Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Mikor belekerült a gyertya akkor egyből be lett állítva a hézag.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Bár csak ezzel kezdtünk volna. Akkor sanszos hogy a trafò a hibás. Beszerzek most egyet és reszketve figyelem és reménykedem hogy pöc röff induljon.
Sajnos nem ez volt a gond. Az új bontatlan trafó szekunder tekercse is 10k ohm. Primer tekercse meg 1k ohm. Nem lettem előrébb egy csöppet sem. Nem akarom elhinni hogy ekkora béna legyek.
Akkor még gyorsan vidd vissza ha nem került beépítésre, hogy legalább azt ne bukd el.
Bocsi srácok. Csak elvesztettem a fejem. Jò lesz úgy néz ki csak megszívta magát benzinnel. Òriási szikra van. Eddig semmi nem volt.
Megkergetem holnap a kocsit egy kicsit.
Nos csak nem a trafò volt teljes mértékben a ludas. Szikra van jò nagy, viszont az auto nehezen indul hidegen. Ha elindult, akkor utána már könnyű indítani. Menetben semmi negatív dolog nincs. Úgy megy ahogy eddig. Benzinpumpa már cserélve lett. Nem tudom mi lehet de nagyon elkeseredtem már.
Szia.
Én a vezérlést nézetném meg, de olyannal, aki tud mérni... Ha kell, Szentendrei címet tudok adni.
Ha a vezérlés lenne eltéve akkor érezném az erején hogy nem úgy megy. Szerintem. Illetve itt biztos hogy összegabajodna a motor belülről. Meg nem is járna olyan szépen a motor ha elindul.
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2019
Az üzemanyag szivattyú az felhúz amikor gyújtást adsz? A szivattyú az megkapja a 12V-ot? A csatlakozójánál ott van az akkufesz?
Igen felhúz. Megkapja a 12V-ot.
Újabb fejlemény hogy amikor nem indul a kocsi, akkor megnéztem hogy van e szikra, és nincs szikra. Ha viszont egyszer beindult a kocsi, akkor onnantól van szikra olyan amilyennek lennie kell. Ezért most óriási a gyanúm arra hogy a holtponti jeladó lesz a hibás. Nem küld jelet a vezérlőnek és ezért nincs szikra.
Nem azt mondtad, hogy kicserélted ezt a holtponti jeladót? Vagy csak kimérted? Ha nincs bejegyzés a hibatárolóba és ez a baja akkor felmerül a kérdés, hogy a diagnosztikai cuccod nem tudhat sokat vagy legalábbis ezt a részét nem olvassa .... mármint a hibatárolót.
Nem cseréltem még. Csak hogy máshol azt mondták hogy indítòzáskor hogyha a fordulatszám megemelkedik akkor jò a jeladò. Viszont így ez több mint valòszínű hogy nem igaz.
Hivatalos programmal olvasom. Fiat, alfa, suzuki, lancia kocsikat olvasò program. Multiecuscan. Rengeteg mindent tud. Élő adat, kalibrálás, hiba törlés. Szerintem azért nem dobhat rá hibát mert még nem teljesen pusztult el a jeladò. Mert ha lehúzom a jeladòt akkor már dobja a hibát. Ma meghozzák a jeladòt, kíváncsi leszek.
Már lassan elvesztem a fonalat, mert opellel indult, fiattal folytatódott .... én leragadtam az opelnél. Lennie kell egy gyújtásvezérlő modulnak is ehhez az impulzus jeladóhoz Bővebben: Link
Most akkor erről a karburátoros motorról van szó vagy valami egészen másról .... ? Bővebben: Link
Az opel az egy teljesen más autò volt. Az már rég ròjja az utakat. Ott a hall jeladò volt a hibás.
Most ez egy fiat punto 1.2 16v 2000-es auto. Itt mindent az ecu vezérel.
.... már elmentem a másik irányba. A Fiat motorkódja az 188A5.000 ? Ezzel motorkóddal rendelkező változatból négyféle megoldásút is gyártottak abban az évjáratban. Persze jelentősebb eltérések nincsenek a felmerült problémával kapcsolatban. Ha az akku állapota kifogásolható az az nem megfelelő kapocsfeszültség nincs meg az indítás alatt akkor nehezen fog beindulni. Ha 30mA-nál nagyobb az fogyasztás kikapcsolt gyújtásnál az problémát jelent. Talán ezt sem ártana megnézni első alkalommal. Említést tesznek egy pozitív ági előtétet az akkun, ezt nem tudom, hogy neme BMS szenzor volna ... de ez csak feltételezés.
Igen, ez az autó motorkódja.
Mérés alapján jó állapotban van az aksi. Mikor hozzám került a kocsi akkor a rádió rosszul volt bekötve. Átkötöttem, aztán beállít olyan 30mA-ra a kikapcsolt fogyasztás. Előtte magasabb volt 200mA körül, de ez már 2-3 éve volt.
Ha nincs tárolt hiba az arra enged következtetni, hogy a levegős részen van probléma a szívó oldalon a (vákuum rendszerben). Ide csatlakozik a "benzingőz" aktív széntartály szelepe ami nyitva lehet az induláskor, mert nem zár vissza vagy a fékrásegítő visszacsapó szelepe vagy az ezeket összekötő csőszakaszok valamelyike ki van repedve és az rendszerint nem a láthatósági oldalon szokott lenni.
Bővebben: Link Ha van kedved ezeket végig nézegetni .... a fordító egész jól lefordítja.
Rendben. Nagyon szépen köszönöm a sok segítséget.
Ha a jeladò cseréje nem hoz eredményt akkor neki állok. Mert ugye mikor nem indul a kocsi akkor szikra sincs. Direkt megnéztem mikor nem indult.
Siker. Holtponti jeladò cseréje után pö röff indul a kocsi.
Végre. El sem hiszem. Tévhit akkor az hogyha a fordulatszámmérő elmozdul indítòzáskor akkor jò a jadò. Hát ez egyáltalán nem igaz. A régi jeladò értéke 0,541 M ohm, a most vásárolté pedig 0,788 K ohm.
Amit mondtam is, hogy akkor nem valami jó az a diagnosztika amit használsz vagy nem is tudja lekérdezni, olvasni az F3 mappát. Hát az 500 kiloohm és a 800 ohm között van némi különbség. Az a csoda, hogy még így is volt értékelhető jel amitől beindult a motor.
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem mégpedig egy motorvezérlő áramkör egyik alkatrészével kapcsolatban ez egy zéner dióda lenne de semilyen datot nem találtam rólla nemtudom mivel lehetne helyetesíteni , kérlek benneteket aki tud segitsen már legyenszives. Köszönöm
Szia! Valamelyik japán kocsi motorvezérlőjében ment ki? Bővebben: Link
Igen suzuki swift 1.3 , jelenleg egy 14v os varisztort tetem a hejére nem tudom jó lessz e hosszutávon.
Szia. Utána olvasgatva a googlén két variációt adott ki .Bővebben: Link1és Bővebben: Link2 ebből talán bölcsebb leszel.
Szia! Ezeket én is megtaláltam de azt nem tudni, hogy az áramkörben milyen szerepet tölt be, tápegység vagy védelmi ... Ezt javasolja helyettesítőnek az 1N sorozatból ami 3V 5W-os. A leírásban egy 10 és egy 5.1V-os zenert sorba kötve rakott be valahová a fórumozó .... szerintem az sok.
Üdv!
Suzuki Ignis RM413 vezérműtengely jeladó hibát jelzett. Előzmény: az akku 9 éves és álló helyzetben-hidegben lemerült 10V alá, nem indult a motor, ezért be kellett húzatni másik kocsival. A behúzatáskor villant ki a check engine és ezeket a kódokat olvastam ki. A merülést az utólagosan beszerelt riasztó hibája is okozta, a nyugalmi áramfelvétele 1 amper felett volt. A hibakódot töröltem, riasztót kiszereltem, a nyugalmi áramfelvétel most 20mA alatt van. Az autó egyenlőre jól működik. Ezek szerint a jeladó hibát az akku lemerülése és/vagy az autó behúzatása okozta?
Vagy csak a túl alacsony tápfeszültség.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |