Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia.
Szerintem a holtponti jeladó minden kocsiban ugyanúgy működik ![]() De azért mindjárt megkeresem a kódot - bár azt hiszem, J200 - és megírom.
Srácok kitakarítottam a fojtószelepállás érzékelőt, a MAP szenzort. Csatlakozókat megmozgattam, igazgattam őket. Sérüléseket keresve rajtuk, de semmi. Kifogytam az ötletekből, talán a holtponti jeladó. Max még megnézem hogy szikra van-e mikor nem indul a kocsi. Mondjuk nem hiszem hogy ezzel van a gond hisz szinte új. Persze érdemes szerintem ránézni.
Ha bárkinek van bármi ötlete még azt szívesen fogadom. Ja és köszönöm szépen mindenki ötletét,segítségét, tanácsát. ![]()
Akkor ezt a procedúrát megejtetted és mégsem oldódott meg a probléma.
![]()
Nem volt hibakòd egyszer sem. Olvastam géppel , de semmi.
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2019
Esetleg ez segít?
https://www.youtube.com/watch?v=RvuzZJqQDf4
Lehet hülye kérdés, de ... töltésed milyen?
Ezeket szerintem mérd meg: https://www.puntonium.hu/2017/12/03/teli-inditasi-problemak/
Köszönöm a linkeket. Megnézem. A töltés rendben van. Anno még a kábeleket is kicseréltem vastagabbra. Meg újra is satuztam őket.
Szia.
Sajnos nem. Én lehúzott csatlakozónál a középső lábon 7V-ot mértem, a két szélsőn a 12V megvan. (Összedugva nem mértem, vízhatlanul van szigetelve) A jeladót nem is csipogtam ki, mert egyik honlap azt írta, hall szenzor - azt meg tudtommal csak feszültséggel lehet kimérni... A hibakód amúgy "vezérmű jeladó bemeneti jel gyenge". Erre a haverom - aki kiolvasta - azt mondta, hogy a főtengely jeladóra is ezt írja ki. Azért akartam kimérni, hogy tudjam, melyiket kell megvenni. (mert nem olcsó...) ![]() Amúgy meg a főtengely jeladót nem találom, a vezérlés jeladót pedig nem tudom kivenni.... ![]()
Azt próbáld már meg megfigyelni, hogy a pillangó szelep kinyit e gyújtás ráadásakor, mert ki kellene nyitnia. Ha nem teszi ezt akkor a gázpedál helyzet kapcsolója nincs alap helyzetben és ez igaz járó motorra is. A fojtószelepet meglehet próbálni alapra állítani úgy, hogy a gyújtást ráadva várni kell 45 másodpercet és hallani kellene egy kattanó hangot, hogy az eljárás befejeződött. Ezt csak akkor fogja végrehajtani a szelep ha alaphelyzetben van.
![]()
Motorkódot még mindig nem írtál, mert olyat amit említettél egyik kocsinál sem találtam sem Daewoo sem Chevroletnél.
![]()
Rendben, egy próbát megér. Holnap kipróbálom. Köszi!
Semmi eredmény.Indítózás közben szikra se volt. Megnéztem. Holtponti jeladó lesz.
Jobban belegondolva még sem a holtponti jeladó lesz szerintem a hibás. Méghozzá azért nem mert mikor indítózok akkor kicsit megemelkedik a fordulatszám. Ha meg lehúzom a jeladót akkor meg sem mozdul.
Ezen kívül ugye melegen már indul ahogy kell. Első indítás után. Egy "szerelőnek" megmutattam a kocsit. Ő a trafóra tippel. Kivett gyertyánál indítóztam, és nem látszott a szikra. Szóval olyan gyenge a szikra hogy a hideg motort aminek a belső fala még párás is valószínűleg azt nem, vagy csak nagyon nehezen tudja indítani. Viszont ha egyszer elindult, akkor utána már egyszerűbben tudja indítani legközelebb is a kocsit mert a pára is eltűnt a motor belső faláról. Illetve járás közben is megvan a minimális szikra ami a járáshoz szükséges. Szóval ezt cserélem ki. Érdekes hogy csak eddig bírta az új trafó. Pedig direkt nem a legolcsóbbat vettem.
A kocsidnak parazita gyújtása van,. Nézz utána, hogy ez milyen feltételekkel jár együtt.
![]()
Üdv mindenkinek! Nem tudjátok véletlenül, hogy egy Kia Ceed, amiben gyári tolatókamera és fejegység van, miért nem fogad el utángyártott kamerát? A gyári teljesen korrodált, menthetetlen. Már két kamerat is rápróbáltam, mindkettővel fekete-fehér a kép, és úgy ugrál, hogy szinte nem is látni a képet. A kamerák biztosan jók, tv-n kipróbáltam. Ha van bármilyen ötlet nagyon hálás lennék érte.
Arra gondolsz hogy a hengerpárok közül csak az egyikben van állandóan szikra, a másikban csak a főmunkafolyamatban ? Vagy mire gondolsz pontosan ? Ezt olvastam. Egye és négyes henger gyújtókábelére tettem 1-1 gyertyát. Majd letesteltem a gyertyákat. Valaki pedig indítózott. Se szikra, se pattogás. Ez így már azért valószínűbb hogy itt a gond, nem ?
A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2019
Üdv,
Szerintem PAL/NTSC eltérés a ff kép,az ugrálás pedig lehet négyszögjellel vezérelt lámpa miatt. Próbáld meg közvetlenül akkuról (persze megfelelően biztosítva) megtáplálni a kamerát,hogy akkor ugrál-e. Ha nem,akkor meg kell szűrnöd a tolatólámpa felől érkező tápfeszt. (Akár egy relé is alkalmas erre.)
Hello. Erre én is gondoltam, próbaképpen rákötöttem a hátsó ablaktörlő motor tápjára, bár a világítás nem can-bus rendszerű, de nem történt változás. Az új kamera pal rendszerű, de nem tudom a Kia milyet használ. Nem találok róla semmi leírást. Kérdeztem a szervízben, ott sem tudják, de ha kérem beraknak egy gyárit 130e ft-ért, és ha esetleg nem ez a baja, visszavenni nem tudják. E-bay-en 60e lenne. Létezik valamilyen pal-ntsc illesztőmodul?
A gyújtótrafó értékei a következők:primer 0.52-0.62 ohm a szekunder pedig 6830-7830 ohm közötti értékek jónak mondhatók. Ha valahol hibádzik a gyújtó kábel, gyertya pipa és a gyertyából bármelyik a szikra nem jön létre, illetve elégtelen szikra keletkezik. A belevaló gyertyák a következők: DCPR8E-N, RA4HCX 0.9 hézaggal!
![]() A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2019
Üdv,
Általában mondani kell kínai kameránál hogy PAL vagy NTSC. Ahogy náluk is Itt alapból NTSC-t küldenek. Nem tudom érdemes-e vesződni a videojel átalakításával. Amennyibe itt kerül...
Azt nem gondolnám hogy mind a 4 gyújtò kábel hibás lenne.
A pimer 0,7 ohm , a szekunder 10k ohm 1-4, 2-3 között is. Ez jòval 7,8k ohm felett van szerintem. Idézet: Szerintem az hiba. A kábelekből kiégett a szén. „Ez jòval 7,8k ohm felett van szerintem.”
Mármint a gyújtotrafòra gondoltál, nem a kábelre, ugye ?
![]() Mert a szekunder oldalt mértem ezeket az értékeket közvetlen a trafònál. Ebbe nem mértem bele a gyújtòkábeleket.
Ha a trafónál mérted akkor pláne nem jó érték.
A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2019
Akkor itt a problêma. Mitől tud így megemelkedni az ellenállase ?
ViM: DCPR8E-N gyertyák vannak benne. A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2019
A tól-ig meghatározáson kívül eső értékek nem felelnek meg az elvárásoknak. Én ennyit tudok mondani, hogy az értékek ezen határok között jónak mondhatóak a kívül esők nem. Ha alatta van az zárlatos ha felette akkor ott már ki van melegedve és meg van nyúlva a tekercsek ellenállása vagy az esetlegesen beépített zavarszűrő és áramkorlátozó ellenállás, mint például a gyertyapipában.
![]() A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2019
A hézagot be kell rajta állítani 0.9 mm-re. Gyárilag biztosan több ez az érték általában 1-1.5 mm. Az ide sok, mert nem lesz egyforma nagyságú és teljesítményű a szikra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |