Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóantenna normál vagy erősítős ?
Nos, megcsináltam amit kellett, az antenna be van kötve. Most már még szlovák rádiók is bejönnek (Miskolcon), de valami gond lehet a rádióval is mert van mikor csak a class fm-et hajlandó befogni, előtte hiába lett behangolva más is, de ez már nem ide tartozik. (Logik LOG5010CA)
Köszönöm a segítségetek! A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2014
Sziasztok olyan dologban szeretnék segítséget kérni h az autómba eléggé gyengén szólnak a rádiók és mondták h tegyek erősítőt az antennára de én szeretnék új antennát is h abból van-e valakinek erősítős antenna és jó-e vagy az lenne a jobb ha külön lenne rá kötve erősítő ?
első tetőantennám van de nem jó, valami vásári valami, én erősítőset szeretnék h abból milyen lenne jó? előre is köszi üdv Pisti
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. Most cserélem a Ford gyári Sony fejegységet egy Androidos fejegységre. Az autó Ford Mondeo 2011-es, ennél a modellnél az gyári antenna a hátsó ablakon a szélvédőfűtés felett van. A Sony fejegységhez 2 db fakra csatlakozós koax kábel csatlakozott közvetlenül. Tehát most van 2 db fakra csatlakozóm, ami female. Az Androidos fejegységnek ISO csatlakozója van. Az összekötést milyen adapterrel célszerű megvalósítani. Erősítős vagy anélküli adapterrel. Az interneten olvastam, hogy az ablakra integrált antenna jele gyenge, ezért erősíteni szükséges. Lehet, hogy a Sony fejegységben integrált erősítő van?
Sziasztok!
2kérdésem lenne ... Nem értek az autós fejegységekhez szóval ha hülyeséget kérdezek ne olcsatok le Első kérdésem az hogy tesóm autójába a kábelt kellen kicserélni h szóljon a rádiója de van-e olyan megoldás hogy ne kelljen a kárpitot meg a műanyag elemeket leszedve kábelt cserélni csak ahhoz hogy tudjon rádiót hallgatni.. Másik kérdés pedig az lenne hogy saját autómba vennék valami új egységet de nem tudom milyet vegyek vagy milyen csatlakozású kell hogy legyen Segítő válaszokat kérek !! Köszönöm előre is
Általában a kábeleket csak a műanyagok bontásával lehet cserélni. Azt honnan tudjuk, hogy neked milyen autód van és abba milyen csatlakozó lehet?
Ha antenna csatlakozásra gondolsz, akkor abból 2 általánosan elterjedt típus van, meg a gyáriakból még számtalan. Mindenképpen meg kell nézned, vagy kell a rádió típusa...egyébként léteznek átalakítók a 2 elterjedt közötti váltásra, oda-vissza.
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2016
Tesóm autója Ford Focus 1996-os ..
Hallottam belső szélvédőre ragasztható antennáról is az is fogja akkor a rádió jeleket? A saját autóm pedig passat b4-es 1996-os szintén és már csak a gyári rádió van meg hozzá ezért kell valami új
"Gyári rádió", szerelték több típussal is. Ha segítséget vársz ne titkold az információkat.
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2016
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Ha ráadom a kocsira a gyújtást elkezdenek azok az adók sistereg amik kicsit gyengében foghatók. lett cserélve kábel igaz 50ohm-s lett behúzva, antenna erősítős le lett cserélve simára, és lett rádió is cserélve. az antenna árnyékolása közvetlen a kasznira lett kötve mert másképp a most jól fogható adók is recsegtek. Valakinek ötlete merre keresem tovább a hibát? Köszönöm előre is a segítséget.
A szakirodalmat böngészve mindenki azt írja, elsősorban nem a rádiót, hanem a zavarforrást kell zavarszűrni. Ezért nem értél el eredményt. Meg kell keresni, hogy konkrétan milyen zavarod van? Gyújtás? Generátor? A zavart előállító eszközt kell kondenzátorokkal, árnyékolással le zavarszűrni.
ha gyújtásra rakom már jelentkezik a probléma, beindítót motornál a zavar nem erősödik a fordulatszám változásra nem váltózik.
viszont tegnap azt vettem észre ha nincs a rádió a helyén gyengébb a zavar, ha a testelést lekötöm az árnyékolásról egy alap zavar van ami a gyújtásra nem reagál, viszont kisebb a zavar mintha testelve és gyújtáson lenne. Merre keresnéd a hibát?
Üdv!
"Merre keresnéd a hibát?" Természetesen az autóban. Valami a műszerfalban belül sugároz zavaró jelet. Tipp: bekapcsolt rádióval az állandó feszek biztijait dobáld ki (egyesével), amelyiknél a zavar megszűnik azok elmenő kábelein lévő készülékek közül sugároz valamelyik. Innen egyesével tovább, rajz alapján vannak felesleges irányok, pl ha egyszerű lámpa van a vezetéken, kapcsoló üzemű táppal rendelkező berendezések esélyesebbek.(Utólagos beépítések, ezek testelő pontjai nem korrektek stb) Az is lehet, hogy tápra nyom vissza valamennyit az egyik készülék itt a tápba egy fojtó a készüléknél segíthet közvetlen a készüléknél. (ezek csak egy lehetséges lehetőségek, irányok a keresésben)
Tegnap lecseréltem az olajat, gondoltam megnézem a rádiót is és lás csodát most tökéletesen szólnak az adók, viszont menet közben a gyengében bejövök mintha tekergetné valaki a hangerőt hullámzik kicsit, nagyobb antennával ez kiküszöbölhető ez a jelenség?
Nagyobb antenna nagyobb hasznos jel, a zaj (elvileg) maradt mivel nem antennán jön be, tehát javul a helyzet.
Ford Focus-ban gyári rádió van. Az antenna letört, univerzálist vettem, k.b. 1200Ft. Nem mindig lehet tisztán fogni az adókat, sőt némelyik meg sem szólal: sláger fm, radio rock. De a gyári antennával sem voltak foghatóak. Mit lehetne tenni?
Meg kell vizsgálni a vezetéket. A gyári antenna lehet erősítős volt. Annak pedig tápfeszültség kell.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2016
Köszi a válasz, de csak antenna pálcát cseréltem, többit nem!
Idézet: „De a gyári antennával sem voltak foghatóak.” Másik autóban, másik rádióval, tudják venni?
Manuális kereséssel megtaláltam a hiányzó adókat, de előtte kipróbáltunk egy antenna erősítőt, amivel romlott mindennek a vétele! Vissza kivettem belőle
Ford Focus gyári rádióra, antennaerősítőt szereltem! Vissza le kellett kötni, mert még rosszabb lett az adók vétele! Hozzá kell fűznöm, hogy nem gyári antenna van, mert az letörött! Mi a jó megoldás?
Mi az a fejegység? Nem értek hozzá!
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2016
Újabb keletű elegánsabb kifejezéssel így nevezik az autórádiót. Ennek csak akkor lenne létjogosultsága, ha a rádió rész (tuner), és az erősítő(k) külön egységet képez(nek). Sok esetben így van, de nem mindíg.
Egy jó autórádió (fejegység) nem igényel antenna erősítőt, csak egy jó antennát, és tisztességes antenna kábelt. A jó antenna elég nagy méretű (0,5 - 1,5 m hosszú), a modern autókon viszont általában dizájnos nagyon kisméretű (5 - 10 cm hosszú) antenna van, ehhez viszont kell az erősítő. Ha nem jól működik, valószínűleg illesztési problémák vannak. A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2016
A rádió újkori neve. Persze indokolt, mert nem csak rádió általában. A beszerelt erősítő a tápot megkapta?
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2016
Magára a rádiócserére gondoltam. Persze nem mindegy az antenna sem, de alapvetően maga a rádió az, ami meghatározza, mennyire jól működik vagy nem. Lehetne szakmai fejtegetésbe bonyolódni, de felesleges.
Az is igaz, hogy egy gyári, a középkonzolba épített rádió cseréje sokszor nem olcsó mulatság de egyszerűen nincs jobb alternatíva, mert a beépített ennyit tud. Persze teljes beszerelés előtt ki lehet próbálni némi barkácsolással, így a költségek nagyobb részei elkerülhetőek ha nem jönne be a dolog. Pl. szivargyújtóról járatni a rádiót az autóban lévő antennakábel segítségével stb. Évek óta a legkülönfélébb autóban utazom nem is keveset. Az egyértelműen látszik, hogy nagyobb autókban, ahol az antenna magasabban van, jobb a rádiózás. Ha márkát kellene mondanom, a Pioneer rádiókat ár/érték arányban kimagaslóan jónak tartom. A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2016
Sziasztok! Távtáplálású Antenna erősítőre van szükségem autóhoz. A story annyi röviden hogy a gyári ami az antenna alatt volt ,az beázott és szét ette a panelt . Antennát ledobnám és az egyik kis hátsó ablakra ragasztanék egy szerintem negyed vagy fél hullámú ebayes fólia antennát ,amihez értelem szerűen szükségem van egy erősítőre. Amiket alin és ebayen látok azok nem távtápolásúak, és igazán sok bizalmam nincs hozzá.
Jobban jársz, ha veszel egy hasonlót, mint az eredeti. Az antenna helyével úgyis kell kezdened valamit, ha beázott, a régit már nem használhatod, gondolom behegesztetni sem akarod. Az új antenna beszerelése előtt takarítsd meg az antenna helyét, bellül is, majd az újat tedd be a régi helyére, de ügyelj arra, hogy az oda vezető kábelek ne süllyedjenek el a kárpitban. A külső műanyag borítás talpát nem árt ha kissé szilikon zsírral, vagy olajjal kezeled, és a berakásnál figyelj oda, hogy a műanyag recék ne gyűrődjenek, és akkor nem fog beázni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |