Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Tetem bele egy bontott generátort ami látszólag jól tölt 14.-14,4 V. Viszont az este jöttem haza és azt vettem észre, hogy alapjáratom(lámpánál álltam) leesik a tőltés 13,5v köré. Bekapcsolt lámpák+ ablaktörlö+hátsó ablakfűtés+rádió ment. Mikor elindult ismét 14V fölé ment a töltés!
Ez teljesen normális. A generátor a névleges fordulatán tudja a megadott pl: 80 vagy 100A-t. Alapjáraton lehet, hogy csak 10-15A-t tud. Ezt simán leveszi pl: az üzemanyagszivattyú, motor vezérlése, egyéb elektronikák. A pluszban bekapcsolt fogyasztók már merítik az akkut.
Sziasztok!
Tudna valaki segiteni??? Renault Scenic.II. 2006-os auton világitott a töltésjelző, és ténylegesen sem volt töltés, akksi lemerült stb, eredeti Valeo generátor volt rajta., lecseréltük egy uj utángyártottra.., az eredeti COM-os tipusú generátor volt.., érdekes modon a kontrollámpa csatlakozója fizikailag nem passzolt az utángyártottéba.,de ettől eltekintve a töltés tökéletes, 4 napja teszteljük folymatosan..,viszont naponta maximum néhányszor kigyullad a töltésvisszajelző, motorleállitás és ujrainditás után elalszik rögtön. Clipp Diagnosztikában nem törölhető hibakód van : Df034 kb ennyi jelentéssel :" Generátor tipus--generátor összefüggéstelenség". A töltés dignosztikában is jó értékeket látni. Hallottam hogy pl BMW-knél , ha gyárilag Valeoval vannak szerelve ..,akkor más gyártmányra történt csere után, szinte programozott a probléma...,sajnos generátor csere elött nem csináltunk diagot,ami most kitudna zárni egyet-s mást. Esetleg van valakinek konkrét tapasztalata ezzel COM tipusú Valeoval? Például van-e gyárilag vészfutási tulajdonsága? Olyan mint a hasonló Bosch generátoroknál : Pl a Generátorbóla motor ECU-hoz menő vékony vezeték "leszakadása" esetén vészüzemre vált ,és továbbra is van (csökkenett) töltés. Nagyon köszönök minden hozzászólást!
Szia! Ezt olvasd végig, talán hasznodra lesz. A biztosíték tábla hibás kontaktusa okozhat hasonló problémát. Bővebben: Link Bővebben: Link
Szia!
Köszi-- megoldodott egyismételt le-fölszereléssel stb., sajnos nem volt kompatibilis az utángyártott uj generátor.., ezért nem lehetett a Df034- t sem törölni.,eredeti meglett javita és ezzel oldódott meg ez történet. Köszi és üdv Laci
Sziasztok! Van egy Opel F Astrám, C16Nz motorkóddal. Olyan kérdésem lenne, hogy tölt a generátor, most lett felújítva, akkumulátort most vettem, rámértem és mindend tölt,de világít a műszerfalon a töltés visszajelző lámpa. Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy mi lehet a probléma?
Opeloknál nem a kontroll lápán keresztül kap gerjesztést a generátor?
De csak a problémám hogy nem tűnik el jàromotornàl és csak parazslik ha gázt nyomok neki akkor halványabb. Fogyasztókat rá kapcsolom tompított, fűtés, hátsó ablakfűtèst, rádió akkor is jól tölt 13.5 ha alap helyzetben nincs rajta semmi akkor 14.4 a töltés.
Szia! Valami "nem kerek", olyan mintha nem volna meg "egy fázis" a gerjesztő diódák közül. Ide olvass vissza és a lap aljáig folytasd, a megoldásig.
Van töltés és csak pislákol a töltés visszajelző lámpa. Szerintem gerjesztési probléma lehet.
Igazad lehet,úgy emlékszem ezeknél a feszitőnél van külön test kábel,mert gumiban fekszik a feszitő iv csavarja is.
A mobil eszközről történő hozzászólás nem ok arra, hogy szabatosan, a magyar helyesírás szabályainak betartása nélkül használjuk a fórumot.
Terhelésekkel mérjél feszültségesést a gyújtáskapcsolón.
2V már elég hogy sötétben jól láthatóan izzon a visszajelző. Ha ez OK. akkor diódahiba. Vagy hatalmas átvezetési ellenállás a töltőáram utakon.
Uraim!
Meg lehetne szakérteni ezt a témakört? COM/BSS szabályzás tipusú generátor. Elözetesnek-felvezetésnek : Chrysler PT . CRD. Bosch EDC-vel. Bosch generátorral nem volt töltés, eredeti Bosch szabályzót cseréltünk, de azzal se volt töltés. Egyébbként még leszereléskor kiprobáltuk a generátort egy "hagyományos" DFM-es szabályzóval ,mivel a COM tipusúak ellenörzéséhez nincs interface-nk.., ezzel tökéletesen töltött, tehát a generátor biztosan jó! Sajnos semmi sem változott fölszerelve, ezért leszereltük., (embertelen munka!) A generátorból egy vékony vezeték jön a motor ECU-ba., ezt kisipoltuk okésnak., érdekes modón szkóppal nézve a jelvezetéket akár jó is lehetett volna.., de tekintettel a borzalmas le-föl szerelésre , nem akartunk már kisérletezni .ezért beépitettünk egy hagyomás DFM-st , és egy mini töltésvisszajelzőt is a biztositéktáblába! Ennk kb 3hónapja és tökéletesen üzemel azóta is!!! A müszerfalon a töltéjelző valószinüleg csak bizonyos fesz.szint alatt gyullad ki, ugy figyeltük meg hogy föltöltött akksinál simán elaludt --mintha volna töltés. "hivatalos " helyen , talán Autótechnika vagy Bosch füzetekben olvastam egyértelmüen hogy a Bosch ilyen tipusú generátornak van egy vészfutási tulajdonsága : Pl jelvezeték leszakadása, ECU kimenet hiba esetén lép üzembe és kb 13.2V körül biztosit töltést---, ezen felbuzdulva kiprobáltam a régi és a vadiuj Bosch szabályzót, két generátoron is : Csak a +B lett bekötve és semmi más., kb 14.2 V.,terheléssel(max 30A) is tökéletes!! Többnap állás után is simám "felgerjedt" magától sokszori probálkozásra is, Ezekután jönne kérdésem: R. Scenic 2006. Valeo Tg11C055 generátor , UPC által vezérelve., vajon ennek is van ilyen vészfutási tulajdonsága? Továbbá itt is meglehetne probálni egy "hagyományos" szabályzó" kiépitését? Mi történne a töltéskijelzővel? Olvastam hogy a gyári Clippel ,az UPC be kb öt fajta generátort kell(ene) konfigolni pl cserekor stb.., Tettünk föl egy utángyártottat---töltés tulajdonképpen jó volt, de naponta többször kigyulladt Stop-Akkutöltéslámpa, ami ujrainditás után rögtön elaludt, és aztán megint sokáig jó volt. A Df034 hibakódót (generátor inkoherencia??) egyáltalán nem is lehett ezzel az utángyártott generátornál kitörölni! Az eredeti Valeon cseréltünk egy csuszógyürüt és kefét kb egy hete.., most semmilyen hibajelzés nincs a müszerfalon ,de hullámzik a világitásnál a fény..., hétfön hozzák vissza, jó volna ha feltudnánk készülni a fenyegető leckéből..., mert eszméletlen munka a generátor le-föl szerelés...,merre induljunk-mit nézzünk?? Minden ötletéert ezer köszönet!!
Tegnap lemerült az akku mert csak rövid távon használtam az autót. (Toyota yaris I). Be lett tolva, szépen elindult de a generátor nem kezdte el tölteni az akkut, világított az akku lámpa meg az usb-feszmérőm is 9V-ot mutatott, így szerencsére haza tudtam érni, sötét volt de kénytelen voltam lekapcsolni a tompítottat hogy hazáig kibírja. Az akku töltőről feltöltése után már a generátor is töltött, pedig azt hittem hogy a betolástól tönkrement a fesz szabályzó.
Sziasztok!
Olyan problemam lenne, hogy: Uj generator van az autoban, alapjaraton a toltes 14,1 (fogyasztok nelkul, csak a kozponti kepernyo, es az aprobb belso vilagitasok mennek). Ahogy rakapcsolom a lampakat, ugy leesik 13,5-re, reflektorral 13,4-re, ablak es tukorfutessel 12,8-ra. Ha lekapcsolom az utobbit, akkor felmegy 13,8-ra, majd visszaall 13,5-re. Beinditaskor felporog a motor 1200-ra (ez normalis) majd rogton visszaall alapjaratra (800) es csak ekkor alszik el a toltes jelzo lampa, lehet is hallani, hogy ilyenkor a generator kicsit megfogja a motort. Ugy emlekszem, hogy csere elott beinditast kovetoen azonnal elaludt a lampa, es nem csak 1-2 masodperc mulva, ahogy beesik alapjaratra a motor. Ugy gondolom, hogy ezek az ertekek, foleg a terheltek, nem jok. Lehet rossz az uj generator, vagy csatlakozasoknal is keresheto a problema forrasa? Ha igen, akkor mit nezzek meg, aminek koze lehet ehhez. Koszonom elore is!
Meg kell mérni a töltést az akku sarkain,és a generátoron is, ahogy azt tetted, terhelve terheletlenül.
Ami jelenséget leírtál, és az akkun mérted a töltést, az azt jelenti, hogy vagy laza oxidos a testvezeték a motor - kaszni - akku között, vagy ami gyakrabban fordul elő, el vannak rohadva a kábelek.
Üdvözlök mindenkit!
Segítséget szeretnék kérni ! Skoda Fabia bnm motorkódú A töltés ellenőrző lámpa a gyújtáson nem világít, ha beindítom az autót nincs töltés a lámpa továbbra sem világít. A gázpedál nyomására a nagyobb fordulat miatt elindul a töltés 14,2 mi lehet a gond ? Egy generátor szerelőhöz elvittem azt mondta hogy jó a generátor de a helyén vizsgálta meg. Előre is köszönöm a segítséget!
Szia nincs gerjesztése,azért kell magasabb fordulat.Nem tudom hogy az ecu vezérli e.Milyen a bekötése? egy vastag töltökábel és...?
Ha mezei rendszer (pont Fabiát még nem csináltam) akkor kiégett a visszajelző izzó.
Azon keresztül gerjedne fel, így csak a remanens mágnesség segít, az meg csak nagy fordulaton tudja megindítani a felgerjedést. Utána már öntartó a folyamat. Vagy kontakthiba az izzó körben, a gyújtás+ és a generátor D+ gerjesztés között van az izzó.
Szia! Bővebben: Link Talán ez lehet a probléma?
Köszönöm a gyors reagálást!
Hogy ne legyen egyszerű a történet az autó műszerfala tele van leddel gyárilag innen matt. Olyan lehetséges hogy ha a led gerjesztené a generátort kiváltani kis izzóval vagy másik leddel de nem a műszerfalban?
Azt nezd meg legyszives hogy a generator hatuljara hany vezetek megy.
Ha a vastag toltocsatlakozon kivul csak 1 vekony, akkor az a gerjesztes, ha ledes a muszerfal akkor kell lennie egy ellenallasnak valahol ami az elogerjesztest boztositja, ezt kene megtalalni. Ez lett szakadt.
Köszönöm Tibor!
Megnézem ha tudom fotót is küldök. Van újabb fejlemény : ha a akku feszültség elég magas( pl. nem rég közlekedtem az autóval ) akkor gyorsan magától eléri a 14,4 v feszültséget. És mindenkinek köszönöm hogy ilyen segítőkészek vagytok!
Valószínűleg nem jó tippeket adtam.
Levadásztam egy Fabia rajzot a netről és ez már nem ez az egyszerű régi hagyományos megoldás. CAN buszos és a bár a generátorra nem megy ki a busz de a motorvezérlővel tartja a kapcsolatot a generátor, és valamilyen módon azzal tudatja hogy minden oké, van töltés, az meg a műszerfallal. A visszajelzés miért nem működik, pedig van töltés, erre így hogy nincs előttem az autó, nem tudok korrekt és konkrét választ adni. A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2020
Köszönöm !
Az autó 2006 márciusi meddig bírhatja gázfröccsel a töltés pót megoldás gyanánt mert a márkához nem akarom vinni mert megnyúznak, a maszek villamossági szerelők meg elzavarnak ezzel a hibával .Csak azt szeretném ha rendesen működne.
Sziasztok.
Tanácsot szeretnék kérni töltés problémával kapcsolatba. F astra 1.7 diesel x17dtl motorkód Bosch k1 generátor 70 amperes. Teljesen felújítottam 14.20 V tölt viszont folyamatosan ég a műszerfalon a töltés visszajelző lámpa. A D+ ponton 7, 6 voltot tudok mérni nem tudom hogy ez normális e..? A helyzet az hogy nem ez a generátor volt a kocsiba hanem egy francia Delco amit kidobtam belőle. Testkábelek kicserélve sodrott rézszalagra test rendben. Kifogytam az ötletekből, segítségeteket előre is köszönöm Laci
Ha a D+ 7,6 volt akkor valószínű a segéd diódák között van rossz.
A két vezetéken ami a generátorra megy az egyik szálon 12v van a másik vezetéken pedig 7.6v az egyik a d+a másik a w fordulatszám mérő
Most mértem úgy hogy a generátorról levettem a két vezetéket |
Bejelentkezés
Hirdetés |