Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Szia Béla!
Nekem is van egy kis gondom a bikau féle kínai kütyüvel. Tavaly csináltam az unokaöcsémnek egy erősítőt, hogy a telójáról ne csak cicegést hallgasson. Orister 1015 véget hajt. A gond az, hogy bluetooth módban a zenék közötti szünetben halk ("interferencia") fütty hallatszik. Az öcsit ez nem zavarja, de engem igen. A tápot az Orister tápról kapja 12V-os stabkockáról. Az Általad feltett "csoda" segíthet? Boldog Karácsonyt Mindenkinek ! Laci66
Szia! Vélhetően jelentős javulás érhető el vele. A szűrés hatékonysága attól függ, mennyire sikerül a modul áramfelvétlét egyenletessé tenni az erősítő táp szemszögéből. Ahogy írtam, 100-120mA maximális áramot mértem, de ekkor benne volt egy pendrive, egy memória kártya, és BT üzemre volt kapcsolva. Így fogyaszt a legtöbbet. Ebből kiindulva a stab kocka minimális 7V bemenőhöz 33 Ohm jó választás. A táp negatívja ne legyen bekötve, azt csak a jelföldről kapja. Ha módodban áll, légréses fojtót is tehetsz a 33 Ohmmal sorosan.
Egyébként bár nem publikálta a gyártó, de simán lejátszik flac formátumot a modul.
Szia!
Hát bizony a táp negatívja is be van kötve. Ráadásul antennaként egy kb. 1m-es vékony vezeték is rá van forrasztva amiből vagy 25cm a házon belül megy árnyékolatlanul. Első lépésként lekötöm a táp negatívot aztán meglátom... Kösz!
Megpróbálhatod úgy is hogy a táp föld bekötve marad, csak a pár ezer µF be legyen téve a csodához, és a táphoz a soros 33 Ohm. Én még úgy nem próbáltam, de meg fogom nézni.
Az antenna az nem probléma hogy belül megy, az FM vétel amúgy sem az erőssége. A BT a lényeg, az meg a nyák széli hullámos fóliaszakasszal kommunikál. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2019
Erre visszatérve egy kis segítség kellene. Nos izzóval elindítva, a végtranzisztorokat nem kötöttem be csak az első pár üzemel ugye a 10 ohmon keresztül.. A VR szabályozóval a 10 ohmokon 228-240 mV közt tudok szabályozni a 2 oldal 4 mV ban tér el egymástól csak.
Viszont a 2W os 10 kiloohm amit cserélni kellett az már így is alíg tapintható tűzforró. Esetleg lehet valami amin elindulhatok? Valamelyik a 2SA1943-2sc5200 az első kettő közül zárlatos lenne? Mert mérve jók. A 10 kilóohmon a teszt táppal mérve 82V mérhető. (2X42 ami marad a tápból). Egyebekben más nem melegszik, és úgy tűnik hogy más rendben is van.
A 10kOhmon számolva 0,67W disszipálódik most. Ha zavar a melegsége, rakj 5W-ost.
A 240mV az teljesen jó egy zéró bias végfoknál. Mérd meg a kimeneti nulla voltot (ne legyen 20-30mV- tól nagyobb), majd jöhet a 2X90V. Természetesen egy-egy 10 Ohm 0,5W ellenálláson keresztül.
Nem zavar, igazából az zavar hogy most ugye áramkorláttal indítunk, és végtranzisztorok nélkül, és máris ilyen meleg. Másrészt meg az hogy pont ez az ami szénné égette a panelt is. Rakok be 5w ot oda.
Ezen az ellenálláson üzemi feszültségen, tehát 2X95V-on optimális esetben 90V (70-120)V kell hogy legyen. Ez akár 1,5W is lehet. Ha a kimenet kiül valamelyik tápra, akkor ezen az ellenálláson vagy semennyi, vagy több mint 3W fog fűteni. Ha így marad hosszú ideig bekapcsolva, akkor szokott megégni a panel. Talán ez is történt.
Szinte alig találkoztam olyan végfokkal, ahol betervezték volna a meghibásodás lehetőségét is az erősítőbe. Régebben a Technics, a Marantz használt fuse resistor nevű ellenállásokat kritikus helyeken, amik nem izzottak fel, hanem magszakadtak még mielőtt kiolvadtak volna a panelból. Talán amatőr szinten is lenne létjogosultsága.
Elnézve a másik panelt ott is csúnya alulméretezések voltak, ez is lett aztán a halála.
15 éves nyákokkal már úgy kell bánni mint a hímestojással,külön folyasztószert használtam ahol kellett, mert egyszerűen a legkisebb melegítéstől felvált a fóliasáv.. Úgy számolom magasabb feszen meg ha be lesznek kötve az emitterek a többi tranzisztorral akkor már ennyi fesz nem fog esni rajta talán. Viszont így nem maradhat mert kiforraszthatja magát, és akkor egész egyszerűen megszűnik a meghajtás ezen fele, vagyis annak is a fele mert a másik tranzisztorpárja ettől még feszültség alatt marad. Már csak annyi kérdésem van néhány mp rer borda nélkül ráköthetem a végtranyókat? Mert az első kettőt tudtam fogni nem voltak melegek annyira (De inkább nem mert nyugalmit is állítunk neki ott meg máe fűtenek azok is).
Üdvözletem !
Boldog ünnepet kívánok mindenkinek ! Egy kínai digitális végfokot hajtanék meg egy 24V-os trafóról, az alábbi szabályzóval. Két három óra után a két 2955-ös frankón felforrósodik (éppen nem éget) . Mi a csudától, mert szerintem nem vesz fel 2A a végfok?
Mekkora áramot vesz fel a végfok üzemszerűen ?
Mekkora hűtőbordára van szerelve a 2955-s pár ? A 2955 hűtőborda körül a levegő mennyire tud szabadon áramlani ? A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2019
A kritikus helyekre érdemes réz csőszegecset tenni, az bírja a terhet. Nekem is kell majd, egy basszuserősítőhöz.
Ezen a 10 kOhmon nagyobb tápnál is ugyanakkora feszültség fog esni, tehát nem lesz hidegebb. A végtranyókat ne fogdosd, mert rendes tápnál 95V van a kollektorukon, neked meg lehet gyűjteni a temetésre. Vigyázz! Az első pár végtranzisztor aminek 10 Ohm az emitter ellenállása, azon 20-50 mA nyugalmi elég. A 10 Ohmon ez 0,2-0,5V-ot ejt. Ebben az esetben 1,9-4,75W fog a tranzisztorokon disszipálódni, tahát ez egy darabra értendő. Ezt borda nélkül nem bírja, legalább egy ilyesmi kis borda legyen rajtuk. Ezeket mindig kimentem elavult PC alaplap, videókártya roncsból. A többi tranzisztor amelyek 0,33 Ohmos emitter ellenállást tartalmaznak, azokon nem folyik nyugalmi áram. Csak akkor nyitnak ki, ha van kivezérlés. Már bekavarodtam. A műanyag tokos nagyjelűkön 0,95W disszipálódik, de azok sem szeretik a csupasz fűtést. Valami legyen rajtuk, legalább egy 2X2cm-es alu lap. A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2019
Igen tudom hogy nem kell fogdozni, 50v ig okés, addig nem érzek, felette bizsergek
Na jövök egy csidejóval, és nézd meg hogy akkor ez így helyes lesz é. A tranyókat fogdostam, így még bírják, ha én kézzel bírom addig baj nincsen Természetesen izzó nélkül már feteszem a bordát is!!! Meg amikor a nyugalmit állítom. Legalább már tudom mit tekergetek.... És hogy miért... Tisztában vagyok vele hány v lesz ott majd... Most míg 52v van addig veszélytelen... A 82 is még belefér nálam, (olyan a bürkém mint a rinocéroszé) egyszerre meg úgysem érintek 2pólust... (A szakik most ne figyeljenek ide és ne csinálják utánam!).
A teljesítmény tranzisztor nem attól lesz nagy teljesítményű hogy nagyobb benne a chip, hanem hogy jobban hűthető nagy bordával. Csupaszon 1-2W a maximális terhelhetőségük. Ez a te tápodnál legfeljebb 0,4A-t jelent.
Ilyen patkolt stabilizátornál érdemes a stabkockát jó termikus kapcsolatba hozni a tranzisztorokkal, mert akkor a stab IC túlmelegedés elleni védelme be tud kapcsolni. Ha ilyen kapcsolást csinálsz, akkor a rajzon látható módon egymásra fűzve lehet szerelni. Így nem sül meg a tranzisztor, mert megvédi az IC.
14 órára hivatalos vagyok kötelező éves családi májpusztításra, így negyed kettőkor indulok. Utána csak holnap leszek épp elméjű újra.
34V minusz 24V az 10V, 2A mellett ez 20W. Nem kevés. Ha nincs venti a bordán, akkor bizony a borda felmelegszik 50-70fokC környékére is (mérettől függően), mert kell a hőmérséklet különbség a hő távozásához. Ez normális szerintem.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2019
Szerintem nincs neki bordán, mert nekem is egy 24V AC trafóról megy Egy TPA3116 végfok, és egy 24V-os fetes áteresztő stab van egy 12X8cm-es alu lapon. Nem igazán meleg még agyig hajtva sem.
Ráérsz Köszi a segítségeket És Boldog Karajcsont! Valamint a májnak is!
Az erősítő megszólalt. Az első pár tranyával, a többiről az emitterellenállások ki vannak emelve. viszont tortyogva torzítva szól ereje van.. Gyanítom kevesli az áramot... Ki kéne vegyem az izzót...
Gyanítom hogy feszültségduplázó egyenirányítás kell , vagy akkor a +-70v os trafó jó lesz tesztelni így akkor a differenciál fokozat is elegendő feszültséget kap hogy ne kerregjen az erősítő. És ne billenjen el valamerre + avagy - irányban...
Hello !
Valóban nincs bordája a 2955-nek , csak elemeltem 2db 3-as anya magasságban a paneltól. Szorított az idő ... Lányos zavaromban be sem forrasztottam a két végtaranyót... Csodálkoztam is hogy még jobban pattog, meg forró a 7824. Ma reggel szétszedem és akkor vettem észre (ki kellett kapcsolni, mert élvezhetetlen volt) a végtranyókat. Valóban egy TPA3116-os kis kütyüt hajtott volna. De ha mát szétberheltem kipróbálom egy LM338K-val, ha tegnap a kis 1,5 A-es 7824 bírta (egy ideig) akkor ennek simán vinnie kéne.
A megégett 10kOhm értéke a tápfeszültség függvénye. Alacsonyabb tápfeszhez kisebb érték kell, ez is lehet oka a kerregésnek. 10mA körül folyik rajta, így 2X40V-nál 4kOhm, 2X 60V-nál 6kOhm. Természetesen a közeli szabványos értéket kell választani.
Az is megeshet, hogy hogy a diff erősítő áramgenerátora kis tápfesznél gyengélkedik.
Pont ahogy annó a fetesnél, a 2 diódán további 0.7v környéke esik...
A TPA3116 2X8 Ohmos terhelésen csúcsban felvehet 5-6A-t is 24V tápról. 4 Ohmos sugárzókkal 10A-t, de ez erősen ellenjavalt az erősítő IC vékonyka lábait figyelembe véve.
A nagyobb áramú stabilizátor is ugyanolyan tokozású mint a mostani, annak is bekapcsol a védelme ha melegszik. Melegen még 100mA-t sem tud. Teljesen megfelel az eredeti tápod, csak a hűtést csináld meg rajta. Átlagosan 1A alatt lesz az áramfelvétel még teljes hangerőn is, így egy mobil telefon méretű alumínium lemez bőven elég hűtésnek.
Bocsi a belekotyogásért, de az amperek a panelnek is gondot jelenthetnek...
Találtam egy 40mm-es szögalut , most azt faragom a helyére . Amúgy nem bírja "azasszony" a hangosat.., talán ha 5..6W-tal megy. Csak ezt bírná stabilan !
Természetesen annak is van tűrőképessége, az sem szupravezető. De nem is PA feladatra lettek készítve.
Vissza kell keresnem, melyik diódáról van szó, mert nem vagyok képben.
Amiket betettél 100 Ohmokat, azokon mekkora feszültség esik? Azokon elméletileg 1V körül kell lenni. A másik, hogy alacsony tápfesznél a műveleti erősítő mekkora tápfeszt kap? Bár nem létkérdés, de ha ritkán tervezek erősítőt, szeretem ha nagyon széles tápfesz tartományban stabil marad. A Baji fetes is azért nem tetszik, mert a diff erősítő soros zénereket tartalmaz. Bár nem nehéz átalakítani.
A baji fetesről beszéltem pont amikor hasonló 40v alatt akartuk indítani, akkor jött szóba a kaszkódolás a difinél, mivel ott is kerregett stb a 33v os diódák miatt, aztán reloop írta hogy addig elég egy átkötés nem kell fesz kétszerező csak majd utána alakítsam vissza.... Még te akartál rábeszélni a vagy feszültségutánhúzós megoldásra, vagy pedíg a segédtáposra amivel nem marad benn semmi a fetekben maradékfeszültség formájában. A 2sa 1837 PNP oldalon a 100 ohmokon egyenként 0.6v a növekményes oldalon pedig ahogy írtad is 1.1 v esik. De a tápból egy kis nyugalmi állítás után és a végtranzisztorok emittereit is bekötve már csak 33v marad + oldalon a - on már csak -30.3.v
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |