Fórum témák
» Több friss téma |
Ebbe nincs mikrovezérlő, az egy tranzisztoros panel. Minden jónak tűnik, valami bagatel hiba lehet.
Szia!
A készülékben sem működik? A gyújtótrafóban lévő két réz "elektróda" mi célból van ott? Az lenne a gyújtógyertya? A teszteléshez is kell a védővezető, és polaritáshelyesen a fázis, nulla vezeték. Attól, hogy nem látsz égésnyomot, még lehet hibás a trafó melletti tirisztor, kondenzátor, így nem is ad szikrát. A 8, 9, 10-es pontokra be kell kötni a presszosztát helyett egy váltókapcsolót (amit a kellő időben át kell kapcsolnod), illetve a 11, 12-re a motor helyett pl. egy 40 W-os izzót, mert szerintem ezek nélkül nem is indul. (Más típusú Brahma, LBG, LME sem hajlandó ezek nélkül működni.)
Szia! Van ITT egy nagyon hasonló vezérlő csak ez "kettős" gázszelepes avagy modulátoros lehet és a negyedik relé és annak csatlakozója is ki van hozva. Talán a segítségedre lehet ez a rajz és talán még ez is segíthet a működés megértésében de ezek ventilátorosak.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2020
Köszönöm szépen. Ez alapján már el tudok indulni.
Szia!
Hibajelzést nem add ki, egyszer sem. Megpróbálom megtisztítani megint az elektródát. Köszönöm.
Szia
Tisztázzuk le mit értesz az alatt hogy elindul a kazán! A szivattyú,ventilátor,+ az égő is ég? Mivel presszosztát lett cserélve ebből az következik,hogy turbós a készüléked! A szerelő kompletten mikrokapcsolóval eggyütt cserélte,a presszosztátot? Az nem baj,ha megtisztítod az elektódát(érzékelőjét)
Szia
Bocsi ez nem tudtam. Hogy állsz már a javítással?
Sziasztok
Hogy lehet otthoni körülmények között,multiméterrel megmérni a pl. egy gázkázán panelján lévő tranzisztort,trilisztort,gyújtó trafót,hogy jó,vagy sem! E téren kezdő vagyok! Előre is köszönöm a segítségeteket!
Szia !
Igen, szivattyú, ventilátor, és az égő is ég, de 1 mp után ki is kapcsol. 2-3 mp után újrakezdi elölről, szivattyú, ventilátor, égő is ég, de 1 mp után lekapcsol. Ma csiszolópapírral megtakarítottam a Ionizációs elektródát, az égéstérben, és eddig tökéletesen működik. Köszönöm.
Akkor menjünk a kérdésed szerinti sorrendbe: A tranzisztor mérése a multimétert dióda-mérés állásba kapcsoljuk, és a lábakat méregetjük, elméletileg két diódát kell benne mérni, ha jó a tranzisztor, A mellékelt képen talán érthetővé válik.Annyit megjegyeznék, hogy az ábra ugyan NPN tranzisztort mutat, de a PNP-s is hasonlóképpen épül fel, csak abban a diódák fordítva állnak, remélem azért ez így érthető. Tirisztort multiméterrel nehéz mérni, illetve az egyszerűbb multiméterekkel nem is nagyon lehet, inkább a gét (vezérlő) és katód kivezetése között lehet mérni, szintén dióda állásban de a működését ezzel így, nem lehet tesztelni. A gyújtótrafót sima ellenállás-mérésre kapcsolt multival mérhető, itt a primer oldalon egy nagyon kicsi ellenállást lehet mérni 0,1-4-6 ohmot lehet mérni akkor nem szakadt! A szekunder már nagyobb szórást mutat, az lehet 300-5000 ohmig az ellenállása. Ha ezek így jók az esetek többségében működik a gyújtótrafó, de igazából ez a mérés sajnos nem garancia a működésre, mert ezzel nem lehet kimutatni a menetzárlatokat, vagy az esetleges mágnesezési hibákat.Végére ideteszem Skori oldalát, ahol ennél részletesebben le van írva az alkatrészek mérése:Skori oldala
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2020
Szia
Köszi a infót!
Még annyit hozzátennék, hogy lehet kapni alkatrészteszter műszert. Ezek kiírják, hogy milyen alkatrész, és a működését is letesztelik. Aki nem egy elektronikai zseni, annak nagy szolgálatot tehet, ráadásul kínai beszerzéssel még olcsón is beszerezhető. Mellékelek róla képet.
Sziasztok egy Kollégámnak van egy Nectra TOP 2.23 CF kazánja valakinek van az elektronikájáról kapcsolási rajza. Előre is köszönöm.
Sziasztok!
Kérdéssel fordulnék a hozzáértőkhöz! Adott egy Buderus Logamax U122 falikazán és egy Buderus Logamatic ERC termosztát együttes. Mikor a termosztáton 0,5 vagy 1 fokkal feljebb veszem a hőmérsékletetet, a kazánnak fűtenie kellene, de csak próbálkozik begyújtani, sajnos mind hiába, csak a 6-os hibakódot írja állandóan ("L" betű jelzéssel). Ha a hőmérsékletet 2,5 vagy 3 fokkal veszem feljebb, akkor viszont elsőre begyújt és melegíti a radiátorokat szépen. Ha átállítom a kazánt direkt fűtésre, akkor is azonnal elindul. Ha melegvizet kell csinálnia, akkor is gond nélkül teszi a dolgát. A termosztáton 22 fok van beállítva, viszont van úgy hogy a kazán elkezd fűteni és 23-24 fokra is felfűti a szobát, érthetetlen módon. A kazánon/ban kilett cserélve minden ami vízzel érintkezik(csap, szabályzó, háromutas szelep) és a vezérlőegység is. Az égéstér többször kitakarítva, hátva az nem megfelelő, de csak a legelején volt ott minimális égéstermék. Már nem merek szerelőt hívni, mert mindig próbálkozik valamivel amit cserélni lehet, de sajnos mind hiába. Hiába fizettem már ki több száz eurót, a hiba továbbra is fenn áll. Most ott tartunk, hogy vegyünk egy másik termosztátot és talán akkor helyre áll a zavar az erőben. Van valakinek valamilyen használható és próbálható ötlete?
Sziasztok!
Szeretnék hozzáértő szakiktól tanácsot kérni. Van egy SD 40 KLZ típusú gázkazán. Arra lettem figyelmes, hogy az egyik nap nincsen fűtés. Bementem a kazánházba és láttam, hogy nem ég a kis Lcd kijelző. Majd abban a pillanatban be is kapcsolt a kazán. Ettől kezdve be ki kapcsolgat. Szemrevételezéssel megnéztem a vezérlőpanelt, égési nyomok nincsenek, minden alkatrész jónak tűnik, de amikor hozzáértem az egyik reléhez bekapcsolt. Majd rákoppintottam és kikapcsolt. Arra lettem még figyelmes, hogy amikor bekapcsolt akkor a relék felől halk sistergés jött .Lehet, hogy a három relé közül valamelyik megadta magát? Előre is köszönöm a segítséget.
Én forrasztási hibára gyanakodnék elsőre, ott ahonnan a sistergés hallatszik...
Majd este kiszedem és megnézem a panelt.
Addig is köszönöm a választ.
Szia! Nekem az egyik szivattyú kapcsoló jelfogóm égett be kb. 12 év után. Ha jól emlékszem, a HESTORE-ban kapható a hozzá való jelfogó.
Üdv mindenkinek
Kb 30 éves békebeli a FÉG C24-es kazánom. Utolsókat rúgja. Még jó lenne ha kibírná a szezont. Az a probléma, hogy nem kapcsol le az égő. Lejebb megy a láng, de kissebb intenzitással folyamatosan ég. Ha alul a termosztátot visszacsavarom a kattanásnál sem kapcsol le. Lángot tartja. A thermo elem nem régen lett cserélve. Esetleg valami tipp ? Csak egy kondi és elellenálás van a panelen. Köszi....
A gázszelep tengelye vizet kapott és akad. Akár cserélni is lehet van alkatrész.
De egy szétszedés és takarítás tuti jót tesz neki. A sok zsír belül tömítő funkciót lát el.
Szia!
Amint azt mugab javasolta, első körben le kell venni a vízarmatúrát. A fölső részén lévő tömszelence ha szivárog, idővel annyi vízkő rakódhat ki azon a részen, hogy akadályozza a gázszelephez menő rudazat visszaállásást. Ha le van véve, érdemes a gázarmatúra alsó részét is kitisztítani, majd egy kevés szilikonzsírral bekenni a rugazatot. Külön szerelt tömszelence is kapható, de komplett vízarmatúra is. Ha ezeket cseréled, további jó néhány évig ismét működni fog.
Kiszedtem a kazánból a panelt. A táp csatlakozókat és a trafót újraforrasztottam. Azóta hibamentesen megy, már a 2. napja.
mugab köszönöm szépen az instrukciót.
Valami miatt még mindig nem jó a kazán, lesz ott még valami baj ezek szerint, de az elektronika még nincs nállam.
Sziasztok!
Van egy Imergas Victrix 12W TT kazán, amely egyre sűrűbben megáll 01-es (gyújtás hiba) hibakóddal, valamint tele van a hibatároló 89-es (instabil égés) hibakóddal az információs menüben. Általában az történik, hogy hallhatóan az elektromos gyújtás működik, gázszelep kinyit majd kis idő után megtörténik a begyújtás ezt a kijelzőn a lángjel is jelzi majd rövid időn belül a lángjel elalszik, gáz szelep elzár, kazán szellőztet, majd újra kezdődik a folyamat és jó esetben 3.-ra sikeres a begyújtás. Következő alkalommal 1.-re begyújt majd a rákövetkező alkalomnál már csak 4.-re. Ha sikeres a gyújtás és beáll az egyensúlyi állapot és a 1/4 teljesítményen megy, akkor van, hogy hirtelen kattan a gázszelep lángjelzés kialszik, kazán szellőztet, majd újra gyújt. Az információs menüben néztem az égés jelet is és valóban ingadozik 34 és 99 között és ha kb 2 másodpercig "- -" jelenik meg akkor következik be a gázszelep lezárása. Gondolom ez okozza a 89-es hibakódot. A kazán gépkönyve szerint a 89-es hibakód oka az ingadozó gáznyomás (ezt kizártam műszeres méréssel ), füstgáz visszaáramlás (ellenőriztem a kéményt nincs gond), változó ventilátor fordulatszám (az információs menű szerint és a fülem szerint stabil). Eddig kétszer volt itt hivatalos szakember, de nem győzött meg a tudásáról, mindenesetre kéményt átjárhatóságot ellenőrzött nyomáskülönbség méréssel ez rendben volt. Ezután a lángőr elektródát tisztította meg majd gyors kalibrálást végeztetett a kazánnal. Ez kb 1hónapig jónak tűnt, de most ismét jönnek a 01-es hibakódok. Szerintetek mit nézzek még meg mielőtt újra kihívom a szerelőt. A kazán nem garanciális.
Ha garanciális a kazán akkor nem érdemes hozzányúlni. De ez a hiba leírásod alapján elkoszolódott lángőr elektródára utal. Viszont, ha foglalkozni akarsz a dologgal, és van multimétered akkor a lángőr elektróda vezetékén van egy csatlakozó (általában tűzősarus "kan-nőstény" páros). Széthúzod és egy árammérésre kapcsolt multiméterrel megméred az átfolyó áramot amikor be van gyújtva a kazán. 5-20 mikroamper körüli érték szokott lenni, de nem állandó, kis mértékben a lángtól függő az értéke (az alapérték egy-két mikroampert változik). Ha ez elfogadható értéken van és a kazán mégis leállna akkor valami elektronika hiba van. Így nagyjából kideríthető, hogy milyen hiba lehet. Ezután lehet a garancia alapján reklamálni.
A kazán sajnos nem garanciális. Már azelőtt lejárt mielőtt beüzemeltük volna.
A méréssel nem lesz gond, este megmérem. Az elektródát mivel tisztíthatom? vegyszeresen vagy mechanikusan? Ugyan a szervizestől a 100-as csiszolóvászon használatát láttam, de nem vagyok benne biztos, hogy ez helyes eljárás.
Ha megmérted az ionizációs áramot, és stabil, vagy akár meg is tisztítottad és mégis leáll, akkor valószínűleg lángőr elektronika hiba. Kellene 1-2 jó fotó a panel azon részéről, ahova az ionizációs lángőr csatlakozik, főleg az alkatrész oldalról.
Bocsi, de az utolsó mondatodban a nem szó valahogy nekem kimaradt! Ezért hivatkoztam a garanciára. De a garancia nem a beüzemeléstől indul?
Én is azt hittem, hogy a garancia a beüzemeléstől számít, de a gyártó azzal a kikötéssel él, hogy a beüzemelésnek a vásárlástól számított 18 hónapon belül meg kell történnie. Én sajnos csak a 20. hónapban jutottam el oda, hogy beüzemeljem, így a garancia ugrott.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |