Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Köszi. Amit írsz, logikusnak tűnik, remélem a KIA szerviz tud mérni SWR-t, legyen az bármi is. Felteszem, majd néznek, mint a vett malac. Hol értenek ilyesmihez?
(A szerviz egyébiránt az összes létező kábelt, csatlakozást átnézte már, azok állítólag rendben vannak, de nyilván nincs közük az SWR-hez, legyen az bármi - majd kiguglizom)
Nem valószínű, hogy tud SWR -t mérni egy autószerviz. Ezt a mérést a 700 - 2600 MHz sávban kellene elvégezni, amihez komoly műszerek kellenek.
Amit megtehet, hogy kipróbál egy másik ehhez a feladathoz való gyári antennát. Lehet közük az antenna, antenna kábel, és csatlakozóinak is. De az is lehet, hogy csak egy egyszerű szélessávú antennád van, ami vételre kíiváló, de adni nem lehet vele. Régen voltak rádiótelefon, CB beszerelő műhelyek, azok annakidején kaptak tréniget, ha találsz még ilyet, ott legalább valamelyest értenek hozzá. Ma már igazából senki nem szereltet fixen kihangosítót, leginkább BT kihangosító van, de az csak a hangutat használja. A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2019
Én még nem láttam olyan autórádió fejegységet, ami egyben rádiótelefon is lett volna, természetesen ettől még lehet ilyen, csak nekem nincs ilyen tapasztalatom.
Lehet, hogy csak nem a megfelelő antenna típus van az autódra felszerelve, és adáskor minden sugároz egy keveset.
Pedig volt, azért is árult a Westel egy időben autós SIM kártyát. Amikor ez feljelentkezett a hálózatra, a kézi telefonban lévő fő SIM-et letiltotta, és átvette annak a szerepét. (Most is van hasonló a Telekomnál, a MultiSIM. Igaz, ma már nem autóba keresnek az emberek plusz sim-kártyákat, hanem órába, tabletbe stb.) Talán a Bluetooth 2.1-2.3 eljövetelekor vált lehetővé a ma is népszerű vezeték nélküli kihangosítás, mert akkortájt kerültek be a bt szabványba a hozzá szükséges profilok. Ezzel egyidejűleg kezdtek kikopni az autókból a (gyárilag beépített) telefonok.
Olvasva az eredeti kérdést, itt is csak a fejegység kihangosító funkciójáról van szó. Ahol viszont a rádió és a telefon között csak kódolt audio jelek futkároznak , így semmi köze sincs a dolognak az autó antennájához. Ezért én először a résztvevő eszközök közötti BT kommunikációt sejtem ludasnak. Sajnos, a bluetooth az ilyen. Meg kell próbálni a telefont máshová helyezni, vagy máshogy pozícionálni a rádióhoz képest. Ha van ilyen lehetőség, a bt hangminőséget a lehető leggyengébbre állítani (kisebb sávszélesség-igény) illetve hasonló okból a telefonálás idejére minden egyéb bt kommunikációt szüneteltetni (zenelejátszás stb.). Okozhatnak gondot a különféle telefontartók és tokok is. Sokszor még az emberi test is gátolja a bt kommunikációt... Idézet: „Én még nem láttam olyan autórádió fejegységet, ami egyben rádiótelefon is lett volna,” Ez se az, telefon+bluetooth+fejegység
Az autós SIM kártyához nagyon is sok közöm volt, ez az ötletem lett megvalósítva, úgyhogy pontosan tudom, hogy működött. Meglehetősen nagy háttér szoftver dolgozott a mobil központban. Nem tiltott az semmit, hanem átirányításokkal dolgozott, ha feljelentkezett az autó telefonja, a hívások oda mentek, de az SMS nem.
De azok gyárilag beépített önálló mobil telefonok voltak. Ha jól értelmeztem, a mostani esetben az autórádió fejegységében van a mobiltelefon, + navi. A rádió, és a navi funkcióhoz általában csak vevőantenna kell, de ha a navi olyan, akkor adatátvitelre is szükség lehet (forgalom információk, pontos helymeghatározás), ahhoz pedig szükség van az adóantennára is, ezért kell bele a SIM. Ha pedig szükség van az oda - vissza kommunikációra, akkor már csak egty lépés hogy hanghívásokat is lehessen bonyolítani. De mondom, ilyen tapasztalatom nincsen, mert ilyennel a praxisomban nem találkoztam. BT kihangosítás esetén olyan kicsi a távolság, hogy nem gondolom, hogy annál lenne a probléma, mert akkor vétel irányban is jelentkezne. A BT kihangosító csak a hangutakat kezeli.
Akkor a telefont tedd olyan helyre, ahol saját kihangosítójával jól működik. Ha eldugod a telefont, lehet, hogy a BT is megbolondul, de a mobiltelefon is szakadozhat.
soha semmi nem megy bluetoothról, csak a telefon, az meg általában ruhazsebben. Tartó nincs, a tokot ezennel leszedtem, majd sasolom.
Hát, az sem a legjobb hely. Próbára próbáld meg felhívatni magad pl. az asszonnyal, (ha van) és próbálgasd különböző helyeken. A mobiltelefon antennájának minél szabadabb helyen kéne lenni. Magának a karosszériának is jelentős árnyékoló szerepe van. Ha sokat jársz "elvarázsolt" helyeken, külső antenna nélkül lehetnek problémák.
Akkor pontosítok. A fejegységben se mobil, se SIM, van navi, rádió, némi internet hozzáférés a telefon hotspotjával, és médiavezérlés,+ a telefon kihangosítás.
Telefonról telefonra kifogástalan mind állva feltámasztás nélkül, mind fekve fedezék mögül. Ha belép a rendszerbe a fejegység, CSAK akkor jön elő a gond. A külső antenna egy cápauszony, gyári. Az egészben az egyetlen stabil pont az asszony. Mellesleg a fejegységben semmi rasszizmus nincs, mások felé is szaggat, kivéve a szervizt. Ott jó a rohadék.
Fogorvos effektus. Mégiscsak SzervizMacskának lesz igaza, BT probléma.
Anélkül, hogy a mobilok belsö felépítését ismerném, joggal feltételezem, hogy a gyártók alkalmasint többféle kommunikációt intéző integrált chipeket építenek a különféle készülékekbe. Ez lehet tipusonként is más-más kombináció, mint például az iPadekben a gsm van a gps-szel összevonva. Ezért elképzelhetőnek tartom, hogy bizonyos funkciók nem működnek egyidejűleg 100%-osan, mivel az erőforrásokat megosztottan használják. De ezt ki lehet próbálni, ha a hotspotot kikapcsolod, lehet, hogy a bt kapcsolat a wifi egyidejű használata nélkül tökéletes lesz.
kipróbálva, nincs változás.
A GSM, és a GPS együttműködése nem okoz problémát, mert külön antennájuk van. A WiFi (hotspot), és a BT ugyanazt a sávot használják, ugyanazzal az antennával, az viszont igencsak problémás lehet.
Én is voltam okostojás. Kitaláltam, hogy a laptophoz amit használok, WiFi -vel, veszek egy BT egeret, hogy ne kelljen elfoglalni egy USB portot. Háát, viszonylag sűrűn eldobta az egeret, némi macera után találta csak meg újra. A "rendes" vezetéknélküli egér sem lett volna jó megoldás, mert az is a WiFi sávot használja, és még a vevője is elfoglal egy USB portot. Most vezetékes egér van. A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2019
Sziasztok !
Renault Clio aksiját kellett ujra töltenem,ezért az autórádió kódját újból be kell írnom,mivel többször nem pontosan írtam be azt,ezért kiírta az ERROR szöveget,és az Istennek sem ad új lehetőséget. Mi a megoldás? nem tudom ! dobjam el a rádiót,vagy van rá lehetőség,hogy megoldjam a problémát ? Ebben kérem a Tisztelt hozzáértők tanácsait. Köszönöm !
Üdv a csapatnak! Két problémával is zaklatnálak benneteket. Az első, a kolegámnak van egy Shevrolet autója amit D-Kóreában gyártottak. A rádiója nem akarja az igazat, elveszti az adást, be sem jön. Az antennára gyanakodott, megnéztük a helyén volt (bár sejtettem). Viszont rejtett antennás.
A másik probléma, az én masinámmal van. Daewoo eredeti rádió, az enyém is elveszti az adót (időjárás függő), sutyorog, menet közben egy döccenőnél elalszik a háttér világítás olyan mint, ha kikapcsolna egy pillanatra, ha nagyon felveszem a hangerőt akkor is csinálja. Tudnátok segíteni? Köszönöm.
Általában hagyni kell bekapcsolva 1-2 órát és utána újra lehet próbálkozni. Írd be jól!
Van ez a SPH-Da110 fejegységem, (immár beszerelve az autóba MB W211) amit IPHONE SE-ről szeretnék üzemeltetni. Mondjuk, telefonálni is. A problémám az, hogy egy bizoynyos idő után,- ami soha nem ugyan annyi - ledob a bluethooth. A csatlakozók eredetiek, megefelelően szerelve.
A fejegység 2013-tól a dobozában állt, szerelve soha nem volt! Ha valaki tudna ötletelni, vagy ajánlkani valakit, aki ebben profi, és bp.-i, a pénz nem számít! Köszönettel!
Sziasztok,
Kenwood_ddx7025 van a kocsimban. RDS szöveg kiírása megy minden arra képes adónál kivéve a Retro rádiót. Jelszint hibátlan ennél az adónál is, szöveg viszont nem jelenik meg. Kollégám más (újabb) tipus rádióján minden kiírás jön. Elképzelhető, hogy ez az adó másképp kódólja a jelet vagy a készülékem kezeli egyéni izlése szerint az adókat?
Sziasztok!
Van egy Silvercrest autórádióm. A problémám hogy a jobb első ajtóban a hangszóró nem szól vele. A gyári rádióval szól. A Silvercrest-et másik kocsiba kipróbáltuk, teljesen jó. 4 gyári hangszóró van, kettő műszerfali és kettő az ajtóban. A menüben is kipróbáltam minden beállítást, úgy se jó. A rádió jó, a hangszórók jók, a bekötés jó, de valamiért mégse működik. Hátha tud valaki okosat mondani. Köszönöm!
Szia!
Mérd meg az csatik két oldalát a szürke páron. (Keresd az egyszerűt) -Talán a csatik közül valamelyik.
Szia!
A hangszóró csatlakozónál próbálkozzak ? Köszönöm szépen!
Igen Milyen a bekötése ISO?
Szia!
Igen, ISO.
Sziasztok! Adott egy Peugeot 206 gyári rd3 rádióval, sikerült szereznem egy Yatour YT-M06 cd tár emulátort, mint kideült ez Ford FRD2 típushoz való, naívan azt hittem csatlakozó levág másik rá és már szól is! Külföldi oldalakat böngészve elvileg mindegyik rádióhoz más készülék kell nem elég a kábelt vagy csatlakozót cserélni! Szétszedve látom egy eprom van bent, gondolom itt a tartalom lehet más különböző rádiókoz! Kérdésem az lenne nem tud valaki tartalmat rd3-as rádióhoz, és az rd3as gyári yatour kábelén van egy doboz abban mi lehet mert a fordén nincs! Össze lehet hozni vagy el kell engedni a dolgot? Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2019
Közben sajátot szétszedve látom, hogy nem is YT-M06 hanem YT-M07! Ez lehet bonyolítja a dolgot!
Szia,
A Peugeot gyári fej általában Clarion. Ha van rajta ilyen csatlakozó,akkor sok teendőd nincs a Yatour-ral. Ezt nézd meg először kérlek.
Kivettem a rádiót! ilyen!
Mini ISO.
Ez így nem túl biztató. Mint látod a középső fényképen a kék mini ISO csatlakozót,láthatod ezen a rajzon is a helyét. Hiába cserélnéd a kábelt szerintem,az emulátor program a lényeg. |
Bejelentkezés
Hirdetés |