Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv!
Tulajdonképpen az áram az, ami kitérésre készteti. A belső ellenállásától, érzékenységétől függ, mire lehet jó. Egy ellenállásmérésre kapcsolt multiméterrel megmutatja kb. mire lehet még használni. Hogy eredetileg mire használták? Főérték mérő. Akku töltésfeszültség mérő Galvanizáló rendszerben valami... Megvilágítás mérő - megfelelő elektronikával. Kujbisevi hőerőmű teljesítmény indikátora. Vagy amit csak akarunk...
Szerintem áramot. De hogy mire van skálázva, az a készülék nélkül nem igen derül ki.
Üdv! Van féltucat VDR adatlapom, de ezt a típust, amiből több is van bontott, egy sem hozza. Súgjatok már légyszi, egy katalógussal, adatlappal! Köszi!
Idézet: „ezt a típust” És ez alapján tudjuk mihez kell adatlap?
Amit a kép alapján meg lehet mondani:
Ez egy állandómágneses (deprez) műszer, amit gyárilag 60o-os beépítési szögre egyensúlyoztak ki. Ha alapműszer akkor ki kéne próbálni, hogy mekkora átfolyó áramnál tér ki maximálisan. Amivel én próbálnám: 50uA, 100uA, 1mA, 5mA, 50mA, 100mA. Természetesen ebben a sorrendben. Ebből már ki kéne derülnie, hogy kb. mekkora végkitérésű. Természetesen ha pl. 1mA-nél kb. félig tér ki akkor nem 5mA a következő lépcső, hanem a 2mA. Jó játék, de nem lehetetlen. Ha 100mA-nél sem mutat kitérést, de nem szakadt a lengőtekercs (ellenállásméréssel kideríthető) akkor nem alapműszer hanem vagy előtét ellenállás van benne feszültségmérésre, vagy söntellenállást árammérésre. Ehhez szét kéne szedni a műszert, de mivel ez finommechanika azt csak nagyon óvatosan szabad és olyan környezetben ahol semmilyen mágnesezhető anyag nincs a közelben, mert a benne lévő mágnes odavonzza a fémforgácsot és akkor vége a műszer motorjának. Szinte lehetetlen kitakarítani.
Sziasztok!
Szerelt már valaki ilyen aggregátort? Esetleg tudna segíteni a felélesztésében?
Biztos hogy VDR?
Lehet az kondi is.
Remek észrevétel !
"Matsushita 3300PF 250V AC ECK-DNS332ME Y Rated NS Ceramic Capacitor" A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2019
Szia !
Szép darab Mit tapasztaltál ? Főtengelyt át lehet forgatni ? Indítómotor csinál valamit ? Vagy megy, csak nem termel áramot? ...... Az életre keltés tág fogalom. János
Szia!
Ez egy biztonsági aggregátor volt valahol. Nem sok üzemóra van benne a korához képest. A gond az vele, hogy nem helyszínről vezérelték, hanem valami félig-meddig automata indítása és üzemeltetése volt. egy nagy köteg vezeték jön ki a vezérlőszekrényéből. Amikor kibontották, egyszerűen elvagdosták a távvezérlés vezetékeit. Most meg kellene a távvezérlést szüntetni, és visszaállítani a helyi működtetést, és csinálni hozzá egy áramvételezési táblát. Ez utóbbi nem okoz gondot, csak a felélesztés.
Nem hiszem hogy űrtechnika, feltátelezem egy rakás vezeték csak azért ment a távvezérléshez, hogy ott is lehessen látni az állapotokat. (motorhőfok, fordulat, terhelés.....)
Ha csak távindítás volt az csak 1 szál az önindítóról, ha le is lehetett állítani, az +1 a mágnesszelepre (ha van ilyen a motoron) A generátor gerjesztése,már izgalmasabb, de ameddig nem pöfög a Jendrassik szerintem kár gubancolni.
Én biztos a dizellel kezdeném, remélhetőleg nem tették még tönkre hidegindítóval.
Át kellene forgatni kézzel a motort hogy nem akad-e. Fel kellene tölteni hűtőfolyadékkal. Le kell légteleníteni az adagolót, áramot adni az önindítónak, meg egy nyomógombról a behúzómágnesnek...
Ha jól sejtem, akkor egy motorolaj csere sem ártanana neki.
Az majd utána, (ellenőrizni a szintet persze kötelező)
De ameddig azt sem tudjuk hogy megy-e , elkerülhető befektetés. Ellentétben két izmos akkuval szemben, ami viszont igen hasznos az indításhoz.
Szerencsére a motor nem az én gondom. Azzal mást bíztak meg, csak tőlem azt várják, hogy szüntessem meg a felesleges vezetékeket, és a panelról lehessen indítani. Addig az autószerelő nem akar ráindítani, mert fél a kóbor vezetékekben tekergő birkózógéptől.
Beleborzongtam a gondolatba, hogyha nekem kellene ennek nekilátni.
Pont a motor beröffentése lenne legnagyobb élvezet... Ha jól értem, akkor teljesen ki kellene "herélni" az elektronikát, és maradna egy "síma" nyomógombos indítás, fordulatszám és feszültség szabályozás?
Valami ilyesmit várnak el tőlem. Persze az eredeti feladat csak az áramvételezési hely kialakításáról szólt. Csak hamar kibővült.
A baj csak az, hogy sosem volt dolgom aggregátorral. Még azt is maximum csak sejtem, mi a működési elv.
És gondolom miután szétbarmoltad, utána nem jó megoldás azt mondani, hogy "bocsi, nem sikerült", és leteszed mellé a dobozt a bontott panelekkel...
24, vagy 12V-os a rendszer?
Csak tippelem, hogy a motor köre 24V-os, mert elvileg egy IFA diesel motor van rajta.
Az meg gyárilag 24V.
Első kérdés: A stabil 1.500 fordulatot, hogyan szeretnéd biztosítani?
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2019
A vezérlőszekrényben körülnéztél már? Talán csak párhuzamosan rákötöttek az eredeti működtető pontokra és azt vitték el a távvezérlőhöz.
A generátor kimenetén kell lennie valamilyen megszakítónak/leválasztónak, azt lekapcsolva/kikötve már lehetne kezdeni a diesel beindítással. Utána aztán el lehet mélyülni a vezérlésben. Mennyi, milyen kábel ment a távvezérlőhöz?
Igen, vissza kellene rajzolni a cuccot.
Vagy elmenni Kiskunhalasra egy fél tálca sörrel. És/vagy minden fiók kihúz, lefényképez: Szemből/felül/alul... A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2019
Ha lehet, ezt kihagynám. Sajnos túlzottan sokkolt, amikor először belenéztem, így kihagytam a fotózást, de majd pótolom.
Amúgy szép a belseje, nincs belebarmolva, csak épp tele van korabeli elektronikákkal. A fordulatot a pirossal bekarikázott, vélhetőleg szervomotor szabályozza. Legalábbis az adagolóhoz csatlakozik. A távvezérlőhöz kb 15-20 1,5mm2 vezeték megy ki. Illetőleg a lilával jelölt csőből lóg még vagy 8 szál vezeték.
jJa így már más ha ez nem hobbiprojekt
aAkkor viszont matek: (autószerelö + műszerész)* munkaóra + alkarész*beszerzés*2 = használtjógenerátor*1.5+idő+kkockázat A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2019
Moderátor által szerkesztve
Nem hobbi projekt.
Ha valakit bele tudnék vonni, aki nálam többet ért ehhez, a tulaj megfizetné a munkáját. Fizikai segítség nélkül viszont csak a kérdezés marad. Abban az esetben, ha valaki tud ebben segíteni, az privátban írjon rám, mert az már nem ide tartozik.
Mindenki szeret pénz keresni, én is.
De. Hogy egy ilyen berendezést jó szívvel magára tudjak hagyni: -Teljes vezérlés csere. Motor szét és össze, hibás elhasználódott alkatrészek csere. 1Milka még fusiban is (de inkább semmi pénzért) Mert ha megszalad a generátor az összes ráakasztott kisfogyasztót elküldi aludni, a megrendelő pedig az én kapumat rúgja, pedig előtte ő erősködött hogy olcsó legyen. Nekem is van egy ilyenem és utánajártam hol lehet hasznosítani. Kisebb koncertek, na most képzeld magad a szituba amikor a felénél lekapcsol, vagy neagyisten túltölt Utazó vidámpark ugyanez Csirketelep vésszelőztetés, na itt a túltöltés nem de a leállás Talán valami öntözőrendszerhez, hulladékdarálóhoz ha nem processzoros.
Lehetne, de ott ahol alkalmazzák egy db van belőle, párhuzamos a hálózati feszültséggel míg mellette van 2-4 db határozottan kondenzátor a hálózatról a testre.
Ez úgy szól, hogy félig üres. Pedig primitívebb generátorokat is használnak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |