Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Újra nekifutok, aztán feladom:
Idézet: „Ha a stand-by relé nem húz be, kényszerítheted rá úgy, hogy D417 anódját a GND-re kötöd egy darab vezetékkel. Ha mindent jónak találsz, de továbbra sincs kijelzés akkor a processzor rossz és mehet a kukába az erősítő.”
Ne haragudj, szeretnék szépen sorjában haladni. Ha kuka az erősítő, akkor maximum tanultam vele ezt-azt. Ha a két tranzisztort áthidalom egy vezetékkel, úgy kapcsol a relé. Ezek npn tranzisztorok és csak a reléért felelnek, úgy látom.
1. Lehet őket más npn tranzisztorral helyettesíteni? Van itthon néhány, bár pont ilyenek nem lesznek 2. Nem lehetne egyszerűen csak lesöntölni őket?
Korábban írtam, van 5.5V és a többi helyen is mérek feszültségeket.
FL1 és FL2 megy a kijelzőhöz. Földhöz képest 1.3V-ot mérek rajtuk. Egymáshoz képest 0V A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2020
Idézet: A VFD nem fog "kapcsolni" míg nem megy a főtrafó. Igazából Q411 és Q401 állapotát kellenemegtudni illetve, hogy bekapcs. után J10 PIN 3-on milyen logikai szint van jelen, ha egyáltalán van. Csak ezen ismeretek birtokában érdemes továbblépni. „Nézd meg, hogy megvan-e a 9-es lábon az 5.6 V-os tápfesz és a 13-14-es lábon a fűtőfeszültség.” A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2020
Idézet: Ezt egy kicsit részletezhetnéd, pontosan mit is jelent, kijelző is kapcsol ilyenkor? Főtrafó ? stb. „Ha a két tranzisztort áthidalom egy vezetékkel, úgy kapcsol a relé.” A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2020
Nem értem mi olyan bonyolult ezen. RY404 a "stand-by relé". Ez kapcsolja a 230 V-ot a főtrafóra. RY404-et a processzor vezérelné, ha működne. RY404 egyik lábán most van 12 V. Azt írtam, hogy a másik lábát kösse GND-re, azaz húzassa be a relét és lesz tápfesz mindenen.
Érthető?
Olvasd el amiket írok és próbáld meg értelmezni is. Ha behúzattad stand-by relét, lesz tápfeszültséged. Ezután mérd meg a feszültségeket azokon a lábakon amiket megjelöltem.
FL1 és FL2-őt nem a földhöz képest kell mérni, hanem egymáshoz képest és AC-ben, mert váltó feszültség van rajta. És most tökmindegy, hogy jó-e Q401 és Q411, ezzel ráérünk később foglalkozni... A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2020
Ja értem én de végén ugybár csak az lessz, hogy valamelyk tranzisztort vagy mindketőt cserélni kell majd..
A Q401 nem sima tranyó. Digitális tranzisztornak nevezik, de csak annyiban tér el egy mezei tranzisztortól, hogy bele van integrálva két ellenállás. Ezért nem is lehet bétát mérni rajta. Egy tranzisztor teszter nem is tud mit kezdeni vele.
FL1 és FL2 közt nincs semmilyen feszültség. Váltóben se, ezt is írtam. Áthidalni a tranzisztorokat csak annyit jelent, hogy... képen mutatom. Még nem mértem feszt a bázis lábakon.
Egyébként a főtrafó legtöbb kivezetése jó, holnap megmérem a trafó FL1 és FL2 kivezetéseit is. Egyébként az új trafó amit beraktam kicsit többet ad! C410-en 10.4V helyett 14.3V van! A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2020
Idézet: „Áthidalni a tranzisztorokat csak annyit jelent, hogy... képen mutatom.” Akkor itt feladom. Elboldogulsz Te egyedül is.
D417 anódját a GND-re kötöttem, de nem húzott be a relé. Azután hidaltam át a tranzisztorokat.
Nem világos nekem. Ha D417 anódját a GND-re kötöd, azzal azt az áthidalást csinálod meg amit sárgával berajzoltál, tehát a relé tekercsén 14 V-nak kell lennie. Mérd meg, hogy ez megvan-e. Azt írtad kivetted a relét és külső tápról működik. Ezek szerint zárlatos D417-es dióda és emiatt égett le az eredeti trafó is. Mérj ellenállást a relé tekercsén, de úgy, hogy ne vedd ki a nyákból.
270 Ohmot mérek. Ha megcserélem a műszer polaritását, akkor is.
Kivettem a diódát és úgy megnéztem mit csinál a relé: Nem húz be, tehát nem a kis dióda a hibás. Legalábbis más probléma is van A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2020
Nos, J10-es csati 3-as lábán (AC RY) 220mV mérhető, ha az erősítőt bekapcsolom, kikapcsolt állapotban - nyilván - 0V. Ez nyitná a tranzisztorokat, igaz?
Na most vagy kevés ez a feszültség és azért nem nyitnak, vagy a tranzisztor kuka. Viszont nem értem miért miérek a relé mindkét lábán 14V-ot. A hozzászólás módosítva: Ápr 23, 2020
Sziasztok!
Tudtok ajánlani a 2SK215 és a 2SJ78 helyett elérhető tranzisztorpárt? Sajnos ezeket nem lehet beszerezni rendes helyről.
Ezek kis áramú laterális fetek, kimondottan oda ahová neked is kell. A helyettesítéshez kellene az áramköri környezet, mert megeshet hogy jó helyette más. Így vakon azt gondolom hogy nem biztos hogy ki lehet váltani.
Sziasztok tudna e esetleg valaki nekem segíteni hogy mèrt nem müködik a tèrerö(signal) müszer, videoton Aidámba elöre is köszönöm
SAMSON S1000-res végfok.
A Q110 és Q109-es FET-ekről lenne szó.
A VAS fokozat 5mA körüli árama a szűk keresztmetszet. Négyféle utat látok a javításra. Első az eredeti alkatrész beszerzése, második hogy nagyobb áramú de szintén laterális feteket kell használni (K1058/J162). Ez könnyebben beszerezhető, de a magasabb gate kapacitás miatt esetleg bele kell nyúlni a kompenzálásba. Harmadik hogy IRF610/9610 hexfettel kellene megpróbálni az élesztést. Természetesen ezekben nincs gate védő supressor, ezt 15V-os zénerekkel helyettesíteni kell, valamint a bias áramkörhöz is hozzá kell nyúlni. Negyedik, hogy bipoláris tranzisztorokat kell alkalmazni. Ez sem sétagalopp, mert kicsi a meghajtó áram, így valami közepes áramú darlington párral lehetne próbálkozni, persze a bias itt is korrekcióra szorul.
IRF610/9610 esetén meg tudod mutatni, hogy miket kellene változtatni a kapcsoláson?
Mivel a hexfetek magasabb nyitófeszültségűek, ezért a jelenlegi bias feszültség (1,5-2V) kicsi neki. Saccra 6-8V kellene. Ez egy darab ellenállás cseréje, vagy párhuzamos beforrasztása a bias körben. Viszont ami fontos, hogy a végtranzisztorok, a meghajtó fetek, valamint a bias tranzisztor hőmérséklet függése szinkronban legyen. Amíg egy szobai erősítőnél ez nem nagy feladat, addig egy kültéri PA erősítőnél komoly munka. Ott ugyanis fagyos karácsonytól izzasztó nyári fesztiválokig stabilnak kell lennie. Meg kell oldani az esetleges termikus csatolást ezen alkatrészek között. Az eredeti fetek 20mA drain áramnál hőmérséklet független nyitófeszültséggel rendelkeznek, az IRF fetek pedig több Ampernél. Nyilván ezt nem engedhetjük meg.
Természetesen a két fet úgy rémlik nem lábkompatibilis, mert laterális feteknél a source a középső láb, hexfetnél pedig a drain.
Értem!
Hát futok még egy kört az eredeti fetek beszerzésével. Aztán ha nem sikerül belenyúlok a kapcsolásba! Köszönöm szépen!
Sziasztok!
Ismét tesztelhető állapotba került a Hiraga Super Class A-m, de nem teljesen értem hogy mit kéne megpróbálnom következőnek. A végfokot a topic-os "élesztés" tanácsok alapján 10 ohmos ellenállásokon keresztül tápoltam meg. Az RV101-el jelölt potit addig állítgattam amíg 100mV körüli nem lett a kimeneti DC rövidrezárt bemenetnél. A tapasztalatom a következő: a pozitív ághoz tartozó végtranzisztor elfogadható módon melegszik, a hozzá tartozó meghajtó viszont elég hamar forró lesz, miközben a negatív ág tranzisztorai szinte semmit nem melegszenek. A tápágakban lévő 10 ohmos ellenállásokon mérve a két ág áramfelvétele közel azonos, 200-210 mA. A 4 tranzisztor lábain mértem feszültségeket, a képen láthatjátok őket. A két tápfesz között van egy kis eltérés mivel nem direktben jön az egyenirányító felől az áram (lásd összeállítás, a stabilizátorok azért kellenek mert csak 35V-osak a kondipakk kondenzátorai). Amit még kipróbáltam: Az R105/106-ot lejjebb vettem 33k-ra (ahogy itt a 30W-osnál van), az áramfelvétel 350-400 mA körülre ugrott de az aszimmetrikus melegedés továbbra is megmaradt. Az intenzív melegedés miatt itt nem álltam le mindent végigmérni. Mit gondoltok, merre érdemes vizsgálódni?
Szia! Ha a témájában érdeklődsz nagyon szívesen válaszolok. Tegyél fel képet a panelről, mert feltehetően zárlat van.
Sziasztok. Egy Reflex PPA-200-assal küzdök. A képeken a jó oldal látható, de másik is ilyen, már. Valaki belekontárkodott, visszaállítottam a jó oldal szerint mindent.1, 2, 3. Kivettem az összes tranzisztort, mérés után ellenőriztem lámpával is, mind jó, lehet vele szabályozni, terhelhető is aminek annak kell lennie. Diódák ellenállások, mind jó. Kondik újak. A gond hogy a negatív tápfesz ott van a hangszórókimeneten. Az LF357 +-14,5 voltot kap, viszont a kimenetén 6-os láb, +12-13V van, a jó oldalon ez 0. Kicseréltem az IC-t, ugyanaz. Van ötlete valakinek?
Valaki írta hogy Baji-nál is van ilyen IC, így onnan rendeltem, viszont nem tudtam hogy utángyártott lesz : Kép. Ez lehet a gond?
Szia! Mérd meg az IC 2-es és 3-as lábán a feszültséget. Ha a 3-ason mért feszültség pozitívabb, akkor jónak tekinthető.
Keríts rajzot, hogy mérési pontokat jelölhessünk ki a hiba behatárolásához. |
Bejelentkezés
Hirdetés |