Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Ja bocsánat nem jónak címeztem
Mindig össze keverem a három nevet Azt sem tudom holnap milyen néven fog bejelentkezni ide A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2020
A rácshoz menő soros ellenállás 100K nálam. Ha a gomb aktiválásával 10-20 milliamper az anódáram változás, a cső még jó. Hibátlan csőnél nincs változás. Markánsan nincs! Ezt kis jelű triódáknál és teljesítmény pentódáknál mértem.
Teljesítmény triódát nem mértem. A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2020
Este kipróbáltam, valóban működik 1 megával is, nem emlékszem hogy régebben mit és hogyan csináltam hogy nem volt jó. Most beállítottam 150V anódfeszt, meg akkora -Ug-t hogy folyjon olyan 50-60mA körüli áram, és a direktbe kötött rácson átkapcsoltam a kapcsolót egy 1MΩ-ra, és az égvilágon semennyit sem változott az anódáram.
Én már ott elvesztettem a fonalat, hogy elő. Mi az hogy elő? A mai világban, ahol minden jelforrás ki tud hajtani mindenféle végfokot, ráadásul mindenféle impedanciaprobléma nélkül. Ááááá, megvilágosodtam. Ez valami olyat tudhat, hogy hangzást javít a forrás és a végfok között. Minél több fokozatot teszel közéjük, annál jobb lesz a végeredmény (egyszerű fizika). Persze potit vagy csatolókondit azt egyáltalán nem szabad, mert míg a sok alkatrész egyenesen javítja a hangzást, addig az az 1db az teljesen tönkreteszi.
Na ez igaz jól megláttad a lényeget. Ma a kék fótot is ráteszem a hangfalamra mert attól mégjobban fog szólni. Ezt a nagy audiofílek is megmonták. Még az arany nyakláncom kell és Atilla ősszehányja a Józsi féle hájgend erősítőt.
Nem a kék hanem a fekete foltos szól a legjobban. Ha szaga van még jobb. Több mint kétezer oldalnyi írás született mégse született meg a legtökéletesebb hang rendszer. De egy gyors cserés erősítő teszten részt vennék. Mint nemrég amikor a sajátom készült és csak a csatoló kondit cseréltem benne krokodil csipeszes módszerrel. Sajnos nem tudtam hiteles vizsgálatot végezni ez ügyben.
Figyeled? A képet már be se meri tennni, csak a rajzot
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2020
A kék pöttyel nagyon kell vigyázni. Ha nem pont a porvédő közepére teszed, nem csak a térérzet fog romlani, hanem elhúzza a membránközpontot is, ezáltal káros elhajlások, nem kívánt rezonanciák alakulnak ki, növelve ezzel is a torzítást. Az sem mindegy hogy a kék melyik árnyalata a kéknek, nagyon nem, a sötétebb kéktől karcosabb, a világostól fakóbb lesz a hangkép. Inkább a sárga pöttyöket ajánlom, nálam jobban bevált.
Józsi! Jó lenne, ha te is túl tudnál lépni már ezen.
Ugorgyunk... Fogadd el, hogy vesztettél! Ne tedd tönkre a fórumot.
Örülök, hogy tudtam segíteni! Biztos elcsesztél valamit. Mindig a katalógus értékkel végezzük a mérést, nem 50-60mA-el saccra, hanem az EL84-nél pl 250V anódfeszültségnél, -7,5V negatív rácsfeszültségnél 48mA anód áram a gyári adat..
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2020
Jól látszik, hogy szándékkal egymás hergelése történik, így kérjük, hogy továbbra is tartsa be minden résztvevő a fórumszabályzatot. Akár moderátor, akár a közösség által eltávolított hozzászólást tizedjére is újra feltölteni, a tartalmától teljesen függetlenül ugyan úgy szándékos balhé keltés és tilos, mint többen összefogni és kiszavazósdit játszani. Indokolt esetben helytálló a felhasználói értékeléssel hozzászólás eltávolítani, de ebből sportot űzni nem ezen a fórumon kell.
Említve lett a topik megmaradásának feltételeként, hogy: troll hozzászólásokat moderátornak kell jelezni, ha a probléma eseti akkor felhasználói értékelés, és minden más esetben pedig figyelmen kívül kell hagyni a szándékos balhé keltőket. Akkor is, ha szándékkal huszadszorra írja ugyan azt.
Csoves erosito topik! Szerintem butasagokkal, szemelyes problemakkal nem erdemes terhelni. Ha egy kapcsolas hibas, mukodeskeptelen, akkor erdemes torolni, toroltetni, de csak akkor ha kitargyaltuk a hibait. Velemenyem szerint negativ pontozas hasznos, ha megfeleloen hasznaljuk.
Ha ez igy folytatodik sokan olvasni sem fogjak, el fogjak hagyni ezt az oldalt, amit megertek. Mindenki vesziteni fog. Ezt szeretnenk!?
Hülyeséget írtam, bocs. Az anódáram változás 0,1-0,2 mA a 100k soros rácsellenállást használva, még jó csőnél.
Inkább egy konkrét példa: 6N8S cső, gyári munkapontban, Ia: 9 mA, s: 2,6mA/V A rácsköri drótot 100K-ra cserélve (nyomógomb) az anódáram 8,76 mA-ről 8,62 mA-re esett. dI=0,14 mA. Ha az s=2,6 mA/V meredekséggel visszaszámolunk, ez 0,054 V változást jelent a rácskörben, a soros rácsellenálláson. Ezek után egy egyszerű osztással, 0,054/100.000= 0,54 uA rácsáramot kapunk. Ami még megfelelő. 1-2 uA rácsáram (katalógus szerint is) az ilyen ilyen csöveknél a vég kezdete. Amúgy a módszer rendkívül egyszerű, látványos, és nagyszerű. Bedugod a csövet, megnyomod a gombot, ha nincs változás, OK a cső. Változás esetén meg lehet számolgatni A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2020
Nem értelek... Mi az hogy katalógus adat, nem sacc? Először is, gázosságmérés volt a téma, nem a paraméterek. Másodszor meg, hol lehet máshol mérni mint nem katalógusadatban? Ami nulla meg a P max közt van, az mind katalógusadat, tehát a 60mA is katalógusadat. Sőt, a katalógusadatok még a P max felett is vannak, de ilyet én sosem csinálok, nem kínozom a csöveimet. Mutatom a katalógusadatot, meg hozzá egy saját mérést egy adott fix anódfesz mellet, az Ug értékét változtatva. De ez paraméter mérés, nem gázosság mérés.
Szerk: az ábráról lemaradtak a mértékegységek, V és mA. A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2020
Igazad van! Pontatlan volt a megfogalmazásom. Ez a mondatod zavart meg tulajdonképpen
Idézet: azért írtam, hogy én akkora feszültségekkel mértem eddig(többnyire 250V-s anódfeszültséghez minden hangfrekis csőnek van feltüntetve negatív rácsfeszültség érték, és Ia is) ami pl. a Magyari atlaszban benne van. Karakterisztika felvétellel nem töltöttem az időt.. „Most beállítottam 150V anódfeszt, meg akkora -Ug-t hogy folyjon olyan 50-60mA”
Köszi a választ. Akkor a gázosság mérés lényege, hogy gázos csövön nagyobb rácsáram folyik mint egy jó csövön, ami egy nyomógombbal beiktatott 1M ellenállással létrehozott feszültségesés következtében látványos anódáram ugrást eredményez, ami jó csövön elenyésző, lévén pici a rácsáram?
Az elektroncsövek állapotát csak a paraméterek mérésével lehet megállapítani, semmi mással.
Ezért örülök Accord tevékenységének, bár nem a gázosság megállapításának érdekében tevékenykedik. Ez a rácslevezető ellenállás kapcsolgatós egyszerű módszer pedig teljesen alkalmas a gázosság kiszűrésére, nem véletlenül alkalmazzák gyári csővizsgáló berendezésekben. (és lám, még ez sem nagyon állapítható meg a getter állapotából, - nemhogy az üzemóra - , ha már azon is látszik, már régen rossz) Accord tevékenységének eredményeként megállapítható az is, hogy az egy búrában két csőfél párhuzamos kapcsolása sem fenékig tejfel, az eltérések miatt. A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2020
Valahogy így. Közvetlenül a rácsáram mérése nem egyszerű, mert a mérőműszer belső ellenállása bezevar.
10 MΩ ? tudom nem egy általánosan használt DVM, de egy csöves feszültségmérő simán viszi.
Lévén hogy ez inkább stabilizátor cső (hangfrekire használva) ennek az adatlapján közel sem szerepel annyi adat, van a két klasszikus görbesereg, meredekség adat, kapacitások, meg a határadatok és ennyi. Arról meg sehol sincs semmilyen infó, hogy gázosságmérést mely csőnél mekkora anódfesz és rácsfesz esetén kellene nézni. Összezárod azt az 1 megát és ennyi...
Az egyik régi RT évkönyvben volt róla valami iromány az egyik csővizsgálós cikkben, és ha jól emlékszem nekem az úgy nem működött. Ott sem írtak az égvilágon semmilyen adatot, csak hogy beállítod valahova a csövet (járatod tetszőleges anódfeszen és áramon) majd átkapcsolod a rácsfesz drótját egy 2,2 megaohmra. Ennek a csőnek egyébként a 250V már a határadata. Mi a csőmérőd típusa?
Tény, hogy olyan véletlenül sincs, hogy az egy búrában lévő két csőfél egyforma legyen, ennél a 6H sorozatnál meg néha elég nagy eltérések is vannak. Ezzel együtt nálam lassan fél éve mennek párhuzamosan kötve, mindenféle gond nélkül. De van akinél évek óta.
Ezt csak úgy tudta volna kiküszöbölni a gyártó, ha összerak egy csomó kész csövet egy kamrában, mindet felfűti, megméri, és válogatva teszi bele őket egy búrába, de gondolom ez kicsit sem volt cél, sem igény. Idézet: „Mi a csőmérőd típusa?” Házi gyártmány ilyen-olyan gyári csőmérőkből merített ötletekkel.
6N13S = kb. 2x6SZ19P. Utóbbi, mivel külön búrában vannak, válogathatók, párosíthatók.
Biztos úgy van, de. 1. Nem akarok 2db csövet párosítani. 2. Rondább. 3. A kettő együtt sem tud annyit. 4. Tökéletesen meg vagyok elégedve ezzel így ahogy van. 5. Míg ezt kartonszám hordják nyugatra is amazt nem, annak is van valami oka, ahogy annak is, hogy ezzel készítettről rengeteg képet, leírást találni külhonban is, amarról nem nagyon.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |