Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ez milyen alkatrész-készülék?
 
Témaindító: csaby, idő: Dec 25, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   914 / 1173
(#) Orbán József válasza bokonyi001 hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
Üdv!
Tulajdonképpen az áram az, ami kitérésre készteti.
A belső ellenállásától, érzékenységétől függ, mire lehet jó.
Egy ellenállásmérésre kapcsolt multiméterrel megmutatja kb. mire lehet még használni.
Hogy eredetileg mire használták?
Főérték mérő.
Akku töltésfeszültség mérő
Galvanizáló rendszerben valami...
Megvilágítás mérő - megfelelő elektronikával.
Kujbisevi hőerőmű teljesítmény indikátora.
Vagy amit csak akarunk...
(#) Epu2 válasza bokonyi001 hozzászólására (») Júl 25, 2019 / 1
 
Szerintem áramot. De hogy mire van skálázva, az a készülék nélkül nem igen derül ki.
(#) Epu2 hozzászólása Júl 26, 2019 /
 
Üdv! Van féltucat VDR adatlapom, de ezt a típust, amiből több is van bontott, egy sem hozza. Súgjatok már légyszi, egy katalógussal, adatlappal! Köszi!
(#) vargaf válasza Epu2 hozzászólására (») Júl 26, 2019 /
 
Idézet:
„ezt a típust”

És ez alapján tudjuk mihez kell adatlap?
(#) elektroncso válasza bokonyi001 hozzászólására (») Júl 26, 2019 /
 
Amit a kép alapján meg lehet mondani:
Ez egy állandómágneses (deprez) műszer, amit gyárilag 60o-os beépítési szögre egyensúlyoztak ki.
Ha alapműszer akkor ki kéne próbálni, hogy mekkora átfolyó áramnál tér ki maximálisan. Amivel én próbálnám: 50uA, 100uA, 1mA, 5mA, 50mA, 100mA. Természetesen ebben a sorrendben. Ebből már ki kéne derülnie, hogy kb. mekkora végkitérésű. Természetesen ha pl. 1mA-nél kb. félig tér ki akkor nem 5mA a következő lépcső, hanem a 2mA. Jó játék, de nem lehetetlen. Ha 100mA-nél sem mutat kitérést, de nem szakadt a lengőtekercs (ellenállásméréssel kideríthető) akkor nem alapműszer hanem vagy előtét ellenállás van benne feszültségmérésre, vagy söntellenállást árammérésre. Ehhez szét kéne szedni a műszert, de mivel ez finommechanika azt csak nagyon óvatosan szabad és olyan környezetben ahol semmilyen mágnesezhető anyag nincs a közelben, mert a benne lévő mágnes odavonzza a fémforgácsot és akkor vége a műszer motorjának. Szinte lehetetlen kitakarítani.
(#) Epu2 válasza vargaf hozzászólására (») Júl 26, 2019 / 1
 
(#) sonajkniz hozzászólása Júl 26, 2019 /
 
Sziasztok!

Szerelt már valaki ilyen aggregátort?
Esetleg tudna segíteni a felélesztésében?
(#) tibibalogh520 válasza Epu2 hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Biztos hogy VDR?
Lehet az kondi is.
(#) uniman válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Remek észrevétel !
"Matsushita 3300PF 250V AC ECK-DNS332ME Y Rated NS Ceramic Capacitor"
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2019
(#) Kékróka válasza sonajkniz hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Szia !
Szép darab
Mit tapasztaltál ? Főtengelyt át lehet forgatni ? Indítómotor csinál valamit ? Vagy megy, csak nem termel áramot? ......
Az életre keltés tág fogalom.

János
(#) sonajkniz válasza Kékróka hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Szia!

Ez egy biztonsági aggregátor volt valahol.
Nem sok üzemóra van benne a korához képest.
A gond az vele, hogy nem helyszínről vezérelték, hanem valami félig-meddig automata indítása és üzemeltetése volt. egy nagy köteg vezeték jön ki a vezérlőszekrényéből.
Amikor kibontották, egyszerűen elvagdosták a távvezérlés vezetékeit.
Most meg kellene a távvezérlést szüntetni, és visszaállítani a helyi működtetést, és csinálni hozzá egy áramvételezési táblát. Ez utóbbi nem okoz gondot, csak a felélesztés.
(#) Kékróka válasza sonajkniz hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Nem hiszem hogy űrtechnika, feltátelezem egy rakás vezeték csak azért ment a távvezérléshez, hogy ott is lehessen látni az állapotokat. (motorhőfok, fordulat, terhelés.....)
Ha csak távindítás volt az csak 1 szál az önindítóról, ha le is lehetett állítani, az +1 a mágnesszelepre (ha van ilyen a motoron)
A generátor gerjesztése,már izgalmasabb, de ameddig nem pöfög a Jendrassik szerintem kár gubancolni.
(#) Kékróka válasza sonajkniz hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Én biztos a dizellel kezdeném, remélhetőleg nem tették még tönkre hidegindítóval.
Át kellene forgatni kézzel a motort hogy nem akad-e.
Fel kellene tölteni hűtőfolyadékkal.
Le kell légteleníteni az adagolót, áramot adni az önindítónak, meg egy nyomógombról a behúzómágnesnek...
(#) killbill válasza Kékróka hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Ha jól sejtem, akkor egy motorolaj csere sem ártanana neki.
(#) Kékróka válasza killbill hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Az majd utána, (ellenőrizni a szintet persze kötelező)
De ameddig azt sem tudjuk hogy megy-e , elkerülhető befektetés.
Ellentétben két izmos akkuval szemben, ami viszont igen hasznos az indításhoz.
(#) sonajkniz válasza Kékróka hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Szerencsére a motor nem az én gondom. Azzal mást bíztak meg, csak tőlem azt várják, hogy szüntessem meg a felesleges vezetékeket, és a panelról lehessen indítani. Addig az autószerelő nem akar ráindítani, mert fél a kóbor vezetékekben tekergő birkózógéptől.
(#) Gafly válasza sonajkniz hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Beleborzongtam a gondolatba, hogyha nekem kellene ennek nekilátni.

Pont a motor beröffentése lenne legnagyobb élvezet...

Ha jól értem, akkor teljesen ki kellene "herélni" az elektronikát, és maradna egy "síma" nyomógombos indítás, fordulatszám és feszültség szabályozás?
(#) sonajkniz válasza Gafly hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Valami ilyesmit várnak el tőlem. Persze az eredeti feladat csak az áramvételezési hely kialakításáról szólt. Csak hamar kibővült.
A baj csak az, hogy sosem volt dolgom aggregátorral. Még azt is maximum csak sejtem, mi a működési elv.
(#) Gafly válasza sonajkniz hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
És gondolom miután szétbarmoltad, utána nem jó megoldás azt mondani, hogy "bocsi, nem sikerült", és leteszed mellé a dobozt a bontott panelekkel...

24, vagy 12V-os a rendszer?
(#) sonajkniz válasza Gafly hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Csak tippelem, hogy a motor köre 24V-os, mert elvileg egy IFA diesel motor van rajta.
Az meg gyárilag 24V.
(#) Gafly válasza sonajkniz hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Első kérdés: A stabil 1.500 fordulatot, hogyan szeretnéd biztosítani?
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2019
(#) lelkes amatőr válasza sonajkniz hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
A vezérlőszekrényben körülnéztél már? Talán csak párhuzamosan rákötöttek az eredeti működtető pontokra és azt vitték el a távvezérlőhöz.
A generátor kimenetén kell lennie valamilyen megszakítónak/leválasztónak, azt lekapcsolva/kikötve már lehetne kezdeni a diesel beindítással.
Utána aztán el lehet mélyülni a vezérlésben.
Mennyi, milyen kábel ment a távvezérlőhöz?
(#) Gafly válasza lelkes amatőr hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Igen, vissza kellene rajzolni a cuccot.
Vagy elmenni Kiskunhalasra egy fél tálca sörrel.

És/vagy minden fiók kihúz, lefényképez: Szemből/felül/alul...
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2019
(#) sonajkniz válasza Gafly hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Ha lehet, ezt kihagynám. Sajnos túlzottan sokkolt, amikor először belenéztem, így kihagytam a fotózást, de majd pótolom.
Amúgy szép a belseje, nincs belebarmolva, csak épp tele van korabeli elektronikákkal.
A fordulatot a pirossal bekarikázott, vélhetőleg szervomotor szabályozza. Legalábbis az adagolóhoz csatlakozik.
A távvezérlőhöz kb 15-20 1,5mm2 vezeték megy ki.
Illetőleg a lilával jelölt csőből lóg még vagy 8 szál vezeték.
(#) Kékróka válasza sonajkniz hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
jJa így már más ha ez nem hobbiprojekt
aAkkor viszont matek:
(autószerelö + műszerész)* munkaóra + alkarész*beszerzés*2 = használtjógenerátor*1.5+idő+kkockázat
A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2019
Moderátor által szerkesztve
(#) sonajkniz válasza Kékróka hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Nem hobbi projekt.
Ha valakit bele tudnék vonni, aki nálam többet ért ehhez, a tulaj megfizetné a munkáját.
Fizikai segítség nélkül viszont csak a kérdezés marad.
Abban az esetben, ha valaki tud ebben segíteni, az privátban írjon rám, mert az már nem ide tartozik.
(#) Kékróka válasza sonajkniz hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Mindenki szeret pénz keresni, én is.

De.
Hogy egy ilyen berendezést jó szívvel magára tudjak hagyni:
-Teljes vezérlés csere.
Motor szét és össze, hibás elhasználódott alkatrészek csere.
1Milka még fusiban is (de inkább semmi pénzért) Mert ha megszalad a generátor az összes ráakasztott kisfogyasztót elküldi aludni, a megrendelő pedig az én kapumat rúgja, pedig előtte ő erősködött hogy olcsó legyen.

Nekem is van egy ilyenem és utánajártam hol lehet hasznosítani.
Kisebb koncertek, na most képzeld magad a szituba amikor a felénél lekapcsol, vagy neagyisten túltölt
Utazó vidámpark ugyanez
Csirketelep vésszelőztetés, na itt a túltöltés nem de a leállás
Talán valami öntözőrendszerhez, hulladékdarálóhoz ha nem processzoros.
(#) Epu2 válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Lehetne, de ott ahol alkalmazzák egy db van belőle, párhuzamos a hálózati feszültséggel míg mellette van 2-4 db határozottan kondenzátor a hálózatról a testre.
(#) Epu2 válasza Kékróka hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Ez úgy szól, hogy félig üres. Pedig primitívebb generátorokat is használnak.
(#) Kékróka hozzászólása Júl 27, 2019 / 1
 
Itt egy kontakt, aki megküzdött egy ilyen vezérléssel .

Bővebben: Link
Következő: »»   914 / 1173
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem