Fórum témák
» Több friss téma |
Tisztelt felhasználók!
Kéretik a politikai és egyéb felekezeti ill, obszcén viccek bemásolását mellőzni szíveskedjetek.
Ebben az a vicces, hogy komoly.
Nálam a csúcs, a "felismerhetetlenné tevő maszk". 2020 mit fog hozni? ![]()
Egy két mókásabb videó az elmúlt év terméséből: YouTube, WIN Compilation.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2020
Üdvözlöm azt a fórumtársat, aki rávette 16:30-kor a fán ülő corvust, hogy telibe f@sson hazafelé jövet.
Csöppet sem vicces. ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2020
Lehet a hideg miatt volt nem? Nem kell egyből rosszra gondolni , lehet szegény madár csak frontérzékeny
![]()
Ugyan,ki tenne ilyet? Szerintem saját ötlete volt
![]()
Nem fórumtárs, csak a ma divatos kifejezéssel mondva: rosszkor voltál rossz helyen.
Nekem is hasonló tapasztalataim vannak. Ha egy madárnak hasmenése van, szinte biztosan éppen az én autóm fölött van...
Akkor betalált rendesen nálad az új évi meglepetés
![]()
Találtam egy tök jó 2 komponensű ragasztót, ami kitűnően bírja a mellé kalapácsolást és a balra forgó fúrásoknak is ellenálló, videot nézd:
Bővebben: Link
Nem mellé, hanem le sem ér a kalapács a radiátorig. Gyenge becsapás, ordít a huncutság.
De van olyan mint a gyurma szerűen összegyúrható ragasztó, melynek felhasználási mellékletébe szerepel: motorblokk javítás.
Képzelem, a kikönyökölt hajtókar után a blokkot ilyennel javítják, trust me iam engenieer módjára. Pedig ezt idehaza kaphatjuk. ![]()
Ma láttam egy csodát, hazafelé a ház előtt:
Nagy fekete autó, út közepén. Néha próbál indítani. Közelebb érve látom hogy közben "bakugrálásokkal halad" előre. Egyre lassabban "köszörül", inkább nyögdécsel. ![]() Majd "egyszer csak" hengerenként (4, sok idő és alkalom volt megszámolni) életre kelt a diesel aggregát. Majd egyre nagyobb ugrabugrálás közben lassan nekilódult, kigyúltak a reflektorok és "tadám" elviharzott. ![]()
Ismertem szőke nőt, aki úgy tudta, a wartburg sebességbe téve könnyebben indul, természetesen felengedett kuplungnál.
![]()
Német hibrid vintage technology.
Pedig ez nagyon egyszerű! A Wartburgnak volt ugye a szabadonfutó üzemmódja, vagyis nem kellett sebességből kivenni ahhoz, hogy mozgás közben, a gázelvételnél visszamenjen alapjáratra a fordulatszám, magyarán nem volt benne motorfék. (Pontosabban egy kormány alatti karral átkapcsolható volt, akár menet közben is.) Bizonyára úgy gondolta, hogy ez működik fordítva is...
![]()
Ebben semmi ördöngösség nincs nagyon (bár jelen esetben le lehetett merülve az akkuja), a diesel motor terhelés alatt (sebességbe téve) is elíndítható. Tapasztalat, tesóm kuplunghibás autóját így vittem el a szerelőhöz, sebességbe téve, pici gáz, indítózás és ment. Lámpánál meg fékkel lefullasztva. Nem mondom, hogy nem autógyilkos dolog, de vészmegoldásnak jó.
De egy dieselt, gázadás nélkül, végig üresjáratban, fel tudsz kapcsolni, álló helyzetből negyedikig is akár, óvatos kuplung kezeléssel. (Azt már le sem merem írni, remélem a főnököm nem olvassa, a mostani Kia Ceedemet, kuplung nélkúl is tudom váltani. Sebesség és fordulatszám kérdése az egész. Természetesen nem üzemszerűen így használom, csak mint érdekesség.)
No azért eléggé merész rágalmazás egy szőke nőre nézve, hogy ezt ő úgy gondolta.
Én kuplungbowden szakadás után voltam kénytelen így indulni benzinessel, azzal már keservesebb.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2020
Idézet: „(Pontosabban egy kormány alatti karral átkapcsolható volt, akár menet közben is.)” Egy jópár Wartburgot elhasználtam 15 év alatt, javítottam, szereltem, de ilyen karra nem emlékszem. Pontosan hol volt? A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2020
Az a váltás még a renault thalia kocsiban is működik. Próbáltam. Fájó bal boka miatt elég nehéz volt nyomni a kuplungot. Kia kis-tehernél is működött.
A kétüteműekben volt. A kormány alatt lenyúlva lehetett kapcsolni egy karral. Ha jól emlékszem magunk felé húzva beakadt, így volt szabadonfutós, a kart kicsit oldalra nyomva egy rugó visszahúzta a motortér felé, így kikapcsolt a szabadonfutó, "volt motorfék". Én emlékeim szerint sosem használtam, hisz gyenge motorfék volt, rángatott is, na meg ilyenkor csak minimális kenése volt a motornak(hisz a gázt nem nyomva csak alapjárati üzemanyagot kapott), nem használt neki. Akkor javítottam is, mert ha megkopott, akkor annyira szabadon forgott, hogy nem vitte az autót. A motort kivéve a váltó elejét megbontva volt cserélhető. Olyan megoldás volt, mint a régi biciklik hátsó agyában a szabadonfutó(nem a váltósokban!), a pedált tekerve hajtotta a kereket, nem tekerve szabadon forgott a kerék. A kar egy bovdennel csatlakozott a váltóra.
Előbb kimaradt: emiatt lehetett a Wartburgot (kétüteműt) kuplung nélkül váltani. A visszaváltás gyorsan ment, hisz nem pörgött a motor a kisebb fokozathoz képest. Felfelé kapcsoláskor persze meg kellett várni, míg visszaesik a fordulat, csak akkor vette be a következő fokozatot. De persze ez csak nyugodt nagypapás vezetésnél működött. Tempós haladáshoz kellett a kuplung.
Igen, pontosan így működött...
![]() Amikor frissen megszerzett jogsimmal vettünk egy Wartburgot és vittük haza. Nekem senki sem szólt, hogy ez ilyen... Azután jött egy enyhe kanyar, én meg gondoltam gázelvétellel lassul annyit, amennyit kell, legalábbis a kispolszki, amin tanultam megtette volna. Én meg: "Lassulj már!" Persze a fékre nem akartam lépni, mert eldöntöttem, hogy nem kell. ![]() ![]() Amikor elromlott a szabadonfutó, az viszont okozott egyszer "káreseményt". Kereszteződés, enyhén hátrafelé lejtett az út. Megálltam a stoptáblánál. Akarok indulni, motor felpörög, kocsi gurul hátra, fék. Sebességből kivesz - betesz, újabb próbálkozás, azonos eredmény. Harmadszorra már nem gurult sokat, mert megállította a mögöttem lévő kocsi. ![]() ![]() Nekem a Zsigulival az elindulás kivételével bármelyik fokozatban ment a kuplung nélküli sebességváltás bármelyik irányban...
Jelentősen növelhető autók sebváltóinak megbízhatósága, élettartama kuplung használatával.
![]()
Majdnem anyósomnak volt érdekes pedálhasználati rögzülése.
Úgymint egyidejűleg használta a sebesség finom módosítására a gázt, és a tengelykapcsolót. "Víjj-víjj-víjj" hangok kiséretében. ![]()
Igen, már dereng valami. Nekem is csak kétüteműek voltak. A motorokat is nagyon sokszor szedtem ki (egyedül) kuplungcsere stb okán, de a sebességváltó szerencsére sosem romlott el, így a kar képe sem rögzült a fejemben. Ha jól emlékszem, az utolsó Wartburgot 17 éve adtam le a bontóba.
![]() Idézet: „egyidejűleg használta a sebesség finom módosítására a gázt, és a tengelykapcsolót” Ezt pikáns szag, később füst szokta színesíteni. Ismerősöm azt hitte, hogy új wartburgjának (kétütemű) csak 3 fokozatú a sebváltója, mivel munkahelyi zsuk-ban ilyen volt. Panaszkodott, hogy 100Km/h-nál borzasztó hangos a motor. A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2020
Mondhatnám, hogy a kettő között nincs jelentős összefüggés, de nem mondom, mert tudom, hogy van...
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |