Fórum témák
» Több friss téma |
Értem, és köszönöm szépen a gyors segítséget, amint elé kerülök, kipróbálom! Valóban MMG termosztát volt eddig.
Az 1-es csatlakozó (NC) biztosan kell? Csak mert a bekötési rajzon külön figyelmeztet, hogy oda ne tegyem. És akkor ha jól értem, ha feltételezzük, hogy - Fekete = fázis, akkor az a Neutral-ba megy - Zöld-Sárga = nulla, akkor az megy a Live-ba. - Barna = Kapcsoló, pedig a Normally Closed-ba. Igaz? A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2019
Szia! A "csodatermosztát" 1. és 2. pontjára kapcsolt fázist ad ki a szabályzó. Ha most azon a két ponton fázis jön ki akkor oda valami fogyasztót kell kapcsolni, mert ha "simán" a nullával összeköttetésbe kerül akkor zárlat lesz. A képen egy szivattyú motorját iktatja be, mint fogyasztót. Ezt a termosztátot csak egy 230V-os relé közbeiktatásával tudod használni megfelelően. Az 1. pont és a 3. pontra kell kötni a relét, mert ott fog bontani emelkedő hőmérsékletre az érintkező. A segédrelének egy húzva záró kontaktusát kell felhasználnod a régi MMG termosztát fekete és barna szálait kell majd oda kötnöd és kész.
Na most kicsit meg vagyok kavarodva.
Vision61 megoldása szerinted tehát nem járható?
A termosztátban a kérdező leírása szerint van relé, írta hogy kattog. 3 A elég egy szivattyúhoz, más termosztátokban sincs nagyobb terhelhetőségű relé.
Idézet: „1. és 2. pontjára kapcsolt fázist ad ki a szabályzó. Ha most azon a két ponton fázis jön ki akkor oda valami fogyasztót kell kapcsolni, mert ha "simán" a nullával összeköttetésbe kerül akkor zárlat lesz.” Ez így van. 1, és 2-es ponton jelenik meg a 3-as pontra kötött fázis, vagy nulla, attól függően, hogy a kazán hogy van bekötve. A fogyasztó pedig a kazánban lévő szivattyú lesz, így nem lesz zárlat. geri005 A termosztát alaphelyzetben az 1-es kapcson adja ki a 3-asra kötött fázist. Szerintem, amikor eléri a beállított hőmérsékletet, akkor vált a relé, ezzel leállítva a szivattyút. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2019
Ez így van, DE mint írtam, a kazánban is le kell ellenőrizni a három vezeték bekötését! Jelenleg csak az a biztos, hogy a fekete és a barna be van kötve.
A barna legyen a kapcsolt szál a kazánban is. (Gondolom van benne egy panel, ami az utókeringetésért felel, annak a bekötésénél lehet ellenőrizni.)
Úgy kapsz tanácsokat, hogy nem ismeri senki a készülék oldali bekötést.. Ebből csatt lesz így. Nem a fázis és a "0" a lényeg, mert az lehet fordítva is. A lényeg, hogy a kazán melyik pontját hova kell kötni a termosztátba. 3 vezetékkel beköthető egyéb segédperiféria nélkül is.
Persze, nyilván, ezért írtam, hogy ha feltételezzük!
Mindenképp ellenőrizni fogom, mielőtt bármit bekötnék újra!
Na most majd a fejeteket fogjátok a tudatlanságom miatt, de biztosra akarok menni,
mielőtt újabb problémát okoznek. Alább a bekötési ábra és a jelenlegi helyzet. (8-as barna, 9-es fekete, zöld sárga oldalt.) Mit kell itt variálnom?
Rég találkoztam ezzel az őskövület 1 kondenzátoros "utókeringetővel". De talán még van otthon, az alább leírtakat ellenőrzöm.
Ami biztos, az a jelenlegi zöld-sárga, most a színéhez hűen a védővezető. A panelen jelenleg akkor üres a 7-es csatlakozó (eredetileg innen kapta volna az MMG termosztát a 0 vezetéket), ide kösd át a sárga-zöld vezetéket, DE "színezd" át mindkét végén kékre szigetelőszalaggal, vagy zsugorcsővel, a későbbi keveredés megelőzése végett. A termosztátnál a bekötés, amint már írtam.
Nos köszönöm az eddigi és eztáni segítségedet, és a türelmedet!
Sziasztok,
A TR21-et kikötöttem a kazánból a Ls és Lr pontokra pedig bekötöttem a Q7-est rendben működik. Mivel egy beépített szekrényben van a kazán megfelelő szellőzéssel és oldalra van kivezetve a TR21 nem szereltem le, csúnya lett volna a helye. Eszembe jutott valami lehet, hogy nagy hülyeség de azért megkérdezem. Alapból össze volt kötve a Ls és Lr és a TR21-es termosztát folyamatosan szabályozott. Most ha jól értem akkor zár össze az Ls és az Lr, ha Q7-es adó küldi a jelet a vevőnek , hogy induljon a fűtés. A Q7 esetében + - 0,2 C° esetén kapcsol a rendszer. Napközeben pl. 20 C°-20,5 C° van véve a hőfok délután és este van 21,5 C°-ra programozva. Ha visszakötném a TR21-et és beállítanám az Q7 által használt max. hőfokot 21,5 C° akkor működne a folyamatos szabályozás elvén abban az intervallumban , mikor 21,5 C°-ra kell fűteni? Alatta persze nem mert kikapcsolna mikor eléri a 20 C°-20,5 C° fokot. Lenne ennek így értelme vagy hülyeség?
Szia!
Ezzel most jól megkevered a kérdezőt. Tudom, szakmabeli vagy, de azért most nem jó tanácsot adtál. A régi C12, 18, és társaikban lévő panelről a 7, 9-es pontokon keresztül táplálják a termosztátot, ezen a kettőn van állandóan jelen a hálózati feszültség. (Az MMG-ben lévő fűtőellenállás miatt kellett a 230 V.) A termosztát a készüléket a 8-as csatlakozón keresztül kapcsolta össze a 9-es csatlakozóban lévő potenciállal. (Készülék bekötéstől függően L vagy N.) Tehát az új termosztátot nem a 8-as pontról, hanem a 9-esről kell táplálni, a 8-asra érkezik a kapcsolt szál, a 7-es az rendben van. Az új termosztát 1-es csatlakozója alaphelyzetben zárt, én azt gondolom, hogy amikor elérte a beállított hőmérsékletet, akkor fog átkapcsolni, ezzel leállítva a fűtést.
Vision61
Tegnap este annyira volt időm, hogy az általad vázolt megoldást megpróbáljam: L - zöld/sárga N - fekete NC - barna Sajnos rögtön levágta a biztosítékot. Mi lehet a gond?
A készülékben a zöld/sárgát átkötödded?
A rajz szerint kellene megpróbálni, hogy azok a pontok legyenek összekötve egymással, hogy úgy működik e. Én ezért nem "szeretem" ezt a megoldást, mert ha változik a kazán és ott csak egy záró kontaktus kellene, hát oda éppen egy fázis fog kerülni és akkor a javítás sokba fog kerülni. Most is ha szerencséd van akkor nem égett össze a relé érintkezője.
Igen, ha a 7-es és 8-as össze van kötve, akkor kapcsol a kazán!
A kazánban összekötve azt a két pontot? Akkor ott a sorkapocsban másképpen vannak a bekötések. Ehhez azt kell leellenőrizni, hogy a betáp vezetékének a sorkapocsba kötött szálai hová vannak bekötve a szemközti oldalon. A lényeg az volna, hogy a termosztátnak direkt kell kapnia L és N táplálást és ez legyen a barnán és feketén (szálakon) és a zöld/sárgát kellene felhasználni a kapcsolt fázisnak. Azt pedig úgy találod meg, hogy az a két pont a kazán sorkapocsban amit ha összeérintesz és működik a kazán a fázisceruzával a nem világító pontra kell majd kötni a (z/s-t), mert oda kell kapcsolnia a termosztátnak a fázist ha az az 1. pontján adja ki azt.
Bocsánat, elcsúsztam eggyel, 8-9-et akartam.
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2019
A régi termosztátod is ezt a két (8-9, ha jól van bekötve a kazán, akkor a fázist kapcsolta) pontot használta. Most ennek az új termosztátnak csak egy nulla veztő kéne.
Most értem a közelébe.
Kikapcsolt állapotban a 7-es és 9-es között ~3 volt feszültség van. A 8-as és 9-es között viszont 230V. Ha a 8-as a kapcsolt, akkor nem a 7 és 9 között kellene, hogy legyen folyamatos feszültség? A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2019
A sok gyakorlásodnak köszönhetően van rá esély, hogy a 7-es pontra menő fólia már eldurrant.
Jónak kell lennie eszerint a rajz szerint. A könnyebbség végett írtam bele a sorkapocs számait.
Az viszont lehet, mert az elég vékony ahhoz, hogy biztosítékként viselkedjen.
Szinte tuti, mert korábban írta, hogy volt olyan verzió, mikor a kismegszakítót is "vitte".
Van ugyanilyen tartalék elektronika. Van lehetőség invazív tesztelésre?
Az első alkalom, mikor a 7-es be volt kötve, a leírás szerint történt. Akkor miért durrant volna el? Ja, és a régi MGM termosztát jó pillanataiban kapcsol most is rendesen a 8-9-essel kötve. A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2019
Ahány "leírás" itt már megjelent...
Pl.: korábban írtad, hogy Idézet: „L - zöld/sárga N - fekete NC - barna” Mit keres a Nulla kapcson a fekete? A fázis kapcson(L) a zöld-sárga? Vision 61 korábban világosan leírta, hogy a zöld-sárgát jelöld meg mind két végén kék szigszalaggal, és kösd be a kazán 7-es pontjára, valamint a termosztát N pontjára!
Igen, megjelöltem, és pont azért, mert nem színhű bekötés lesz.
A zöld/sárga a fázisra ment a fekete a nullára a barna a kapcsoltra (normally closed). Vision61 így írta le, megkerülve az átkötéseket. Vagy valamit félreértettem? A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2019
A zöld-sárga vezetéket Tilos fázisvezetőnek használni! Még átszínezéssel is!
Ezzel a "nem színhű" bekötéssel azt érted el, hogy bele bonyolódtál. |
Bejelentkezés
Hirdetés |