Fórum témák
» Több friss téma |
Én az EAGLE-vel nem foglalkozom, de talán nem egy nagy kunszt egy elvi rajzot átmásolni, ha már tudsz benne nyákot tervezni..
Van, mivel hogy megrajzoltam. De hogy kinyomtatva is jó lesz-e, azt csak Te fogod megtudni.
Köszönöm, nagyon szuper! Pár kérdés még, mivel tényleg amatőr vagyok.
1. Ha jól néztem a C2 és C3 bipoláris ELKÓ? 2. C1, C4, C5 Fóliakondenzátor? 3. A pirossal jelölt összekötések sima huzallal kössem össze? 4. A kék színnel jelölt forrasztási pontok mit jelentenek, a negatívot? A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2020
Ez így van.
1. C2,C3 elkó, tehát polaritás függő, de a beültetési rajzon is látszik a polaritás. 2. A többi polarizálatlan fólia kondi. 3. A piros vezeték átkötés, az IC alattit, sajnos a forrasztási oldalon kell vezetni. (Nem szép, de ez van) 4. A kék a tápfeszültség GND pontjai. Ez csak vizuálisan segíti az áramkör tervezésnél a sávok bekötését. (Eredetileg a tervezőnél négy rétegű fólia használatánál, a két belső fólián a tápfeszültség összekötések lennének. Így azokat nem kellene külön huzalozni, automatikusan rákötné a belső fóliákra a program. Ezt jeleznék a színek. Ezeket a hálózatokat nem jeleníti meg a (Ratsnest) gumivonalazás sem.) Amit nem írtam le.. Itt a 30 perces időzítést kivéve az idő és PWM analóg módon van képezve. És mint olyan minden mindennel összefügg. Tehát nincs szabadon megválasztható idő változtatás. Ezt tudnod kell. Valamint a 30 perc időzítés alatt a Led villog. Ha ezt csökkentenéd, akkor az megvalósítható az R10 csökkentésével, ami kb. 1k/8sec időt jelent. A DIR direkt vezérlés is beletartozik a 30 perces korlátozásba. Tehát hiába kapcsolod be, akkor is lekapcsolja a villanyt, ha az idő lejár. Viszont ha be marad kapcsolva, hatástalan lesz a működése az áramkörnek időn túl, míg ki nem kapcsolod a DIR-t. Ugyan úgy, mint ahogy az ajtónál is ha ez történne. A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2020
Köszönöm szépen! Akkort ez idő miatt van a piros led!
Megvilágosodtam! Remélem sikerül elkészítenem a NYÁK-ot! Mégegyszer köszönöm!
Ha mikrokontrolleres kapcsolás is jó, akkor a cikkek között is találsz megoldást a problémádra. Én is megépítettem, kiválóan működött és tudja mindazt, amit elképzeltél.
Néztem azt is, de azt nem tudom, hogyan kell beprogramozni.
Ha kell, szívesen segítek, de szerintem nem csak én.
Nagyon szépen köszönöm, sikerrel össze raktam. A próbán jól működött. A jövő héten beszerelésre kerül!
Használd egészséggel. Úgy látom sikerült oldalhelyesen és méretarányosan kinyomtatni.
Csak tanácsként.. A réz fóliát forrasztás előtt érdemes polírpapírral megcsiszolni és Lötclak-kal befújni, vagy alkoholba oldott hegedűgyantával bekeni. Jó minőségű ónnal akkor szépen forrasztható. Ha a sorkapcsot félbevágod, megcsiszolod és a kettő közé egy megfelelő vastagságú műanyag lapot ragasztasz, visszaáll az eredeti stabilitása.
Köszönöm szépen. Megfogadom. Csak egy kérdés. Meg tudom oldani, hogy picit tovább maradjon a világítás? Kb 3-4 sec után lehalkulva kikapcsol 2 sec alatt. A halványítás jó, csak előtte kicsit még tovább világíthatna.
A C2-őt cserélheted nagyobb kapacitásúra. Ettől ugyan a halványítás ideje is arányosan hosszabb lesz. De jeleztem neked, hogy itt a paraméterek egymás függésében vannak.. De az R7 értékét is célszerű megnézni, mert ez az időzítés kicsit gyorsabb, mint amit én számoltam.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2020
Szia! Szeretném ezt is megépíteni, de a programozást hogyan kell megcsinálni?
Szia! Ma beszerelésre került. Az az ajtónyitásra felkapcsol, viszont "remeg" a világítás. Direkt kapcsolásnál nem remeg. És tök jól halvánxul, de az ajtó becsukása után egyből kezdi. 2db-ot építettem össze, mindkettővel ezt produkálja. Mit ronthattam el?
Hello! Nem ismerem a kocsidat, de lehet, hogy a belső utastér világítása is változó fényerejű, és kapcsolgatja az ajtókapcsoló feszültségét. Próbálj meg a DIR és a GND pont közé egy 10µF-os kondit tenni és/vagy a Door-PWR pontok közé egy 1..2.2k közötti ellenállást kötni.
Az autó belső világításától teljesen függetlenül építettem meg. Tulajdonképpen egy teljesen új világítás rendszer.
Hello! Az lehet hogy Te függetlenül építetted meg, de az ajtóban a nyomógombot esetleg közösen használja a két elektronika. Ekkor viszont már nem független. Mert a DIR és DOOR pontok között, mindössze egy dióda van, ami elválasztja a kettőt funkciót.
Sajnos (szerencsére) nem használja a két elektronika. Az ajtó kapcsolók csak az új elektronikával vannak kapcsolatban, új még a vezeték is! Egyébként a "remegés" pont úgy jelenik meg, ahogyan a led villog. Amikor a led égő működik, akkor "remeg" a világítás (Vagy fordítva). De csak az ajtó módnál.
Hello! Ez elég érdekes, mert a két kapcsoló, szinte rendre ugyan azt teszi. Nem lehet esetleg test hiba az ajtókapcsolónál? De kipróbálhatod a kettőt felcserélni, de ha az ajtó kapcsoló nem megy máshová, akkor akár párhuzamosan is köthető a kettő, a DIR pontra.
Ezt a "remegés" és "villogást", nem igazán értem. A kapcsolás (PWM) ki-be kapcsolgatja a Led-eket, de azt olyan sebességgel, ami a szem tehetetlensége miatt nem látható. A táplálás vezetékeit is meg kellene vizsgálni, nem pont az az eset van, hogy mikor bekapcsolnak a Led-ek leesik a villany? Mert az visszacsatolást okozhatna. Az áramkör remélem fixen kap plusz tápot és testet is. Egyébként milyen teljesítményű (áramfelvételű) a Led-szalag? Mert arról nem volt szó. Ezek szerint nincs is gyári belső világítás a kocsiban az ajtók nyitásakor?
Pontosítom. Amikor a panelen lévő piros led világít, nem "remeg", amikor a panelen lévő piros led nem világít akkor remeg. Direkt kapcsolásnál ez nem jelentkezik. Ha a kisasszony hazajön, megnézem a két bemenet cserénél mi történik. Végül nem led szalag lett bekötve, hanem 2db 17cm-es cob led panel. Majd készítek róla videót, és valahová feltöltöm.
Lemaradt. Igen, nincs a kocsiban gyári belső világítás az ajtók nyitásakor. Sajnos nem is volt, valami miatt a zümi sem szól, ezért kezdtem neki ennek a projektnek. A belső világítás direktben működik továbbra is. Az uj vezérléstől függetlenül. Mind a testet, mint a +12V-ot a rádióhoz menő vezetékekről "loptam" saruval.
Valami nem stimmel. A piros Led-nek, mikor a lámpa világít villognia kell. Ez kb. azt jelenti, hogy 1,8 másodpercig világít a piros, és ugyan ennyi ideig sötét. Ekkor számlál az időzítő. Ha 1024-szer "felvillant" a piros, letelt az idő és kikapcsolja a lámpát. Vagy is ekkor letelt a fél óra.
De nem lehetne köze a lámpa világításának a piros villogásához. Ha még is lenne, akkor valami nem kerek a nyákon. Vagy az IC nem kap tápfeszültséget, tehát a vezetősávok folytonosságát kellene ellenőrizni, vagy valahol átvezetés van. Amikor letelik a fél óra, a 4060 3-as lábán magas szint lesz, így a D6 leállítja az ütemadót, a D4 pedig kisüti a C2 kondit, mire a lámpa elalszik. És ez mindaddig így is marad amíg ki nem kapcsol a DOOR vagy a DIR. Mert ekkor a 4060 számláló törlődik és kezdődik elölről a számlálás, a legközelebb kapcsol a DOOR vagy a DIR. Ennek így kellene működni.. Minden estre a piros Led világításának nem lehet közvetlen köze a lámpa fényerejéhez vagy villogásához. De azt is meg kell nézni, hogy a zümi össze van-e kötve az ajtókapcsolóval vagy sem. Főleg hogy nem is szól. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |