
Üdv Mindenkinek.
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 3,2kW-os 3F motorom ami a következő tüneteket produkálja: Terhelés nélkül, felpörög, és mindhárom fázison a névleges áram körüli értéket veszi fel (6,5A). Viszont amint megpróbálom terhelni, 14-16A-re is felszalad az áramfelvétel és lefulladásig lassul a motor, a motort már az ékszíjak megfelelő megfeszítése is úgy beterheli, hogy a fenti áramfelvételt produkálja és hallhatóan nem éri el a fordulatot. A 3 tekercsen tizedre egyforma ellenállást mértem. Üresen volt járatva, nem melegedik egyáltalán (igaz ebben az időben jó a hűtése...) Vajon mi lehet a hiba?
Szia! Próbáld meg bekötni deltába ha a tekercsek feszültsége 380V. Talán az lehet a probléma, hogy a 380 voltos tekercsek ha csillagba vannak kötve és megterhelik 40 százaléknál jobban akkor ez lesz a helyzet.
Valóban csillagba volt kötve, átkötöttem deltába, megjött az ereje, kb fél percet üzemeltettük a motor már ettől kéz meleggé vált (kint van a hidegben a gép, szóval ez viszonylag gyors melegedést jelent), a lakatfogóm szerint 66A-t vett fel fázisonként, ami nem vagyok benne biztos hogy valós (bár egy másik 5,5KW-os gépnél ellenőrizve a lakatfogót reális értéket mutatott), egy C32-es biztosítékot kötöttem be elé, azért 20-30 másodperc alatt annak már le kellett volna oldania ekkora áramra szerintem. Viszont a biztosíték előtti szakaszon szétdurrant egy sorkapocs, szóval valami nincs rendben, biztosan nem 6,5A-t vesz fel...
Telefonról reagálva erre a kérdésre, többre éppen nem futotta tőlem de fontos lett volna ismerni az adattáblán szereplő értékeket. Én csak feltételeztem, hogy ha a tekercsek feszültsége 380V, akkor azt csillagba kötve nem nagyon lehet terhelni. Ha most ilyen rövid idő alatt melegszik a motortest is akkor nem 380V-ak a tekercsek! A probléma a forgórész pálca(inak) törése lehet ami szintén teljesítmény romlást és melegedést okoz.
Természetesen 380-as, 6,5A áramot és 3,2Kw-ot ír az adattáblája, sajnos kicsit leharcolt a tábla, de én úgy olvastam ki a 380 után egy Y látszik ami ugye csillag kötés, viszont úgy meg nem volt ereje, és úgy sem a névleges áramot vette fel hanem többet.
Az érdekes, hogy ki van hozva mind a hat kivezetés és egy feszültség érték van megadva az is 380V. A motorra "mindig" a tekercsek feszültségének értékét tüntetik fel és ha kettő érték van feltüntetve akkor a kisebbik érték a mérvadó (pl.: 380/220V). Ha ez a motor még nem volt leellenőrizve a tekercsek kivezetéseinek szempontjából avagy át lett tekercselve, akkor nem ártana a kapocslécen ellenőrizni, hogy ezek szerint vannak-e kihozva a tekercsek végei.
Azzal kezdtem hogy ellenőriztem, melyik tekercs melyik, ugyanis a 3 kivezetés van a kötőtáblára kivezetve, menettel, a másik 3 csak vezetékként jött ki és össze volt egymással sodorva.
Előzőleg működött ez a motor egyáltalán valahol is megfelelően? A szélsőséges áramok mindhárom fázison azonosak? Az látszik, mintha már lett volna szétszedve, mert a jellegzetes pontozásos összejelölés látszik közel az adattálához. Ez nem jelent semmit de nem tudni, hogy nem-e forgórészt cseréltek benne avagy annak hibája miatt volt szétszedve valamikor, bár a festés a pajzsnál nincs elrepedve, nem látszik. A tanácstalanság ütötte fel a fejét ....
Az előélete ismeretlen, ez egy gyors daraboló gép, több mint 2 éve lett véve, olyantól akinél nem volt 3F így kipróbálni csak itthon tudtuk, akkor üresen csak bedugtuk, forgott de nem próbáltuk ki terheléssel. Most 2 év után üzemeltük volna be...
Még Y-ba kötve néztem és mindhárom fázison azonos áramot vett fel, most deltában nem néztem meg. Én is tanácstalan vagyok, úgy döntöttünk hétfőn elvisszük egy tekercselő céghez hogy vizsgálják be mi a gond. (egyébként a pöttyök a megfolyt ecsettel ráhányt festés minősége miatt lehetnek, nem pontozás szerintem, amúgy is a gépen érződik hogy volt már szakbarbár kezében többször is (megszakadt csavarok, hiányzó távtartók igénytelen festés stb...) Mindenesetre köszönöm a segítséget, majd beszámolok a végkifejletről.
Az előző tulaj akkor hogyan használta? Egy fázisról állandó üzemi kondenzátorral?
Valószínűleg nem használta valahonnan szerezte, és továbbadta nekünk, vagy mert rájött hogy neki nem lesz jó vagy mert tudta hogy hibás...
Most ismét átolvasva azt amit írtál legelőször, az nem lehetséges, hogy a gyorsító áttételben van valami hiba a csapágyazásban?
Helló! Szedd szét és nézd meg,hogy jól van-e összerakva. Vannak olyan motorok ahol a vastest el van tolva a motorházban. A forgórész ha nem megfelelően hanem fordítva rakják bele akkor a forgórész és állórész összerakáskor nem fedi egymást. A hiba jelenség ugyan az amit leírtál. Alapjáraton forog és közel jó az áramfelvétel de ha terheled bődületes ampert vesz fel és lassul a fordulat.
Végül elvittük egy motorfelújítós céghez, ahol hosszas méregetés után végül szét lett szedve, és kiderült amitől legjobban féltem, hogy a kalicka törött több helyen is...
Sajnos gazdaságosan nem javítható, így most egyelőre meg vagyok lőve, mert elég egyedi motor, másikat a helyére faragni nagy meló lesz... Köszönöm mindenkinek a tippeket. |
Bejelentkezés
Hirdetés |