Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Idézet: „akkor miért 2,5-ös V6-ost vettél” Ez egyszerű. Nagy a család, (számszakilag és terjedelemben is) ezért nagy autó kellett, viszont nem vet fel a pénz, ezt tudtam megvenni. Az országúti fogyasztásával nincs is baj, mert 9 liter körül eljárkál, de az M0-ás okozta közlekedési káosz miatt a Halésztelek - Szigethalom távot van hogy 1 óra letudni. Ilyenkor még a kisebb autók fogyasztása is litereket ugrik. De nem csak ez a fő probléma, hanem hogy a közlekedés egyéb résztvevőinek járművei is jóval több bűzt eregetnek, az autókban ülők meg ezt lélegzik. A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2019
Ezen gondolat mentén, akkor a te motorod is ezt a "kipufogógázt" szívja be, tehát már ott más paraméterek vannak.
Azért szerintem a közel 1/3-2/3-dal nagyobb fogyasztásnak fordulatszám emelkedésben is jelentkeznie kellene. Ilyet tapasztalsz? Másrészről az araszolás teljesen más üzemi állapot, mint egy piros lámpás megállós alapjárat. Amúgy azért ha belegondolsz szerinted milyen pontosságú lehet ez a műszer? Mert szerintem ebben a tartományban saccolóka. Gondolj bele ez percenként mekkora mennyiség és még akkor is mérés szempontjából hatalmas időről beszélünk. De lehet az is, hogy reggel hideg van, délután már meleg és van hőfüggése is a müszernek.
Arról nem is beszélve, hogy a sok elindulás/megállás ami a dugókra jellemző, azért erősen meglöki a fogyasztást. Lehet hogy ezt látod nem?
A dugó sajnos túlzottan is befolyásolja a gépjárművek fogyasztását, hiszen minden energiafogyasztóról elmondható (függetlenül, hogy Diesel, Benzin vagy Elektromos), hogy az indulás pillanatában eszi a legtöbbet.
Autó téren én is meglepődtem, hogy amikor leváltottam az 1.8-as kocsimat - amihez társult egy 850 KG-s karosszéria - egy 2.0-ás Boxerre - 1,5 Tonna -, akkor hiába volt az újnak 30 helyett 60 literes a tartálya, dugóban araszolva csak kicsivel megy tovább el (kb 100 km-el).
Pontosan ezért érthetetlen a zöldek agymenése a forgalom korlátozására. Az nemhogy több szennyezö anyagot juttat a levegöbe - anygibb figyasztás miatt, de az autok is hosszabb ideig vannak ugyanott, azaz duplán szennyeznek ahelyett, hogy pillanatok alatt tovább mennének.
Az is lehet a mögöttes oka a különbségnek, hogy reggel párásabb a levegő (és kicsit sűrűbb a hideg miatt) és az jótékonyan hat a motor működésére. Délután szárazabb, ritkább.
Azt tudni, mekkora időszakaszok átlaga a kiírt érték? Ebbe mi esik bele, pld.: egy indulás, már más mint otthoni alapjárat.
Abban inkább az van benne, hogy van egy elfogadható szintje annak, amit az emberek ingázással hajlandóak tölteni. Ez mindenkinél más, nyilván, de az gondolom nyilvánvaló, hogy ha csökkentjük az adott út áteresztőképességét ("forgalom korlátozása"), akkor megnő ez az idő. És lehet, hogy hősünk hajlandó fél 8-kor elindulni otthonról autóval dolgozni, hogy fél 9-re beérjen a munkahelyére, de fél 7-kor is el fog indulni? Fél 6-kor is? Stb.
Szóval a forgalom korlátozásával, annak egyre nagyobb mértékével egyre több embernél tudják azt elérni, hogy letegyék a kocsit és menjenek tömegközlekedéssel, és ezzel jelentősen csökkenjen az általuk okozott szennyezés. Ez az elv, csak ehhez mondjuk kellene normális tömegközlekedés is, A mávot sajnos ismerjük, a busz pedig ott gurulgat az autók között a dugóban, szóval az se megoldás. De az se, hogy a jelenlegi 4-6 sávos városi autópályákat 6-8 sávos városi autópályákra cseréljük, és parkolót csinálunk mindenhova, ahol épp nincs út. És a jelenlegi helyzet is tarthatatlan, Bp. esetében legalábbis. Ma, egy szerdai munkanapon délután 2-kor konkrétan állt a kocsisor a nagykörúton. Szóval nagyon kellene valami behajtási díj, de nem az az adószerűen beszedett valami, amiről hallottam (valami évi 5k?). Nem, a kedves behajtani kívánó autós szépen minden egyes napon fizessen be pl. 1000 Ft-ot, aztán ha ez kevés akkor lehet az összeget emelni.
15Km/h sebesség alatt már átvált a kijelzés liter/órára. Valamilyen átfolyás mérő lehet benne, mert amint megérintem a gázpedált, azonnal növekszik a kiírt érték.
Mit gondolsz hány %- a azon autosoknak tud vagy hajlando átülni a tömegközlekedésre? Még a jol müködö városokban is ebb mint 10%! Azaz semmi értelme az ilyesminek. Ráadásul ott is korlátozzák ahol nem az ingások járnak - pl több várost átszelö autopályán. Ismerek olyan szakaszt amit a korlátozás elött gond nélkül 5-6 perc alatt áthajtottam, a 80 km/h korlátozás bevezetése ota, >30 perc dugo!!!
Ismert a komputer számára egyenként a befecskendezések térfogat mennyisége és száma, meg persze az idő is, ezekből lehet kalkulálni. Átfolyásmérő ezekben nem szokott lenni, benzin jön befecskendezőkbe, és zöme megy vissza tankba. Nincs hol befecskendezett mennyiség átfolyást mérni.
Illetve lehetnek bármilyen bonyolított megoldások, de a szokásos ez. A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2019
Azonnal átülnék tömegközlekedni, ha 20 perc autókázás helyett nem közel 2 óra lenne ugyan az az út... (Otthon - munkahely; Dunakeszi - Óbuda)
Persze amikor olyan telephelyünkre megyek át egy-egy napra, ahova nem is érdemes autóval menni (Váci utca, Fiumei út, …), akkor gond nélkül szállok vonatra. Igaz a vonatjegy olcsóbb, mint a BKV jegy, így ilyenkor a "nagyfaluban" gyalog/rollerrel hagyom magam mögött a kilométereket (igen, a vasútállomás is majd 3km, s oda nem megy közvetlen járat a közelemből) Egyébként meg az iskolaidőszak ami igazán durva. Nyáron még csak-csak lehet közlekedni, de beindul az ősz és vége a dalnak. Szeptembertől állítom, hogy minimum háromszor annyi autó van az utakon.
Nem mindig lehet tömegközlekedni, pld.: ilyen esetben nem. Meg mindenhez nagy kocsi sem kell, mint csatolt képen egy karácsonyi bevásárláshoz sem.
A képen nem mi vagyunk!
Ha finomak...
A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2019
Hogy topik címéhez hű legyek, sok érdekességet lehet találni a környezetvédelemben. Tíz éve lettem félig városi, félig kisvárosi (=gyakorlatilag falusi). Kezdetben volt egy hulladékudvar, ahova el lehetett vinni az elektronikai hulladékot, egy zárt raktárba be lehetett vinni a kiselejtezett monitorokat, stb. De onnan ki semmit. A szívem szakadt meg, amikor közel száz éves rádiókat, múzeumba való technikai érdekességet láttam a polcokon, meg a sarokba ledobálva. Ez pár év múlva odáig módosult, hogy volt egy polc, ahova le lehetett rakni, ami nem kell, de más talán hasznosítani tudja. Ott találtam már kifogástalan Marantz eszközöket, VFD kijelzős számológépeket, nekem a csúcs egy Videoton TVC volt. A jónépek persze oda rakták le a beszáradt festékeket, fáradt olajat, megunt mobiltelefonokat, számítógépeket, meg a lejárt szavatosságú növényvédőszereket. Mostanra eljutottunk oda, hogy felszereltek videokamera rendszert, megszűnt a polcrendszer, és el lehet vinni a 20-30 kilométerre levő veszélyeshulladéklerakóba ezeket a holmikat. Szerintem érdekes. Eljutottam oda, hogy megkérdőjelezzem, mi érdekem van abban, hogy a naponta két-három alkalommal közlekedő tömegközlekedéssel, elmenjek oda, kilométereket cipeljek tíz-húsz kilós csomagot, vagy autózzak 50-60 km-t (túlméretezett fekvőrendőrökön, mesterséges dugókon keresztül), hogy eleget tegyek az előírásoknak? Itt szerintem nem kellene a maximális gazdaságosságra törekedni.
Érdekes. A múltkor láttam egy ötven év körüli embert, aki nagy lelkesedéssel tömködte a papírgyűjtő konténerbe a polisztirol falburkoló maradékait, amikor rászóltam, bociszemekkel nézve kérdezte: Miért, ez nem papír? Nem egy nyolcvan-száz éves néni, hanem egy értelmesek tűnő férfi volt. Biztosan jó módszerekkel védjük a környezetet? A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2019
Én úgy látom, hogy 10-30%-a nem tud, és 70-90%-a nem akar. A kettő nagyon más kategória. Az elsőt megértem, tényleg, de nekik is rossz az, hogy a dugóban üldögélnek a 2. kategória miatt.
És még egyszer: normális tömegközlekedés kell, az az alapja mindennek.
Nem a szelektív konténerre gondoltam. Ott is előfordul, hogy a PET palackokat nem préselik össze, a sörösdobozokat nem tapossák meg. De, sajnos, még a kommunális hulladékot is beledobják.
Én meg hülyének érzem magam, hogy ha ilyet látok, akkor kiveszem (ha lehet), és bedobom a helyére. Ehhez nincs semmi köze a politikához, meg államosításhoz. A mindenek felett álló gazdaságos megoldások jelentik a gondot.
Én a hulladékudvarra írtam, mert lehet, hogy annak is ilyesmi ártott meg.
A PET palackot nyilván összenyomom, a sörös dobozt viszont inkább elkerülöm, nem szeretem ha sörös a talpam (cipőmé). Gazdaságos témában pedig nagy ellenségem az ablakos boríték, ott sz**hatok azzal, hogy a műanyagos dzsuvát kivágom belőle, aztán a többi mehet a papírhoz. Ja, meg a hőpapír, azzal is gondban vagyok. Mert az nagyon nem papírnak néz ki...
Igazad van, ilyen dolgok miatt megy el az ember kedve a zöldélettől. A héten vittem vissza egy rekesz (hüsz) darab sörösüveget. Korábbi rossz tapasztalatim alapján számoltam, hányszor kellett bedugni a visszaváltó automatába a gondosan kimosott üvegeket. Egyszázhuszonhárom dugás kellett, hogy elfogadja mind a huszat. Nyugdíjas vagyok, ráérek, de a derekam megérezte, mire befejeztem. Sem a forgalmazónak, sem a boltnak nem érdeke, hogy környezetbarát megoldás legyen.
Az már az én egyéni pechem, hogy mire megiszok egy dobozos sört, már 1-2°C-t melegedik, és már nem tudom élvezni, tehát üvegeset kell innom. Pedig öt perc alatt végzek vele. A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2019
Azért ne vidd tulzásba. Teljesen felesleges a papirbol kivágni a "müanyag" ablakot, mert az a papir feldogozása folyamán amugy is eltünik a papir hulladékbol. A papir hulladékba csakis a fém lehet a zavaro ( Tetrapack, fémbevonatu tálcák stb), azok okozhtanak gondot a papirhulladékban ( de az is függ a technologiától).
Jelezd a boltnak, mert egyszerüen rosszul van beállitva a gép. Egy jo gépnél 1-2% a hiba.
Azért a pofátlanságnak is van határa. Nem elég hogy titokban lefotóztál mikor a T...o gazdaságos hentespult után elindultam hazafelé, de még ide is feltetted a képet. Ejnye-bejnye. Csak egy kis orja levest szerettem volna főzetni a zasszonnyal. Kicsit sok a gyerök, meg van pár jány is. Még jó hogy nem odafelé fotóztál, mert akkor ők ültek a motoron mögöttem.
Amúgy teljesen szabályos minden, mert a hátsó malacnak be van kötve a biztonsági öve.
Azért vagyok annyira életrevaló, hogy magamtól is megtettem.
A hölgyeket egy lusta szervizes könnyen megdumálja. A boltnak csak nyűg a visszaváltás, tárolni, mozgatni kell az üres göngyöleget. Dobozos, PET palackos termékeknél keletkezik némi papír, meg műanyagfólia hulladék, amit a bolt mögé kiraknak, a csövesek meg elhordják, nekik számít az a pénz. Befőttesüvegek, italos palackok nagy része (pláne az importból származó mérhetetlen mennyiség) megy a szelektív konténerbe, ahol nagy része összetörik. Majd csak leszokik az állampolgár a visszaváltásról. Mint a közlekedésben. Fekvőrendőr, forgalomlassító útkereszteződések, körforgalmak. Újpesten a 2x2 sávos Tél utcából szlalompályát csináltak. Majd megunja az autós, áttér a tömegközlekedésre. Amit ritkítanak, mert "nem gazdaságos". Vagy nincs sofőr a buszokra.
Ez a hulladékszelektálás azért nem működik, mert az emberek fegyelmezetlenek. Van ahol ez kitűnően működik. Még a sz. hulladék gyűjtők környéke is makulátlan tiszta.
A tényleges tett helyett itthon a szájtépés és a mutogatás megy.
Képzeld, az üveg hulladék nem vész el csak átalakul. Csinálnak belőle gyöngyöt is gyöngyszóráshoz. És új üveget
Azért vicc az egészben hogy megint átutaztatják (utaztatták) Európán az összetört üveget és csinálnak belőle szóróanyagot, új üveget. Aztán visszaveszed újra jó pénzért. Nyilván nem ingyen dolgozik senki de azért lehetne kis feldolgozót ide is építeni. Ez persze csak a nem visszaváltható ingyen üvegre érvényes.
Bocs. Viszont jó motorod van. Én csak egyet tudok így hozni, de most kibomlott az öv, otthon vettem észre üresen érkeztem.
Azért ne higgy tulzottan abban, hogy átül valaki a tömegközlekedésre ( én aránylag sokat használom pár 100 méterre lakom a forgalmas elövárosi vasuttol). A többieknek az idö számit, és az meg a termelékenység egyik mutatoja. Ha valaki többet mint egy orát veszit naponta az utazásra, annak az embernek a termelékenysége már 20%-l kevesebb. Arrol nem is beszélve ha valamit cipelned is kell. Ez a nagyvárosok átka és halála. Már nem egy város haldoklik emiatt. A boltok becsuknak, a belvárosok megüresednek és lerohadnak. Az emberek a beszerzéseiket a külvárosok bevásárlo központjaiban vagy az interneten intézik, a munkahelyek minösége ( a munkavállalo szempontjábol) meg egyre értéktelenebb, ha valamilyen városközpontban van. Ott lassan csak azok dolgoznak, akik max 4-5 metroállomásra laknak. Az utcákat viszont töltik a szolgáltato cégek kocsijai ( csomag-, ételhordok meg a rengeteg iparos, akik megprobálják még a lerohadt épületekben valamit javitgatni.). Ehhez jönnek a szinte napi rendszerességgel a mindenféle tüntetések meg a turisták millioi ( ha annyira érdekes a város). Ezek teszik egyre élhetetlenebbé a nagyvárosokat és a bennszülöttek egyre inkább kerülik.
Ebben biztos vagy? Van erről valami hiteles forrásod? (Szerencsére nem okoz nagy problémát, a lehetőségekhez mérten papírmentesen élek, van évi 2-3 ilyen borítékom.)
Tüntetés, túrista és delegáció témában igazad van, de a többit nagyon máshogy látom.
Szerintem leginkább a városoktól - viszonylag - távoli kistelepülések vannak bajban, a városokba még mindig nagyon sokan költöznének, az ingatlanárak legalábbis ezt mutatják. |
Bejelentkezés
Hirdetés |