Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3D nyomtatás
Oké hot bed-el sokkal szebb az első réteg, meg tényleg sokat számít.
Néztem ezt a PEI Sheet-et, valami ilyesmi? Bővebben: Link ? Következő lépés, függetleníteni kell a ramps 12V-ját a bed és az end-től. Külön tápja lesz, mert 12V-ot 11 alá rángatja. Ezért rendeltem ilyeneket: Bővebben: Link Először mindig a bed-et fűti, csak aztán a end-et, azt, hogy lehet beállítani, hogy egyszerre? Nagyon időigényes. Tettem egy centis szivacs réteget az alu és a bed közé, hőszigetelésnek, ezt a hőmérsékletet szerintem símán bírnia kéne. Üdv
Közbe a kezdeti túlzott retraction megoldódott, nyomok egy skirt-et a tárgy köré.
Jó pár hozzászólással ezelőtt valaki ajánlott egy start gkódot, ami nyom az üveg szélére egy adagot, az is jó, de nekem a skirt jobban tetszik, mert közvetlen a tárgy mellé nyomja így az a hő is hozzáadódik az üveg azon felületéhez, ahol kell a tapadás. Üdv
Szia, sziasztok!
A letapadás problémával kapcsolatban tennék ide egy szösszenetet. Anno mikor elkészítettem az első verzós nyomtatómat, akkor farostlemez lap és kapton szalag kombó volt a jó... egy darabig. Aztán miután koszos/poros lett a kapton, nem akart letapadni az istennek sem. Aztán agyaltam... vettem én is asztalfűtést, hogy na az meg egy üveglap, és kamionokat istudok nyomtatni mert olyan jó lesz. Egy nagy túróst! Le se tapadt! Üveglap + kapton = Inkább hanyagoljuk! Üveglap + festőszalag = Majdnem csak épp nem tapadt le. És most jön a "HEURÉKAAA" rész!!! Üveglap + kék maszkolószalag = Azt a hétszázát! Úgy tapad mint a fika az ovis körme alá! Mellékelek egy képet is róla, és a tapadásáról is. A narancssárga színű barkácsáruházban vettem olyan 1.500Ft körüli áron. Konkrétan kinyomtattam vele a hölgyet, és elő kellett szednem a spaklit, de így is szalagostól jött le az üveglapról. Azt hittem hogy a néni fele ott marad az asztalon, és a kezemben meg csak a csecse lesz. Csak egy ötletnek szánom, nekem bejött nagyon. Egy próbát megér.
Szia
Nem rossz ötlet, tesát próbáltam, az nem vált be, de ezt még nem, lehet kipróbálom. És ez t mennyire könnyen lehet cserélni? Mert pl 2 oldalas ragasztót is újra kell minden nyomtatásnál, de ezt meg ráadásul macera cserélni, mert marhára odatapad. Vastagsága milyen? Üdv
Ezerszer elmondtuk itt is és a 3D nyomtatós facebook csoportba, hogy üveglap meg ragasztóstift. Arra minden tapad. Ennyi a titka az egésznek. Nem kell variálni drága szalagokkal meg ilyenekkel. Csak egy egyszerű Pritt papírragasztó stift kell.
Én sose értettem ezeket a nem tapad miért nem tapad dolgokat.
Boroszilikát üveg kapton szalaggal kezdtem, kalapáccsal kellett levernem róla. Utána próbáltam a kék szalagot is, az már gyengébb volt, ott kézzel le tudtam szedni. Boroszilikátra pritt is jól bevált de amióta kipróbáltam az Anycubic Ultrabase-t nem váltanék semmi pénzért.
Az Anycubic Ultrabase-re közvetlenül nyomtatsz? Nem sérül a felülete a darab leválasztásakor?
Lassan egy éve ha nem több, közvetlenül arra nyomtatok, nekem eddig még nem sérült, kopp-kopp.
PEI sheet - én erre gondoltam, ezt (is) használom
M104 S[extruder0_temperature] T0 ; heat nozzle M190 S[bed0_temperature] T0 ; heat bed and wait M109 S[extruder0_temperature] T0 ; wait for nozzle A sorrend számít igazából, az S utáni paramétert már úgy állítod, ahogy tetszik. Elindítja az extruder fűtést és egyből utána az asztalt is. Kivárja az asztal stabilizálódását, aztán rácsekkol az extruderre is (utóbbi eddigre már bőven jó szokott lenni) Egyébként érdemes lapozni a gcode listát, remek leírások vannak: marlin gcode A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2019
Ezel nem kell kilodni!
50c szépen fel lehet rakni.... bank kártyával fel simítva asztalra vissza hűlt az asztal 30c körül nyomat szépen levehető kis erövel ....
Biztos pepecselős. De van belőle 8 centis is.
Biztos van nagyobb is de nálam csak ekkora van! Nekem már csak a nyomtató hiányzik alóla
Szia!
Nekem cserélni 5.-6. nyomtatás után kellett. De csak azokat a csíkokat cseréltem ahol a nyomtatás volt. Idézet: „de ezt meg ráadásul macera cserélni, mert marhára odatapad.” Nekem pont ez volt a célom. Nemegyszer volt olyan hogy ha nagyobb tárgyat kellett kinyomtatnom akkor hiába hogy szépen letapadt, egy idő után le vált az asztalról. Na ezzel ilyen gond nincsen. Üdv, Laci
Sima kapton szalag amit linkeltél. Ezen már túl vagyok. Inkább kihagyom.
Nem az.... jó jó egy darabig, de egy idő után újra kellett ragasztanom hiába takarítottam meg IPA-val. Meg ahogy írod is... fel kell símítani hogy ne legyen levegős.
Ahan. Akkor nekem valami utánzat lehet itthon, mert azt is próbáltam, de hiába. Most ez a szalag vált be eddig alegjobban!
Én is kaptonra nyomtatok. Az Anycubic Ultrabase kímélése miatt. A kaptonra szépen tapad a PLA 60C°-os asztal hőmérsékletnél. PETG és ABS -nél pedig hajlakkot használok 80C° illetve 100C° asztal hőmérséklet mellett. Ez így bevált , bár a kapton elválik az asztaltól, minden nyomtatás után vissza kell símítgatni. A kapton 200mm széles és a CAXTOOL-tól rendelem.
Van valakinek tapasztalata abban, hogy a "repricator dual" firmware mivel cserélhető le, hogy a Gcode legyen a file formátum? Jelenleg az x3g-t használja ami természetesen krix-krax ha simán olvasni akarod. Így szinte módosíthatatlan egy-egy érték a hőre, előtolásra, stb vonatkozóan. Minden esetben újra kell fordítani a nyomtatni valót.
Egy kis nyomtatás.
Sajnos nem saját géppel.
Nem semmi, az a fekete az első képen support?
Üdv
Na most kaptam egy csomó hasznos tippet, ezeket mind ki fogom próbálni.
A francba, hogy mindig elmegyek az írószer bolt előtt. Rendeltem ilyet: Bővebben: Link Ez is ki lesz próbálva, meg a széles kapton. Üdv
Igen, az a support anyag.
Akkor két feje van.
Igen. Csak sajnos drága hozzá az alapanyag.
Hobbi célra nem használható igazán ez a nyomtató.
Hali!
Nyomtatok egy műanyagdobozt. A nyomtatás száliránya a x-y-hoz képest 45fok. A Cura-ban lehet állítani hogy a szálirány x és y irányú legyen? Köszi
Top surface skin pattern and line directions:
Meg be szoktam kapcsolni az Ironong Funkciót. Udv
Köszönöm
|
Bejelentkezés
Hirdetés |