Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Hello! Ha nem haragszol, lámpa ügyben én nem adnák tanácsot. Csak szóltam, a felesleges erőkifejtést elkerülése céljából, hogy a 60Hz nem vezetne eredményre.
Én áramfigyelőnek gondolom,és azok általában elég kis értékűek,mert különben elfüstölnének az 1-2W-os ellenállások. Csak nem tudom mihez kötni így,mert az DIP8-as IC-hez nem tartozik,mert az viszi a kisebb trafót.
Hello. 12V 40A áramerősségre milyen vastag kábelt kellene használni?
Ha a máshol emlegetett ledszalagra gondolsz, akkor inkább sok vékonyabbat ajánlok. Nem ismerjük a távolságot, elrendezést, így nehéz körülírni a megoldást.
Igen az. A LED a plafonon, a táp lejebb egy szekrénybe. Szekrénytől fel a plafonig benne vastag kábel, és ott osztódna sok véknyabbra, hogy táplálva legyen több helyen.
40A. Hm.
Én mikor kiszámoltam a LED sorom áramát, valami 10A jött ki. Próba során kb. 2A-t mértem, mert a kábelek ellenállása miatt nem tudott akkora áram folyni. Mármint nem a bekötőkábel, hanem a LED-szalag rézvezető sávja miatt! A szalag végén 9V-ot mértem, persze, hogy alig világítottak a LED-ek... A szalag eleje világos volt, a vége alig világított. Aztán bekötöttem a kábel elejére a pluszt, a végére a mínuszt, így kb. mindenhol azonos fényerő kaptam, de az áram így is megállt 3-4A-nál. RGB vagy fehér szalag? RGB még háklisabb erre, ott is hasonló megoldást alkalmaztam, de nem lett tökéletes... Szerencsére a plafont világítja, így nem feltűnő. Ebay-es szalagról van szó, lshet, hogy ha drága, márkás szalagod van, ott nem ennyire feltűnő a jelenség, ki kell próbálni. A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2019
Sziasztok, egy 230V-os szellőztető ventilátorral kapcsolatban lenne néhány kérdésem. Ez egy időzítős ventilátor, vagyis felkapcsolom a villanyt, elindul a ventilátor, majd a villany lekapcsolását követően még forog a ventilátor pár percig (ez beállítható). Ez a gyári működés, no de ezt szeretném "felokosítani" mégpedig úgy, hogy mondjuk csak 1 perc után kapcsoljon be, tehát ha legalább egy percig fel van kapcsolva a lámpa... ha előbb lekapcsolom, akkor ne induljon el a ventilátor. Arra gondoltam, hogy egy sima arduino nano-t használok erre a célra, vagyis villany felkapcs, akkor elkezdi számolni az időt és egy perc múlva behúz egy 230V-os relét, ami elindítja a ventilátort, a többi pedig már a gyári működés.
Ha folyamatosan be van kapcsolva az arduino nano, az kb. mennyit bír, vagyis mennyi egy ilyen kis kütyünek az élettartama? Pár hónap vagy akár több évet is működhet? A válaszokat előre is nagyon szépen köszönöm.
Időzítős relé?
Hosszú életű lehet...
Ugyanez a proci kismillió készülékben működik, akár napi 24 órában. Nincs benne időkorlát. Szerintem a táp amiről járatni fogod hamarabb meghibásodik...
Sziasztok. Mágnes tekercsel párhuzamosan kötött szupresszor diodának van valami méretezése? AC 24V a tekercsek áramforrása. Köszi
Szerintem ettől sokkal praktikusabb, ha a ventilátornak külön kapcsolója van. Normál kapcsoló helyett be kell rakni egy csillárkapcsolót (két billentyűje van) és egy külön vezetéket húzni a ventilátornak.
Nem egyszer megeshet olyan eset, hogy több mint egy percig vagy benn de nem kell(ene) az elszívás. Idézet: „no de ezt szeretném "felokosítani" mégpedig úgy, hogy mondjuk csak 1 perc után kapcsoljon be, tehát ha legalább egy percig fel van kapcsolva a lámpa... ha előbb lekapcsolom, akkor ne induljon el a ventilátor.” Ennek mi értelme van? Ha csak pisilsz, akkor nem tudja meg az asszony, hogy baj van a prosztatával, ha kakiltál akkor meg nem érzi meg.
AC 24 V csúcsértéke kb. 34 V. Ehhez hozzá kell számítani a tépfeszültség esetleges ingadozását, leginkább felfelé. Legyen durván 40 V (kb. 28 VAC). Gyorsan benéztem egy áruházba, az ilyen diódák 2 - 3000 Ft-nál kezdődnek. Kell ez neked?
Mi lenne a cél?
Köszi. A feszültség tüskéhez. De akkor marad az RC tag.
Ok, leesett: Bővebben: Link. Lehet kapni olcsó, kis teljesítményű szilárdtest-reléket, pl.: HEStore. A panelból akár ki is forraszthatod a reléket vagy használod a modult. AC 24 V-os tápegység és a kontroller tápegysége két külön egység legyen. Az ilyen relék egyben galvanikus leválasztást is megvalósítanak, neked pedig az kell.
Köszi. Gondolkodtam már én is SSR-en. Nekem most ez van 12V verzió. Elvileg itt is galvanikusan le van választva a vezérlés a relétöl. Csak itt ugye kapcsolásnál van ív húzás. Jól gondolom?
Szuper, köszönöm szépen a választ. Ez nagyon jól hangzik.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2019
Ennél is tovább szeretném okosítani, de kb. rátapintottál a lényegre. Pisilésnél ugyanis teljesen felesleges, hogy 1-1,5 percig pörögjön a ventilátor.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, hogy milyen alkatrészekkel lenne érdemes összehozni a lentebb leírt kapcsolást. Szóval lenne egy régi mázsa mérleg és egy adagoló szerkezet. Amint megvan a kívánt súly, a mérleg mérő mérce része felbillen. Na erre a felbillenő 1g-os nyomásra kéne nekem kitalálni valamit, hogy jelet adjon egy kapcsolónak, ami automatikusan így leold. https://i.imgur.com/iqcMELY.png Felső kép, piros nyíl a billenő rész, alsó kép zöld nyíl pedig az önleoldó kapcsoló, amit kézzel lehet csak visszakapcsolni. Bővebben: Link A jeladásra (piros nyílnál) egy Arduino opto csatlakozós relét gondoltam volna. Viszont az önleoldó kapcsolónak nem tudom, hogy mi a neve vagy készen lehet-e ilyet kapni. Ha lehet csak kész alkatrészekkel dolgoznék. Erre kérnék tanácsot, vagy, hogy ki hogy oldaná meg és milyen alkatérszeket ajánlana, esetleg link.
Van olyan kapcsoló, ami igazából relé illetve a relé billegőjét nyomja meg.
Pl az állványos fúrógépemen is ilyen van, a bekapcsoló gomb mechanikusan nyom egy relét, ami öntartásba kerül, a kikapcsoló gomb az egy bontó nyomógomb, ami az öntartást szakítja. De nem egyszerűbb egy sima nyomógomb, ami öntartásba hoz egy relét, és az arduinód reléje bontja az öntartást? A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2019
Én úgy oldanám meg, hogy a mérleg mozgó "tárájának" a végéhez tennék egy optikai érzékelőt. Amíg ott a nyelv addig menne az adagoló, amint átbillen leállítaná az adagolást. Szerintem erre a célra még processzor sem kellene. Ha leveszed a mérlegről a súlyt visszabillen és mehet újra az adagolás. Gond csak akkor van, ha esetleg a göngyöleg felhelyezése időt igényel, ezt ki kell időzíteni.
Szia,
ha a képeket te tetted fel (szerintem igen), akkor az az Arduinót és optót azonnal felejtsd el (tekintettel a nem "patika" környezetre)! 447 Forint egy nyitásérzékelő Csak sajnos szerintem ezt is meg kell "fejelni" legalább egy triak-al, mert abban a "zöld dobozban" gyengeáram szerintem nincsen. Aztán van a vacakolós része, hogy miként szereled fel, hogy a dolgozó ne verje le a második zsáknál, valamint hogy mennyire kell pontosan adagolni. Bár ahogy nézem itt inkább a robusztusság a kívánalom, mint a precízió. Ipari kivitelben is kaphatóak hasonló cuccok, ez még nem is viszi el a kalibrálást, csak például táp kell hozzá... A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2019
Az ötlet életképes. Egy szállodában találkoztam ezzel a megoldással. Ha csak beugrottál vizes ügyben nem kellett zörögni, de ha megfáradtál 10 percig ment a fentilátor.
Én éppen az ilyen tapasztalatok miatt írtam azt, hogy szerintem jobb egy külön kapcsoló a ventilátornak. Egy kicsit tovább van benn az ember (kényelmesen kezet mos, megtörli, bámul egy kicsit a tüköbe), bekapcsol a venti, feleslegesen.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |