Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
A "Klopka" meg kalapocskát, de harangot, csengőt is jelenthet szláv nyelvekben.
Végül is mit játszik?
A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2020
Orosz billentyűzetnél simán a klaviatúrát és csak pár mp a váltás. Így használom a görög abc-t.
Ma már még én sem dobnám ki a cirill klaviatúrát, mint tettem huszonvalahány éve. Akkor kéjes örömmel megtettem. Változnak az idők, és mi is.
Én csináltam saját kódtáblát, átváltom a billentyűzetet RU -ra, és a saját kódtábából kinézem, hogy a magyar billentyűzet melyik betűjénél mi jön elő.
Előszeded a rendszereszközök közül a karaktertáblát és szépen átmásolgatod a betűket. A karakterkupac középtáján lehet, persze ne a windingsben keresd, hanem mondjuk a times new roman között.
Google translate. Van szoft billentyűzet.
Hasonló helyzetben én is gyorsan leszálltam volna.
Nekem is ott mosolyog a W7PRO also taskbaron a klaviatura kapcsoloja (5 nyelvre). Sajnos ezen a primitiv táblagépen ez nem igen müködik (vagy csak nem tudom jol kezelni), de viszont kényelmesebb ilyen forumokon a használata.
Rectamas valahonnan tudja, hogy nekem Linux-om van; Ő mondta a tuti-t
Tényleg, honnan tudtad?? Na de 2 tranzisztor miatt nem fogok telepítgetni oroszt a gépemre... A másik, amit írtam, hogy - egyébként wikipédia orosz abc-ből - kimásolt betűkkel sem eredményezett találatot nálam (Ellenben gyönyörű keleti {indiai, mongol?} nőket talált :thumbup Aki ismer, tudja, hogy először keresek, aztán kérdezek...
Nem tudtam, de gondolttam hátha jól jön valakinek.
Ne hagyd orosz billentyűzeten a géped, mert ha elindul a képernyővédőd, nem tudod beírni a jelszót, természetesen szöveges konzolon vagy távolról kilőhető az xscreensaver.
De itt nem "klopka" van, hanem "knopka", ami ez ezesetben nyomógombot jelent.
Ritka amikor valaki elismeri, ettől inkább nőttél a szememben.
Érdekes, hogy már 100 éve látták a villanyauto koncepcionak a zsákutcáját. És 100 év alatt ebben nem történt szinte semmi elörelépés! Ma is ugyanaz a helyzet, az energiasürüség az folyékony üzemanyagban még ma is 3-4x nagyobb, mint az ugyanakkora tömegü akkumulátorban.
De azóta van gyorsan tölthető akkumulátor.
Ami még mindig 5-10x annyi idöbe telik, mint a tankot feltölteni üzemanyaggal és még mindig csak a fele energiát kapod mint kellene.
Igaz, a töltési idő annyra biztos nem csökkenhet le, már vannak ha jól tudom 500kW-os töltőoszlopok is.
Idézet: Ezt is csak legjobb eseten. Ha nincs nagy terhelés tele utassal teherrel, hegyvidék állandó hegymenetekkel, télen fűtés, téli hidegbeni jelentős akku kapacitás csökkenés. „Csak a fele energiát kapod mint kellene.”
Nekem mondod , már kétszer maradtam állva a luxuskocsival. Szerencsére az céges volt ilyet magamnak soha nem vennék....
Furán néztek rá, szerintem.
Uram! A késemért jöttem!
Hol hagyta? Valamilyen matrozban.. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlitott. Nem látta? Várjunk.... csak lassan kérem. Milyen volt a nyele? Kagylo. Hány részböl? Egy darabbol készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés. Hol? A hátamban.....
A tanárnő kérdezi az iskolában, hogy ki tud egy rímet mondani.
Móricka jelentkezik, majd elkezdi: - A Tengerben áll egy nő, kezében egy kő, - miközben mormolja imáját a tengervíz mossa ... a térdét. - Hol itt a rím Móricka? - kérdezi a tanárnő. - Nyugi-nyugi, semmi aggály, lesz majd rím, ha jön a dagály.
De ott se vették ki a bökőt. A Rejtő könyvben is leírták, nem szabad, megmondta a csapos. Ért hozzá, öltek már ott orvost is...
Azért kicserélték egy értéktelen bicskára, ami kicsit akadt először a lapockánál. A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2020
A nagy terhelés (tömeg, emelkedő) a benzin/diesel kocsik fogyasztásának is odacsap. A villanyautó szerintem főleg rövidebb, városi utakra alkalmas, jelenleg legalábbis. Gyorsításnál dinamikus, lassításnál visszatermel, nem füstöl (legalábbis helyben), simán jó. Sőt, ide jobb, mint bármilyen "hagyományos" motorral szerelt kocsi, mert kb. vége is az útnak mire az a motor bemelegedne. Sokan gyötrik az autójukat napi 2x10 km dugózással (alapjáraton és minimál fordulaton), aztán persze a motorra (katalizátorra, stb.) rá kell költeni pár év múlva a kocsi értékének negyedét vagy felét, mert kb. sose ment üzemmelegen.
Igy van. A baj azonban az, hogy ez feltételezi, hogy egynél több autonak kell lennie mindenhol, egy ilyen kis e-autonak a városi forgalomba ( már amennyire megoldhato pontosan a városokban a töltése), meg egy normális, amivel el lehet menni bárhova. Sajnos ez azzal jár, hogy még több auto lesz mindenhol, amiket le is kell valahol parkolni stb. és a hely föleg a városokban egyre kevesebb.
A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2020
Idézet: Igen, de ott percek alatt van tankolva. Én ezt látom a villanyautók nagy hátrányának, hogy kevés vagy üres akku esetén nincs autónk órákig.„A nagy terhelés (tömeg, emelkedő) a benzin/diesel kocsik fogyasztásának is odacsap.” Városi rövidebb szakaszokon -munkába, boltbajárásra- kétségtelen a villanyautó előnye. |
Bejelentkezés
Hirdetés |