Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia! Utána néztem ennek az egységnek. A 2. pont lenne a test a 3. pont a +12V a 2. és a 4. ponton kell felvillannia a lednek ha forgatva van a főtengely. Ha nem villan fel a led akkor a CKP szenzort kell leellenőrizni.
Szia!
Már ki is lett cserélve a jeladò. Az volt a bűnös. Zárlatos volt. A szenzorra fel volt végül is tüntetve melyik a jel, melyik a plusz, és melyik a mínusz.
Sziasztok!
SOS kellene egy kis segítség, 2007decemberi Suzuki Grand Vitarába kell CanBusos illesztő vonohorghoz? Vagy csak simán ráköthető?
Ennek mūködni kell --- már ha megtaláltad a diag csatit.., mert én sokáig keresgéltem..,néhány hónypja használtam ., sikerrel.
Sziasztok!
Van egy Fiat punto 1.2 16V 2000-es évjáratú kocsim. A problémám pedig az vele hogy iszonyatosan nehezen indul. Viszont ha elindul akkor nincs probléma. Úgy érzem hogy úgy gyorsul ahogyan eddig is tette. Ha 1 napot áll, akkor utána nagyon, de nagyon nehezen indul. Megszoktam várni amíg gyújtásnál a benzinszivattyú leáll, aztán indítózok. 3-4 indítózás szükséges mire beindul. 1 indítózás legalább 7-8 másodperc. Gyertyákba nincs 10 ezer km. A Gyújtótrafóba és a kábelekbe is kb. 15 ezer km lehet. Az önindító amúgy szépen teker. Szerintetek mi lehet a gond ? Amúgy már 2-3 óra állás után is többet kell tekerni, viszont akkor még egész tűrhetően indít. Ha pedig egyből indítom leállás után akkor elég szépen indít, igaz nem pöcre, de indít.
Szia! Indítás után van magas alapjárata motornak? Ha nincs akkor minden bizonnyal a motorhőfok érzékelő értéke nem ad megfelelő értéket a hideg indításhoz. Az érzékelő értéke 10 C fokon 3816 ohm, melegen 90 C fokon 231 ohm. A MAP és az IAT szenzor egy érzékelőben van közösítve, talán csak le kellene tisztogatni a felületet HA lapkás az IAT (beszívott levegő hőmérséklet jeladó), lehet hozzá kapni tisztító sprét. Egyelőre más nem jut eszembe amit megnézhetnél.
Nincs magas alapjárat.
Tudom is merre van ez a MAP szenzor ami a beszívott levegő hőmérsékletét is méri. Holnap ránézek. Azt a diagnosztikámmal is megtudom mérni hogy hány fokot is ír valójában. Kíváncsi leszek. Köszi! Olyan mint a képen. A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2019
Rámértem géppel és 13 fokot ír a beszívott levegőre. Így akkor szerintem nem ez a ludas. Persze azért kiszedem és megnézem..
Ha indításkor nincs magas üresjárat akkor szerintem nincs a hideg indításhoz keverék dúsítás amit a motorhőfok érzékelőtől kapna információként. Az értékeket a programból vettem és ezek voltak megadva. Addig ne is nézd meg a MAP/IAT-t amíg ezt az ECT NTC-t meg nem nézed, hogy az értéke megfelel a hőmérsékleti tartománynak. Tehát ha hideg a motor akkor 3.8 kiloohm közelében kell legyen ez az érték.
Megnézem akkor a motor hőfokot is. Viszont a beszívott levegő érzékelő rendben van.
Megnéztem.
Az is rendben van. 9 fok.
Üdv.
Adott egy Lacetti, "vezérműtengely jeladó gyenge bemenet jel" hibával. Ki lehet mérni a jeladót, hogy azzal van e a probléma? Ha az jó, akkor ECU lesz?
A hőfok érzékelő hány vezetékes? A programban kettő szál van feltüntetve, ráadásul az egyik testen van ... ha jól emlékszem.
2 száll igen. Rámérhetek multiméterrel.
Apropó még egy infó. Tudom ez szerencsés dolog, viszont ha 4-5 apró féktisztító spray-t befúj az ember a szívócsőbe akkor indul a kocsi. Természetesen leszedett légszűrőháznál.
Üzemanyag kör biztos rendben van? Olyan mintha visszaejtene az üzemanyag, vagy valahol lelevegősödne...
A benzin nyomását sajna nem tudtam mérni, viszont holnapra lesz egy működő ac pumpám. Kíváncsi leszek elindul e úgy szépen.
Pedig ez az érték jónak tűnik. Több lehetőség is fel van sorolva a "hidegen nehezen indul" tünetsorolóban de az elsők között ezt említette és ez után van a többi (gázpedál helyzet és kapcsolója, kuplung kapcsoló ....). Azt viszont nem tudom, hogy ezek hogyan függnek össze a hideg indítással, hacsak nem az alaphelyzetükkel hozható kapcsolatba.
Hát ezt magam sem tudom sajna. Holnap lepróbálom másik AC pumpával aztán hátha. Amúgy érdekes hogy azt nem említi hogy mérjen az ember üzemanyag nyomást.
Szia.
Mi nem írja, hogy mérni kell üzemanyag nyomást? Nekünk van egy Lacetti is, rángatott, és szakaszos gyújtás kimaradás hibát dobott. Akkor találtam egy szerviz leírást, ami részletes, alapos. Tán a 3. helyen már az állt, hogy mérjük meg... A Puntód diesel? Mert apósom kocsija ugyanazt csinálja, mint a Tied, és arra a nagynyomású pumpát írják erre a hibára. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2019
Belekerült a működő szivattyú. Sajnos ugyan olyan nehezen indul. Innentől kezdve én kifogytam még az ötletekből is. Passz.
Kompressziót mértél már?
Mondjuk akkor pont, hogy melegen kéne nehezebben indulnia és nem hidegen. A legjobb lenne veszteséget mérni és nem kompressziót. Esetleg nem került bele más értékű gyújtógyertya? A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2019
A gyári könyve alapján ajánlott gyeryták vannak benne. Meg kb. másfél éve ezekkel üzemelt a kocsi.
Lehet hülyeség, de valahogy ki tudom mérni a holt ponti jeladòt ?
Ezt a leírást érdemes elolvasni a fojtószelepállás érzékelőről és annak tisztításáról (ha még ezt nem ejtetted volna meg).
Az nem lehet, hogy vákuum keletkezik a tankban, és mikor megállsz a tank visszaszívja az üzemanyagot? (Nagybátyámnál ez volt, igaz, az nem ilyen kocsi volt...)
Másfél éve megejtettem, viszont abbòl baj nem lesz ha ismét elvégzem. Köszi!
Adapter: Végül is lecsavarhatom a tanksapkát egy pròbára.
Szia.
Akkor a nagynyomású kizárva. De az üzemanyag nyomást a benzines autóhoz írta! És egy cikk, hogy a holtponti jeladó miatt nehezen indulhat az autó : Bővebben: Link A holtponti jeladó kimérés miatt jöttem ebbe a topikba, azt kérdeztem én is 2 napja. Én sem kaptam választ :/ Pedig nagyon kéne.... A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2019
Szia! A Puntóban Renault motor van? Nem tudtam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |