Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   285 / 340
(#) VIM válasza Directors hozzászólására (») Okt 21, 2019 /
 
Szia! Utána néztem ennek az egységnek. A 2. pont lenne a test a 3. pont a +12V a 2. és a 4. ponton kell felvillannia a lednek ha forgatva van a főtengely. Ha nem villan fel a led akkor a CKP szenzort kell leellenőrizni.
(#) Directors válasza VIM hozzászólására (») Okt 21, 2019 /
 
Szia!
Már ki is lett cserélve a jeladò. Az volt a bűnös. Zárlatos volt. A szenzorra fel volt végül is tüntetve melyik a jel, melyik a plusz, és melyik a mínusz.
(#) enree hozzászólása Okt 22, 2019 /
 
Sziasztok!
SOS kellene egy kis segítség, 2007decemberi Suzuki Grand Vitarába kell CanBusos illesztő vonohorghoz?
Vagy csak simán ráköthető?
(#) Lezli46 válasza Loncos hozzászólására (») Okt 26, 2019 /
 
Ennek mūködni kell --- már ha megtaláltad a diag csatit.., mert én sokáig keresgéltem..,néhány hónypja használtam ., sikerrel.
(#) Directors hozzászólása Okt 29, 2019 /
 
Sziasztok!

Van egy Fiat punto 1.2 16V 2000-es évjáratú kocsim.

A problémám pedig az vele hogy iszonyatosan nehezen indul. Viszont ha elindul akkor nincs probléma. Úgy érzem hogy úgy gyorsul ahogyan eddig is tette. Ha 1 napot áll, akkor utána nagyon, de nagyon nehezen indul. Megszoktam várni amíg gyújtásnál a benzinszivattyú leáll, aztán indítózok. 3-4 indítózás szükséges mire beindul. 1 indítózás legalább 7-8 másodperc. Gyertyákba nincs 10 ezer km. A Gyújtótrafóba és a kábelekbe is kb. 15 ezer km lehet. Az önindító amúgy szépen teker.

Szerintetek mi lehet a gond ? Amúgy már 2-3 óra állás után is többet kell tekerni, viszont akkor még egész tűrhetően indít. Ha pedig egyből indítom leállás után akkor elég szépen indít, igaz nem pöcre, de indít.
(#) VIM válasza Directors hozzászólására (») Okt 29, 2019 /
 
Szia! Indítás után van magas alapjárata motornak? Ha nincs akkor minden bizonnyal a motorhőfok érzékelő értéke nem ad megfelelő értéket a hideg indításhoz. Az érzékelő értéke 10 C fokon 3816 ohm, melegen 90 C fokon 231 ohm. A MAP és az IAT szenzor egy érzékelőben van közösítve, talán csak le kellene tisztogatni a felületet HA lapkás az IAT (beszívott levegő hőmérséklet jeladó), lehet hozzá kapni tisztító sprét. Egyelőre más nem jut eszembe amit megnézhetnél.
(#) Directors válasza VIM hozzászólására (») Okt 29, 2019 /
 
Nincs magas alapjárat.

Tudom is merre van ez a MAP szenzor ami a beszívott levegő hőmérsékletét is méri. Holnap ránézek. Azt a diagnosztikámmal is megtudom mérni hogy hány fokot is ír valójában. Kíváncsi leszek. Köszi!
Olyan mint a képen.
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2019
(#) Directors válasza Directors hozzászólására (») Okt 29, 2019 /
 
Rámértem géppel és 13 fokot ír a beszívott levegőre. Így akkor szerintem nem ez a ludas. Persze azért kiszedem és megnézem..
(#) VIM válasza Directors hozzászólására (») Okt 30, 2019 / 1
 
Ha indításkor nincs magas üresjárat akkor szerintem nincs a hideg indításhoz keverék dúsítás amit a motorhőfok érzékelőtől kapna információként. Az értékeket a programból vettem és ezek voltak megadva. Addig ne is nézd meg a MAP/IAT-t amíg ezt az ECT NTC-t meg nem nézed, hogy az értéke megfelel a hőmérsékleti tartománynak. Tehát ha hideg a motor akkor 3.8 kiloohm közelében kell legyen ez az érték.
(#) Directors válasza VIM hozzászólására (») Okt 30, 2019 /
 
Megnézem akkor a motor hőfokot is. Viszont a beszívott levegő érzékelő rendben van.
(#) Directors válasza VIM hozzászólására (») Okt 30, 2019 /
 
Megnéztem.

Az is rendben van. 9 fok.
(#) Sinike hozzászólása Okt 30, 2019 /
 
Üdv.
Adott egy Lacetti, "vezérműtengely jeladó gyenge bemenet jel" hibával.
Ki lehet mérni a jeladót, hogy azzal van e a probléma?
Ha az jó, akkor ECU lesz?
(#) VIM válasza Directors hozzászólására (») Okt 30, 2019 /
 
A hőfok érzékelő hány vezetékes? A programban kettő szál van feltüntetve, ráadásul az egyik testen van ... ha jól emlékszem.
(#) Directors válasza VIM hozzászólására (») Okt 30, 2019 /
 
2 száll igen. Rámérhetek multiméterrel.

Apropó még egy infó. Tudom ez szerencsés dolog, viszont ha 4-5 apró féktisztító spray-t befúj az ember a szívócsőbe akkor indul a kocsi. Természetesen leszedett légszűrőháznál.
(#) Directors válasza VIM hozzászólására (») Okt 30, 2019 /
 
Rámértem multival is. 3,6 K ohm.
(#) adapter válasza Directors hozzászólására (») Okt 30, 2019 /
 
Üzemanyag kör biztos rendben van? Olyan mintha visszaejtene az üzemanyag, vagy valahol lelevegősödne...
(#) Directors válasza adapter hozzászólására (») Okt 30, 2019 /
 
A benzin nyomását sajna nem tudtam mérni, viszont holnapra lesz egy működő ac pumpám. Kíváncsi leszek elindul e úgy szépen.
(#) VIM válasza Directors hozzászólására (») Okt 30, 2019 /
 
Pedig ez az érték jónak tűnik. Több lehetőség is fel van sorolva a "hidegen nehezen indul" tünetsorolóban de az elsők között ezt említette és ez után van a többi (gázpedál helyzet és kapcsolója, kuplung kapcsoló ....). Azt viszont nem tudom, hogy ezek hogyan függnek össze a hideg indítással, hacsak nem az alaphelyzetükkel hozható kapcsolatba.
(#) Directors válasza VIM hozzászólására (») Okt 30, 2019 /
 
Hát ezt magam sem tudom sajna. Holnap lepróbálom másik AC pumpával aztán hátha. Amúgy érdekes hogy azt nem említi hogy mérjen az ember üzemanyag nyomást.
(#) Sinike válasza Directors hozzászólására (») Okt 31, 2019 /
 
Szia.
Mi nem írja, hogy mérni kell üzemanyag nyomást?
Nekünk van egy Lacetti is, rángatott, és szakaszos gyújtás kimaradás hibát dobott. Akkor találtam egy szerviz leírást, ami részletes, alapos. Tán a 3. helyen már az állt, hogy mérjük meg...
A Puntód diesel?
Mert apósom kocsija ugyanazt csinálja, mint a Tied, és arra a nagynyomású pumpát írják erre a hibára.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2019
(#) Directors válasza Sinike hozzászólására (») Okt 31, 2019 /
 
Benzines a Punto.
(#) Directors válasza VIM hozzászólására (») Okt 31, 2019 /
 
Belekerült a működő szivattyú. Sajnos ugyan olyan nehezen indul. Innentől kezdve én kifogytam még az ötletekből is. Passz.
(#) attika válasza Directors hozzászólására (») Okt 31, 2019 /
 
Kompressziót mértél már?
Mondjuk akkor pont, hogy melegen kéne nehezebben indulnia és nem hidegen.
A legjobb lenne veszteséget mérni és nem kompressziót.

Esetleg nem került bele más értékű gyújtógyertya?
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2019
(#) Directors válasza attika hozzászólására (») Okt 31, 2019 /
 
A gyári könyve alapján ajánlott gyeryták vannak benne. Meg kb. másfél éve ezekkel üzemelt a kocsi.
Lehet hülyeség, de valahogy ki tudom mérni a holt ponti jeladòt ?
(#) VIM válasza Directors hozzászólására (») Okt 31, 2019 /
 
Ezt a leírást érdemes elolvasni a fojtószelepállás érzékelőről és annak tisztításáról (ha még ezt nem ejtetted volna meg).
(#) adapter válasza Directors hozzászólására (») Okt 31, 2019 /
 
Az nem lehet, hogy vákuum keletkezik a tankban, és mikor megállsz a tank visszaszívja az üzemanyagot? (Nagybátyámnál ez volt, igaz, az nem ilyen kocsi volt...)
(#) Directors válasza VIM hozzászólására (») Okt 31, 2019 /
 
Másfél éve megejtettem, viszont abbòl baj nem lesz ha ismét elvégzem. Köszi!
Adapter: Végül is lecsavarhatom a tanksapkát egy pròbára.
(#) Sinike válasza Directors hozzászólására (») Nov 1, 2019 /
 
Szia.
Akkor a nagynyomású kizárva.
De az üzemanyag nyomást a benzines autóhoz írta!

És egy cikk, hogy a holtponti jeladó miatt nehezen indulhat az autó : Bővebben: Link

A holtponti jeladó kimérés miatt jöttem ebbe a topikba, azt kérdeztem én is 2 napja. Én sem kaptam választ :/
Pedig nagyon kéne....
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2019
(#) VIM válasza Sinike hozzászólására (») Nov 1, 2019 /
 
Szia! A Puntóban Renault motor van? Nem tudtam.
(#) VIM válasza Sinike hozzászólására (») Nov 1, 2019 /
 
A Lacetti motorkódja kellene és ha találok róla valamit akkor megírom. Az is segítség volna ha megadnád, hogy milyen gyártó motorja van a Lacettiben.
Következő: »»   285 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem